Skellefteå AIK

SHL · 16006 inlägg · 301 ämnen
« · 1876190 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
{7603}: Lite fegt och svajigt av en stolt supporter till DYNASTIERNAS DYNASTIFÖRENING??

{7804}:
Match idag mot Brynäs som verkar ha problem.
Tror de laddar hårt inför playin och försöker reparera säsongen och därför inte är toppade redan nu.

Tycker AIK blandar och ger och om det fortsätter kan det bli en kanonmatch i Gävle, den platta staden det är så lätt gå vilse i.

Lite skandal vi inte körde över HV senast som måste varit slitna men samtidigt bra de fick poäng i kampen mot Luleå.

Som sagt hoppas på toppmatch med 60 minuter hårt jobb och tempo då fasen borde Brynäs få svårt.
Tyvärr är det stor risk vi gör en hyfsad insats som ibland räcker, ibland inte.

{7804}:
Vet inte vad jag ska tro om resten av säsongen.
Såg inte sista perioden igår men resten var som om de testade -går det vinna igen med minsta möjliga marginal och ansträngning?

Nu har AIK visat upp hela registret i alla lagdelar och det är bara hoppas de vet vad de gör. Ibland är det ren propaganda och ibland liknar det ingenting, alltså Luleå HFs spel som inte finns.

Tror fortfarande på vinst sista matchen men helt chockad om det slutar tidigt blir jag inte, då ljuger jag.

{7603}: Själv tycker jag det är kul att det går bra för dem, men du verkar föredra alternativet att låta Munksund gå i konkurs? Det var väldigt många glada hockeytjejer i laget när Luleå trädde in i bilden och räddade dem från att säga upp sitt jobb/stuidier och tvingas flytta söderut för att fortsätta spela.

Hur vet du förresten att Frukthamstern betalar ens 1 krona av damlagets kostnader? Det är då inget jag läst någonstans så ser gärna någon länk över det. Det jag kan minnas att jag läst är att Frukthamstern ger Luleå en viss summa pengar per säsong som han till 100 % överlåter till Luleås ledning att använda på bästa sätt. Tvivlar starkt på att hela damlagets utgifter är öronmärkta utan att detta är pengar som lika gärna kunde användas till herrlaget.

Sedan kan du inte påstå att Skeå, med ett av SHL:s högsta egna kapital, har gjort allt rätt då de la ner damlaget pga ekonomiska skäl. Jag är personligen inget fan alls av damhockey men det är många frågetecken i ditt inlägg. .

Ja Ledin, match igen. Noll, noll, noll, noll, noll, noll. 16 matcher då, men en utvisning för filmning har han skrapat ihop.

Ja följetången Per Ledin, en svordom för de rättlärda inom hockey.

Ja 15 matcher har han spelat. Noll mål, en assist, 5 utvisningar varav en för filmning, - 10 i plusminus.

Och det är den bästa aktiva utespelaren från Qatar kommun!

{7603}:

ja int är man nån expert på damhockey, det får man erkänna. Besviken på kvalitén jag såg i OS, sporten känns inte helt mogen förutom Kanada och USA som har lite spel i sig.

Men nog är jag kunnig nog för att kunna se att Qatar damer inte har spelare från den egna kommunen, allt är inköpt.
Qatar herrar, allt är inköpt.
Plannja basket herrar, allt är inköpt.
Plannja basket damer, allt är inköpt.

Egentligen är det inte så konstigt. Om pygméerna vill ha ett höjdhoppslag i VM, då skulle även de tvingas köpa in. Precis som Qatars handbollslandslag köper in spelare från världens olika hörn och sen låtsas att de är bra på handboll, precis som Qatar hockey och Växköp låtsas att de är bra på hockey.

{7603}:

Andralaget är de egna spelarna från den egna kommunen. Precis som för herrarna är de sämst. Hybrider lämpar sig ej för hockey!

Luleå har egentligen väldigt lite med hockey att göra.
I deras lag i SDHL finns det med två damer från kommunen.

Innan miljardären gick in och köpte en klubb från Piteå spelade Luleås lag i div 1.
Hur gick det för det laget?

Svar: Enligt resultaten kunde nog knappt stå på skridskorna:

2009 - 2010 Luleå HF View league standings Division 1 (W) 20 2 4 14 - - 42 111 8 5 - Norra
2010 - 2011 Luleå HF View league standings Division 1 (W) 20 2 1 17 - - 11 81 5 5 - Norra
2011 - 2012 Luleå HF View league standings Division 1 (W) 16 2 2 12 1 0 13 72 9 5 - Norra
2012 - 2013 Luleå HF View league standings Division 1 (W) 16 1 1 14 0 0 29 126 4 5 - Norra
2013 - 2014 Luleå HF View league standings Division 1 (W) 12 0 0 12 0 0 8 107 0 1 Kval upp Norra
2014 - 2015 Luleå HF View league standings Division 1 (W) 12 0 - 12 0 0 7 68 0 4 - Norra

Om jag läser rätt.
Under 6 säsonger och 86 matcher vann de endast 7!
Målskillnad 110-565!
I årets div 1 med deras andralag är de sist i serien med endast 9 poäng.

Det är den verkliga "Luleåstandard" som visar en kommun som är väldigt värdelösa på få fram hockeyspelare men är bland de rikaste och bästa på köpa mest.

Bort med parasitklubben!

{7804}:
Läser den sinnessjuke Sven Savage skryter om Luleå HFs fantastiska damlag som de köpte upp från Piteå.
Ja hur såg Luleås damsatsning ut innan Porserhamstern slantade upp för kalaset?
Nu är det alltså en mångmiljardär som sitter och betalar deras allt? och tänk om alla hade det så väl förspänt.
Lätt vara dryg och skrytsam när miljoner? pumpas in.

Sedan undrar jag om det inte mest handlar om att glänsa mot oss och få Skellefteå AIK i sämre dager mer än att glädjas åt det egna laget.

Nä Skellefteå AIK gör allt rätt gällande damerna och bygger från grunden som med herrarna. Då får det ta den tid det tar och gå upp i SDHL redan första året känns tveksamt. Tror det bara är bra om det tar två tre år, då blir det stabilare.

{7804}:
Jag håller med om att Örebro har en förmåga att förlora, att de är trubbiga.
Även att vi gör det som krävs.
Ville inte såga Olofsson så hårt men tycker absolut han ska vara 13e när Jimmie är tillbaka. Ja alltså nog för han har satt några snygga mål men resten av spelet är katastrof ur AIK-synpunkt. Stå och titta och fundera vad som ska göras eller om det finns något att göra öht måste vara stort tabu och att de inte fått ordning på den biten tolkar jag som han är ett hopplöst fall.
Vill mycket hellre se Olsson,Wingerli och Linus L om det nu är bland de det står.

Tror fortfarande Örebro är på väg upp och är betydligt bättre än man kan tro. Tycker de slet bra hela matchen.
Kanske spelade det in jag visste vi skulle vinna när jag såg reprisen. Hade jag sett den live och länge bara en 1-0 ledning hade jag varit mindre förlåtande och sågat hårdare. Brukar bli så.

Men vi är väl fortfarande ense om att Qatar bör förstöras:)

{7603}:

Håller inte riktigt med dig här.

Hetta river och sliter men var lite ovän med pucken. Pontus är ovän med pucken. Olofsson gör en otroligt dålig insats, snacka om att vara ömsom vin ömsom vatten med tanke på hans prestation mot Färjestad. Jocke och Möller är väldigt bleka och verkar ha konserverat OS-formen.

Det som glädjer är backspelet på egen planhalva, BP, Lindvall, Holloways formkurva som på väg upp efter en djup dal samt att flera ungdomar visar framfötterna, framför allt Ohlsson är bra.

Örebro är däremot helt värdelösa, otroligt trubbiga. Riskerar att åka ur, tippar att topplagen i allsvenskan har både ett bättre grundspel och bättre avslut. Örebro är nästan lika dåliga som domarna som är så kassa att det inte finns.

En dålig match av oss som hade lett till noll poäng mot ett lag 1-10. Men det kan vara så att gubbarna inte tänder till när det är blodpudding som serveras i en halvljummen temperatur i Kraft Arena. Ett bra lag gör det som krävs för att plocka tre poäng, kolla bara Växköp som i princip alltid gör det som krävs utan att briljera.

Ser nu vi har match tis,to,lördag både den här och nästa vecka så undra om inte det påverkar också. Gå all-in redan igår gör inte ett rutinerat lag tror jag.

Sett matchen nu i efterhand och jag tycker det såg helt annorlunda ut än många typiska plattmatcher under hösten.
Då var det ofta lojt men igår var det snarare för mycket spelglädje de glömde ta avslut och gå på mål.

Örebro vill jag också lyfta fram. Ser på EP de gjort ungefär som Rögle, rensat sänken och fått in några nya. Jag hävdar Örebro gör en match som hade räckt långt mot annat motstånd.
1-0 länge och de hade häng hela matchen, nyttigt för båda lagen.

Tycker nästan alla forwards visar fortsatt form.
Var väl bara 3e med Hetta-Pontus-Jesper O som var lite bleka.
Hetta glimtade till ibland. Pontus jobbar mest i det tysta som vanligt, tyvärr gjorde även Jesper det.

Jag tycker det ser bättre och bättre ut. Alla verkar vakna och försöker även om inte allt sitter. Går nästan för fort ibland och de provar för svåra saker.
Lite bättre utdelning och om man inte möter hungriga lag som gjort en nystart blir det lättare.

{7804}:
Jaha det var en sån match igen. Trodde de skulle sluta försöka vinna med minsta möjliga insats.
Är det en viss tabellplacering de vill åt eller är vi helt enkelt för dominanta och de har svårt tända till?

Sen har ju Per Ledin spelat match. Det blev visst nollor i alla kolumner, suprise suprise!

3-0 där mot ett värdelöst bortalag. Hemmalaget är dåligt. PP från båda lagen är värdelöst. Domarna är helt värdelösa.

Det som är glädjande är tre poäng, till topplaget dynastiernas dynastiförening. Backspelet är bra ikväll med toppar i Djuse, Berglund och Kostka.

Blodpudding. Leverbiff.

Fullständigt bedrövlig hockeymatch första perioden. Örebro är som sagt blodpudding. Dynastiernas dynastiförening har vart leverbiff i denna match än så länge. Det som är glädjande är att vi har duktiga stabila backar, en bra målis och så har vi Skelleftesonen Pär Lindholm. Dynamon från Kågedalen.

Ja att möta Örebro är ju som när man kommer hem från jobbet, och så är det blodpudding till middag. Eller när man slår på TVn, och så är det Hem till gården. Är väl bara Karlskrona och Qatar som är tråkigare mer menlösa lag?

Som tur är står dynastiernas dynastiförening på andra sidan, så blir nog en kul kväll ändå.

{7603}:

Bud hade värdelöst flås när han kom, tog isg knappt till båset efter ett kort byte. Nu verkar konditionen okej. En annan sak är att han börjat skjuta. Killen har det bästa skottet i SHL men söker nästan alltid passning. När han skjuter så är vartannat skott 200 km/h kryssribba in. Skjut! Spelsinne och teknik är top notch, men farten lite sisådär. Det betyder att någon annan behöver gräva fram puckarna åt honom.

{7603}:
Har sett några få matcher med er, tkr Tim S sticker ut. Egentligen är det inte fel att köra OS-gänget tillsammans men tror den totala slagstyrkan ökar med dem splittrade.

Tarasov:
Många har önskat en splittring av OS-killarna och nu blir det av.
Tim har matchats försiktigt och jag var rädd det skulle fortsätta men nu får han en stor roll som det verkar.
Bud var sitt gamla jag senaste matchen och vips en till spetsforward.
Adam P har blandat och gett men även han var het mot FBK.

{7603}:

hoppas guld-Jimmie hinner komma tillbaka i fullt slag innan seriespelet rundas av. En minst sagt lyckosam comeback, spelar mycket bättre än under fjolåret då han hade skadekänning. Mycket viktig i PP där han enligt mig är Sveriges bästa spelare i sin roll på kontoret. Har läst att det ej ser ljust ut för Matt, troligtvis färdigspelat där. Luktar axel.

Kedjorna... ska bli spännande att se vad Tim kan åstadkomma i första. Känns som han kan slå sin gubbe och sätta upp Möller för direktskott i krysset. I andrakedjan så var både Holloway och Adam lysande mot Färjestad. Kan de konservera formen kan det bli lekstuga mot Örebro med tanke på vem som hoppar in i den kedjan.

Sen Per Ledin, asså det känns som en svordom när man skriver ut namnet på äcklet. Det blir såklart att punktmarkera nollan, tidernas mest misslyckade comeback? Men spetskompetens i hjärndödhet har han då i överflöd, det kan man lugnt påstå.

{7603}:
Spännande kedjor tkr jag, ungefär som jag skulle ställt upp det😀😉

{7804}:
En annan av dina favoriter Per Ledin gör comeback för Qatar ikväll. Extra krydda när de möter KHK borta och publiken ställer sig säkert upp för att hylla återvändaren som gjorde sånt avtryck...
Vore typiskt om han producerar och avgör men en annan hoppas och tror han förstör stämningen i Luleå HF.

När det gäller AIK var det länge sedan jag kände sån optimism. Kollade resten av FBK-matchen och nog för det var gladhockey var det ändå riktigt stark insats och 2 poäng var ingen stöld.
Bottennappen som kom varannan match höst är sällsynta nu. Kan det vara enligt plan vi växlar upp närmare slutspel?
Med tre toppspelare tillbaka borde det bli ännu bättre samtidigt kanske Örebro strider för existensen.
Två första linorna ser helspännande ut med
Tim-Pär-Möller
Bud-Adam-Jocke
3e med Hetta-Pontus-Jesper var bra senast och en 4e med Olsson-Wingerli-Linus L bättre än vad många utifrån tror.
Nästan bra Jimmie får ladda som slutspelsjoker.

{7603}:

ja med Mannberg vet man vad man vår. Tomåkning och nollor i alla kolumner, noll action, noll talang. Skrattretande att Brynäs förlängde!

{7804}:
Jag hade missat Brynäs förlängde två år med Mannberg i januari. Din favorit.

På tal om konstiga beslut tycker jag FBKs sportchef Peter Jacobsson agerar underligt.
Hudacek, JesperO? Ellis,Rydahl in och en stortalang som Zetterlund sticker. Skumt.

Såg början igår och tyckte det verkade segt, kvar på bussen som så ofta i höst.
Kollat höjdpunkter och målen var riktigt snygga.
De måste ha växlat upp resten av matchen och bottennappen kommer alltmer sällan.
Blanda in OS-kedjan klokt nu och Jimmie tillbaka snart då klarar vi oss bra resten av serien.
En bonus om Matt dyker upp men bara en spelare borta ska funka ändå.
Bra Bud, Ortio och Kostka visar form, viktigt.

{7804}:
Ja det verkar som ni lyft er den senaste tiden. FBK borta är tufft.

Grymt skönt med två poäng och väldigt imponerande! Tack för god match Färjestad. Riktigt rolig match att se på.

Många som är bra ikväll, Bud, Ortio, Jeppe Olofsson, Kostka, Katic, Adam, Wingerli, Pudas. Fredrik Lindgren ser stabil ut när han spelar!

{7603}:

bra bortamatch mot oss med så många tongivande borta, mot ett duktigt Färjestad. Bra försvarsspel och uppoffrande spel, Holloway och Ortio gör riktigt bra matcher. Nöjd med poäng i denna svåra match.

{7804}:
Måste pyssla med annat i afton så jag hinner bara se första perioden.
Känns väldigt ovisst med så många borta, tur FBK är i samma sits ungefär så det blir rättvist.
Nu får Ortio och backarna kliva fram om det ska bli poäng.
Tror ändå AIK kommer göra en bra insats men tvivlar det räcker.

{7804}: eller hur!! Du bor ju här nere och har tagit till dig Göteborgshumorns allra bästa sida:)

Mike.F

Ja Skellefteå är verkligen bönena besvarade när det gället hockey, en messiasförening. Det bästa man sett på is sedan Sovjet lirade på 80-talet. Nu är två förstafemmor borta och msn fyller bara på rostern med egna talanger från plantskolan. Inte ett dugg konstigt att hockeyälskare och talangjägare från hela världen flockas runt laget i folkmun kallat för dynastiernas dynastiförening, en gyllene förening.

Ja Qatar kommer ju före Skellefteå i alfabetet, så inför säsongen ligger fe högre upp i tabellen. På samma sätt som Albanien och Andorra är bättre i fotboll än Brasilien och Tyskland.

Men alla ligger i lä när det gäller varumärkesenkäten mot AIK och IFK Göteborg. Man blir avis!

{7804}: Luleå Hockeys varumärke starkare än Skellefteå AIKs, men handen på hjärtat ingen är förvånad :)

Man blir glad!

{7603}:

kollade upp matchen att det blev en enkel seger tillslut. 33 minuter i båset men ändå vinst. Skönt att krossa dem fysiskt och mentalt i samma match. Qatar är sist i serien och vi går för serieseger. Som vanligt!

{7603}:

ja snart är det 10 st från Skellefteå kommun i NHL, bara en tidsfråga. Ska vi gissa på 20 fostrade i juniorlaget? Glöm inte heller att Bäckströms farfar är från Skellefteå! :-)

{7804}:
Martin Lundberg var ju och högg på en plats ifjol och kanske fått chansen om han fortsatt.
Johan Alm hade ju otur med skador så det blev bara AHL.
Filip Gustafsson kanske också hamnar i NHL.
När man summerar blir det rätt hyfsat med killar från stan.

{7804}:
Känns som man glömt någon,kanske inte.
Sedan tror jag Pär Lindholm, Tim Söderlund och Linus Lindtröm bara är en tidsfråga säg inom två år.
Eller varför inte Hardy Häman Aktell som är draftad men haft en svår skada men är tillbaka. Spelade då igår i J20 när de knäckte Luleå.

{7603}:

av de du nämner så är ju Arvidsson, Adam Larsson, Anton Lindholm, Oscar Lindberg, Tim Erixon och Marcus Pettersson från Skellefteå.

{7603}:
VA år kronan på verket, Nashville är väldigt sevärda.

Ganska omfattande utbildning i juniorverksamheten men än bara i OHL men mycket lovande:
Jacob Moverare
Adam Thilander

Tjurn :
Ja alltså det låter som du vill få fram det finns andra klubbar i SHL som helt korrekt varit bättre på få fram NHL-spelare.
Det som sagts här inne är inget annat men det tar sig för våra killar på andra sidan.

De som gör matcher:
Melker Karlsson
Oscar Lindberg
Anton Lindholm
Sebastian Aho
Viktor Arvidsson
Adam Larsson
Marcus Pettersson
Oscar Sundqvist

De som varit i Skellefteå AIK och fått bra fart på karriären men inte är från egna led:
Bellemare
Tim Heed
John Klingberg

De som har varit i juniorverksamheten men inte så länge eller spelar sporadiskt i NHL:
Marcus Sörensen
Lucas Wallmark

De som är i AHL och kanske får chansen:
Axel Holmström
Petter Granberg
Tim Erixon

Sedan vann David Rundblad en Stanley Cup och lämnade NHL för bara ett par år sedan.
Jocke Lindström har också prövat NHL men är tillbaka som bekant.

{7804}: kan jag få höra vilka spelare ni har i Nhl som kommer från er?

{7804}:
Lindholm har ett internationellt snitt i sitt spel, skall bli intressant och se hur långt han går.

{7804}: Mannberg hade inte gjort färre poäng än Lindström i alla fall.

Zappaholic:

Kan inte annat än att hålla med om att det var ett stort jävla fiasko. Dynastikedjan spelar ej på topp, endast Lindholm som får godkänt tycker jag. Men kedjan är då inte sämre än resten, få som är bra.

Ja ett fiasko. Kanske borde de ha plockat med Mannberg istället för Jocke Lindström? Då hade det nog blitt andra bullar.

{7603}:

Låt han tycka att Qatar är en del av svensk hockeys originalklubbar och låt han tycka att Växköp har anor. Man får tycka vad man vill, han har ju också deklarerat att Qatar minsann spelar en rolig hockey.

Min kommentar om ovan: hihihihihihi jag dööör hihihihihi!!!!!

« · 1876190 · »