Skellefteå AIK

SHL · 16006 inlägg · 301 ämnen
« · 1928078 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Här har vi den. Dynastiernas värdegrund. Ett så otroligt fint dokument. Genomtänkt, genomarbetat, välformulerat... exemplariskt skulle jag nog våga säga.

Det kan jag skriva under på!

Ja imorn smäller det. En tävling om vem som är bäst i Europa ex KHL. En tävling man numera måste kvalificera sig till genom sportsliga prestationer. Därmed är tävlingen på riktigt.

Det känns inte riktigt som vi kuggat i riktigt ännu, utan vi har gjort det som krävts. Nu blire tuffare motstånd. Hoppas tjeckerna vågar anfalla lite mer än vad Brynäs gjorde sist.

För tjeckerna måste det kännas kul att få åka upp till norra Norrland och möta regionens enda riktiga hockeylag. Ett riktigt hockeylag har anor, egna spelare och ett eget spel.

Per Ledin klar för Boden, division ett. Ja jösses alltså! Ledin på isen och Lasu Nilsson i båset! Undrar hur lång tid det dröjer tills vi har den första (av många!) skandalösa fadäsen?

Albin Lundin klar för dynastiernas. Grabben har kämpat i skymundan och vips får han chansen i dynastiernas. Han får oväntat uppleva sin karriärs klimax redan som 22-åring. Han var inte ens född på 80-talet när Sovjet hade lekstuga, men nu ska han få skolas i det sovjetiska klapp-klapp spelet.

Grattis Albin!

Zappaholic:

Hur gick det med Blomqvist?

Bara så du vet så har vi 20 st disponibla forwards i truppen just nu!

{7804}: Finns liknande situationer, utan uppsåt, som träffar huvudet. De har också gett fem matcher så det här var väldigt väntat.

Uppsåtet är att screena/interfera Blomman, men tyvärr har Albin inte riktigt koll på var Blommans huvud befinner sig.

Zappaholic:

Generellt tycker jag det är rätt med hårda straff för huvudtacklingar. Men jag tycker det är ett på tok för hårt straff. Det är ingen tackling, utan en kollision. Som Albin bromsar in i. Det ser inte ut som han försöker tackla, utan han försöker screena bort honom. Det som gör det vårdslöst och farligt är att det är från blinda sidan. När man läser domen låter det som Albin blindsidetacklar Blomqvist rätt i huvudet, så var inte fallet. Albin är väl 20 cm längre därav tar den i skallen.

Men en läropeng för Albin som kunde ha undvikit att dela ut den smällen.

{7804}: Fem matcher för Albin Eriksson. Väntat och rimligt.

{7804}:
Bra en Pepsi Max kan rädda vilken kväll som helst. Segt med förlust men säsongen är lång!

Forsberg 1978:

Finns ingen anledning att dyka in på vindunken. Den e slut!

Men ändå kan jag undvika att vara otrevlig. Troligtvis eftersom jag inte är en sådan förlorare utanför hockeysnack. På så sätt står det 1-1 mellan oss ikväll, men man får gratulera för gnetvinsten i hockeyn. I den andra matchen går det tyngre för dig...

{7804}: Du får nog vänta till mars/april för att få facit på den frågan antar jag.😁

{7804}: Det är inte jag som sitter och beter mig som en stor idiot och ljuger samt hittar på en massa skit på ett forum med ett påhittat nick (eller fler) dag ut och dag in! Så dyk in den billiga vindunken igen, ni sköt mer än oss hade mer puck än oss men vi gjorde två mål medans ni gjorde NOLL!

{7943}:

Okej, jag erkänner. Dynastiernas är inte lika bra i snitt son Sovjets förstafemman på 80-talet.

bradberry:

Er backsida är vass både på papperet och på isen, framför allt tycker jag Bertilsson är grym ikväll. Men sjukt att inte en enda puckjävel studsar rätt ikväll. Bästa matchen någonsin jag sett av Råttio, helt jävla övermänsklig ikväll, släpper inte ens en retur.

Bra match av er idag! Brynäs krymper ytor bra och får ut en del skottvinklar vilket hjälper en fenomenal Rautio att hålla nollan... Enormt bra krigat av oss och vår starka backsida börjar betala av sig... Men ändå... Trots vår klockrena defensiva insats kanske vi tar tre poäng i 1-2 matcher av 10 med liknande matchbild...

{7804}:
Det är liksom lite skilda världar, som när Du jämför SAIK med gamla Sovjet...
Gamla Sovjet skulle inte ha missat att göra mål på 44 skott...

{7943}:

Jag har inte sett någon match med löven. Hur tror du det skulle gå om vi gick för fullt i en match mot er?

{7804}:
Njae...
inte så imponerad direkt, 44skott och hållen nolla av en Luleå skolad vakt...
Inte så imponerad av att se hur frustrerad lagets stora stjärna försöker snacka bort att han gick i fällan...
Men det fanns andra matcher som var kul att se, som att tex HV är bara 4p bakom er nu...

{7943}:

Hur som helst måste det vara kul för dig att få se lite SHL-hockey på en lördag. Få se hur de stora grabbarna utövar sporten.

{7943}:

Jag tycker det var 2 min. Vi får se vad situationsrum och DP tycker. Blir det ingen anmälan eller avstängning så var det inte så farligt. Vi får vänta och se vem som fick rätt, jag eller ni.

{7804}:
Detta var stort sagt av dig Yoda "Att Rhodin väjer undan..."
Så himla fult eller inte så tuff smäll spelar liksom ingen roll, Albin kunde lätt ha undvikit att sätta sig själv i den situationen..

Zappaholic:

Du är nöjd, och jag ör nöjd. Alla är nöjda!

Fullständigt fenomenal insats av Råttio ikväll. Han släpper inte ens retur. De få han släpper städar 5-mannaboxen undan, ganska ofta till icing. Det är min analys.

{7804}: Nej det anser jag inte men jag är inte speciellt imponerad av SAIK. Åker runt längs sargerna i hög fart och skapar väldigt lite. Ni hålls hela tiden på utsidan. Målvakter är ganska nöjda med ett sånt försvarsspel. Det är jag också. Det blir ett skenbart övertag när ni äger mycket puck och skapar lite.

Tommy S var ju också missnöjd med att ni inte tog er in i de hårda ytorna i anfallszonen. Han har tydligen andra krav på spelet än du.

Zappaholic:

Nöjd med prestationen, men missnöjd med resultatet. Ibland hänger de inte ihop. Eller tycker du kanske att ni dominerar matchen?

{7804}: Förstår att du är nöjd. Ni höll siffrorna nere.

Zappaholic:

Jag är nöjd för att vi skjuter ca 30 skott i lika farligt läge som ert mål. Vad är det, 75/25 i puckinnehav? Det är svårt att skapa öppna lägen när motståndaren spelar lika defensivt som Brynäs gjorde ikväll. Men nöjd med prestationen som sagt, bra spel, men vi behöver ställa in siktet.

Zappaholic:

Det var onödigt, men inte så himla fult. Spelade Blomqvist efter? Jag såg inte.

Att Rhodin väjer undan var stort. Hade han delat ut en lätt tackling hade det också vart ok. Hade han satsat fullt ut hade de fått skrapa Norén av isen. Så bra respekt.

Tycker bara inte att Albin kör över honom där. Han bromsar in i den. Det är inte en tuff smäll.

{7804}: Hur kan du vara nöjd? Sjukt ineffektivt. Visst, det ser ut som ni spelar med hög speed och har mycket puck, men ni tar ju er väldigt sällan in i boxen för att avsluta. Väldigt många skott utifrån och sen böka framför mål.

Självklart var det otur. Har det inte varit så varje match ni torskat? Har för mig jag läst det härinne tidigare.

Forsberg 1978:

Jag tycker det låter som jag träffat en nerv. Men jag måste få säga en sak. Det är inte mitt fel att ditt liv är så här tragiskt och misslyckat. Det är ditt eget ansvar.

Jag är grymt nöjd med vårt spel ikväll och ser resultatet som oturligt. Så ser jag på det.

{7804}: Du är en liten, feg och vidrig människa det är detta som gör det SÅ mycket skönare att NOLLA er i er egen smutsiga gruva!

{7804}: Han åker mycket medvetet in i Blomman. Träffar huvudet blindside, idiotiskt gjort och ett välförtjänt matchstraff.

Ni skapar ju farliga chanser först i sex mot fyra...annars åker ni runt runt i cirklar utanför vår box. Med det här spelet kommer ni inte långt. Ineffektivt.

Forsberg 1978:

Det är knappt en tackling, han bromsar. Kolla reprisen. Kommer inte att bli anmäld och blir ingen avstängning. Jag tycker det är 2 min. Han ligger kvar och därför en femma. Spelade han vidare?

44-16 är i underkant. I spel 5-5 var det nog inte ens 10 skott? Man känner lite efter den här matchen, kanske Brynäs går och vinner hela rubbet efter ett sådant imponerande spel? Kortpassningsspelet som är Brynäs signum är som bortblåst, men sargutdunkarmedleyt har spridit sig.

Väl mött!

{7804}: Nu inväntar vi bortförklaringar och öknamn, blir mumma till kaffet!

{7804}: Du kanske missade respekten av Rhodin i en liknande situation, hade Rhodin fullföljt den hade ni haft en skadad spelare och vi en avstängd!

Zappaholic: Kan garantera att diciplinnämnden håller med dig och kommer att bevisa hur fel Yoda har: Blir garanterat avstängning.

{7804}: Tufft? Onödigt och respektlöst. Han hade kunnat undvika situationen helt. Solklart.

Zappaholic:

En del försöker passa den till en kompis istället för att dunka sarg ut till icing.

Tufft matchstraff på Albin där. Två minuter hade jag kunnat köpa. Han bromsar in i situationen.

{7804}: Spelar inte alla med fem man i egen zon på ungfär det sätt vi gör? Ni gör det också när ni försvarar er.

Zappaholic:

Har inget att säga om att målet blir bortdömt, det är ett korrekt beslut eftersom Gunderson inte knuffar in honom utan han själv söker ytan.

Brynäs spelar med fem man i box i egen zon och får knappt låna pucken, då är det svårt att skapa öppna lägen. Det som krävs är att man vinner närkamper och krigar in på kassen för att skymma.

{7804}: Som sagt. Ni snurrar runt ute längs sargerna och dumpar massa puck på mål. Visst kan nån puck slinka in, speciellt när Jimmie Ericsson försöker lägga sig på backar och målis samtidigt. Borde varit en tvåa där...

Tycker skaik skapar nada i princip....ett enda gnuggade i sarghörnen och ingen som vågar gå på mål. Men visst, det skiljer bara ett mål så brynäs ledning är inte säker, en studspuck så kan det vara kvitterat såklart.

Zappaholic:

Vi skapar 26 skott på mål, men noll stycken studsar rätt. Någon gång studsar den rätt. Ni spelar väldigt defensivt och disciplinerat, och då är det rätt att skjuta och kriga in på kassen. Det borde vi göra än mer för spelövertaget är större än 26-13.

{7804}: Ni snurrar runt ute längs sargerna mest än så länge. Skapar väldigt lite med det puckinnehavet.

Zappaholic:

Jag har sagt det förrut och jag säger det igen: se upp för Mannberg som är livsfarlig och skapar oreda i varenda byte! :-)

Otroligt bra match av Råttio än så länge, framför allt returspelet är sjukt bra.

Känns som via spelar i PP.

{7804}: Ni för spelet, men får se upp med omställningar. Där är vi snabba.

15-5 beskriver skeendena på isen på ett bra sätt. Kul match! Någon gång måste den studsa in.

Efter 8 minuter kommer Brynäs första skott på mål, och det går in. I PP efter att Jocke ger igen på en tekningsituation.

Råttgäng!

4 minuter har gått och Brynäs har fortfarande inte lånat pucken. Dynastiernas ser taggade ut.

« · 1928078 · »