Skellefteå AIK

SHL · 16006 inlägg · 301 ämnen
« · 1747005 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: SHL 2015/2016
Dan före början på tidernas comeback i svensk hockey är det bra att slappna av och tänka på något annat än SM-final. Både för spelarna och oss fans.

Tankarna springet iväg, och i min skalle poppade denna fråga upp:

Vem är egentligen Qatars bästa export till hockeyn i Nordamerika?

Ja min röst går till Bamberg! Sållet Nilsson är så jävla dålig, hihihihi!

Så var det dags för Qatarkollen i Nordamerika, något jag brukar roa mig med när jag känner mig nedstämd.

Ja det finns ju en skotträdf målis vid namn Anders "Sållet" Nilsson som har en liten specialare då han brukar akta sig för pucken! Efter att ha lurat sig till ett envägskontrakt visade det sig att jättebäbisen var utan kläder, näst sämst i hela ligan, en placering bättre än väntat. Borttradad, eller bortkastad som sopor brukar bli, till St Louis där han har den mäktiga statistiken 85%. Mitt tips är att Sållet återvänder till Boratland där han kan glänsa.

Paul Alla Bamberg. Lite unik kille, en hockeyspelare från Qatar med studiemedel. Huserar i storligan NCCA div 3 vilket då är näst bäst av Qatars exporter. Nu är det lite tunnsått med ny statistik från den ligan, vet ej om han är spolad eller ifall ingen statistik är förd, men förra säsongen smällde storspelarn in 9 poäng på 25 matcher vilket såklart är lysande för en Qatarprodukt. I alla fall om man jämför med sprattelgubben Fabricius.

Sen vare slut!

Over and out! Hihihihihi

{7804}:
Kanske det kanske!!
Han insåg väll att det inte går att bo söder om Dalälven kanske!? ;-)

{7943}:

jag undrar om det var det finkulturella sörplandet som fick honom att lämna västkusten? Känns som välinvesterade pengar av er kommun.

{7804}:
Masiello är visserligen född i Strömstad men den "organiserade" karriären inleddes inte där! ;)

Zappaholic:
Okej men då är det bara att bita sig i läppen som gäller då, för jag ids inte slösa energi och bemöta skitsnack som INTE har med hockey att göra!

{7943}: Finns ingen som modererar här. Tyvärr.

{7804}:
Jahapp då är vi på den nivån igen!!!
Du har en fallenhet att dra upp detta hela tiden och stämmer det där vad som har skrivits inne på forumet Svenska Fans tycker jag personligen att moderatorn på denna sida bör vidta vissa åtgärder!!!

{7804}: Haha yuäck!!! Man är inte normal om man arbetar med sånt där. Han har dessutom alldeles för klent skägg för att ens vara lik mig. Fast måste nog kapa bort det nu när det börjat bli så varmt och slutspelet är över för våran del. Dessutom får Skeåfansen gärna stranda halvvägs till sin destination :)

Qatar skriver kontrakt med 5 stycken juniorer! Milda makter!

Då tar vi och synar juniorerna då:

Gustavsson, Skellefteå
Toolanen, Övertorneo
Masiello, Strömstad
Lundeström, Malmberget
Nässen, Östersund

Ingen var visst från Qatar, det var ju förvånande! Det är ju faktiskt bara Toolanden och Lundeström som har spelat i föreningen ett par år, resten var visst inköpta juniorer, som vanligt!

Det jag såklart undrar, det är om dessa juniorvärvningar... är det den där "rovdriften" som Börje Gnestadius brukar skriva om?

Daddeh:

är det här du Daddeh?

Daddeh:

"Själv tycker jag det är en bra idé som med all återvinning och jag ska försöka vidarebefordra att Luleåfans i fortsättningen ska skita på era bussar istället för att pissa på dem så ni tar er hem ;) "

Den var vass Daddeh! :-) Du kan ju!

{7804}: Oj så roligt och fyndigt det blev...

{7804}: Problemet är väl att du inte nämner sakerna bara en gång utan upprepar dem till absurdum. Vad tycker du själv om att Skeåfansen fraktas med bajsdrivna bussar (länk nedan)? ;)

Själv tycker jag det är en bra idé som med all återvinning och jag ska försöka vidarebefordra att Luleåfans i fortsättningen ska skita på era bussar istället för att pissa på dem så ni tar er hem ;)

"Varje år omvandlar vi sörja från Skellefteås toaletter till biogas motsvarande 500 000 liter diesel. Gasen används bland annat som bränsle till hockeybussarna som fraktar publik till arenan. Skitbra!"

www.youtube.com/watch?v=uHH-4nxQIu4

{Simple Zappaholic}:

okej, här har du bakgrunden då.

det kommer in en nyreggad lövenkille här på vår bok mitt i brinnande slutspel och skriver att vi är ett köpelag, och att enda anledningen till att vi är bra är Boliden och Skellefteå kommun.

Ett korrekt men tråkigt svar vore då att förklara att vi faktiskt ställer upp med flest spelare ur egna led av samtliga lag i ligan, och att de flesta av nyförvärven är doldisar som vi utvecklar till storstjärnor.

Istället är det lite roligare att vända på det. Visst, kommunen hjälper hockeylaget här i Skellefteå eftersom hockey är något som vi tycker om. Men den här finkulturen med att betala dyrt för att en tant urinerar på golvet och sen kommer någon och slurpar i sig tantkisset, det är inte riktigt vår grej faktiskt. Där kan Umeå kommun lägga sina pengar och så satsar vi istället på ishockey.

Det andra alternativet är så mycket roligare och fyndigare. Det är lite av min favorit när det kommer till Umeå, precis som 16 raka segrar mot Brynäs är min favorit för Gävle.

{7804}:
Precis.
Hittills liknar det hela fjolåret men det kan väl ändå inte sluta likadant?

Jag tror ju vi är bäst tränade laget och lite synd med en extra vilodag men det är dags det börjar synas.

Nu får Frölunda njuta i helgen så blir nästa vecka AIKs.

{7603}:

Nu är det stekta fläsket kokt, grillat, hängmörat, soltorkad och flamber

Ännu en rättvis seger till Frölunda som känns lite lite bättre. Det enda som talar för oss är att vi kan MYCKET bättre än vad vi visat hittills inte spelat vår bästa hockey.

{7603}: Underpresterar? Känns som ett hån mot FHC. Sanningne är nog att de är bättre.

{7603}: Oj oj oj....oj oj oj oj ....oj oj oj oj oj oj oj!

För övrigt så har GruvHasse blivit gråhårig :)

Får vi se VF lyfta bucklan på bortaplan nu på söndag? Och kommer SKEpubliken stanna kvar och hylla mästarna?
Den som lever får the.

{7603}: nej inget är avgjort, ruskigt små marginaler som avgör ikväll!

Mike.F

Bättre men fortfarande i stort sett samma problem som tidigare.

Va fan halva laget minst underpresterar!
Inget spel!

Ger ändå inte upp.

Känns kört i kväll trots 2-2.

{7804}:
Känns kört i kväll trots 2-1 bara.
Vi måste få igång alla spelare och börja spela.

En som har pucken resten tittar på.

{7804}: Vilka tjusiga inlägg om urin du gör i björklövsboken...

Kämpa AIK!

DansbandsWolf:

Vad står det i rubriken till artikeln du länkar till? Vad skrev jag? Vad är kopplingen, och vad betyder det jag skriver i detta sammanhang?

Vissa är ju så bakom flötet att man nästan misstänker att det är samma skribent med ett IQ på 70 som ligger bakom en mängd signaturer här på HS?

DansbandsWolf: Usch, det var lågt gjort av Sten-Yoda...

Zappaholic: Jajjamen Zappa, det var på Svenska Fans Yoda då han kallade sig Sten-Georg skrev att "Breivik han var hela Norges man".
Se själv vad han kräkte ur sig 2012-09-10 23:14:04.

Vidrigt sa Bill, hen behöver vård sa Bull.
Just en fin representant för Skellefteå AIK.......

{7804}: Det har ryktats om att du också hyllat Breivik, det vet jag inte om det stämmer, men när du börjar prata om att utrota människor för det tankarna däråt och till en föraktad diktator som levde i Tyskland för sisådär 75 år sen.

Du förlorar alltid såna här diskussioner. Jag kommer med fakta och du hittepå. Försök förstå när du är ägd.

Junttila är då klar för Qatar! Det är något Qatarklingande med honom, men kan inte riktigt sätta fingret på vad?

Undrar om han är gnetig?

{Simple Zappaholic}:

Varför kan du inte erkänna att du brukar håna dyslektiker och erkänna att du vill utrota dem? Tråkig människosyn du har Simple Zappa.

{7804}: Fakta är att dina alster finns här i tråden. Det du så flagrant påstår finns ingenstans eftersom jag aldrig skrivit sånt.

Du är en patologisk lögnare :-)

Ja, Matt Andersson nobbar Qatar och förlänger med Djurgårn. Smart gjort av Matt!

Qatar fortsätter då med de ekonomiska påtryckningarna mot Welch och Rhaksani. Finns det några fler kvar överbetalda utländska legeknektar med uselt omdöme som kan tänka sig ett hundår i köpelaget Qatar för pengarnas skull?

Ja Lasch kanske? Milan Gulas? Christensen? Campoli? Mueller? Bill Thomas? Krejcik? Ja alla borde de nog vara akuella?

Qatar kommer nog att ställa upp med enbart utländksa legoknektar, förutom de inkvoterade som då är gamnacken Harju samt sprattelgubben Fabricius, det är vad jag tror.

{Simple Zappaholic}:

Jag vill dementera Simple Zappas skriverier om böghat och cp-skadade undermänniskor. Det stämmer absolut inte, tvärtemot om vad jag tycker.

Däremot har Simple Zappa uppvisat en mycket negativ människosyn där han ser ned på och hånar lesbiska och människor som har problem med att uttrycka sig såsom dyslektiker.

{7804}: Du får gärna tycka jag är genomtråkig och menlös, mig gör det inget. Frågan är vem i helvete tycker att dina inlägg är så roliga och meningsfulla? Ja, du har ju i och för sig din obegåvade sidekick som hyllar allt du skriver och får mysribba när du krystar fram lite nödrim i någon sorts patetisk hatsång om andra lag, men utöver det? Vem gillar det du producerar härinne...?

Utöver det skriver jag inte på fyllan, som du bevisligen har gjort. Du fick ju krypa till korset och be om ursäkt för dina pinsamma fyllealster om ditt böghat och prat om cp-skadade undermänniskor.

Ryck upp dig ordentligt och var saklig så får du också sakliga svar...

Mike.F:

Äh, det är inte på blodigt allvar. Inte från min sida i alla fall.

Visst har det hänt att man gått över gränsen ibland. Efter en tung förlust då man har några White Russian under västen, och så kommer det hit några hjon och retas.

Det som är tur är såklart att vi inte förlorar så ofta! Man kan ju tänka sig hur tillvaron måste vara för Qatar, Brynäs och löven från det finkultursörplande Umeå? Läs mitt tidigare inlägg så förstår du.

De flesta skriver med glimten i ögat och med en stor portion humor. Den enda som är genomtråkig och meningslös är väl Simple Zappa?

Spännande match ikväll. Må inte bästa lag vinna, utan må VI vinna! ;-)

Zappaholic:
Tycker att det är synd faktiskt att vi här i norr även om vi håller på olika lag inte ska kunna hålla sams utanför arenan eller åtminstone respektera varandra...

Som jag ser det och hör så har vi ett mycket större problem och det är att skulle "vissa" lag få som dom vill ska vi överhuvudtaget inte ha nått elitlag norr om Uppsala!!
Mångfald ska det vara bara den är lagd i södra Sverige!!!

Men bara för det behöver vi inte uppträda som några jävla söndagskole barn för det men vill man snacka hockey ska man göra detta utan att dra upp en massa annat men samtidigt vill man slänga käft ska man göra det men på ett lite mer respektfullt sätt så ser jag på det!!

Sen måste jag bara säga att jag är en klant som går i den fällan och är inte guds bästa barn.....snarare tvärt om men har man sett Stig Salming och Wille Löfqvist spela i Umeå islada så borde man ha den rutinen ;-)

Jag e ju ny på forumet men är lite förvånad (eller inte förvånad med tanke på vilka politiska vindar som blåser över Sverige) över allt hat som bubblar här! Visst det är viktigt med hockey men inte till den milda grad att man måste kasta sån dynga på varandra, det är ju en sak att gnälla lite på spelare men att kalla folk man inte känner för allt möjligt konstigt känns fel!!!
Vi tycker ju inte samma eftersom vi håller på olika lag och ibland (igår) kan man vara förbannad och lite skogstokig. Men att vara supporter är ju som att vara dyngrak ena stunden o spiknykter 5 minuter senare vilket kan vara lite jobbigt ibland!
Är övertygad att om vi träffades på en pub någonstans i Sverige skulle vi garva åt alltihop:) åker en del till Manchester å träffar andra likasinnade(United) som har en massa olika lag i Allsvenskan som favoriter. Var tex på ett microbryggeri 2014 å där satt jag med en Gnagare på ena sidan o en Gaisare på andra och inga kravaller alls faktiskt:) så skärpning nu gubbar!!
Vill inte vara en moraltant ( eller det är kanske precis e det jag vill).

Mike.F

Daddeh:
Jag tycker det känns som det skrivs 10 ggr mer hat på er sida av du vet vem.

Läste nyss denna intressanta insändare av en ganska tung person tror jag.
se länk.

Fasiken man blir orolig om det börjar bildas opinion mot Osten.
Han måste stanna för han tror jag helt ärligt är en viktig pusselbit för Skellefteå AIK.

L-G Niemi,Jimmy Landström och nu förra sportchefen på kuriren skriver det vi alla andra ser.

{7603}: Hahaha! Hat? Jag ser inget hat, men jag ser att vi har roligt åt er lagkapten som är rätt larvig. Du kommer aldrig någonsin se mig sjunka till den avgrundsdjupa nivå som du och Yoda gör ibland. Ni har en nivå som de flesta aldrig skulla röra i ens med en radiostyrd pekpinne. Sedan hade jag väl inte förväntat mig mer än ett "men ni då"-resonemang från dig.

Tycker du inte själv det är kontraproduktivt och rent av utvecklingsstört att efterfråga en högre nivå från Zappa bara för att i nästa stund förolämpa honom och hans lag? Lägg dig själv på en högre nivå, utan skitsnack, så kan jag lova dig att du blir bemött på ett bättre sätt. Just nu är ni två Romson och Fridolin här på hockeysnack.

{7943}: Du ser vad som händer härinne närmdu vill prata hockey? Hån hån och åter hån.

{7804}:
Jag kan bara svara för mig själv och säga att jag har INTE gaddat ihop mig med någon över huvud taget men sen att tex jag kommer överens med bl.a MoDos, Brynäs och Luleås supportrarna på ett respektfullt sätt beror på att vi snackar enbart hockey! Vilket jag även har försökt men det dröjer inte länge innan att det ska dras upp snack om urindricka mm...

Kan dock avslöja att ca 95% av Umeåborna INTE var så impade över att vi skulle vara nån jävla kulturhuvudstad över huvud taget!! Låt "fjollträsk" hålla på med sådant för att kultur är olika från person till person. Jag ser liksom hockeyn och motorsporten som min kultur och var definitivt INTE intresserad av att betala och bli påtvingad nått opera dravel!!

Men att vi två inte kommer att komma överens är lika klart som amen i kyrkan!! Det liksom sitter i generna på mig i alla fall!!
Om du kollar in på min presentation så får du en liten hint om hur länge jag har följt mitt Löven eftersom jag minns Mats Abrahamssons övergång till er som om den vore igår!

Sedan håller jag med om att detta snack om Qatar och Fiskrens har gått lite överstyr men bryr mig överhuvudtaget inte om det men det som förundrar mig är att du använde dessa namn strax innan finalserien men nu pratar du om FHC med mycket stor respekt vilket jag måste säga hedrar dig!

Nu har du min åsikt i detta ämne och pratar gärna hockey med dig men att stå och slå sig för bröstet i varje mening man skriver finner jag inget nöje i att svara på för det leder ingen vart i vår diskussion. Men vill du snacka hockey så går det utmärkt!

Amen!!

Daddeh:
Och vad tycker du om ert egna podium i kväll? hat hat hat.

{7603}: Äh var inte så ledsam nu...dra lite roliga nazistliknelser igen så lättar du säkert upp stämningen. Sedan om du eftersöker förbättring från Zappa kanske du inte ska håna honom och hans lag i efterföljande mening?! Ditt höga podium du ställt dig själv på luktar skit.

{7603}: Härinne anpassar man sig efter klimatet. Sopa rent framför din egen och vinfyllots dörr så ska du nog se att klimatet blir mycket bättre. Hänger på er två och ingen annan.

Zappaholic:
Häng var du vill och skriv vad du vill men senaste tiden måste jag säga du mestadels uppfört dig illa här inne.

Faktiskt verkar ditt dåliga humör sammanfalla med er oroväckande silly.

Talanger-Förlåtande ledarstil-Spel-Kreativa stjärnor-Bulan? skulle inte tro det.

Lite hockey.
Kommer inte AIK upp ett snäpp eller två känns silvret logiskt tyvärr.
Två år i rad man blir besviken att laget underpresterar tycker jag.

Öberg verkar enligt norran ta vid efter Wallson och det känns bra.
Är nöjd med både Lindgren och Öberg utan att veta något om dom och hur det ska gå.
När allt går bra tycker jag det är rätt fortsätta samma linje.

{7603}: Här har man inget för att hålla någon trevlig ton när det finns två forumtroll som vinfyllot och hans sidekick, dvs Yoda och du.

Har vid ett flertal tillfällen försökt hålla god ton men det slutar alltid i hån från er sida. Skriver du skit får du skit tillbaka och så länge det är öppna forum hänger jag var jag vill utan att du ska ha en åsikt om det.

Begrips?

Zappaholic:
Tror nog det mesta här inne hade legat på en mysputtrande nivå om inte haters som du dök upp här inne.
Ta bara när jag skrev AIK nog har ett snäpp kvar så var man från vettet enligt dig.
Trevlig ton?

Yoda.
När det går dåligt brukar jag hålla en låg profil och försöka inse vad som är fel och ta till mig något som är bättre.

Tror läget för konkurrenterna är för oroande och AIK så ofattbart framgångsrika de måste önsketänka och fly verkligheten.

Det är då hat smutskastning,hopgaddning, utfrysning och mobbing av stjärnan lindrar för stunden.

{7603}:

det är faktiskt inte ett dugg konstigt att fansen från Qatar, Brynäs och löven i gaddar ihop sig mot oss förlorarnas hörna. Inte ett dugg konstigt faktiskt.

Vi är ju dynastiernas dynastiförening, 5 raka seriesegrar och 6 raka finaler. Det ska bli spännande att se ifall vi kan hitta vårt spel mot ett väldigt duktigt Frölunda och vända på steken redan imorgon.

Qatar har ju bara lyckats gå till final en gång på 20 år, och då slog man rekord i negativ bemärkelse då man var det första laget någonsin att torska i fyra raka matcher. Mot oss såklart.

Brynäs är ju uppe i en minst sagt maffiga förlustsvit... alltså 16 raka torskar... mot oss! Nog förstår man att det lätt brinner en säkring i proppskåpet!

Löven... ja här behöver man inte ens skriva någonting.

Inte ett dugg konstigt att de gaddar ihop sig. Det får man ta när vi är supportrar till dynastiernas dynastiförening Skellefteå AIK, halleluja!

{7603}: Det är här flödet hatar, du har blivit hemmablind...

« · 1747005 · »