Skellefteå AIK

SHL · 16006 inlägg · 301 ämnen
« · 1873632 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Zappaholic:
Ditt resonemang lämnar mig kall, eller snarare hur tänker karln?!

{7804}: Nu föll vi ju inte på grund av Fast eller Hershley eller Gustavsson utan det var visst en dysenteriernas dysenteriföreningskedja som åkte omkring och olevererade å det grövsta.

Kedjan som enligt aktade hockeyexperter härinne spelar CCCP-hockey match efter match efter match. Bättre än LarionovMakarovKrutov-kedjan men inte bra nog att leda laget mot stora hockeynationer som Norge och Tyskland.

Finns bara ett passande ord för dysenterikedjans prestation i OS:

Fiasko

Eller fyra ord blir mer passande:

Ett stort jävla fiasko.

Daddeh:
Ja Växjö har bra med poäng visst men mer pga hög lägstanivå än imponerande spel tycker jag.
Sam Hallam verkar bra på få ihop grupper och undvika plattmatcher.
Många toppspelare har de men det handlar väl ändå om pengar. Imponerande ändå få fram en så bra ekonomi.

Om du skalar bort media som gärna överdriver och det som skrivs här inne som är värre än präktigt :) återstår Skellefteå AIKs agerande som är väldigt sansat.
Visst helt anonyma och tystlåtna är de inte men alla klubbar framhäver sig ibland tycker jag.

Ja många klubbar som Modo och Timrå och dom du nämner har fått fram storfräsare i NHL där ligger vi i lä.
Det går ändå bättre och bättre för våra exporter och en som Arvidsson börjar göra sig ett namn. Adam Larsson och Oscar Lindberg är inte heller att förakta.

Du kanske inte alls är imponerad eller avundsjuk men om man läser luleå hockey forum finns det tydliga inslag. Mitt intryck är att många som skriver där gärna sett ombytta roller Luleå-Skellefteå AIK.

Varför har Luleå ett SHL-lag när ni har så svårt få fram spelare från egna kommunen? Störst folkmängd naturligtvis och att ni kör komse komse.
Jag tycker det är fel med SHL-lag som saknar logik.

{7804}:
Det här är så galet jag faktiskt betraktar det som skämt.
Helt säker kan man inte vara för han är ju sinnessjuk.

Sven Savage:
"Inte för att därvarande apmonstrum begriper det, delvis eftersom Apan själv är grön nybörjare i Elitserien och känner inte villkoren som t ex Läjkers med längre anor. För att inte tala om vi andra som utgör The original seven o svensk elithockey. Vidare är det inte så lätt med tänkandet för sexfingriga aphjärnor."

Bara lyckönska Daddeh och de andra lulefansen när de ska försöka hålla en vettig nivå med en moderator som saboterar hela boken.

Daddeh:

Vänta med att hylla Växköp tills säsongen är över. Växköp har spelat en SM-final under hela sin köpta existens. Dynastiernas dynastiförening har spelat 6 SM-finaler de senaste 7 åren.

Sen har ni i Qatar blitt bättre på att släppa fram unga spelare. Lundeström från Gällivare, Emanuelsson från Kiruna köpt från oss, Lundqvist från Piteå. Ni har i lönndom värvat in dessa unga pojkar eller vad är det ni själva brukar påstå? Ni har då inte så många från den egna kommunen kan man lugnt säga, men det finns å andra sidan inga bra spelare från Qatar kommun. Den bästa är väl svin-Ledin, skulle skämmas ögonen ur mig om den värdelösa idioten var från min ort. Det är fan minuspoäng.

{7603}: Frågan är väl varför så många INTE är imponerade av Växjös lag denna säsong?! Det om något är jag nästan säker bottnar i avundsjuka. Växjö är långt ifrån något personligt favoritlag och visst fan är de plastiga, men jag kan ändå inte låta bli att imponeras av den hockey de spelar och de klasspelare de värvar. Visst är det väl fint och nobelt att ha många egna produkter men för mig är det inte lika viktigt som det sportsliga resultatet. Har man inte nog bra egna spelare så får man jobba på det på juniornivå och sedan värva spelare tills det förhoppningsvis börjat ge resultat, precis som Skeå, Luleå, Växjö och alla andra SHL-klubbar gjort.

Till kärnfrågan då, dvs problemet, ligger i att ni låtsas vara präktigare och hockeysveriges böner besvarade bara för att ni försöker spela med 50 % från egna kommunen, som sedan blev ändrat till egna led eller nåt sånt för att inte värdegrunden skulle vara rent av lögnaktig.
Det tolkar jag som att eran värdegrund består av att "bara" försöka vara 50 % köpeslag, plus att ni själv ståtat med 12 utlänningar i truppen för att hålla er kvar i SHL. Med detta som bakgrund anser jag det helt sinnesskadat att ni sitter och kallar andra lag för köpeslag.

Jag vet att ni gärna vill tro att alla är avundsjuka på er men så är inte fallet för mig iaf. Ni har absolut gjort det bra men jag tror ert roliga redan börjat ta slut. Om jag vore avundsjuk så hade jag varit det på t.ex. Frölunda, Djurgården eller Brynäs som har fått fram spelare av mycket skarpare kaliber än Skeå.

Det skaver och gör oss förbannade att vi inte får fram fler spelare från Luleå kommun? Var bland det löjligaste jag hört. Jag har då aldrig hört någon vara mer stolt över Luleåfödda Lassinanti än de är över exempelvis Kirunafödda Einar Emanuelsson. Vi blir glada och stolta när vi hjälper spelare som Nils Lundqvist och Isac Lundeström att utvecklas från talanger till ordinarie i A-laget. Självklart lite extra trevligt när det är spelare från det egna länet eller kommunen, men det är just allt det är...lite extra trevligt. Detta är absolut inget som jag tror att många Luleåfans hakar upp sig på.

Väldigt svagt spel av Fasth i kassen matchen igenom, och Hersley/Gustavsson? säljer sig väldigt billigt vid avgörandet. Framåt skapar vi mycket men försvaret ser virrigt ut.

Otroligt dåligt att åka ut mot Tyskland som dessutom spelade match igår.

Det positiva är väl att vi alla får njuta av dynastikedjan i SHL inom en snarare framtid än om vi gått till semi eftersom det då blir final eller match om tredjepris.

Mitt tips är att dynastikedjan går in och avgör matchen i sudden. Tyskarna ser slitna ut.

{7603}:

att köpelagen utan anor gaddar ihop sig är inte konstigt. Jag talar om Växköp och Qatar. Båda har ju en förkärlek att köpa in våra rejects också och sen låtsas att de är bra på hockey.

Sen... alla lag är köpelag? Ja man kan ju se olika på saker och ting. En del har en majoritet ur egna led och kompletterar med lirare utifrån. Andra har en gubbe från den egna kommunen och har köpt in 20 stycken från världens alla hörn. Inte direkt samma sak.

Alla är brottslingar. En gick mot röd gubbe, den andre var Al Capone.

bisterfinnen:
Skojade såklart tillbaka lite😉😘😘

Tarasov: Hihi, skojar såklart bara lite.

Det liila unset allvar gäller skenheligheten i värdegrunden. I övrigt bara skojs.

Daddeh:
Jag undrade om du var ett troll men du erkänner misstaget, gott så.
Du beundrar Växjö och anser att alla lag är köpelag så blir ni en klubb i mängden. Varför blir man inte förvånad när det kommer från en Qatarsupporter?

Till kärnfrågan.
Vad är problemet?
När en klubb inför en värdegrund man jobbar mot som dessutom är sund och berömvärd då får ni frispel?
Jag tror problemet är att inom Luleå kommun har det historiskt kommit fram relativt få elitspelare och ingen ljusning i sikte.
Det här skaver och gör er förbannade.

bisterfinnen:
Skämtar du bara eller har du läst för mycket som den sinnessjuke skrivit?
Du har ju missuppfattat allt.

{7603}: Precis som Kulashaker skriver så förväxlade jag dessa två säsonger.
Även om det inte förändrar min poäng med att ni själva öst in legoknektar för att klara SHL-platsen, så är det bara ta hatten i hand och erkänna att mina fakta var i behov av rättning denna gång. Det är inte samma sak som att vara ett stort troll :)

{7804}:
Tyvärr så får jag hålla med om att er kedja varit blek, men eftersom ni unnar varann framgång så får jag väl slänga in lite info om VA.

bisterfinnen:
Då är det skönt att fans hoppar in och visar sig från sin bästa sida i sann ghandianda🤣👍

{7603}: klubben har en så kallad värdegrund som är värd noll och intet. En värdegrund som går diametralt mot idrottens grundtes om gemsenskap och good sportsmanship får hela hockeyvärlden att skämmas å era vägnar.

En värdegrund ska vara en organisations grundläggande GODA värderingar, inte såhär är och förblir vi avskum.

Vi unnar ingen annan framgång 🙈🤮

KulaShaker:
Förmodligen.
Han uttrycker sig slarvigt om man är snäll.
Året efter var det nere på 8 och sedan 7 st flera år.
Visst det ser inte snyggt ut i rostern första året i SHL men klubben har som VISION att sträva efter minst 50% från egna led dvs att de deltagit i pojk/ juniorverksamheten.
Om resten är utlänningar eller sydsvenskar spelar ingen roll.
Allt är glasklart och jag är oerhört glad över att klubben har en värdegrund som tydligt handlar om att sträva efter att utbilda egna spelare.

{7603}: Han syftar helt klart till säsongen efter då ni använde 12 utlänningar för att lyckas kvala er kvar.

Daddeh:
Det är faktiskt roligt du besöker sidan hur konstigt det än låter.

Du har ju beskyllt mig för att påstå utan källor och fakta.
Det här med 12 utlänningar var hittar du det?

Enligt EP säsongen 2005/06 finns 6 st spelare med utländsk bakgrund.
Är du bara ett stort troll Daddeh?

{7804}: Wall of Fame eller inte. Ni hade 12 utlänningar för att ta er upp till SHL. Fattar du inte själv hur skenheligt det är när ni kallar andra lag för köpeslag? Ni hade ännu huserat i div 1 eller liknande om ni inte själv varit ett köpeslag utan dess like. Luleå har mindre utlänningar än ni har denna säsong. Växjö har inte i närheten av 12 utländska legoknektar heller och de dominerar ändå totalt SHL. Alla lag är köpeslag och ni är om något mer skyldiga till det än andra lag. Jag beundrar Växjö mycket mer som byggt ett så fruktansvärt gedigegt lag än vad Skeå misslyckats med.

Tarasov: I mitt tycke är Skeåkedjan den absolut sämsta. Maken till att dra ner tempo har jag sällan skådat och få 1-1.30 av PP att bara försvinna står den så kallade OS-kedjan för. Bygg laget kring Omark som serverar drömmacka efter drömmacka och släng in Hersey i Omarks PP-kedja. Möller skjuter bara på allt och gör aldrig mål.

Mike.F:
Tkr man splittra dem, exv
Fredrik P - Lindholm - Jocke..... el nåt annat.

{7804}: mycket bättre idag men det saknas det där lilla x-tra! Från er kedja!

{7804}: Ska vi vara helt ärliga var alla bleka, utom Enroth.

Duncan:
Tack och du höjer Timrås redan höga anseende här inne.
Du är välkommen alla dagar.

Zappaholic:

Kan inte annat än att hålla med om att dynastikedjan gör en blek insats mot tyskarna, även många andra som är bleka. Men det blev 3 poäng, och inte nu vi ska vara som bäst. Passar Tre Kronor att slå ur underläge.

{7804}: Den var faktiskt rolig.

Synd att de inte levererar mot svaga landslag då. Nu blev det tydligt.

KulaShaker:

Håller inte med om att våra pojkar inte levererar mot svagt motstånd. Vi har ju 26 segrar på 28 senaste mot Brynäs.

{7603}: Håller till 100% med dig ang. S.S. Hur ett namn så fullständigt kan förstöra för en bra hockey-klubb. Detta gör ju att man tycker klubben i fråga sjunker under anständighetsnivån.

{7804}: Det är lite sorgligt att era pojkar inte klarar av att leverera mot lätt motstånd, men de kanske växer med utmaningen?

{7804}:
Har sagt det förr och säger det igen -Sven Savage har en skada i hjärnan.
Alla säger Sverige gjorde en svag insats och var illa ute mot Tyskland.

Men det är bara hjärnskadade Sven Savage som gör klubblagshockey av landslaget och håller en spelare Joakim Lindström ansvarig för Tre Kronors resultat.

Friska människor borde inte vara inne och uppmuntra Sven Savage som är sinnessjuk och har en hjärnskada. Får han inte vård kan det sluta illa.

{7804}:
Ja from nu börjar allvaret!

Mike.F:

Stålberg är bra och har en härlig fart under rören. Tycker Joel är halvblek, förlorar tekningar och närkamper. Han är bra när han smäller på men gör det för sällan.

Ingen stormatch direkt av dynastikedjan. Däremot spelar Linus Osmart bra. Han brukar ju vara framträdande mot Kazakstan, Norge, Tyskland, för att sen falls bort mot bättre motstånd. Nu går det inte att dumpa honom och hämta in några dynastilirare likt i VM, men herr Osmart får väl visa att han kan spela hockey mot riktiga hockeyspelare och inte bara mot Boratamatörer.

Hoppas vi knäcker finnarna så vi får en bra resa mot medaljkampen. Dynastiare brukar ju knäcka finnarna så man får hoppas på en favorit i repris helt enkelt.

Mike.F:
Tkr Dick A är en gigant....

{7804}: nej jag håller på Sverige men er kedja gör ingen lycklig idag!! Men givetvis hoppas jag att det lossnar mot finnarna!! Grönborg är en fegis och det är konstigt att han bänkar Axelsson när han borde bänka Lindström!! Stålberg bland dom bättre!!

Mike.F

En fantastisk insats... av målramen! Vi kommer undan med hjärtat i halsgropen, tycker tyskarna är det bättre laget över 60 minuter.

Men det är 3 poäng som räknas, och de fick Sverige.

En del hatare verkar hata dynastiare mer än vad de stöder Tre Kronor.

{7804}:
Ok Nouri är en gammal talang som haft lite trubbel. Lite episkt att Dahlin spelar idag, enda positiva med att NHL lirarna inte är där. Dahlin får slå lite rekord😀

Tarasov:

En liten kille, tror han heter Nouri eller något liknande? Väldigt duktig liksom Goddos.

{7804}:
Ja säg den lycka som vara för evigt:(, det skulle vart lite mer snöoväder igår. Kaptenen är det Sema?

{7603}:

Såg Östersund igår. Tungt, där tog drömmen slut, men ganska väntat mot ett övermäktigt motstånd.

Inledningen var helt värdelös. Såg ut som de anammat Qatars taktik. Ställ upp alla gubbar framför eget mål och var värdelös på allt. Det är ingen taktik jag tror på. Efter en halvtimme kom de upp i banan och började trilla boll, och då var det jämnare.

Kaptenen på mittfältet och Goddos i anfallet är ena riktiga juveler, håller på PL motstånd. Väldigt duktiga, men många andra är oerhört bleka och ser ut som sprattelgubben Fabricius, Mannberg, skallkrossar-Forsberg etc

Silver och guld idag i OS till Skellefteå AIK och Västerbotten!

Charlotte Kalla med gulsvart hjärta? och i princip en Skellefteå AIK-produkt tog ju silver som bekant.

Hanna Öbergs guld var mer överraskande men fullständigt suveränt!
Radiosporten hyllade Hanna och informerade svenska folket att guldtjejen var från Västerbotten.

Sparlåga? och pliktskyldig vinst mot Norge och match redan imorrn mot Tyskland.
Skellefteåkillen Pär Lindholm inledde målskyttet efter ett snyggt pass av Omark från Övertorneå.

{7804}:
Man blir glad och stolt Charlotte Kallas fystränare är Skellefteå AIKs Stefan Thomson.
Det känns bra AIK har en fystränare av högsta klass.
Thomson vet vad han gör säsongsvis även om det vissa matcher påverkar lite negativt precis som för Kalla i vissa lopp.

Norran.
"I lördags tog Charlotte Kalla guld i skiathlon. Skellefteå AIK:s fystränaren Stefan Thomson är ju Kallas fystränare och han gladdes med Kalla.

– Jättekul. Hon såg otroligt bra ut. Hon känns otroligt bra i kroppen, säger Thomson som har daglig kontakt med Kalla.

– Jo, det blir via sms, även om jag tror att hon hade några sms i inboxen i lördags och inte prioriterade mina, säger han och skrattar.

På torsdag är det dags för 10 kilometer fristil.

– Det är ju hennes paradgren. Det är kul att den kommer så snabbt in på. Nu gäller det för henne att hålla sig frisk, för man kan ju se att hon är i praktslag."

{7804}:
Nä men Du måste köra med blöjor, så mycket som Du pratar om kiss och bajs... Har ingen bytt på dig?? Eller ännu bättre kom med något nytt...
Gå nu och byt blöja och lägg dig och sov så att din mamma inte behöver skälla på dig imorgon...

Natt gott på dig.... ;)

{7943}:

Vi har aldrig hetat IF Björklöven Umeå Lynx alla fall, och vi har aldrig kört med kisskonst.

Ksssssss..... mmmmm...... det smakar konst! Only in Umeå.

{7804}:
Läser det finns kritiska röster också men jag tror det kan bli riktigt bra.
Vi tappade många backar bl.a Marcus Pettersson som gör NHL-debut i dagarna.
Med Lindgren får vi en bra blandning och en till kulturbärare i backlinjen som kan skapa lugn för de nya.

Daddeh:
Det är just detta med 12st utlänningar som gör det så roligt att följa deras utlägg om Växjö m.fl.. sanningen är att det var SKAIK eller Skellefteå Hockey som de hette ett tag som startade detta med att köpa in utländska spelare i ett stort parti...
Så man kan säga att Växjö har bara "apat" efter SKAIK... ;)

Eftersom man var med på den tiden och att det verkar ha gått dessa två bästiska supportrar förbi så kan man undra om de ens var födda på den tiden?!..

Så nästa case som någon av dessa herrar drar till med är väll att SKAIK aldrig ska ha hetat Skellefteå Hockey, detta ska bli intressant eller snarare roligt att följa...

STOPPA PRESSARNA!

Klubblegenden Fredrik Lindgren vänder hem och avslutar säsongen i dynastiernas dynastiförening. Ja nu börjar det lukta guld! Växköp Fakers inköpta gubbar står sig slätt mot våran Fredde Lindgren!

« · 1873632 · »