Samma visa ett helt årtusende i streck. Ni är jätteglada på sommaren och mopsar upp er och är spydiga. Fram emot vårkanten är ni inte lika glada däremot, tidigt sommarlov, gråt och tandgnissel. Vi tampas om den ädla metallen däremot.
Att ni aldrig lär er? Ni har sprungit in i samma skyltfönster nu 100 gånger i rad. Alla skrattar, ni reser er upp, borstar av er, och så samma idiotiska manöver igen. Pang!
Er onda överstepräst Savage har i alla fall vett att hålla sig borta, dölja sin skam och slicka sina sår.
{7603}: Köpelakenas köpelag #1 slår till igen. Skall bli kul och följa era försök att förklara Alvarez som en egen produkt. Vad har hänt? Har den osinliga gruvan av egna juniorer sinat? Här värvas andra lags reject till 3:e kedjan. Festen är över, man blir glad!
{7804}: Hade varit intressant höra diskussionerna runt det Ledinska köksbordet.
Lite trögt i sillyn men innan sommaruppehållet borde väl ett par spelare bli klara. Saknas visst 3 forwards + Jimmie? Inte helt lätt jobb för Lindgren.
det har vart tyst om Ledin i flera veckor nu. Vad har han på gång? Han erbjöd sig att spela gratis och städa latrinerna efter varje träning, men ingen nappade?
Blire Brooklyn Tigers med flensis måntro? Eller är division ett en för hög nivå för gubben?
Mitt stalltips är är ett lag i division 2, med väldigt smutsiga latriner. Kom ihåg var ni läste det först.
jag förstår hur du tänkte när du generöst delade med dig av dina klokheter.
Han kanske är bra nog för att spela i dynastiernas, så det är en mycket bra spelare. Det beror lite på hur han är som person? Vill han vara en av många storstjärnor i dynastiernas, tampas om guldet? Lite som att gå till Barcelona och tampas på träning med Messi, Suarez och gänget?
Eller vill han vara den enda stora fisken i akvariet? Inte säkert att alla spelare vill spela i Barcelona, den del känner nog att de hör hemma i Stoke eller Huddersfield istället och vara den bäste där.
{7804}: Aaron Palushaj kanske vore nått? Om han lyfter blicken och AIK visar intresse borde det ordna sig. Jag tänker Skellefteå AIK vs Brynäs är valet enkelt. Vi är "större" bättre och en trampolin till högre ligor. Trevligare stad också känns det som.
Luleå HF visar sin låga nivå. Finns det ingen i föreningen som tänker klart och stryker intervjun? länk Robin Kovacs bekräftar misstankarna att han har ganska tomt på trean. I Ledins fotspår.
för att undvika missförstånd så vill jag bara påpeka att Eilert är en personlig favorit. Han är riktigt jäkla KING den gubben. Synd att ha lade sångkarriären på is för hade lätt betalat för att se honom live. Hoppas han gör en comeback en dag.
Hoppas även att MoDo gör comeback i SHL en dag ;-)
ja snart kan man då summera alla dynastiares guldjakt.
Arvid Lundberg och Martin Lundberg, Lundbergs, fick ju guld. Liksom Pesonen och Calof.
I VM blev det guld till Adam Larsson och Viktor Arvidsson, liksom till Klingberg.
Och nu görs det då upp om det finaste priset. I ena ringhörnan har vi då Oscar Lindberg och Pi-Ed Bellemarklund. I andra har vi Bäckström med sin farfar från Skellefteå.
En sak är då säker, det blir många guldmedaljer varje år när man summerar alla med anknytning till dynastiernas. :-)
brynäs08: Jodå Bäckis leverar alltid, tyckte han var den som var bäst mot det europeiska allstar-laget senast det begav sig. Om jag omformulerar mig lite, så tror jag att FF och Bäckis kan höja sina kedjekamrater på varsitt håll.
{7804}: sant. Men tittar man i klubblaget så har han ju spelat med ett gäng olika snipors vid sin sida, snabbskrinnande varvat med tyngre pjäser, och vem han än har spelat med har hans ”smartness” ändå levererat poängen oavsett medspelare, läste någonstans att senaste 10åren sammantaget är det bara 5spelare som lyckats skrapa mer poäng än bäckström. Imponerande. Vi får se vad han kan åstadkomma inatt. Game 7.
håller Bäckström som Sveriges bästa center. Han har en svaghet, snabbheten. Därför bör han spela med 2 st forwards som har bra fart under rören, spelare som kan göra mål på hans geniala passningar. Så tänkte jag med kedjorna. Forsberg är också duktig i närkampsspelet.
Tarasov: håller med dig i ditt resonemang, däremot levererar bäckström men vem han än spelar med, han är ett passningsgeni, troligen bland de bästa på den posten Sverige har haft. Han gjorde t.o.m Mattias Månsson landslagsmässig som junis 😂. Bäckström behöver bara ett blad som pekar mot mål ;)
{7804}: Spännande. Är lite osäker på Willam K om säsongen en tillfällighet eller om han kan följa upp det. Tror inte Bäckström passar med FF, FF är en spelare som själv kan driva pucken och sätta upp lägen. Tror även EP kommer vara såpass att han platsar. Så mitt förslag blir Nylander - Bäckis - EP 3 smarta tekniker som skall kunna passa ihop, lika barn leka bäst. Arvid - Wennberg - FF dålig koll på wennberg men tror han kan passa i denna konstellation Rakke - Zibbe - Gabbe tyngd smartness och kraft Silfverberg - Backlund - Hagge/William K/Hörnqvist/Steen
Vi har en 15-16 forwards som skulle kunna plats men skador lär väl göra att det blir lite naturliga avgångar.
Backlund är en klassisk svensk center. Grym på rören och bra på allt, framför allt defensiven är väldigt bra. Given som center i en shutdown kedja även om han kan bidra framåt också. Han tillsammans med 2 st snabba hårdjobbare blir perfekt, som tredje eller fjärde beroende på hur man väljer att formera laget.
jag tycker att Nilsson var bra i turneringen, och framför allt räddade han oss mot USA. Storstilad insats i den viktiga och svåra matchen.
Men tycker inte han var bra mot Lettland, utan dålig. Mot Schweiz släpper han in två stycken mycket enkla puckar som han ska ta, men står samtidigt för ett par fina räddningar, bland annat en matchavgörande i förlängningen. Straffarna så är det helt värdelösa straffar av Schweiz och han behöver knappt göra någonting för att rädda.
I gruppspelet så möter vi blåbärslag. Dessa matcher räknar jag inte ens, förutom ryssarna och Slovakien, Kane går in och gör 7 poäng mot Kazakstan och Korea eller vad det nu är.
Nilsson kan vara stolt över sin turnering och sitt guld. Speciellt matchen mot USA är den som etsar sig fast.
{7804}: Av de 5 backarna är det svårt att peka ut en 1:a särskilt om man tar hänsyn till olika spelstilar.
Backlund var min favvo på forwardsidan, kan inte med säkerhet påstå att han var bättre än någon annan av de du nämner men gillar den nyttiga spelstilen som bidrar i två vägar. Arvidsson var tillför mkt iom sin spelstil, FF är grym. Zibbe/Rakke var ett härligt radarpar som vann många matcher åt oss.
Skönt att vi börjar få en rejäl bredd i NHL, så vi har möjlighet att mönstra slagkraftiga lag år efter er. Detta bidrar nog till att fler tar chansen när det väl dyker upp, som back är det exv svårt att veta om man platsar till de stora turneringarna.
{7804}: Lägg nu för en gång skull ner ditt Luleåhat. Att begära att keepern skall hålla nollan i varje match för att vara godkänd säger allt om ditt kunnande och förståelse för målvaktsarbete men vad annat är att begära för en supporter till ett lag som aldrig odlat fram en klassmålvakt euan alltid köpt in den kompetensen. 1:an mot Sviss skulle aldrig inträffat om din Larsson varit rejäl framför mål och 2:an tillkom då vi tyckte det var en god ide att göra ett japanskt byte. Sen kan man ju undra om du verkligen innerst inne tyckte det var bra att Nilsson blev hjälte i straffläggningen.
Fullständigt lysande mot USA. Blek mot Lettland. Knappt godkänd mot Schweiz, två stycken väldigt billiga insläpp.
Vi vinner inte pga av lysande spel av keepern, utan för att hela laget är jävligt bra. Ganska överlägsna mot Schweiz. Tycker nog att Schweiz keeper gör en bättre turnering totalt sett om jag ska vara ärlig, men det måste vara "lättare" att stå där med igelkottförsvaret de kör med.
Larsson och Ekman-Larsson går välförtjänt in i turneringens lag, men det finns många kandidater på backen som är ruggigt bra. På forwarden har vi toppar i Zibanajed, Rakell (dock blek i finalen), Arvidsson, Backlund och Forsberg tycker jag.
Anders Nilsson var skitbra i denna turnering! Om man ska vara lokalpatriot, och det ska man i detta forum, så var Adam Larsson jäklar i mig bästa back! Kusmarkssonen Viktor behöver man inte skämmas för heller!
ingen vidare match av Nilsson men det räcker ändå till VM-guld! Tycker Tre Kronor är klasser bättre och Schweiz har ingenting andra halvan av matchen. En seger för hockeyn!
Många i det här laget som går in i det framtida World Cup laget.
{7804}: Anders Nilsson hjältarnas hjälte och nu för evigt inskriven bland svenska folkets STORA idrottshjältar. Anders Nilsson for president! Man är glad!
ja sen glöm int guld i dambasket också, samt silver i herrbasket - fast de fick ändå dam silvermedaljer! hihihihi