{7804}: Skellefteå aik fanns inte då ni mycket nyligt var stingheads, antheads, cluben eller vad det nu var för tjats. Jag bryr mig inte riktigt men Skeå aik var borta från all historik så sluta försöka tjata om att ni har anor,. Ni hade inte ens varit i SHL utan 95 % utländska legoknektar för att ta er till SHL..Vad var det...12 utlänningar ni hade året ni tog er upp? Med tanke på hur du beklagar alla andra för att vara köpeslag så borde du skämmas hemskt mycket över er historik.
Såg Växjö värvar friskt och plockar in Rasmussen. Mest troligt är naturligtvis de blir än svårare tampas med. Alla experter lär också göra det lätt för sig och höja de till skyarna som storfavoriter till guldet. Jag vill ändå lyfta fram det finns moln på himlen. Återvändare är ofta i ganska risigt skick. Rasmussen var ingen som dominerade innan han åkte och statsen är ju mediokra från NHL/AHL. Miele tvivlar jag på. Har Växjö verkligen imponerat så värst? Jag menar om vi vunnit 4 mot Växjö i serien vilket inte hade varit orättvist hade vi haft lika poäng. Jag tror det som alltid kommer handla om vem som vill mest och får ihop laget bäst i slutspelet. Därför är jag för värvningen av Linkan som jag tror blir en viktig pusselbit på backen. Spelmässigt ingen spets men för laget AIK klockren. Kan ju inte bli så dyr och frågan är om det dyker upp en forward. Med tanke på fjolårets minus kanske sportchefen ligger lågt och det måste ju dyka upp någon som passar. Jag tror efter allt strul vi haft under säsongen finns en uppdämd enorm hunger i laget och kvalitén räcker långt.
{7804}: Jag läser motiveringen varför Qatar tar in Ledin väldigt mycket handlar om energi och att han är en pådrivare både på is och utanför.
Jag synar detta.
En sak är säker långt ifrån alla lag verkar ha mått bra av hans närvaro.
Själv skulle jag reagerat som KHK verkar ha gjort.
Tänk om en störig jävel som låter käfta glappa oavbrutet dyker upp på ditt jobb Yoda. Allt han svamlar om är på en 5-årings nivå och alla är spyless redan första dan. Ingen fattar varför han vid 40 års ålder inte inser att familjen bör ägnas tid. Men de är förmodligen lyckligast när de slipper jättebäbisen några timmar.
ja inne på Qatars forum diskuterar de dumma med de blinda.
Får väl ta och bjuda på min tolkning varför Qatar hämtar in en uppenbarligen helt värdelös spelare.
Genom den korta klubbhistorien har Qatar alltid haft en överflöd av hjärndöda, och nu på senare år har de jävlart haft royal straight flush i spritt språngande hjärndöda typer. Fansen har blitt bortskämda med hjärndöda manövrar vecka in och vecka ut.
Men så på kort tid har de kastat ett gäng hjärndöda i soptunnan. Flens-Osten Bergström fick sparken för han var sämst, juniorsläckar-Hedman fick sparken för han var sämst, och så den sämste av dem alla skickades till Karlskrona för att sabotera deras överlevnadschanser.
Men fansen har då inte fått se vad de betalar entrépengen för: hjärndöda manövrar. För att stilla fansens önskningar hämtar de nu in Ledin, som nog är den mest hjärndöde typen som någonsin stått på ett par skridskor? Det är teoretiskt omöjligt att vara mer hjärndöd än honom, snacka om att vara fulländad inom hjärndödhet! Det är bara att observera honom ett byte på isen, när han hamrar på twitter-tangenterna, när han öppnar käften och svarar på reportrarnas frågor! Fullständigt sabla hjärndöd den typen!
Man får gratulera Qatar till att de får hem en sådan publikfavorit. Att han är en otroligt värdelös hockeyspelare, klart sämst i ligan, spelar mindre roll i dessa sammanhang.
Det ska bli spännande att få följa den mest hjärndöde spelaren i det mest hjärndöda laget.
Asså... 0 mål, 1 assist, 5 utv varav en för filmning, -10 i plusminus... det har nollan skrapat ihop på 14 matcher! Efter Karlskrona köptein honom så har de sjunkit som en sten i tabellen och ligger nu sist. Det är nästan ingen hejd på hur värdelös han är!
Därför känns det logiskt att Qatar plockar in honom. Inte bara helt värdelös utan även med spetskompetens i hjärndödhet.
Zappaholic: Nu skriver jag mest om matchen och menar vi var mer värda 3 poäng. Naturligtvis är Växjö värdiga leda tabellen och då handlar det mycket om att hålla en hög lägstanivå och där har AIK varit bedrövliga stundtals med ordentliga svackor och djupdykningar. Vi har gjort riktigt bra matcher ibland trots konstiga kedjor och många spelare borta. Jag tror vi blir farliga i slutspelet och har högsta nivån om allt sitter, är det så svårt acceptera? Jag tror faktiskt det kan vara bättre med 4 förluster mot Växjö än en chockmatch i lördags. Då har de ett tungt favoritskap att bära om vi möts. Du är bra på att missuppfatta.
tycker själv att spelet de sista omgångarna sett riktigt imponerande ut. Bättre energi, bra forecheck, mycket skridskoåkning, många som vågar ta initiativ. Backspelet har vart bra hela säsongen, och vi har två bra målvakter. Fortsätter dessa prestationer och så kommer mastodontkedjan tillbax efter OS... då blir vi en riktigt riktigt farlig motståndare för alla lag i SHL. Vi har inte spelat en enda match med fullt lag ännu, och den bästa matchen vi gjort var väl hemma mot Frölunda utan mastodontkedjan. Spelar vi så bra, med fullt lag, då är vi absolut med i kampen om guldmedaljen.
{7603}: Ni är egentligen det bästa laget? Sexa i tabellen och tjugofyra poäng efter Växjö. Vi tar det igen för säkerhets skull: sexa i tabellen och tjugofyra poäng efter Växjö.
Hur tänker du nu? Att ni är nedtränade och vill vagga in de andra lagen i nån sorts säkerhet att ni inte är speciellt bra fast ni egentligen är seriens klart bästa lag?
Ja, så måste det förstås vara. Cry-Bert är ju taktiskt slipad.
Sverige gör ett lite tamt genrep mot Kanada som går ut hårt fysiskt och vill markera. Vi måste få ihop laget och jag tror Sverige blir bättre och bättre.
Ja alltså spelmässigt tycker jag det är AIK som är kreativa och försöker gå framåt och Växjö är passiva och tar vara på misstag. Två sanslösa flytmål som inte finns och ett billigt av Ortio. Förutom något friläge känns sällan Växjös skott farliga. Egentligen helt otroligt vi inte vinner men som sagt jag tror det var lika bra de får fantisera om 4 segrar i serien om vi möts i slutspel.
{7804}: Sett matchen nu och håller med om att vi var minst lika bra. Utvisningar och domare hjälpte Växjö mer. De saknar Fasth, Welch och någon betydelselös tror jag. Miele inköpt och med också. Våra OS-killar + Matt är betydligt större tapp i spelet men visst Fasth är viktig. Ingen toppmatch av AIK knappast Växjö heller. Funderar på om inte det var bättre det slutade som det gjorde än att vi kommit ut som mot Frölunda. Nu är Växjö väldigt invaggade och får slita med favoritrollen i slutspelet. Uppehåll nu och Matt tillbaka efter som jag vidhåller kommer bli viktig. Fördela OS-kedjan och fyra toppspelare tillbaka är min känsla det blir roligare och roligare i fortsättningen. Jag tror vi har bästa laget och högsta nivån när/om allt sitter. Dessutom intressant om någon dyker upp i veckan efter Ellis lämnat. Back eller forward? jag vill se en forward, gärna Aaltonen.
Såg damhockeyn. Är förvånad över vilken låg kvalite de håller, sporten känns inte riktigt mogen. Japan var skickligare och var mer kreativa, hade det inte vart för storspel av keepern hade vi förlorat matchen.
bra match av Jeppe, men det är som vanligt ömsom vin ömsom vatten. Han dirigerade PP, men lyckades ohotad nästan göra ett självmål i PP, matchen klart dråpligaste sekvens. Jeppe har pucken i egen zon in vid sargen, någon Frölunda forward som vill byta gör en alibicheck, och vad gör Jeppe? Han drar ett litet oväntat skott på Lindvall, bara för att testa om han är med kanske? :-)
Ja mastodont-kedjan borta... in med lite rookie egna produkter och så går vi ut och skalperade indijanena från Jöttä-borrj. Men de fick vittja nätet, de gillar ju sånt.
Riktigt rolig match att se på dessutom. Dunken är tom. Men helt okorrelerat att det var en kul match.
Många som gör hjälteinsatser. Halva laget typ, men alla var bra ikväll.
Noterade också att Anders Nilsson blev utsedd till årets hetero.
Vad ska man säga?
Han verkar vara en reko person med bra värderingar. Fint gjort att han tar ställning i dessa hatfyllda tider. Gillar det skarpt. Som jag förstår det har han en barndomsvän som haft problem för att han var homo, och det gör det ännu finare gjort.
Tyvärr kan han inte rädda pucken, men som sagt en reko person med civilkurage och det gillar jag.
Ja en del inte helt kunniga ställde frågan: vad tillför guld-Jimmie? Hihihihi kan inte ha sett många hockeymatcher. Vilken jävla härförare, otroligt jävla bra ikväll.
En furiös inledning. Ja mastodont-kedjan ska göra Sverige stolta, och vad gör man då? Jo man plockar upp ett gäng juniorer ur egna led, trampar gasen i botten och så tar man och krossar indijanena från Jöttä-borrj.
Indijanena är inte ofarliga. De kan fuska sig till utv och göra mål. Men kul att se att de får smaka så mycket sarg, jag har hört att indijaner tycker att det smakar gott och att det är kul att vittja nätet. Verkar som det!
mamma mia vad är det jag bevittnar. Gasen i botten och total jävla överkörning. Detta utan mastodontkedjan och andra storspelare som är skadade. Herregud! Mamma mia! Skellefteå AIK!
Enligt Hockeysverige har den totalt olämplige ledaren, Luleåfostrade Petter Lasu Nilsson stått och viftat på diving efter hans egna beställningsjobb.
Härmed rankar jag Osten och Petter Lasu Nilsson som Sveriges två värsta ledare någonsin,alla kategorier.
Hockeysverige. " Vad som däremot fastnade på film var Boden-tränaren Petter Lasu Nilsson som intensivt viftade med armarna för att visa att det skulle ha varit diving. Långt efter själva smällen står han där och viftar, viftar, viftar. När sjukvårdarna är inne och tar hand om Vännström står han där och viftar."
{7804}: Fy fan för kulturen i Luleå. Tankarna går till kriminella kretsar när man ser hur de agerar. Tydligen var det ett beställningsjobb av Luleåledaren Petter Nilsson och varför inte livstids avstängning om jag får bestämma.
"– Men det var väldigt märkligt att höra tränaren Petter Lasu Nilssons klara ordergivning till spelaren nummer 7 (Albin Eklund).
”Ut och trippa Joel!”
– Jag hörde det hur tydligt som helst. Spelaren ställde sig upp blixtsnabbt, åkte ut från båset, ut på isen och fram mot Piteås målvakt. Jag väldigt fokuserad efter vad jag hade hört, och kunde inte släppa händelsen med blicken.
Albin Eklund följde bokstavligen sin tränares uppmaning, stoppade in klubban mot Joel Vännströms skridskor och slet till.
Vännströms ben drogs bakåt. Själv föll han handlöst rakt framåt i isen med hjälmen upphissad på huvudet.
– Jag trodde knappt att det var sant, vad jag hört och sett. Det var ytterligare en handfull personer runt omkring mig på läktaren intill båset som hörde samma sak.
– Vi diskuterade händelsen och det var enormt upprörda känslor, säger vittnet.
– Jag är en trogen besökare på hockey och har sett många matcher i mina dar, men det här är det värsta jag sett och upplevt.
– Ingenting kan heller missförstås, överfallet var ett rent beställningsjobb från Bodens tränare Petter Lasu Nilsson och utfört av en av hans egna spelare, säger åskådaren."
Själv missar jag matchen ikväll och loggar in imorrn igen. Höres.
Ja ser att Petter ”mördarn” Lasu-Nilsson slår till igen med lite klassiskt Qatarbeteende. Ingen är förvånad.
Det är underhållande att följa de gamla anti-hjältarna från Qatar efter de kastats i soptunnan.
Mördarn huserar ju i Boden div 1 där han skämmer ut sig gång på gång.
Svin-Ledin är sämst i SHLs sämsta lag.
Flens-Osten Bergström chefar över juniorer från den egna kommunen i laget med det fjantiga namnet Brooklyn Tigers och de är nästan sämst i Norrland. Flensis den gamle förbundskansl... kaptenen av Österrike. Ja svinhugg går igen, fast på en mer lämplig nivå denna gång, men stackars ungdomar!
att Börje har en skruv lös kan nog inte ha undgått någon?
Han är det närmaste besatt av dynastiernas dynastiförening. På sommaren skriver stackarn en del om sitt eget lag tills pucken släpps och verkligheten kommer ifatt, och då blir det hatmani mot norrlands överlägset bästa och dynastiigaste klubb. Qatar är och har vart jätte jätte jätte dåliga, slamkrypare i botten som ryker direkt slutspelet drar igång. Så har det vart ett helt årtusende i streck, förutom när dynastiernas dynastiförening krossade dem i 8 raka slutspelssegrar. Detta två pinsamma slakter är lagets största framgångar på ett helt årtusende! Klart det brinner en säkring hos Börje! I ett redan trasigt och risigt proppskåp! Alla kan beskåda tragedin.
Börje sitter där dagarna i ändå och letar material han kan vända mot dynastiernas dynastieförening, det ena mer långsökt än det andra, men i det trasiga proppskåpet var det ett smart inlägg? Man känner igen skrivandet från när man själv gick i högstadiet. Man lägger in några finurliga ord man knappt förstår för att imponera på fröken, men oj resonemanget blev visst bara 100 ord fast uppgiften var minst 500 ord. Ja då fyller man på med 400 ord rent bajs som inte betyder något.
Stackars Börje som är så totalt genomskådad. Stackars Börje som fötts in i en sådan förlorarförening som Qatar. Stackars Börje som är så ensammen. Livets lott är en nitlott för Börje.
Ellis verkar vara en bra lagkamrat, men har inte fått sitt spel att lossna. Bra för honom med en nystart. Kanske kan vi då plocka in någon på forwarden, för på backsidan har vi det bra tycker då jag.
För ni som läser allt sinnessjukt som skrivs i Luleåboken kan det vara bra få lite balans och se vad Morgan Ellis sa när han lämnade. Ellis fick det aldrig att lossna men hans avsked är klass och jag lyfter på hatten åt det stiliga avslutet.
Norran.
"Det är inga ”hard feelings” mellan honom och AIK.
– Absolut inte. Det har behandlat mig fantastiskt bra från start och gett mig en bra möjlighet här, men jag har inte tagit vara på den.
Han hyllar klubben han lämnar.
– Innan man kom hit så undrade man ju hur en svensk klubb kunde fostra så många bra spelare i NHL och AHL. Men när man kom hit och ser hur man jobbar, hur bra organisationen är och vilken bra arena, som är den bästa i ligan, så förstår man varför spelare vill vara här och det finns fler anledningar till att klubben varit så framgångsrik, säger han och ler."
Tro inte på allt som skrivs i Luleåboken eller rättare sagt tro inte på något som skrivs där.
Rytter: Nu såhär i efterhand tror jag alla AIK-fans kan säga vi såg samma sak men helt mänskligt så drabbas man av önsketänkande och hoppas allt ska vända. Vet jag själv nyligt suttit och tänkt Ellis kanske förvandlas i slutspelet...
Vad var det jag sa redan i början på serien? Ellis blev alltså inte kvar hela säsongen och klarade inte heller av att höja sig från en dålig start.
"Men jag blir inte klok på varför man spelar Ellis så hårt, enda anledningen jag kan se är för att ge honom en chans att komma igång riktigt och komma in i det snabbt genom förtroende. Höjer han sig inte tror jag inte han är kvar hela säsongen, med Alm tillbaka så borde han inte gå in på 6 backar. "
"Ellis t.ex har många bra sidor offensivt och ett bra skott men än så länge ser han inte speciellt bra ut på stor is. Han tror att han ska hinna ut snabbt i hörnen och sätta stopp men inser sedan att det är långt dit och hamnar på mellanhand. I matchen mot KHK gjorde han flera vansinniga stötbrytningar på offensiv blå, när han missade fick KHK en livsfarlig spelvändning. Igår så var han ofta på mellanhand i hörnen, och FBK's unga spelare (vet inte vem det var) vände lätt bort honom och gjorde sin gubbe och skapade oreda. "
Tarasov: Låter bra angående Edwin. Djuse kan då inte skrämt iväg killen tvärtom. Klubben har nog inte så dåligt rykte som töntarnas tönt Sven Savage fantiserar om. Jag tror Skellefteå AIK har bäst rykte i hela SHL.
{7804}: Verkar ju lurt att han inte var bättre. Minns träningsmatcherna då tänkte man han börjar lugnt men kommer växla upp men inte blev det någon större skillnad. Kanske var han ett problem som vi nu slipper och laget höjer sig.
Matt körde fys idag ej på is så helt invalid är inte karln.
{7603}: Gillade Edvin bra frenesi, har nog förmågan att kunna bli en producerande spelare typ 35-40p om alla bitar faller på plats. Stark i kroppen. Vill minnas att han och Djuse är bra polare.
Bra för båda. 7-8:e back hos oss med en stor lönepost, men är säkerligen en bättre spelare än vad han visat.
Så blir det ibland, det funkar inte riktigt, och då är det bara att bryta. Har problem med tempot, både i åkning och i skallen. Det man stört sig mest på är ett klent spel framför den egna kassen med en mängd förlorade dueller som slutade med baklängesmål.
Edwin Hedberg ska visst vara klar till nästa säsong.länk Tror det blir lyckat. Bra ålder, gissar det finns utveckling och känner väl Djuse. Vettig lön på det är det bra jobbat av sportchef Lindgren.
Spännande vecka som väntar. Bud gjorde hyfsad match mot LHC men såg blek ut mot Mora tycker jag. Om han växlar upp och Matt kan spela ser det inte så illa ut. Har inte gett upp hoppet om Matt för även om han klev av träning så sas det han inte var riktigt hundra än, inte att skadan gått upp eller liknande.
Målvakterna börjar se vassa ut där Ortio tagit kliv senaste tiden. Lindvall hög jämn nivå länge.
Backsidan intakt och en som Alm gör en glad, nu börjar det likna fornstora dagar.
Tuffa matcher på gång Frölunda,Växjö och FBK, samtidigt bra slippa 9 givna poäng. Ingen kräver propagandahockey och förväntningarna är låga men formen stigande. Tror AIK kan överraska i veckan.
Om inte annat kan vi gå ut och förstöra matcherna som Luleå. Ställ upp i egen zon, lägg ner alla ambitioner och fula till oss poäng.
{7804}: Går det inte ta bort Qatar från SHL? Såg delar av matchen mot DIF och det liknar fan ingenting! Alla som möter Luleå HF tappar all form av spelglädje när de möter spelförstörande defensivgäggan med 5 man framför egen kasse och ta vara på misstag och kontra. Ett lag kanske inte knäcker svensk hockey men tänk om alla saboterade som Luleå HF! Uteslut Qatar! Förbjud Qatar!