"Här har vi redan startat ett viktigt arbete med attityder till med- och motspelare där det inte längre är okej att hylla tacklingar och där våra ledare tar ett större ansvar med att ge konsekvenser för vårdslöst spel till sina spelare och inte lägga det ansvaret på domarna, säger Stefan ”Skuggan” Nilsson, klubbens General Manager."
Några följdfrågor:
När motståndaren ligger medvetslös på isen, ska fansen fortsätta skandera "filmare, filmare, filmare" då eller ska ni ta tag i problemet?
När motståndaren ligger medvetslös på isen, ska fansen fortsätta skandera "låt han dö, låt han dö" då eller ska ni ta tag i problemet?
Djuse fick tre matcher efter fulsmällen på Gustavsson. Det straffet kan nog Djuse vara nöjd över, även om jag inte tror att Djuse hade avsikten att skada sin motsåndare där. Det går fort och ibland tar spelare fel beslut. Skönt att Gustavsson verkar vara okej, han känns som en väldigt sportslig spelare själv föresten.
det har jag redan gjort, på inrådann av supermoderatorn Barbro som städat upp. T ex skriver jag nu ta du en stor svart beeeeeeep och kör upp den i beeeeep, istället för hur jag uttryckte mig innan. Stora framsteg!
jag håller med dig. Att kalla en annan människa för apa, svinjeeefla REGEL, lappjävel... bunkerförsvar och blixtanfall, förbundskapten Österrike, argsint farbror... det luktar 30-talssmörja lång väg! Vi kan enas om att det inte är ett värdigt beteende, inte ett mänskligt beteende.
Håna spelare och ledare är ok, men inte när de lede av skadade eller när de avlider. Det är inte ett ok beteende och det förstår de allra flesta utanför Qatarland.
Alla grejer jag skriver där Zappa. Oerhört respektlöst beteende. Vidrigt! Vi vill att spelarna ska ta rätt beslut på en 100-dels sekund men fansens vidrigheter sopas under mattan. Typiskt Qatarbeteende, denna vidriga flock är inte människor.
{7804}: Jag kan inte kommentera det jag inte hört. Såg inte vare sig Djuses eller Fernholms smällar. Jimmie kollade jag reprisen på, vevade filmen lite fram och tillbaka.
Gjorde inlägg om Jimmies skada, inte om publiken.
Tydligen svårbegripligt...
Tycker överlag fans ska ge fan i att håna spelare och bete sig som svin, vare sig det är Brynäsfans, Lulefans, SAIK-fans eller vilkajävlafanssomhelst...
{7804}: Inte för att vara sån men... Var det inte ni som "hängde" Jonte Hedström? Vill minnas att man satte in extra person-skydd på honom med anledning av era fans.
Näe ni gastar bara sviiiinjeeefla REGEL mot mörkhyade, jävla apa mot mörkhyade, lappen mot personer från ursprungsbefolkning... sen lite bunkerförsvar och blixtanfall på det. Ledare i Österrikes landslag...
{7804}: Ja du Yoda, vi har då aldrig i Luleåklacken stått och heilat som Skellefteåklacken gjort vilket är ett hatbrott som faller in under brottsbalken.
De skriker filmare när guld-Jimmie blödande leds av isen. De skrev filmare bör Djuse låt medvetslös på isen förra säsongen. De skrek låt han dö, låt han dö, när Fernholm låg hjärnskadad på isen.
Sådana är de, ett beteende som inte existerar på något annat ställe i SHL.
Väldigt underligt att du missar det varje gång. Inte seriöst.
Gå nu och frusta i bastun och sluta ljug. Inte första gången ni gör bort er totalt. Jävligy svagt av AIK att och ledarskapet att inte lyfta fram detta med tanke på er historik i området.
37-19 i skott är resultatet efter ett flertal i målramen, ännu en oturlig match efter dominant spel.
Sådan är idrotten och ibland biter man i det sura äpplet fast man förtjänade vindruvor och ost.
Däremot är Luleåklackens beteende inte ok när de hånar en uppenbart skadad spelare som leds av isen. Igen! Är det inte filmare så är det låt han dö.
Hockeyspelare riskerar liv och lem för att underhålla oss, och ett uns av respekt vore faktiskt på sin plats. Nu var det en oturshändelse och ingen skugga ska falla över Qatarbacken, men är det ett normalt beteende att skandera filmare eller låt han dö när motståndaren uppenbart är allvarligt skadad? Jag tycker det är vidrigt som fan, men är medveten om att jag tycker väldigt olika än resten av HS inom många områden.
Börje och Qatarfansen kan ta en stor svart beeeeep och varsamt smörja in den för att sen forcera in den i beeeeeep. Sen kan de sitta i bastun tillsammans i sann Qataranda och frusta tillsammans och ha sig.
Solklart matchstraff, hoppas det gick bra för Gustavsson. Tror inte Djuse menar att smälla skallen i sargkanten, men det blir konsekvensen. Dåligt spelsinne att fullfölja med full karriär där.
Kan ändå försvara Djuse för han vet att han gjort ett misstag och han ber också om ursäkt efter. Hockey går fort och ibland blir det fel.
Hoppas Gustavsson är ok, men han borde nog vila resten av matchen för det där var en riktig kyss. Om jag var tränare skulle han inte gå spela även om han ville.
När man ser ett inzoomat klipp på den Emil Larsson då man ser blicken på honom... han ser helt tom ut i blicken. Som en död fisk ungefär. Jag tror faktiskt inte att det finns en hjärna i skallen där?
9-3 skott på mål beskriver händelserna på ett bra sätt tycker jag, även om stolpen är duktig i Qatar.
Qatar är väldigt duktiga i spel framför eget mål och de har ett bra lagspel och en bra offervilja. Då måste vi matcha dem med offerviljan och kriga in på kassen för att ta stryk. Vi har haft ett par direktpass och då kommer de helt ut ur robotpositionerna. Nästa gång går den förhoppningsvis stolpe in, vi är klart bättre spelmässigt utan att briljera.
{7804}: Trodde det var uppe i smutsiga Luleå på torsdag men hemma är det inte värdigt bara ta vara på misstag som Luleå gör även hemma, även mot bottenlag, även när de är serieledare.
Efter slaget om little big horn nu senast så finns det inget annat än att gå in och göra en kanonmatch. Qatar är inte ett bra lag och vi brukar ha väldigt lätt mot dem. Jag räknar med tre stycken stensäkra poäng, och som bonus vill jag se dem skrapa en gentfinne av isen.
Smutsiga Luleå på torsdag och Jensen borta sin sista då tänker jag lika bra köra en fulmatch där vi bara förstör och ser på när de inte vet vad de ska göra med pucken. Sedan till helgen vill jag se nya AIK som börjar likna guldkandidat.
så här dagen efter krossen känner jag mig lite orolig inför framtiden.
Ibalnd spelar man dåligt och förlorar. Ibland har man missflyt och förlorar en ganska jämn match med stora siffror.
Igår var Frölunda bra och dynastiernas var helt jävla värdelösa. Ingenting fungerade.
Indijanena filmar tills sig diverse utvisningar och domarna är sämst som vanligt. Vad gör vi? Moloket åker vi till båset med sänkt huvud. Var är protesterna? Var är vedergällningarna?
Djuse åker på en ful tackling i ryggen. Han kunde ha blivit svårt skadad. Lagkompisarna är där bredvid och knuffar lite lätt. Där ska det vara en högerkrok i fejjan, vi har ändå förlorat matchen. Killen ska sänkas rejält. Sådant ska kosta.
Vi spelar helt jävla värdelöst. Vad gör tränarna? De står som fågelholkar i båset. Det ska gastas, kastas vattenflaskor, skällas, fejjan ska vara röd.
Indijanena kommer i fart med sina kombinationer, spelar ut oss efter noter, vi är inte där och det duttas och petas. Hugg ner dem, tackla dem in i sargen, stå upp för laget och mosa. Ynkligt! Kolla vad som hände med Neymar när han klackar och fjantar runt på planen i franska ligan med ställningen 0-4, han blir manglad. Så ska idrott fungera.
Otroligt klen insats.Mjukt. Mentalt svagt, vi är inte redo när pucken släpps. Igen! Vi viker ned oss totalt. Igen!
Fan visa lite tåga! Det ser ut som vi vill förlora.
Sen har ju bovarnas favoritlag Qtar spelat match. Kovacs spelade i väntan på sin senaste dom, och fuskade in ett poäng som visade sig avgörande.
Qatar plockar alltså noll värdegrundpoäng då matchen slutade oavgjort efter full tid. När vi knäcker dem hemma så klättrar vi förbri dem i Yodas värdegrundstabell och Qatar hamnar du utanför en plats i värdegrundsslutspelet igen.
{7804}: Ja ja ja såklart att det är domarnas fel när man förlorar så tycker ju alla. Nu är det så att alla lag drabbas av dessa okunniga domare så då borde det ju jämna ut sig över 52 omgångar.
Alltså, med de bästa NHL-domarna hade ett helt överlägset Frölunda vunnit mot ett uselt dynastiernas. Domarnas insats har ingenting med resultatet att göra.
Men... domarna är så JÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄVUUUUUULSKT dåliga att det finns inte. Igen! För 20:e matchen i rad. Det var fan ännu värre förra matchen, och hundrade matchen i rad borta mot indijanena.
Helt ärligt tycker jag vi ska slå en pling till de rumänska domarna. Jag tror de är bättre.
Några följdfrågor:
När motståndaren ligger medvetslös på isen, ska fansen fortsätta skandera "filmare, filmare, filmare" då eller ska ni ta tag i problemet?
När motståndaren ligger medvetslös på isen, ska fansen fortsätta skandera "låt han dö, låt han dö" då eller ska ni ta tag i problemet?