Skellefteå AIK

16006 inlägg · 301 ämnen

Forum

« · 2038653 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Så sant.
Att Luleå har ett lag i SHL är ologiskt. När pengarna kom in i bilden då kunde de köpa sig ett lag 1984, dessutom har de mage hävda hockeyn var på låtsas innan 80-t.
Nu kör de samma handel med damlaget och försöker inbilla folk det kommer gynna egna spelare från kommunen. Om 30 år är det lika dött med återväxt på damsidan som det är på herrsidan och det handlar om att man kväver de yngre med köpmanin men mest handlar det om att Luleås befolkning tydligen inte lämpar sig.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
I efterdyningarna till den hogklassiga 7e raka, enligt vissa var det arets match i SHL...

Systrarna Christina och Camilla har analysen klar: det var domarnas fel!

Anmarkningsvart eftersom de har fatt sa oerhort mycket traning med att forlora mot dynastiernas genom aren.

Rogle ar anda ett sympatiskt lag tycker jag. De har anor, eget spel, egna spelare. Fienden deras ar ett kopelag utan anor uppbackade av en galen miljardar. Mycket likheter mot norr, aven om Malmo mer och mer borjar upptrada som ett riktigt hockeylag.

Uppe i norr ar det ju som bekant inte en sadan utveckling, kopmanin sitter i vaggarna i Koop arena. Det har mest var: if you can’t beat them, koop them.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Uj uj uj! Topp 4 laget dynastiernas radar upp sjunde raka vinsten, trots att man har sa manga forwards borta. Alvarez ar en gigant, samma med Jocke och Moller.

Nu gar vi for guldet!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Dagens visdomsord fran Yoda:

De lulesamiska Qatarhybriderna ar ett vekt pedofilslakte bevsligen ej lampade att spela ishockey

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

Det ar en poang for mycket. Terrorbrott mot publiken ska ej lona sig tycker da jag

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Luleå har försökt spela efter uppehållet, det funkar inte.
Om inte Leksand varit apatiska hade de haft en poäng på fyra matcher.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Dagens visdomsord fran Yoda:

Sargutdunkarmedley ar ett gnetfinskt moment inom hockeyn

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

Gun Gunler? Later inte det som en mat-tant?

Dynastiernas angar pa. Tar inte ens i men vinner anda, kanns sovjetiskt.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Tomgången på den sovjetiska traktorn räckte till vinst.
Trodde de hittat växlarna men två poäng utan att svettas är kanske inte så dumt i längden.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Dagens visdomsord fran Yoda:

Vem vet vad som sker bakom lyckta dorrar uppe hos finska foreningen i Qatar?


Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

Ett inkopt lag utan anor, uppbackade av en miljardar som uppenberligen mutat domarna.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Det är så hemvävt.
Den sovjetiska traktorn är igång nu.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
1-0 Lirre Lindstrom, Skelleftea, utan assist.
2-0 Adde Pettersson, Skelleftea, assist Jocke Lindstrom, Skelleftea.
3-0 Nisse Burstrom, Skelleftea, assist Jonte Pudas, Kiruna, Lirre Lindstrom Skelleftea.
Gurra Lindvall, Skelleftea, haller nollan i kassen.

Dynastiernas dynastiforening, BYGDENS LAG!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
HakKorz:

Jag tycker det at hemskt att ni Qatarska nazistpedofiler valdfor er pa barn.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Va roligt att se att ni plockar hem två skellefteå produkter och att ni satsar på egna produkter från byggden. Låt dom andra lagen försöka köpa sig till framgång medans ni satsar på egna produkter.

Vi välkommnar Nowick och Kallela tillbaka hem till Skellefteå.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Dagens visdomsord fran Yoda:

Fuhrern Lars Bergstrom ar skickad fran helvetets portar

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
For mig ar det maktigaste superprofilen gjort, var nar han i TV skriker in i kameran: Nu ar rattet magat!

Tycker det uttalandet personifierar profilen Ledin.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Dagens visdomsord fran Yoda:

Lestadianer ar inget muntert slakte

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

Dagens visdomsord fran Yoda:

Upprepade terrorbrottmot de hockeymanskliga publikrattigheterna ar inge bra

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

Uj uj uj vikka guldformationer du radar upp!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Angenäma problem med formationerna i nuläget.
Två kedjor klara förmodligen, tänker på Jocke-Adam-Möller och Holm-Linus-Fröden.
Burström naturligtvis tillbaka som back.
Kiiskinen-Wingerli-Kallela kanske kan vara något.
Alvarez,Hugg,Nowick med Sundsvik och Robertsson som 13e känns väl förspänt.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

Dynastiernas kanns som en kottkvarn som bara maler pa tills endast kottslamsor ar kvar av motstandaren. En domedagsmaskin som pulvriserar allt som kommer i dess vag. Dessutom undviker vi ju kopmani och pedofili, Qatars favoritaktiviteter.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

He lukta guld!

Dessutom far vi in en fantomfinne nu. Uj uj uj!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Egentligen ännu mer imponerande av AIK igår.
Möta ett minst lika hungrigt lag som FBK som även erkände de skulle ge allt för de visste vi hade en match i benen. Hamna i underläge men ändå byte efter byte mala på med tunga ben för att i tredje perioden gräva fram chanser med klassavslut.
Mantas i mål är i dagsläget ingen fördel heller.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

Forbereder sig for slutspelet. Den sovjetiska traktorn har nu lagt in andra vaxeln

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Nya Skellefteå AIK

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

Min teori varfor Qatar borjat spela vardelost... det ar tva grejer. Den ena ar att de egentligen ar samst och spelar pa normal niva. Den andra ar att det ar en massa pedofilskandaler inom laget.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro: Vi tackar och bockar över er charmanta insats ikväll mot Färjestad borta.
Mäkta imponerande får tillstås.

I.o.m eran vinst mot FBK, och aktuellt tabelläge, ökar faktiskt "chansen" en hel del för att vi "eventuellt" förlorar även mot Leksand.
Därför kommer jag nu INTE, som jag nämnde i ett tidigare inlägg, att revidera mina tidigare åsikter beträffande min uppmålade strategi.

Oavsett vilket: gratulationer till viktorian, ni är heta nu !!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Säsongens match eller insats kanske man ska säga.
Sitter och är småchockad efter AIKs sanslösa arbete, harmoni och kemi.
0-3 låter inte mycket men jag fick för mig FBK gick in med en hel del i kväll för att ta tre poäng inför fredagspubliken. Då kommer AIK ut ännu vassare och tvingar de på fall.
Är de helt urlakade imorrn köper jag om de säger vi tömde oss mot Färjestad.
Något har hänt med laget.



Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro: Jag har helhjärtat fokuserat ENDAST på slutspelet sedan vi gick in i det 10 dagar långa landslagsuppehållet för 2 veckor sedan.

Personligen anser jag att vi denna säsong har det bästa laget vi haft sen vi vann guldet för 24 år sedan.
Nu tycker jag att vi avvaktar slutspelet och ser vad som händer där, innan vi gör fler utsvävningar i uttalanden gällande just detta ämne.

Blir det en för tidig sorti för Luleå även i årets slutspel, och då menar jag förlust TIDIGAST i semi förutsatt att det isåfall INTE blir mot JUST Frölunda), kommer jag att krypa till korset och göra en gigantisk pudel och erkänna att Luleå EN GÅNG FÖR MYCKET, åtminstone i mitt tycke, har bevisat att man då INTE är ett slutspelslag att verkligen hoppas på.

Jag föreslår att vi inte behöver uttrycka oss mer kategoriskt och i mer spekulativa ordalag gällande Luleå Hockeys spelkvalite och slagkraft just denna säsong, fram till dess att vi ser resultaten längre fram i vår.

Kan vi enas om det Barbro?...

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Simon Karlsson:
Håller med om att miljonen är föga intressant för er när ni har miljarden ett samtal bort.
Ska bjuda på en till.
Är det inte mer troligt tränarna lagt in en tung fysperiod där slowmo Olaussons kropp som vanligt inte pallade med.
Ni har kanske inte sämsta truppen men jämbördig med bottenlagen är den.
Ni spelar den hockey bottenlag brukar ta till när de är i desperat poängbehov. Då hör man coacher efter match ursäkta sig med att -det inte var vackert men publiken måste förstå vi behöver poängen.
Den taktiken kör Bulan från omgång ett. Ännu värre, Bulan kör den även som serieledare hemma mot bottenlag!
Fy fan!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro: Snälla rara Barbro... VAKNA UR DIN TÖRNROSASÖMN.

Jag trodde du var hyfsat intelligent.

Det verkar som att jag eventuellt har misstagit mig?!?...

Jag anser att vi inte var intresserade av att vinna mot Brynäs heller.

Men förlorar vi även mot Leksand under ORDINARIE speltid får jag väl revidera mina uttalanden från mina tidigare inlägg på senare tid,en smula.

Annars står de definitivt fast.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Brutalt uppvaknande för Luleå nu när inte alla lägger sig.
På lördag är det Leksands tur att vinna mot ett sämre lag på papperet.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Den stora gåtan, varför gör nästan alla lag skitmatcher mot Luleå?
Kanske klokast vänta till köpstoppet 15 februari med riktiga insatser så inte hamstern kan handla nytt lag.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Simon Karlsson:

Bra att du gillar att aka pa stryk mot dynastiernas. Ni ar rent jatteduktiga pa det.

Pedofili man och nazismen tycker jag ni ska lagga av med, men fortsatt att forlora!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Well well Yoda all good.

Kul för dig att du gläder dig åt segern.
Det gör du rätt i!

Personligen var jag också NÖJD med att ni fick vinna.
Dessutom behövde NI verkligen segern.
Vi behövde den INTE.

Jag hade faktiskt misströstat en del om vi hade vunnit matchen.
Resultatet gynnade enligt mig båda parter.

Så ser jag faktiskt på det.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Simon Karlsson:

Jag tror att antingen har ni en magisk spakula som garanterat vet Hur 13 omgangar av grundserie, tre matchers play-in och sen sju matchers kvartsfinal slutar for samtliga 10 lag.

Eller sa var ni det klart samre laget, igen!

Hihihihihihihi

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Qatar vill inte sluta etta och vinna en miljon + hemmaplansfordel i hela slutspelet? Mota lag 8-10 i kvarten. Nej, istallet ger man upp miljonen och hemmaplansfordelen for att mota lag 7-9 i kvarten.
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Det är förvisso ganska många omgångar kvar.
Dock hade det varit synnerligen behagligt att SLIPPA Frölunda redan i SEMI, som blev fallet ifjol.
Och slutar dom på plats 4 eller 5 är det betydligt bättre för oss att sluta tvåa, förutsatt att lag 3 slår ut lag 6 i kvarten.
Då kan det vara bra att ha en viss framförhållning.

Men så långt tänker väl inte du Yoda...

Ps: Jag tror vi klarar oss utan miljonen.

Skulle vi nu sluta tvåa, ger vi förvisso upp hemmaplansfördelen, men bara till finalen, och det är jag övertygad om att de initierade inom Luleåhockeys ledning är väl medvetna om, och har med i beräkningen.
Men det är det värt ALLA DAGAR I VECKAN om vi slipper möta Frölunda redan i semifinal.

Vad tänker ni om det Barbro/Yoda?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

Dagens visdomsord fran Yoda:

En nazistpedofil ar lika usel som en pedofilnazist

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Simon Karlsson:

Sa nazistpodofilerna Qatar vill inte sluta etta och vinna en miljon + hemmaplansfordel i hela slutspelet? Mota lag 8-10 i kvarten. Nej, istallet ger man upp miljonen och hemmaplansfordelen for att mota lag 7-9 i kvarten, eller varfor inte lag 6? Detta eftersom man med en rent magisk formel raknat ut hur grundserien kommer att sluta... med 13 omgangar kvar att spela!

Hihihihihihihihihihi!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Simon Karlsson:
Låter inte som en taktik den så många gånger förnedrade och avklädda Bulan skulle åka ner till Skellefteå med när hans Luleå för en gångs skull är storfavoriter.
Mätta det kan jag köpa.
Vi gjorde ingen perfekt match heller men man såg Luleå nästan helt saknar skills. Lag som är lika taggade och disciplinerade vinner nästan alltid mot Luleå för ni har nog sämsta spelartruppen och det är så Bulan vill ha det för annars lyssnar ingen på honom.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Tror du verkligen på fullt allvar att Luleå hade några direkta pretentioner på att vinna matchen mot er ikväll???
Du kanske skulle ta dig en rejäl funderare på varför vi gick på halvfart, om man uttrycker sig så.

Dock tvivlar jag starkt på att du har tillräckligt mycket under hårfästet för att kunna räkna ut varför det såg ut som det gjorde ikväll på isen.

Jag tror att Luleå, vis av tidigare misstag, redan nu tittar framåt mot presumtiva motståndare i både kvart resp. semifinal, samt efter bästa förmåga försöker styra skutan så att vi mot slutet av serien OM MÖJLIGT kan påverka vilka två lag vi kan tänkas få möta i de två första slutspelsrundorna.

Ta dig en funderare på det, Yoda!

Därför kan det vara en stor fördel för oss att INTE rycka ifrån alltför mycket i detta skede så att förstaplatsen i serien blir cementerad, FÖR TIDIGT !!!
Det kan vad det lider, Eventuellt vara betydligt mer fördelaktigt för Luleå att sluta tvåa i grundserien.

Kan du se det scenariot framför dig Yoda ?!?!
Detta förutsätter dock att att du känner till kriterierna för vilka lag som kan komma att möta vilka, i slutspelet.
Detta är nämligen avhängigt av respektive lags slutplacering i Grundserien.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

Det ar inte manga som kan sta emot nar dynastiernas bjuder pa hockeyshow sa Qatar har inget att skammas over.

Eller det har de ju eftersom de ar ett forbannat kopelag utan anor som mest kor sargutdunkarmedley, dessutom ar de pedofilnazister.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Välkommen till slutspelet hockeylaestadianer!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Dagens visdomsord fran Yoda:

Kopmani och sargutdunkarmedley ar ej ishockeyns adlaste konster

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

Dagens visdomsord fran Yoda:

Pedofil och nazism ar inge bra

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Tror på en nystart i veckan med tanke på att Pyatt, en tänkt viktig kugge som inte lyckades fullt ut är skeppad.
Holm borde kommit in i gänget nu och även om inte Forre hunnit skaka fram en ersättare för Pyatt betyder ny energi i resten av laget mycket mer.
Hemma på tisdag mot en klubb vars fans är att beteckna som lågintelligenta störda idioter som bör stanna hemma!
När dessa svin åker på en storförlust och inser att Luleå är extremt överskattade vet man aldrig vad som händer.

« · 2038653 · »