Skellefteå AIK

16006 inlägg · 301 ämnen

Forum

« · 1986579 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Ja vi ser gedigna ut och det finns så mycket mer att plocka ut ur laget.
Luleå räcker inte till men Bulans önskan med enkla spelare som inte kan eller vill spela kanske gått för långt. De känner väl själva att vi är inga toppspelare vi hör inte hemma bland favoriterna.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Dynastiernas leverarar. Sovjetiskt klapp klapp och tva vinster pa tva forsok. Det ar vackert, det ar lekfullt. Fraga ar om vi kommer att forlora nagon match? Kan bli 52 raka och sen 12-0 i slutspelet, en dynastiernas.


Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:Ja Qatar, detta ondskans harbarge. Nazism, pedofili, mord, allt hemskt samlat pa ett stallle. De fanatiska kopmaniska sargutfantasterna forpestar tillvaron for alla som kommer i deras vag och de kamnar bara oken, forrutnelse och did efter sig likt en svarm med grashoppor. Ja detta lag ar anti-kristus personifierat. Usch fy blah
------------------------------------------------------------------------
Jasså du Yoda, du har alltså tagit plats i SANDLÅDAN nu igen och bråkar med din granne om vem som ska ha nästa karamell ur gottepåsen...

Ja ja, BARN leker väl bäst i just SANDLÅDAN...

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Ja Qatar, detta ondskans harbarge. Nazism, pedofili, mord, allt hemskt samlat pa ett stallle. De fanatiska kopmaniska sargutfantasterna forpestar tillvaron for alla som kommer i deras vag och de kamnar bara oken, forrutnelse och did efter sig likt en svarm med grashoppor. Ja detta lag ar anti-kristus personifierat. Usch fy blah

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Ja... anor, egna spelare, eget spel... dar ligger vi i la!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

"Hur man än vrider och vänder på saken har vi alltså betydligt fler egna produkter i vår trupp än Apan har i sin."

hihihihi!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Luleå o delar av Norrbotten dränker förmodligen rättsväsendet med ärenden.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
At det inte lite markkigt att det ar radiotystnad fran media och fran aklagare i norrbotten. Kan Hamstern ha viftat med nan sedelbunt? Sopa under mattan och ljug och manipulera, Qatars signum.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

han trivs nog battre nu nar han blir domd i domstol igen. Lagkamraterna diggar att fa in en till brottsling i laget.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Man vet att ett lag underpresterar när Olausson får åka sig ren.
Har inte Kovacs produktion ökat enormt i väntan på domen?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Viken jävla tur för oss att vi har Kovacs.

Eller hur Yoda !

Och du Yoda, "värdegrundstabellen" kan du torka dig i arslet med.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

Kovacs ar inne pa isen vid alla tre mal. Sa i vardegrundstabellen vinner Vaxkop med 1-0 och tar 3 poang.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Och trots att ni spelar sån gudabenådad hockey så lyckas ni inte ens fylla eran lada på SHL premiären. Med tanke på hur bra SAIK är så borde ju det vara lapp på luckan varje gång som dom går på is, tom på träningarna. Undrar vad det beror på? För varjen du Yoda eller Barbro kan ju ha fel om hur bästigast SAIK är.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Allvarligt talat?????????????????????????????

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: De bjuder pa 19 skott men en mangd hjarndoda manovrar. Du glommer bort att de pedofilnazistiska marodererna ar lestadianer. De vill lida, lycka, gladje, vackert spel, underhallning, det ar syndigt.
--------------------------------------------------------------------------

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

De bjuder pa 19 skott men en mangd hjarndoda manovrar. Du glommer bort att de pedofilnazistiska marodererna ar lestadianer. De vill lida, lycka, gladje, vackert spel, underhallning, det ar syndigt.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Såg nyss motsatsen några minuter.
Luleå är hockeymördare. Publiken ser som tom ut, de ser att de leder men de ser även att Luleå helt saknar eget spel.
Bulan är nöjd med poängen och skiter i publik, spelare och sporten. Ställa upp fem man på egen blå och ta vara på misstag i en hemmapremiär är ett hån.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

Hockeyfest hockeyshow radflande och boljande spel halleluja dynastiernas!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Stabilt av AIK med många växlar kvar bjuder de publik och nykomlingar på den premiärmatch SHL vill se.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Premiärhelgen känns poängmässigt oviss. Om vi börjar med Luleå tror säkert många att de får svårt med Växjö men då tänker de inte på att Växjö tillhör de lag som gör plattmatcher mot Luleå. Vad det beror på kan diskuteras.
Som ifjol när Luleå mötte Brynäs hemma i premiären och blev totalt avklädda i första perioden men Brynäs tvärnitade och gav bort matchen mystiskt. Som ett rovdjur som spottar ut något som inte smakade bra.
Oskarshamn lär va taggade men kanske även nervösa o spända. Jag är ovanligt hoppfull vi tar en trepoängare men i premiärer kan matcherna se ganska bedrövliga ut och vi har ju också några yngre o nya det kan låsa sig för.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

Kross av liten pedofilnazist later helt klart som en aktivitet jag ser fram emot i vinter.

Tycker vi har ett riktigt spannande lag i ar. Mycket talang i truppen. He bli a tampas om guldmedaljen jajamensan. Oraklet har talat!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Intervju med Widerström ikväll, nog låter det som han spelar på lördag, Olofsson saknas ju.
Han blir bra mot Luleå. Några cleana hits mot Einar, Farley, Connoly eller lill-Erik kapten. Luleå är en godisaffär där det bara är att plocka gratis.
När Pontus vilar får Alvarez, Albin Eriksson eller några av jättarna i försvaret mosa Luleås 70 kilos kilos sönder och samman.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Widerström dyker upp i veckan, de vet inte riktigt om det blir spel i helgen.Olofsson står över på lördag synd.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Tänkte på Kiiskinen som de har kontakt med, kanske lika bra de tränar upp han i sep, oktober. Hittar inget om när Widerström kan tänkas bli klar för spel.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Kopmani, mammondyrkan, sargutdunkarmedley, val som vissa gor, fine. Men nar det overgar till nazism, pedofili, anstalla mordare, ja da tycker jag det har gatt for langt.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Forssell agerar med kirurgisk precision och plockar in spelare som passar perfekt.
Norrans träningsrapport idag vittnar om kalasstämning i laget och alla visste nog om att en klockren pusselbit var klar.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Widerstrom klar. En bjasse som inte tar nagra fangar, kommer att krossa pedofilnazisterna nere i sarghornen. Guldfavoriten dynastiernas blev nu annu storre guldfavorit, 98 kg smiskarmaskin

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Axle San: Nog försvann väl ändå Rautio från Brynäs p.g.a att han fick kicken, eller om man istället säger som så, att han INTE Längre var önskvärd.
Nog var det väl ändå så !?!

Och därför har jag nu väldigt svårt att förstå varför Luleå "tog tillbaka honom" igen, då ju Luleå ändå på förhand känns som ett Åtminstone "något" starkare lag än Brynäs.

Jag ser verkligen inte den logiken.
Dessutom kan det väl ändå inte ha gått någon initierad förbi att Rautios bäst före datum DEFINITIVT är passerat !

Jag tycker absolut att Luleå med sin på förhand solida trupp borde ha satsat på någon ANNAN än Rautio som andremålis.

Visst, det är min uppfattning, men jag tror att jag delar den med en ganska Stor Majoritet av Luleås Hockeysupportrar.

Jag anser dessutom att Rautio NU håller en klart lägre medelnivå prestationsmässigt än han gjorde då han blev AVPOLLETERAD!! från Luleå 2014.
Dessutom är han betydligt MER Ojämn NU än han var DÅ.
Vilket ytterligare spär på Oron en del !...

Osvuret är bäst, men jag har svårt att se honom kvar under hela säsongen.
Då måste han höja sig MARKANT från hans sista två säsonger i Brynäs
Därför hoppas jag att det antal matcher som han spelar från start INTE blir tvåsiffrigt !... d.v.s <10

Det vore f.ö en KRAFTIG ÖVERDRIFT att påstå att Rautio glänst i de CHL matcher han (hittills) har stått
Vad anser du Axle San om den reflektionen??

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Simon Karlsson: Rautio är ju grym och en av de jämnaste och bästa (andre)målisarna i landet. Han har blivit en ikon i Gävle på grund av sitt stabila spel ( visst en dipp i inledningen på förra säsongen men det får den numera sparkade målvaktstränaren ta på sig).

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro: -kommer bli en jobbig säsong med Rautio!
--------------------------------------------------------------------------------
Jag instämmer med det,
Rautio vill jag så länge han nu är kvar...,INTE se mellan stolparna om det inte är ABSOLUT nödvändigt, eller om man så säger, att det är av nöden tvunget...

Han är i mina ögon en STOR säkerhetsrisk.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro: Det som är mest fascinerande, är att Sven 'ORKAR' sitta och referera en match där Luleå EJ deltar, när det Lag han uppenbarligen hatar mer än något annat i livet,(förutom möjligtvis sitt eget liv...)spelar, och dessutom leder med 0-2.

Unbe'fucking'lievable

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Läste tokfan Svens matchreferat o killen har inte ett rätt. Fel spelare och fel allt blir det bara lögner och fantasi.
AIK tycker jag gjorde det de skulle och bra vi slapp skador.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Luleå får svårt i år och de ser dassiga ut trots att de toppar formen och storsatsar på CHL för att passa på vinna något andra knappt bryr sig om.
Lulefansen som inte är sinnessjuka har också sett det jag jag ser:
-pinsamt!
-jävla uselt!
-fy fan vilket slarv!
-Sondell fy fan!
-jävla Kalle Anka turnering!
-kommer bli en jobbig säsong med Rautio!
Luleå ser temposvaga ut och har på tok för många som är ren utfyllnad.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

Det ar ett otroligt fult lag, Qatar. Fulspelande, spelar en ful hockey, spelarna och invanarna ar fula. Fulea

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
TV3 sport sänder Augsburg-Luleå.
Alltså Luleå är inte bra.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Lovande insats igår med små skönhetsfläckar då det blev lite naivt och onödigt snyggt.
Ganska perfekt match för AIK, många bra svar och ett uttåg ur CHL lever vilket knappast är en katastrof tvärtom.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
hanzon: Ja, Sven tycks tycks ju oomkullrunkeligen må som ALLRA BÄST när han oreplikerad får föra en monolog 'med sig själv'.

Han måste verkligen Älska att läsa det han själv har skrivit.....

Ibland, när det blivit för mycket "av det goda", och någon annan skribent biter ifrån och ifrågasätter Svens skriverier, blockerar han vederbörande från att skriva på forumet, följt av att Sven sedan skriver några ströinlägg ifrån hans Andra Alteregos, alternativt DansbandsWolf eller Perro...

Precis som Yoda kommenterade i sitt inlägg precis före ditt hanzon, lär det ju INTE råda NÅGOT SOM HELST TVIVEL kring huruvida Sven lider av någon form av AUTISM !!!

Frågan är bara vilken Autistisk Diagnos han har ??

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Simon Karlsson: Instämmer till fullo, han har gjort det till sin egen sida. Ganska enahanda att ha en Admin som inte tycks tillåta andra att skriva.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Simon Karlsson:

Jag gillar hans listor. Tycker anda det ar intressant och givande med inblickar autismens fortrollade varld.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Duncan: Det är fullständigt jävla otroligt egentligen...

Sen den Tredje sept. kl 12.52 har Sven Savage skrivit 13 !!! raka inlägg i Luleåboken, varav de sista 5 är 'Noveller' med varierande längd, där han nästan uteslutande förlöjligar och öser dynga över Skellefteå....

Jösses Amalia vilken störd människa han är !!!!!!!!!!

Hur i helvete kan Sven tillåtas att under så här otroligt lång tid få bete sig HUR SOM HELST!!! och ändå tillåtas vara Admin på ett Hockeyforum?????????????????

Är han enväldig Diktator?!?!?
Finns det överhuvudtaget någon annan rimlig förklaring???
Finns det det, skulle jag väldigt gärna vilja höra den.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Duncan: Nä du Duncan, han tål inte mycket, Sven 'den vilde'...

Skriver man typ ETT inlägg som inte faller den prosadiktande "Nordkoreapastorn" Sven Savage i smaken, blir man avstängd minst 6 månader.

Men hans egna förlöjligande 'aprunkarkommentarer' om Skellefteå var och varannan dag går alltid an...

Det är ett alltiallo totalt avskyvärt beteende som Sven ofta ståtar med, och som de högst ansvariga för Hockeysnacket (om det nu finns några) alltid tycks tolerera...

Det är rent ut sagt BEDRÖVLIGT!!!!!!!!!

Om inte Sven ENSAM bestämmer vilka som får skriva på de forum som han 'administrerar', är det SKANDALÖST att han av de högst ansvariga på sajten tillåts domdera som han gör...

I synnerhet vad beträffar de årligen 100-tals och åter 100-tals förlöjligande inläggen om apan', som är så otroligt uttjatade att man spyr galla på dem.

Har Sven vid något tillfälle INGET ANNAT att skriva om, då MÅSTE !!!!!!!!! han bara vräka ur sig ett antal förlöjligande inlägg om SkAIK

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro: Jag är blockerad i Lule-boken för att jag sagt några sanningens ord. Den där Sven har nog lite jobbigt just nu. F.ö. tror jag att Lule håller sig kvar i ES. Det blir nog lite svårare för o-hamn o Örebro o Leksand. Skellefteå kommer i mitten någonstans.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Simon Karlsson:
Tror ni att ni vågar passera egen blålinje i år? Hade varit trevligt om ni någon gång försökte bjuda på lite eget spel eller publiken på någon form av underhållning för svensk hockeys bästa.
Misstänker ni ändå håller er till huvudplanen åka omkring 5 spelare i klump o ta vara på misstag. Inte utvecklande men Bulan vill väl inte se spel på isen något han själv aldrig klarade av den lille förstöraren.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Forre gör ett jobb få skulle gjort bättre tror jag. Sympatisk, smart o borde ha koll på det mesta.
Enligt norran är Hedberg på väg bort och jag tror det kan betyda en hel del för laget. De reser väl idag till Bern o om någon snappar upp att det stämmer han inte åker med är allt klart.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Simon Karlsson:
Cehlin avgjorde väl många matcher? Olausson, Emanuelsson o Harju några andra som petat in många fulmål för ni gör nästan bara fulmål utom PP tycker jag.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro: Bulans enda tanke och budskap uttjatat.
Kom ihåg var ni läste det först.
--------------------------------------------------------------------------------------
Kan vara så...
Den som lever får se

Det vore hursomhelst verkligen förlösande om vi kunde få fram minst 2 riktiga spetsforwards som kan sätts dit pucken kliniskt när tillfälle ges.

Det har varit väldigt magert på den fronten nu under en herrans massa år.
Linus Klasen är egentligen det ENDA undantaget.

Jag är klart orolig för måvaktssidan, OM... det skulle hända något allvarligt med Lassi, för Rautio Duger INTE!!!!!!!!

Det jag hoppas mycket på att att Rögle går riktigt dåligt , för då tror jag att vi har en hyfsad chans att kunna knyta till oss Oskarshamns Succemålis från fjolåret, Christoffer Rifalk, som i grunden är en Luleåprodukt.
Han var ruskigt bra i Oskarshamn ifjol, särskilt i kvalspelen under våren.
Utan Rifalk hade IKO Garanterat INTE spelat SHL-hockey

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

uj uj uj UJ! UUUUJJJJ!

Det luktar GULD! Jag lovar, jag loooooovvaaaar det luktar guld nu i guldstan! Giganten och dynastidodaren Kiiskinen klar for dynastiernas herregud mamma mia GULD!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

Utan tvekan sist. Samst pa allt, legoknektar utan hjarta + inkvoterade lokala nollor. Nej nej nej det luktar allavenskan pa langa vagar, tyvarr maste da allsvenskan dras med denna ondskefulla sargutdunkarmedley, pedofili och nazism

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Simon Karlsson:
Jag tror Luleå hamnar sist eller näst sist.
Klart överskattade och fel självbild.
Målvakter som inte levererar utan igelkottsförsvar.
En bra back.
Oprövade spetsforwards från en sämre Liiga och många som är ren utfyllnad. Väldigt få som kan hota därmed lättlästa. Olausson som är tempotorsk och skaderisk.
Baksmälla efter förra grundserien.
Bulans enda tanke och budskap uttjatat.
Kom ihåg var ni läste det först.

« · 1986579 · »