Skellefteå AIK

SHL · 16006 inlägg · 301 ämnen
« · 267189 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Taavola klar för SAIK.
Nike89: Jadå. Hemsidan likaså.
Det är bra. Jag är nöjd med det.

Åkerman:Aftonbladet bekräftar nu att Uffe är klar som tränare.

Sv: Mala kaffe... mala mala kaffe... ;-)
gripen66: Jag har "säkra källor" (som det heter...) på att Pontus stannar i SAIK ett år till, så du kan nog sluta hoppas.
Annars en suverän skridskoåkare, hard-hitter och boxplay-hjälte som är mycket bra i spelet utan puck. En inte alls oäven målskytt runt 20-sträcket i år dessutom.
Född 82 är han också.
Svagheter är riktigt få, men det kan vara svårt med klubbtekniken ibland i maxfart. Är väl heller ingen spelare som slår de öppnande passningarna.
Given i elitserien året efter det som kommer.

Åkerman: Nja, det vete 17 om jag säger... ;-D

Petterström som rykte på LIF verkar inte vara gripet helt ur luften. Hans namn dyker upp allt oftare i mina papper så att säga. Vad har du att säga om honom?

Åkerman: Tyvärr:
"En annan sak!! Läste i Expressen idag att MIF visar intresse för Pontus Petterström i skellefteås AIK..

Info: En ung forward på 22 vårar, samt draftad av NY-Rangers..

Lusth är den personen i föreningen som har följt honom noga."

19 Nicke

2003-04-12 18:50:26

Sv: Skellefteå
Åkerman: Hehe.....Det är lugnt. Jag känner mej välkommen ändå......=)

gripen66: Nej, precis. Att det är svårt att spela på topp när serieplaceringen är klar har vi fått lära oss i veckan.

Hälsa och tacka från oss i Skellefteå när du snackar med Backe
och få honom att lova att återvända när/om vi går upp till elitserien...

Åkerman: Det är nog ingen som tvivlar på att Skellefteå är bra, särskilt på hemmaplan. Det gör inte jag i alla fall. Jag tror att SKAIK kan bli riktigt farliga i kvalserien nästa år, men då slipper jag förhoppningsvis se er här ;).

Kämpa på så ska det nog bli bra!

Åkerman: Ja, jag hoppas att han är bra, för jag skulle tro att han kommer att få stå en hel del matcher. LIF ska visst pröva Frölundamodellen med målvaktsbyte rätt ofta nästa år.

Förmodligen en förutsättning för att han skrev på. Får väl fråga när vi hörs. Ska intervjua honom för superstars.nu inom en snar framtid... ;-)

Måste säga att jag blev lite fundersam när han släpper in sex mål mot Hammarby idag, men så såg jag att han var bänkad... och det kanske blev en rekyl på urladdningen i förrgår med Skellefteå AIK som helhet... Inte undra på i så fall. ;-)

gripen66: Ja, vi får hoppas att ni inte tar Petterström också.
Då skulle vi förlora ännu mer på dealen (som jag anser att vi ligger minus på redan nu).
Svårt att veta vad man vill för Backlund. Visst unnar man honom att visa vad han kan och därmed lyckas i elitserien. Men lite bänknötande och en snabb tillbakaflytt vore inte heller fel.
Hur som helst tror jag på det förstnämnda då han är en ruggig målvakt.

Portello: Ja, de flesta är nöjda.
Han har ju ändå hyggliga meriter från elitserien och så.
Ett rätt bra val om man ser till de som var aktuella och lediga.
Däremot är många fortfarande lite besvikna över att Pasi fick gå.
Till den skaran hör dock inte jag.

Sv: Skellefteå
Åkerman: Ett stort GRATTIS till en väl genomförd säsong och ett stort grattis till att er GB börjar få ett eget liv. Vi ses säkert i nästa superallsvenska där våra lag kanske kan ta klivet in i "finrummet"

Åkerman: Tja, vad beträffar det där med nån _resa_ så var det väl aldrig riktigt aktuellt (tidningrna skriver så mycket, speciellt Gävletidningarna) Däremot fanns det vissa som åkte dit privat - mindre för att hålla på kaffet än att stila för LIF

"Ni är i KS, det är inte vi", ungefär... ;-)

Och jag tycker det är väldigt fel att spekulera i nån läggmatch, det är det där löjliga LHC som dragit igång... Men klart är att BIF inte riktigt kom till sin rätt där uppe iaf... :)

Lycka till i nästa AS Norra. Det skulle inte förvåna mig om ni är i KS nästa vår igen... kanske hela vägen då istället?
Nu har vi tydligen bytt lite spelare också - Sunkan och Hermansson till er - och Backlund till oss. Hoppas vi båda kan vinna på det bytet... ;-)

Åkerman: Ok. Hur ställer sig supportrarna till honom då?

Skellefteå
Äntligen har orten Skellefteå masat sig upp i toppen av ortslistan från vilka inläggen är skrivna i den här gästboken.
Inget ont om Nanne från Skutskär, men det var skönt att radera ut bandymetropolen från förstaplatsen...

Fan vilket eko 11-2 matchen har gett i hockeysverige.
Synd bara att Brynäs får all uppmärksamhet. Ingenstans ges någon positiv kritik till Skellefteå egentligen.
Fattar inte folk att Skellefteå är ett rätt bra hockeylag?
Ok att siffrorna är stora, men när många faktorer agerar åt samma håll kan det bli så här.

På hemmaplan är det svårare än många tror mot oss. 14p av 15 i kvalserien är bra helt enkelt.
När vårt Power Play kommer igång är det också mycket svårstoppat. 86 mål i PP i år är mer än 20 mål bättre än 2:an Färjestad om man räknar Elitserien och allsvenskan.

Skellefteå hade också en elitserieplats att spela för för första gången på 13 år. Dessutom säsongsavslutning inför hemmapubliken.
Särskilt svårt för motståndarna i isladan blir det när man kommer med lite juniorer och spelar med ett lag som för första gången på riktigt länge kan spela utan kniven på strupen och slappnar av alldeles för mycket. När dessutom man har en del otur på sin sida så kan det rinna iväg.

Självklart är jag medveten om att 11-2 är att ta i för matchen, men alla spekulationer om läggmatch o.s.v känns lite tråkiga för såväl Brynäs som för Skellefteå.

Portello: Föreningen nekar och hänvisar till måndagens presskonferens.
Känns dock givet att det blir Tuffe Uffe, när rykten, radio, TV och tidningar från alla olika håll hävdat att det är klart.
Taavola själv medger att han och SAIK förhandlar i alla fall.

Taavola klar för SAIK.
Enligt Svt-text är Taavola klar för er men jag hittar ingeting om det på er officiella hemsida. Någon som vet hur det är?

Sv: Lycka till
nek97raj:*suck* Solna AIK!

Åkerman:Det finns ett Norrlandfönster och det är utanför IP i Sundsvall.

gripen66: Skönt att höra att det finns lite rivalitet där nere. Man har ju börjat undra efter förslag till gemensamma supporterresor för att stötta respektiva lag o.s.v.
Ett klart sundhetstecken, och heder åt dig gripen66.
Lite skadeglädje skadar aldrig.

Sv: Där rök eran chans.............
QPR: Norrlandsfönster är mycket svagt konstruerade. Krävs inte så mycket blåst för att de ska slås sönder.
Vi får ta det nästa år istället.
Hur som helst så kan man inte missa eliten med flaggan mer i topp än vad Skellefteå gjorde igår.
Lägg därtill att man egentligen redan gett upp innan Brynäsmatchen, så var det nog få Skellefteåbor som gick från matchen genuint besvikna.
Jag är klart nöjd med säsongen 2002/03 nu när man kan börja se tillbaka och summera i alla fall.

Sv: Där rök eran chans.............
Snygg skalp, trots det dåliga motståndet från BIF:s sida..
Lycka till i den fortsatta jakten på en plats elitserien - kanske lyckas det redan nästa säsong...=)

Där rök eran chans.............
Det hjälpte ej att bif la sig vi stängde ett Norrlandsfönster ändå....
Lycka till i eran strävan uppåt nästa säsong. Pling Plång...............

gripen66: Knappast troligt att Roger "Homer Simpson" Melin skulle toppa Rögle eftersom han ska träna Linköping nästa år !!!

Mala kaffe... mala mala kaffe... ;-)
Ni är ju fan enastående. Lita på att ni glädjer en Leksing med det här - och jag som räknat ut era chanser att gå upp. ;-)

Nu fattas det bara att Rögle får lite go i sig idag...

Nike89: Jo, Skellefteå AIK!

nek97raj:Höll inte du stenhårt på AIK i allsvenskan nyss din...?

Det ser ju onekligen inte bra ut nu. Men men....Ni kämpade väl anser jag. Synd. Men nästa säsong så är det nya tag.....

Vill se matcher mellan mitt Södertälje och erat SKAIK.....Dock inte i allsvenskan eller kvalserien utan i elitserien....=)

svedas: Tack. Ja, hoppet lär ju vara det sista som överger en...

nek97raj: Ja tyvärr är det så. Hoppas att ni tar er upp nästa år. Då slipper ni förhoppningsvis Brynäs.

Domi: jaha, fan åsså, säsongen i praktiken slut. Tungt!

det gick inte, tråkigt. Det är bara att ta nya tag nästa åR!

matsby: Inte bara Norrland håller tummarna för AIK, även undertecknad (och säkerligen en hel del fler sörlänningar) hoppas på tre poäng till Skellefteå AIK i kväll!

Hoppas att ni kommer till elitserien,,det skulle vara guld värd:) Lycka till i matcherna,,,håller tummarna för er alla!!

kom igen o krossa linKÖPing nu!!! :)

Lycka till
Kom igen nu Skellefteå,,se till att ta chansen ikväll nu, krossa linköping och gå hela vägen, hela norrland (utom Umeå då) håller på er...

Forza Skellefteå..

FORZA TIMRÅ

Sv: Skellefte-Rögle
gripen66:

Ja ner med LHC bara :)

De kan gått och väl spela allsvensk Ishockey i deras skrytbygger för 286 miljoner :)

gripen66: Låter bra att du håller på oss. Rätta takter.
Många verkar vilja ha ner Cluben har jag märkt...

Tyskt ü hittar du genom att hålla inne knappen till höger om å medan du trycker u.

Och gissa om jag kommer att hålla på er på söndag. Att få ner LinKÖPing där de hör hemma kommer att toppa säsongen för mig. Även om det innebär att Masken får fortsätta leta andramålvakt...

Försök ta bort Bulow (hittar inte tyskt y) så är nästan hela jobbet gjort...

Åkerman: Ja, det gick ju bra det där. Kul hockey var det, men det ska väl också sägas att Rögle inte bjöd på något större motstånd.

Det förringar dock inte Skellefteås insats.

Grattis!

Åkerman: Jooo dååå...

Idag är det dessutom 25 år sedan SM-Guldet -78
Då kan vi väl inte förlora?

Skellefte-Rögle
Får väl passa på att göra reklam för att morgondagens match sänds i TV4+ om någon nu har missat det.
Bor ni i Skellefteå med omnejd (50 mil åt nåt håll) så är det dock ingen ursäkt för att missa matchen. Bor man i övriga Sverige så kan man lugnt sätta sig ner i soffan för lite hockeyunderhållning.

Mitt tips: 4-2
Skellefteås mål av Åkerman, Brett, Jimmie och Näsvall.

Sv: BACKLUND!
Patrik Skene: blir svårt nu, tyvärr

nek97raj: Hoppas ni kan knipa en Elitplats till hösten.Häls. Från en Frölundait!

Sv: AIK?
AIK hit och AIK dit...

Skellefteå = AIK i hockeyn.
Solna = AIK i fotbollen.
Sandviken = AIK i bandyn.

Så är det...

Åkerman: Jo, visst är det så. Kapar AIK en poäng i Linköping, och kniper minst två hemma mot BIF, ja, då tror jag faktiskt man fixar en elitserieplats.

nek97raj: Nej, nog ger jag ändå Skellefteå större chans att slå Brynäs hemma (som förhoppningsvis är i det närmaste klart) än att slå Cluben borta. Dels för att Skellefteå är klart bättre hemma än borta, dels för att Brynäs har mindre att spela för.

Åkerman: Brynäs verkar väldigt svåra, men det kan ju hända att de inte är så taggade när de möter AIK. Poäng mot Brynäs är en klar bonus. Hur som helst, svårt blir det, men ej omöjligt

Sv: AIK?
Dream Team: nu när kvalserien är inne på hälften av sina korta serie så ligger Skellefteå trea samma poäng som Linköpning. ja hoppas verkligen att skellefteå tar sig upp i elitserien till nästa år! mer norrland i elitserien!! tillsammans med brynäs då rå.. Vi ska visa att hockeyn hör till den norra delen av Sverige..heja på AIK..
SÅ möts vi nästa år..vikka roliga matcher det lär bli då!
Timråiten erica som också hejar på Skellefteå!
erica

« · 267189 · »