{7804}: Roligt med besökare och allt intressant som skrivs och Yoda blir aldrig svarslös. Ja väljer man ut Qatar och Skellefteå AIK och jämför statusen tror jag det är som natt och dag. Bra av Lindgren ligga lågt ett tag och låta mobilen gå varm när alla agenter ser vi har en eller två platser öppna. Många lär anmäla sitt intresse och AIK bör ha stora chanser få mycket för pengarna. Såg stoppdatum för HA-värvningar är 15 juli och jag tänker Pär Lindholm-banan är väldigt öppen och bör uppmuntras. Exempelvis OM killar som Sebastian Selin, Mattias Granlund eller Elias Edström vill och är något att bygga på är det läge nu. En av dessa och en utifrån som inser kanonläget och säljer sig billigt då kanske vi har bredden många efterlyst.
Vi prenumererar på finalplatsen, så totalt betalande åskådare ligger i toppen. Dessutom behöver vi inte betala så höga löner för det är allas dröm att lira i dynastiernas.
{7603}: Ja kommer jag på något vettigt så lär det bli det första som någonsin skrivits i Skellefteåboken. mer bullshit är går inte att hitta. men samtidigt försöker folk inte vara seriösa så det förklarar ju en del
{7804}: Det ser jag inte i statistiken men de har i alla fall stått för den överlägset största utklassningen i en finalserie genom tiderna med målskillnaden 20-1.... Motståndarna gör allt för att förtränga detta så vi får fortsätta påminna dem om det.
{7804}: jag pratar om Frölunda vs Skellefteå!! Inte Luleå!!! Kan du inte läsa?? SJÄLVKLART VÄGER GULDEN MER ÄN POÄNG!! och ert 2011-2018!! Men Frölunda är liiiite bättre!! Hockeyhistoriskt sett!!
{7603}: jag är inte mer supporter till Luleå än Skellefteå och visst har Skellefteå varit i topp sista 10 åren men i ett längre perspektiv så har ju vi varit mer framgångsrika än er! Och kanske är det så att Luleå inte har vunnit fler SM tecken än Skellefteå men har tagit fler poäng!! Självklart är gulden viktigare än poängen men precis som du blev jag irriterad! NO hard feelings!!
Mike.F: Det var under kategorin svammel ditt " hur du än räknar är Luleå bättre än Skellefteå AIK genom tiderna" hamnade. Än en gång så välkomnar jag dina besök och brukar läsa dina debatter med Yoda med stor behållning. Jag blev bara tvärless på att det då och då skrivs ohämmad skit eller nonsens om Skellefteå AIK här inne.
Tråkigt och oväntat att inte få se Jimmie mer. Låter kanske opportunt men det visar ändå att klubben klarar fatta svåra beslut och håller kompassriktningen. Vill man ge yngre chansen men även ha pengar till spets utifrån går det inte vara alltför nostalgisk och låta spelare vara kvar för länge. Jimmie är väl knappast i fysiskt toppskick heller så förra säsongen var nog redan den en bonus. Nu måste nog en forward till in. Förmodligen ganska billig men desto hungrigare och ganska ung hoppas man på en som ger mycket för pengarna.
{7804}: Kanske överreagerade tidigare på Mike F men nu fick han ovett andra byggt upp. Har ju läst med stor behållning det som skrivits av honom och andra besökare men just detta med rena skändningar, svammel och förnedring av Skellefteå AIK, spelare och ledare andra fans ibland kör med tröttnade jag på. Även om Sofos gör det bra kan han inte alltid hålla koll på allt.
Nog om detta. Jo även backsidan gäller samma tycker jag. Norén och Felix Dahlroth handlar det om, alla andra har varit med. Dessa två bör få stort förtroende långt in i säsongen och om istiden kanske minskar eftersom så tror jag ändå de upplever det rättvist och är nöjda med steget i år.
Själv tycker jag inte numret på kedjan spelar någon roll, ett eller fyra, utan det är istiden som är det viktiga.
Tror och hoppas att vi får se ett mer dynastiit angreppssätt med 4 kedjor som pumpar på. Inte en juniorledja som kör gärnet, tvp kedjor som gömmer sig och så en förstafemma som ska göra allt.
Tittar vi på potentiella målskyttar så har vi då Möller, Holloway och Altonen på högern, skulle själv sätta dem i tre olika kedjor.
Sen coachningen så ska de som spelar bra och kämpar hårt få mer istid, oberoende av numret på tröjan. Låt de som är heta få spela mer!
Då höjer man också motivationen i grundserielunken. Tar jag i och bidrar får jag spela mer.
Sen är jag inte främmande att testa nya formationer och laborera runt fram tills slutspelet drar igång. Då ska de vara spikade.
Vi har ett spännande lag med kreativa offensiva forwards, men ser ett litet orosmoln för vem som ska täcka skott i BP? Petterström, Olsson, Lindholm, Hetta var bra på det, och vi har inte 4 st givna BP forwards + 2 st avlastare. Eller ska spelare som Hedberg, Möuller och Alvarez lira BP?
Backsidan, keepers och forwards ser bra ut, med ett litet frågetecken för centersidan? Krävs att spelare som Wingerli och Lindström har en stark positiv utveckling.
Nu börjar det spekuleras kring formationer och det är intressantare än på länge. Hoppas verkligen TS tar chansen och delar om, rör om.
Även långt in i säsongen bör alla få chansen både här och där när de är heta eller någon behöver matchas försiktigt. Vi har några nya och några som varit med länge och båda lägren tror jag klarar av och kommer må bra av nytänkande.
Kändes för lydigt ifjol att vissa gjorde bara det de skulle i sina roller lägre ner.
Röra om i 3 kedjor verkar alla bekväma med men då tror jag de som nämns i 4e, ofta Albin E, Berggren Linus L inte får ut allt. Blanda in dessa högre upp och först då tror jag TS får ut max och delaktighet av alla. Kanske inte hela säsongen men långt in på hösten för att sedan känna sig nöjda med att göra det överraskande bra i 4e med bidragande produktion.
{7804}: Jag är löjligt positiv till Aaltonen. Först ville jag vänta tills allt var klart och nu idag har det börjat sjunka in. Visst går det hitta orosmoln men utanför de största ligorna har väl alla spelare någon svaghet. OM Jimmie skriver på har vi spets så det blir över. Bredden eller djupet hoppas jag AIK låter juniorer fylla ut, typ plats 14-15.
Tycker vi har materialet nu och får vi alla i bästa slag vet vi vad de kan -då blir vi ganska jobbiga.
{7804}: nu räknar vi från 1922!!! Du fattar ju nada! Va det inte du som snackade statistik häromdan att Frölunda hade 8% chans att ta guldet och det var på hur många år då?? Så mesta mästarna Djurgården är inte det då?? För det räknas inte om det är länge sen?? Blåvitt vann Uefa cupen på 80-talet men nej det räknas inte Glömt!! Vakna ur din lilla bubbla! Glory glory!!
{7804}: 7:a är inget att yva sig över och du snackade om en dynasti och att VF skulle vara så mycket sämre men Frölunda är 4:a i maratontabellen och Skellefteå är 11:a!! Inte mycket till dynasti det eller??? Nä du måste vara en riktig skojare så lustig du e!! HEJA SVERIGE!!
undrar om dynastiernas inte skulle ta och byta ut den gula färgen mot guldfärg? Det är ju ändå guldkamp mest hela tiden. Visst kan vi ha lite silver också, kanske silverhjälmar? Guld sliver guld silver guld silver... japp!
Helt ärligt är jag jättenöjd med silver. Tittar man på laguppställningarna visste man redan innan att Växköp skulle vinna med tredjefemma med Calof, Rasmussen, Pesonen, fjärde med Lundberg, Reddox, Josefsson. Med en sportchef som är sådär bra på att hitta billiga guldkorn och en förening som går plus ekonomiskt med dessa låga löner, det är nästan teoretiskt omöjligt att vinna mot någon sådan.
Mike.F: Varför räknas bara guld? Skall inte förväxlas med en strävan att nå toppen. Men det bara är guld som räknas tkr jag är felaktigt resonerat. Hela vägen från ungdomsidrott till elitnivå.
{7804}: 4 faktiskt och därav 3 på 2000-talet hur många har ni?? Ja sen 65 är det 53 år sedan 1:a guldet och ja de flesta däremellan har man glömt!! Förutom 89 då man tog sig tillbaka till finrummet!! Men SILVER är liksom inget att hänga i julgranen i svensk lagidrotts sammanhang, å då absolut inte när man inte ens faller med flaggan i topp!!! Tror ni kommer sjua denna säsongen!! Och VF kanske går ännu sämre! Skam den som vet!
du förstår inte vad jag skriver. Jag kommer ihåg många av indijanenas säsonger då de inte vann guld. T om Lemmmiöxx kommer ihåg säsonger när lag inte vann.
Roligt med besökare och allt intressant som skrivs och Yoda blir aldrig svarslös.
Ja väljer man ut Qatar och Skellefteå AIK och jämför statusen tror jag det är som natt och dag.
Bra av Lindgren ligga lågt ett tag och låta mobilen gå varm när alla agenter ser vi har en eller två platser öppna. Många lär anmäla sitt intresse och AIK bör ha stora chanser få mycket för pengarna.
Såg stoppdatum för HA-värvningar är 15 juli och jag tänker Pär Lindholm-banan är väldigt öppen och bör uppmuntras.
Exempelvis OM killar som Sebastian Selin, Mattias Granlund eller Elias Edström vill och är något att bygga på är det läge nu.
En av dessa och en utifrån som inser kanonläget och säljer sig billigt då kanske vi har bredden många efterlyst.