Skellefteå AIK

SHL · 16006 inlägg · 301 ämnen
« · 1862856 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Herregud vilka pellejönsar till domare. Vad fan håller de på med? Utv på Katic för tackling emot huvudet när tacklingen är i midjehöjd och träffar lågt, ej i huvudet. 2+10, seriöst? De håller i klubban i fem sekunder, ingenting. Jösses!

Sen är det så fint att se guld-Jimmies ståtliga anlete igen. Inne på isen och bidrar med sitt guldlir vid båda målen ikväll.

Det är ingen bländande match direkt. Vi är klasser bättre och 2-0 är i underkant. Men Örebro är verkligen inte bra. Inte mycket kvalite.

Men där sitter den. Inte ens ramen kan stoppa den.

Sen har Örebro har en så jävla bonnröta. Hur många stenhårda skott har vi haft i ramen?

Hur kan Ekbom få utv där?

Bra att domarna blåser för spelförstörande. Slashing, holding etc. Blir en roligare mer fartfylld hockey då, och hoppas på en liknande bedömningsnivå i slutspelet.

Däremot är ett par utv ikväll ett skämt. Petterström gör en perfekt brytning och slår bort pucken. Efter pucken flugit iväg tar klubban på skridskon. Det är således inte en tripping.

Upp till spelarna att anpassa sig till nivån domarna satt.

Berglund Skellefteå fram till Pettersson Skellefteå 1-0 till Skellefteå.

Dynastiernas dynastiförening ser taggade ut ikväll

{7603}:

brukar alltid va där och gilla. Han e ju rolig, speciellt när han inte försöker vara rolig utan bara är bitter och full av hat. Snacka om att den mörka sidan har tagit över själen på honom.

{7804}:
Var in och gillade Börjes inlägg om hur korkad man kan va.
Oj va han tar i Börje :)

{7804}:
Lite över medelsmarte ordbajsaren tvivlar innerst inne på sin egen begåvning tror jag.
Finns ingen västerbottning som tagit stryk av en lulebo i ett IQ-test!

{7603}:

Börje verkar int må så bra!

Om Malmö gjort en normalbra insats hade knappast Luleå fått med sig två poäng hem. Kanske inte årets bottennapp av Malmö men bra var det inte.
Frustrerande att Luleå HF bjuds på poäng efter poäng när de nästan helt saknar eget spel.

"– En blek insats.

1-1-skytten Johan Olofssons sammanfattande ord sa det mesta om rödhökarnas prestation i Malmö arena och sparade heller inte på kritiken i sin fortsatta analys.
– För lojt och oengagerat. De två första perioderna var riktigt dåliga, ingen energi och ingen intensitet. Sedan steppade vi upp lite grann i tredje utan att för den sakens skull vara bra, konstaterade 23-åringen.
Hans besvikelse märktes lång väg.
– Vi skapade inte speciellt många chanser över huvud taget, hade endast tre tacklingar efter två perioder, sköt för lite och var kort om folk framför mål.
– Så här får det definitivt inte se ut.

Efter en mållös första period spräckte Luleås Pontus Själin nollan då klockan stod på 30.02 och knappt två minuter senare utjämnade nämnde Johan Olofsson.
Sedan blev det inte fler fullträffar förrän straffarna där Emil Larsson noterades för gästernas avgörande 2-1.
– Svårt att säga varför vi var så loja och långa. Men vi måste se till att tag i problemet direkt och åtgärda till nästa match på lördag (Växjö hemma), betonade Olofsson.

Ja alltså Klingbergs status är säkert hög det var mer Arvidssons anonymitet jag synar.

Tarasov:
Bra tips.
Jag ljuger om jag säger jag har bra koll på NHL men synar att Klingberg är stjärna och Arvidsson inte är en stor spelare i NHL och nästan okänd.

Tarasov:
Avsnitt 211 var det.

{7603}:
Ang Arvidsson så rankade Dimitri Filipovic honom rätt högt bland yttrar i NHL, han kom inte med på hans 10 i topp ranking, då pga att han endast gjort en hel säs som toppspelaren. Men trodde han kunde komma riktigt högt vid motsvarande ranking nästa år. Nåt av det senare avsnittet av PDO-cast för den som är intresserad.

{7804}: Skellefteå !!!

Mike.F

Mike.F:

Jag tycker vi är en dynasti av sällan skådat slag. Men kan tänka mig några andra:

Guldets guldgäng
Fantomernas fantomlag
Mastodonternas mastodontklubb

Tycker du att någon av de var bättre? Vad tycker herr indijan från Jöttä-borrj?

Rytter:
Jag tycker du är en svammelpelle av stora mått.
Du får Klingberg framstå som vida överlägsen Arvidsson gällande stjärnstatus...
Nashville var i final förra säsongen och Arvidsson bland de bästa i laget och en profil på väg mot kultstatus tolkar jag det.
Nä ingen har hört talas om Arvidsson men alla vet vem Klingberg är...

{7804}: ni är ingen dynasti och har aldrig varit!! Ett supertöntigt smeknamn på ett (på senare år) mycket bra hockeylag men låt det stanna där!

Mike.F

Rytter:

Han spelar då som om han vore en dynastiare!

Det var hos oss han gjorde sig ett namn, det var då inte i den finska allsvenskan han kom ifrån.

Det är ganska många med anknytning till dynastiernas dynastiförening i NHL nu. De flesta är under utveckling och ska inte skriva av någon dynastiare, det har jag lärt mig.

Rytter: tack! O sorry!!

Mike.F

Mike.F:

Skriver ju slarvigt ibland så jag får väl ta på mgi det, men för att vara tydlig. Klingberg är en stjärna i NHL och han är en Frölunda produkt och INTE en SAIK produkt.

Rytter: sorry men ibland läser jag utan glasögon;) å då blir det lätt fel!

Mike.F

Rytter: eran klingberg låter så men ok om jag tolkade dig fel, har ju läst att vissa tycker så dock vilket är konstigt!!

Mike.F

Mike.F:

Skrev jag det? Då får du nog läsa inlägget igen?

Malmö är så bleka i kväll det är äckligt och ger bort två poäng.
Publiken ser ut som de bevittnat målarfärg torka.
Qatar har verkligen hittat en nisch när de är helkassa och skapar en handbollsmur och tar vara på misstag.
Alla vill möta Qatar i playin/slutspel isf riktiga lag.

Rytter:
Vart?
Vart är du på väg?

Rytter: Klingberg är ju knappast en Skaik produkt!!

Mike.F

{7804}:

En liten SAIK lögn igen, har inte sett någon som sagt att ingen spelare från en kommer lyckas i NHL och vara ordinarie. Däremot har många sagt att ni inte kommer få fram någon superstjärna eller stjärnspelare i NHL då de ni exporterat inte är tillräckligt bra för detta.

Väldigt tyst om Melker här, han var ju väldigt hypad av er för ett par säsonger och var en stor stjärna i NHL enligt er.

Och nej Arvidsson är inte någon superstjärna eller stor spelare i NHL, och jag tror inte han blir det heller, han kommer vara en spelare som ligger mellan 40-60p, ligger inte ens bland topp 100 av spelarna i NHL.

Connor, du menar han som snittade över 1p per match sin debut säsong och gjorde 100p förra året. Jag tror ärligt han inte ens vet vem Arvidsson är eller bryr sig om att någon gjorde mer poäng i en match.

Än så länge har de andra rätt, ni har inte fått fram en stjärna i NHL än. Vart är eran Klingberg, Karlsson, Hedman, Sedin, Zetterberg, Bäckström osv?

{7603}:

Hackspetten från Kusmark vs McDavid... vem vinner? Såklart går hackspetten segrande ur den kampen med 1+1 i 2-1 segern.

Stanna nere Connor!

Ja en del sa sju: haha ingen dynastiare lyckas i NHL. Andra sa: vänta och se för våra ungdomar är unga killar under utveckling. Ja vem fick rätt där då?
Uppladdat:

500x0-viktorpng.png

{7804}:
De som inte älskar Jimmie och Bert har stora problem med sin egen manlighet.

Har haft skrivtorka och mest bara grubblat över förlusterna.
Läser om olika teorier och har haft mina egna men tror ändå det bara varit en normal svacka och rapporterna från norran tolkar jag som det ljusnar.

Här har vi den. Guld-Jimmies låtlista. Hur kan man inte älska den här mannen? :-)

open.spotify.com/user/ske_aik/playlist/7AcQQ6GZod8E4f9PHIIm5Q

Daddeh:

men sluta nu, Foppa höll int samma klass som guld-Jimmie! ;-)

Du har rätt att vi ska utvärdera efter sässen. Jag har goda förhoppningar om både sässen och om guld-Jimmies prestationer, även om en spelare inte gör ett lag. Förutom om det är Jocke då! :-) Tror nog mer de tre senaste tappen beror på hans frånvaro än konungens återkomst.

{7804}: Jepp, jag menar comebacksäsongen då MR anslöt till Skeå ungefär vid samma tid som Jimmy Jump gör nu. Ni imponerade fram till dess och den värvningen förstörde mer än den hjälpte. Är väl bara Peter Forsberg (vad jag vet) som verkligen lyckats med sin hockeycomeback och jag skulle inte hålla er #21 i närheten av samma klass som honom :)
Nåja vi ser ju, med tanke på er avstängnings/skadehistorik så ser jag en viss nytta med att Jimmy ansluter, men vi får se vem som har rätt i slutet av säsongen. Jag är inte sämre än att jag kan erkänna om jag mot all förmodan skulle ha fel.

bisterfinnen:

ok det kanske var dumt av mig att gå igång på lite sarkasm och ironi, men det kan vara svårt att utläsa här inne ibland.

Vi kan nog enas om att Royer inte var någon briljant värvning då ;-)

Daddeh:

Renberg var bra i början när han kom till oss. Men under comebacksäsongen var han riktigt klappusel. Ingenting fungerade, och det såg man direkt. Guld-Jimmies comeback ser riktigt bra ut än så längre, går inte att jämföra. Renberg var en spelare som levde mycket på kraft och energi, och när den var lägre så funkade det inte. Guld-Jimmie har andra kvalitéer som spelare och hans verktyg fungerar bevisligen fortfarande.

Men skyll ni bristen på poäng de senaste matcherna på guld-Jimmie. Jag hävdar att det är väldigt okunnigt. Det vore liksom att tillskriva Brynäs uppryckning på Mannberg.

Huge: Du menar väl Dynga-stia föreningen?

Yoda&Barbro: Jag tror inte alls på att spelare ska hoppa in halvvägs in i säsongen. När Judas Renberg gjorde det för er så sjönk ni väl som en sten i tabellen? Har för mig att Skeå gick väldigt bra fram till dess?! Precis som Luleå har ni många spelare borta så det är svårt att säga något redan nu, men jag tror att Jimmy Jumps intåg i laget kommer att sänka er i tabellen och resten av säsongen.

{7804}:
Nu ska du inte va sån. Kontexten med mitt stycke om mig var ju alltså att Eliteprospects var fake news, med glimten i ögat.

{7804}: jo, han gillar ju att ligga. Blev det utvisning på bägge filmningarna? 😁

Zappaholic:

Jag har aldrig påstått att guld-Jimmie är en Gud och frälsare. Jocke Lindström är Gud, frälsare, ja t om den helige ande.

Alfahanen guld-Jimme, han är general, fältherren.

Jag är riktigt nöjd med guld-Jimmie, vi får in en liten dimension vi saknat, attack på kassen och det kommer att öppna upp ytor i offensiv zon för lagkamraterna. Dessutom vet vi att han är som bäst i slutspelet när insatsen är som högst.

Zappaholic:
😀 ja vi har alla våra favoriter....

Huge: Ja han såg stabil ut på läktaren. Bra insats där.

Zappaholic: Med tanke på SAIK:s kräftgång sen Jimmie Jump anslöt så är nog sanningen den att han bidrog mest under de 8 månader han höll sig borta från dysenterigänget....😉

Tarasov: Visst. Men jag jämför hans insats med hur de två virrpannorna försöker få Betongarslet att framstå. Som en gud och frälsare.

Zappaholic:
Rent statistiskt ser det inte så illa ut, nu är 3 matcher kanske ett lite snävt urval men nästan alla kolumner ifyllda...

{7804}: Fast vad du tycker och vad som är verklighet är två helt skilda saker.

Zappaholic:

Jag tycker att han på tre matcher bidragit mer än vad Mannberg, Gnomström och svin-Ledin gjort på hela säsongen. Senaste matchen låg han bakom båda målen.

« · 1862856 · »