{7804}: ja 2 av 3 utv är kanske helt felaktiga (tycker båda tappar balansen men det är svårt att se) men straffslaget är solklart och målet är mål sen är det svårt att se från tv bilderna men mål är det!! Ingen idé att dra några växlar av denna period då Skaik e för mjuka!!
Det är en jobbig match att se. Vi är smärtsamt dåliga, varenda skott går in, domarna är mutade. Vi är faktiskt helt värdelösa, bara typ tre gånger så bra som MoDo.
Det domarna hittade på var videobedömning fem minuter och tveksamt mål för indijanena, 3 st tvåor och ett straffslag.
Tyvärr är dynastiernas allmänt odynastiiga, värdelösa faktiskt, mjuka framför eget mål, veka avslut. Indijanena är klart bättre även utan domarhjälp när de flyger som flygekorrar när någon nuddar dem.
Äntligen blire lite live hockey, sist var i jul. Hockey är otroligt mycket roligare live, och det blir i princip alltid bra matcher mot indijanena. Fan vad kul det ska bli!
Sen undrar man ju litegrann vad domarn ska hitta på denna gång? Inte skyhöga odds direkt på en ny domarskandal till fusk-indijanenas fördel.
Den argsinte farbrorn Lars Bergström var ju förbundskapten för Österrike. Sen var det gastandes och viftandes med armarna: sviiiiinjeefla REGEL emot Hagos, trupperna hojtar jävla apa mot Hedberg, den där lappen mot Pudas. Är det konstigt att man kommer men anspelningar då?
Tidig match för SAIK, då blir det att följa dynastiernas dynasti för att se om ni är så bra som ni påstår här inne på forumet. Senare ikväll skall jag se LHF sargdunka in en vinst mot Mora. Bisvärm framför egna målet i 60 minuter och en sarg ut rensning som ger 0-1 i 55'e minuten. Pucken kommer retfullt glida förbi Engstrand i målet medans han står och dricker vatten.
{7804}: Jag tänkte det också, nu kan man glömma Malmö. Hur tänker vissa sportchefer? Har de ingen känsla för personkemi? Jag menar till det yttre kan Ledin framstå som energispelare men för en grupp är han katastrof. Därför hans familj vill att han spelar tills han dör? gärna i Kunlun Red Star.
Ledin klar för Malmö. Herrejösses! De har redan jättebäbisarna Sylwegårds i truppen, och så fyller de på med den mest hjärndöde genom alla tider. De går verkligen all-in på hjärndödhet!
Hockeymässigt... ja då kommer de att missa slutspel. Kanske hinner Mora ikapp, Ledin kanske gör en liten Karlskrona igen alltså.
Nej du har alldeles rätt, han är ingen Arvidsson. Han är en ledande spelare i sitt lag som gör omgivningen bättre, dessutom är han redan under sin första säsong i ligan en betydligt bättre spelare än vad Arvidsson kommer bli.
Men förstår ifall ni är lite bittra då han ledde laget som stod för den största krossen någonsin i en finalserie.
Viktor Arvidsson som jag anser är Sveriges vassaste forward därför han gör egna snygga mål men även nu toppar NHLs målsnitt. Jag förstår folk har olika smak men det Arvidsson gör på isen ser jag ingen annan svensk klara av. Viktor Arvidsson är nr 1 i Sverige men även nu NHL.
Straffet mot den unge dynastiaren har nu kommit. Han erkänner sitt brott, tar sitt straff. Ingen skadad, ingen avliden. 30 dagsböter blev det!
Så fungerar rättvisan i dynastiernas kommun. Ingen står över lagen! Det går fort.
Ni väntar vi alla på att rättvisan ska ha sin gång uppe i Qatar. Vi väntar vi alla med spänning på att rättvisan ska ha sin gång där uppe i ingenmansland.
Det kan ju vara så att de läst min lilla värdegrundstabell och sen förhalar till vårkanten. Våren och sommarlovet brukar som bekant komma fort i Qatar.
Gnällig publik? Det är ju domarna som avgör matchen!
Att Berglund och Norén åker ur har jag inget att klaga på. Däremot är det en tripping på Lindgren en meter från domaren i slutet, den går inte att missa! Istället för SOLKLAR utvisning så kvitterar då Mora i spel 6-4.
I förlängningen åker Wingerli med pucken bredvid mål, Engstrand hugger undan skridskorna på Wingerli. Den går inte att missa! Mora vänder spelet och gör mål, vinst i sudden.
JONATHAN PUDAS YES! En minst sagt formstark spelare. En stolt spelare som spelar för hela det förtryckta norbotten, en kille som tar kampen mot den förtyckande kolonialmakten Qatar.
Får väl erkänna att jag har några droppar samiskt blod i ådrorna så klart man blir stolt över att vi har representanter från ursprungsbefolkningen som är så duktiga.
Ja Börje kan inte släppa folkhjälten Fahlman, den prisbelönte journalisten som stod upp för demokrati och det fria ordet, stod upp mot hatet och prisades i sin yrkesgärning. Qatars svenskafanssnubbe blev ju åtalad och dömd för mordhot där, och sen var det ju flensisgate där den gode Lars skrek "sviiiinjefla REGEL" till Hagos och inte något annat? Hmmm... nu på senare tid är det ju "jävla apa" till Hedberg samt "lappen" till Pudas.
Skönt att ens förening inte håller på med sådant måste jag säga, skönt att tränarna inte vill mörda domaren efter förluster, skönt att VDn inte vill hosta på domarna så han blir sjuk och dör, skönt att vi inte anställer folk som har liv på sitt samvete och sen försöker sopa under mattan och tysa ned.
Nu till något helt annat: jag förstår hur Nybro tänker där!
Provokationer utan vettigt innehåll.