Skellefteå AIK

SHL · 16006 inlägg · 301 ämnen
« · 1939297 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
{7804}: ja han har bra fart dock går han in i situationer håglöst utan att tänka ibland ! Teka är han kass på har ingen statistik men känns som han förlorar 70% av teckningarna! Men iof tror jag hans spel i år å förra beror på fel omgivning . Som sagt med rätt spelare å lite självförtroende så är han en toppspelare de här han bevisat

Tjurn :

Visst har han riktigt bra fart under rören? Hur är han i tekningscirkeln? Jag tänker mig honom som en allround center med bra fart och bra spelsinne, är det rätt eller?

{7804}: han är en bra spelare men tror han e ruggigt beroende av sina medspelare .bredvid lindström/ Möller Kan de bli succé. Han behöver nog miljöbyte tror jag

{7603}:

Jesper Jenssen aktuell enligt AB. Kan han vara något att ha? Tycker själv han har vart framträdande i Brynäs enligt det jag sett. Vad säger Brynäsfansen? Varför vill de dumpa honom?

{7603}:

Qatar fick ju med en minister nu. MP-hippien, hur duktig hon är kan jag inte svara på. Dynastiernas kommun har ju Margot Wallström. Dynastiernas är bättre på allt!

Hoppas och tror det blir en bra debatt här nu när du är moderator. Du tar bort du som är här och provocerar och spelar Allan och har sig, men låter de kunniga insiktsfulla inläggen vara kvar. Gillart!

Faktiskt glädjande Knegare nu fått ett forum där han kan fortsätta släpa våra hjältar och trotjänare i smutsen.

Eller:
Yoda gav mitt svar.

Eller:

Om Barbro går in och ändrar nu i efterhand, då blir det ju Horan i flit och så kan man ju inte ha det.

Eller:

Det var ju ett typo. Titta på keyborden, n är bredvid k. Jag kan ju själv inte gå in och redigera, och Barbro litar på mitt omdöme. Sluta nu, ett typo

{7603}:

Ja Börje Bananslukare sitter där och eggar igång med Qatar damer som har lika många inköpta som Växköp Fakers dvs 100%.

Trevlig helg Barbro!

{7804}:
Vi har fler växlar men att öka några procent från halvfart gör att poängen rasslar in.

{7804}:
Jag tror vi börjat resan nu.

Matchvinnarna är guld-Jimmie, Lindgren, gamlingarna, sen Armalis!

Snipern Fredde Lindgren dunkar upp den i krysset. Assist GULD-JIMMIE! YES!

{7603}:

GULD-JIMMIE YES!!!

{7804}:
Tufft med HV borta. Dessutom efter en plattmatch senast mot Luleå lär de var taggade idag.

{7804}:
Ser ut som terapi.

{7603}:

Vilket gäng som är där inne och härjar. Simple Zappa, Börje Bananslukare, Tom of Finland, den finkulturelle operamannen från umääää... ja jösses! Alla gaddar de ihop sig mot dynastiernas. Dynastiernas mot resten, och jag tror dynastiernas tar det, igen!

{7603}:

snillen spekulerar inne på Qatars forum! hihihihi!

Tuno Marklund:
Nu var det inte legitim kritik du började med utan du skändade ledare bl.a.
Kör på, naturligtvis är kritik tillåtet.

{7603}: vill du ta legitim kritik som avsky så är det för mig en gåta att någon skall få skriva uti härinne

{7804}: det är det jag menar, silvran är ju int dålig. Men jag vill kunna skriva kritik här också. Hittade int till detta forum förens nu när jag hade en god vän som visade mig. Men jag tar för givet att jag skall kunna ge kritik åt detta lag likväl som hylla det. Oavsett om det är mitt första inlägg och 99395:e. He bli guldan te slut.

Tuno Marklund:

näe du har rätt. Men det kan va guld och is, som dynastiernas. Okej, nåra silver också.

{7603}: men vårat lag har inte kommit upp till nivå, jag håller med om att klättringen har börjat och vi kommer att lägga i högre växel, men man måst ju få va kritisk också. Det kan ju inte vara guld och gröna ängar överallt.

Tuno Marklund.
Ditt premiärinlägg var enbart hån och skändningar av Skellefteå AIK.
Sådant raderas. Ta din avsky i andra böcker.

Rahimi ser ut som han gått ett holmgång mot Jon Jones i intervjun efter matchen. Hillary!

Och nu är det Armalis i rutan. Mannen med det typiska dynastiutseendet.

SÅ JÄVLA SKÖNT! 3-0!

Rahimi får kopiöst med stryk matchen igen.

Njutbar match!

Andra raka mot Växköp då.

Sorry typo, n är bredvid k

Ja den där inköpte Roman Horan har gjort det bra i Växköp

Eller:

Det började med myggkedjan på 50-talet...

Ja det Växköp Fakers. Titta vi kan bjuda över alla andra och köpa in era spelare!

Ja! Men ni duger inte till att fostra en egen!

Eller:

I sann dynastianda. Den typen av spel är vårt signum, snabba tekniska jävlar som forecheckar och smäller på fast de bara är en tvärhand höga.

{7804}: snurrar runt som ilskna getingar, kanske en getingkedja (färgerna stämmer)

Eller:

Sorry.

Satan så bra Wingerlis kedja är. Glödhet. Hedberg har verkligen vaknat till liv när han har speediga kedjekompisar.

{7804}: Ni ska väl spela mot Växjö först innan ni möter HV.

{7603}:

Qatarprodukten Celaruk från Tjeckoslovakien dammar in två kassar för Boston i NHL. Det jublas i Qatar, ”yippee, vår DNA-stege håller för elithockey”

{7804}:
Bäckström gjorde också mål. Spelarna från Skellefteåbygden levererar.

Spännande duell mot ett formtoppat HV härnäst. Blir alltid roliga matcher mot dem. Men vi måste sluta upp med den här Börje-inspirerade hockeyn. Vi är alldeles för slappa i baken.

Eller:

Nej nej Söderlund har klapp-klapp spelet i generna.

Backarna är ibland överkonstruktiva, men det ör också andra enkla misstag som behövs städas bort.

Angående PP så har vi en taktik som heter ”ge pucken till Joakim”, men den fungerar inte längre. Dags för plan b. Borde träna in ett par varianter. Gillar den som Frölunda har då Joel backar ut, sen klappar han direkt på ett instick. Vi behöver mer varianter och det borde man kunna träna in, för vi har mycket individuell skicklighet i laget.

{7804}:

Tycker att era mv har gjort många bra matcher.

Misstagen i egen zon kan ju även vara att forwards inte visar sig nog bra i uppspelsfasen. Men ibland blir backarna lite för överkonstruktiva och väljer inte det lätta alternativet och bara lyfta ut pucken ur zon.

Jag blev förvånad då jag såg Söderlund passa pucken istället för att alltid ta avslut själv. Tänker bland annat på när han passade Hedberg och det blev mål. (Det kan väl inte vara något han lärde sig i Frölunda?😉)

Angående pp så har nog alla lagen lärt sig hur de ska stoppa det tidigare spelet saik hade när det var så lyckosamt.

Tarasov:

Linus har tyvärr inte utvecklats och har problem att platsa.

PP och BP behöver snäppas upp.

Målvakterna behöver bli hetare och spela bättre.

Det är lite för många enkla misstag i de bakre leden som leder till baklängesmål, indianare, stirra puck, misslyckas få ut pucken etc.

I övrigt spel 5-5 så känns vi som ett av de bättre lagen i serien. Väldigt sällan vi känns sämre spelmässigt än motståndaren. The devil is in the detail säger man på engelska. Detaljerna ovan leder till att vi förlorar jämna matcher och matcher där vi är klart bättre spelmässigt.

Men långt kvar tills slutspelet drar igång, det finns potential i laget och högstanivån är skyhög. Lite bättre kemi i kedjorna på slutet.

{7804}:
Det bästa som hände för er denna vecka var nog förlängningen av Wingerli. Jag utgår ifrån att nye sportchefen inte förlänger med Olimb/Bud/Jimmie samt att Aaltonen dumpas. Ni bör leta spelare kring 24-25 som är på uppgång. Kanske kan man ge Linus L 2 år, men kanske skulle han må bra av att köra en serie ner.

Bara sett strömatcher med er med det inte samma tryck som tidigare.

bisterfinnen:

Hatkänslorna är inte besvarade från min sida. Hoppas det går bra för MoDo.

{7804}: Jag får leva på hoppet. Den dan letar jag upp dig och kör ett Wernblomflin du aldrig glömmer 😁

bisterfinnen:

Jag tror det kan komma att dröja. Årtionden.

Gammalt dynastiordspråk 1: räkna aldrig bort dynastiernas, aldrig!

Gammalt dynastiordspråk 2: när man gör sex mål brukar man vinna!

Timrå ska ha beröm för sin insats. Ingen skam att förlora mot dynastiernas. Kul för deras publik att få se en match där motståndaren bjuder på artisteri i hög fart, roligare än att torska med 0-1 där motståndaren sköt 9 skott på mål i alla fall. Många snygga mål ikväll från båda lagen. Propaganda!

Bättre kemi i kedjorna nu. Söderlund, Wingerli, Hedberg är ju så jääävulskt bra just nu. I Timrå var Salomonsson duktig.

Sticker ut hakan redan nu: Timrå kommer inte att åka ur, utan de överlever kvalspelet!

{7804}: Det kommer sen, när vi spelar i samma serie.

{7804}: Ohlsson o Jimmie verkar lite tjejsura idag

bisterfinnen:

Jag blir inte glad när MoDo förlorar. I allsvenskan.

« · 1939297 · »