{7804}: tung förlust!! Just nu grinar oflytet verkligen er i ansiktet!! det är jobbigt men jag tror nog att det vänder fast självförtroendet måste va nere på 0!
{7804}: Enl förståsigpåare på Northpower så har Aaltonen 175 loppor i månaden på 2-årskontrakt. I mina ögon en hög lön och en väldigt hög lön med tanke på prestationen hitils. Ser ni torskade 6:e matchen i rad (7:e om man räknar in CHL) vilket måste vara rekord för er. Är festen över nu på riktigt?
Olimb har säkert en bra lön med SHL mått men inga fantasisummor. Aaltonen gjorde en väldigt svag säsong ifjol och var stundom bänkad, andra SHL lag var ej intresserade av honom. Men gubben har kapacitet om han kommer i slag.
Att du i allsvenskan ska vara så intresserade av dynastiernas löner?
Ja spelare med meriter från landslag och khl och dessutom skyttekungar brukar ju spela gratis. Man blir ju mörkrädd över hockeykunskaperna hos dessa två.
Olimb som nobbade bud från nla lär ju spela för juniorlön i saik.
{7804}: Nämen viss har Rytter fel...Aaltonen spelar givetvis gratis för SKAIK. Bara äran att spela där gör att alla spelare står på rad och betalar för att spela med er ;-)
Två st ramträffar efter 30 sekunder. Har aldrig någonsin vart med om att ett lag haft så många ramträffar som vi haft hittills denna säsong. Det är helt makalöst! Rekordet var väl mot Bolzano då vi hade 8 ramträffar i samma match.
Aaltonen har ju ännu inte visat ett dugg och ej betalat av den på den höga lön han har. Hedberg, alvarez, olimb är andra nyförvärv som måste upp annars blir det fiasko stämpel på dessa.
Har gått en fjärdedel av serien snart så inte konstigt att folk börjar ifrågasätta.
Frågetecken för Lindgrens förmåga att hitta guldkorn som ingen annan upptäckt som ni gjorde med bud och calof. Lindgren verkar värva etablerat och då blir det också dyrt
{7804}: Tydligen gjorde Aaltonen kanske sin bästa match och Bud var också piggare. Alla gamar har ju byggt upp ett fiaskoslott i höst med de två som bevis. De som fantiserar om AIKs undergång får vänta.
{7804}: Antingen är det mesta under kontroll eller så underpresterar hela laget. Jag tror på det förstnämnda med tanke på klassen som finns och att spelschemat inkluderat CHL inte främjar maxinsatser redan nu. AIK brukar veta hur en slipsten ska dras.
{7804}: 3770 i hallen....wtf, det verka ligga sanning bakom påståendet att Skelleftebon är snålare än Smålänningen. Gör er aldrig av med Alm, han är eran populäraste spelare hos oss andra lags fans. Sabbade 2p för er ikväll.
{7804}: glöm inte den jätteräddningen som eran keeper gör 1:15 kvar den var svettig!! Tyvärr låg cmore hockey nere i halva matchen o sen laggade det 24-7 för mig! Men visst en högklassig hockeymatch var det!
Alm gör sin bästa match för säsongen fram till den idiotgrejen. Väldigt onödigt när vi gjort en så bra match.
Kvällens match var klart årets bästa match ur ett underhållningsvärde. Två bra lag och stor underhållning, snygga mål, tuffa närkamper. Båda keepern gör helt ruggigt bra matcher, kunde ha slutat 8-7.
Vi förtjänar kanske tre poäng men Frölunda gör en grym match, inte många lag som kan stå emot när vi ör taggade likt ikväll.
Framför allt kul att se ifrågasatte Aaltonen göra en kanonmatch, tycker även Olimb, Holloway och Alvarez gör bra matcher.
Spelar vi som ikväll är vi en guldkandidat. Någon gång borde pucken gå stolpe in istället för stolpe ut, rent teoretiskt.
Mora leder borta mot HV med 5-2 och alla är förvånade. Mora är riktigt bra i år! Kommer inte att harva i botten, de har en bra laganda och duktig spets. Kommer att kriga för en slutspelsplats.
{7804}: Viktig match mot frölunda för Skellefteå AIK och dig Yoda. Tror inte du håller låg profil på jobbet innan match men jag hoppas och tror du även är rakryggad imorrn hur det än slutar. Inte som luleåfansen som börjar prata rikssvenska och duschar dagen efter en förlust.
Det skulle vara kul med en liten kommunturnering. Kommun mot kommun med spelare från den egna bygden. Tänk vilket lag vi skulle ställa på benen. Hur skulle du formera trupperna?
Duncan: Sofos, här har du en som skriver trollinlägg. Jag kan gå med på att jag kan vara ironisk, skadeglad, plump, taskig eller töntig emellanåt. Något troll som Duncan är jag dock inte.
{7603}: En enkel undran från en trogen Timråit. Finns det bara 2 skellefteåfans? Eller är det bara ni 2 som vet om den här appen? Vi i Timrå är hur många som hellst som visar att vi håller på vår klubb.
{7804}: Ja Lundeström kämpar på bra och närmar sig gränsen på 9 matcher. Jag ska ärligt säga har ingen koll om han får fortsätta, hemskickad eller AHL. Skulle dock inte bli förvånad om han hamnar i AHL för de lagen ska ju ha sitt. Får för mig många spelare höjs till skyarna och itutas de är så bra och därför tror de har chans i NHL men måste avvakta i AHL. AHL framstår då som bra alternativ när det hela tiden handlat om att fylla AHL-rostern och skapa lite glans åt de lagen.
Nåja Viktor Arvidsson fortsätter övertyga och gör mål som ingen annan. Än en gång där har vi fått fram en superstjärna och Sveriges bästa forward enligt mig. Gamle Skellefteå AIKarn John Klingberg leder målligan bland backar.
Tror mer och mer på att AIK är på väg ur en svacka när man tog poäng senast trots mycket slarv. Läser det skrivs om olika spelare men minnet är kort hos vissa. Senaste åren har vi blivit bättre och bättre under serien och om man kollar på säkra kort som Adam P, Jocke m.fl vet vi vad de kan. Nästan alla i laget kan bättre det vet vi.
{7804}: En poäng mot serieledarna borta efter bottennappet mot DIF är som du säger godkänt. Tror det var ett trendbrott och att det vänder uppåt nu. Får vi igång allt och alla finns mycket mer i laget.
Inte så dynastiit lir idag men poäng borta mot ett duktigt Linköping får ses som godkänt.
Som vanligt är Wingerli bäst. Vilken jävla spelare asså! Lyckseles finest. Wingerli är klart bättre än vad Melker Karlsson var i samma ålder och det säger inte lite.
{7804}: God morgon, sovit dåligt ännu en natt kan tänkas?
Nej du gubbe lilla, av alla de lag i Europa son för egna pengar startade CHL var samtliga regerande mästare i resp land med. Svensk mästare eller inte så slog Luleå alla vi ställdes inför och tog pokalen till Luleå 2ggr. Ni ligger lite efter här hihihihihihihi.
{7603}: Bra att ni är kvar i CHL och mjölkas på energi med skador och annat kul som glädjer oss andra. Hoppas ni går långt men inte så långt som vi i Luleå Hockey gjort med 2 vinster utan lagomt låt oss säga semi men inte längre. Maximalt kostsamt med dyra resor och ingen ersättning och slutkörd trupp det gillas. Lycka till i CHL men inte för mycket.... :)
{7804}: De enda förluster som svider länge är jämna matcher vi maxar och ändå får stryk. Fysiskt såg vi pigga ut men skallarna var inte med. Är det inte så här det kan se ut ibland. Spelarna fuskar så länge poängen trillar in men det tar stopp till slut. Nu är det dags AIK skitar ner sig och tar allt smutsjobb. Brukar vara nyttigt komma ner på jorden.
Såg vi 6e november i CHL möter Storhamar som leder norska ligan. Nu börjar CHL verkligen inkräkta på SHL men om man testar grejer och inte bränner allt krut är det ok. Omväxling också trevligt. Inte som trolleri mot Luleå men det är först i år jag tycker turneringen har lite status ändå. På tal om Luleå så var jag rädd de skulle börja serien ännu bättre för jaga skiten ur medelmåttor är Bulans smala nisch. Sedan vet vi hur det slutar, lagen är utbrända efter jul alternativt kläs av i slutspel.
Vi gör allt bättre än Qatar. Om du kollar på Fille Berglunds lilla filmning så är den ju perfekt utförd, skicklig filmning. Däremot sprattelgubbens fisksprattel är bara patetiska att se.
{7804}: ang sista stycket så känns det som att ni hänger på fallrepet också, så hoppas inte för mycket. Lägg till indianare och bjudningar som i förra matchen så är ni ju rökta 😁
Skål ändå🍺🍺
Mike.F