Skellefteå AIK

16006 inlägg · 301 ämnen

Forum

« · 2025964 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Finns inga förklaringar som ursäktar dagens insats.
Om man ska hitta på något långsökt typ -vi försökte med styrspel, plats 6 och sista lag till slutspel är perfekt för oss eller vi ville spara energi och läsa Rögle inför slutspel så är det inte godtagbart.
Man kan inte skämma ut sig som i kväll för vilken taktik i världen.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Ja alltså om man var i Tommys kläder och var chef för ett gäng med sådan apati skulle jag tacka för mig och avgå självmant.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Spontant -sparka Tommy S om det finns någon form av handlingskraft i ledningen ovanför.
Sällan man ser ett lag så tydligt signalera haveri och en tränare som inte når fram.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
bisterfinnen:

12h senare, och skrattar fortfarande! :-)


Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Äh, ta av dig förklädet och kom in i matchen 😂

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Ja nu ar det juniorslackning som debatteras?!? Hihihihi vikka hjon assa!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Kan nagon klok forklara for mig hur man kan propagera mot huvudtacklingar samtidigt som man haft juniorslackar-Hedman som favoritspelare? Nar man forsvarat skallkrossar-Forsbergs och taliban-Jannes Qatarmanovrar? Undrar vad Fredric Anderberg, Bellemarklund, Fernholm och resten AB de manga offren har att saga? Lite som nar nazister och pedofiler talar om manskliga rattigheter

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
De trodde väl innan match att halvfart skulle räcka som insats men några procent för lite blev det.
Skämt åsido, jag är helt säker på att AIK har mycket sparat både fysiskt och mentalt.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

Det ar anda sportsligt att vi inte tar i nar vi moter bottelagen

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Ett mönster från hela säsongen fortsätter.
När AIK haft hugg på toppen gör vi miserabla insatser som liknar -vi vill inte vinna idag.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Johannes Hedberg:
Du ska få ett råd, dra inte för stora växlar på den här matchen.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Johannes Hedberg:

Kaxiga Brynasfans?!? Hihihi

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro: ni mötte ett bättre lag, inte så konstigt.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Lätt att börja grubbla varför vi ger bort matcher ibland.
Det ser faktiskt ut som AIK inte vill vinna i kväll, pinsam nivå.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

Ja Qatar leder serien. Men kan de vinna SM-guld? Ja det finns en risk, ingenting ar omojligt

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Ingen propaganda ikväll men tre poäng är bara tacka och ta emot. Växjö är bleka i nuläget annars hade inte halvfart räckt till vinst.
Om Brynäs får för sig sprattla på lördag måste AIK växla upp ett snäpp.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Ja efter ett salj kommer ett kop. Enligt initierade kallor ska den “egna produkten” Komarek vara pa ingang. Komarek med rotterna i Osterrike precis som fuhrern Bergstrom.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Rallymannen Kovacs tar sitt for fornuft till fanga och lamnar Qatar likt en ratta lamnar ett sjunkande skepp.

For Qatars del sa far de ej tillbaka poangen i vardegrundstabellen, nej det luktar relegering i vardegrundsligan.

Kop salj kop salj hora runt kop sallj kop salj sargutdunkarmedley kop salj terroristbrott mot de hockeymanskliga rattigheterna = Qatars verksamhet

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

Menade saklart Gnomstrom

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Granström menar du, Jonathan.
Ja alltså de vettiga verkar betydligt lättare räkna upp.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

Jag ska försöka mig på en liten lista av de mest hjärndöda i Qatars hjärndöda verksamhet. Vi gillar ju listor här på hockeysnack.

Hjärter Ess- Per Ledin

Den mest hjärndöda som någonsin snört på sig ett par skridskor. Top notch i hjärndödhet. Totalt jäkla död i blicken, hallå är det någon hemma?

Hjärter Kung - Flensis Bergström

En jäkla hjärndöd farbror som symboliserar Qatar med fusk, lögner, osportslighet, hjärndöda uttalandet. Hjärndöd rakt igenom...

Hjärter Dam - Kovacs

Egentligen orättvist att sätta en man med så många diagnoser på denna lista, men denna hjärndöda typ saknar alla former av självinsikt och ånger. Hjärndöd!

Hjärter Knekt - Juniorsläckar-Hedman

Mästaren av hjärndöda Qatarmanövrar dvs släcka oskyldiga och deras karriärer på löpande band, riktigt jäkla hjärndöd!

Hjärter 10 - Granberg

Man fick fan spader av att bara se den hjärndödes flin på isen, hade ett smörgåsbord av hjärndöda fega manövrar i sin arsenal.

Vips så fick vi royal straight flush i hjärndöda typer!

Bubblare: Mannberg, skallkrossar-Forsberg, taliban-Janne, Bam Bam Bautin, Fredrik Svensson, Stefan Jonsson, Emil Larsson, Stefan Nilsson, Engsund, Bulan Bob, Linus Klasen, Linus Osmart, jättebäbisen Sylvegård, systrarna Abbot, Mats Lavander.

Asså tusan oxå, snacka om ett överflöd av spritt språngande hjärndöda typer, svar ja! De hjärndöda flockas till Qatar likt flugor flockas till en bajskorv.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Apropå Jimme och träning så var det en längre intervju med Thomson på Tyngre träningssnack som jag kom över häromdan. Kan säkert vara av intresse.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Laser att Qatarhjonen hade mycket ribba igar. Det var mig manga barn pa laktaren?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

En till var i slutspelet mot Linkoping nar han snor pucken av Majesky, fintar bort halva laget och sen fullkomligt trycker in den i kassen.

Guld-Jimmie var alltid som bast i slutspelstider!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Tvivlar på poäng idag mot HV.
Får för mig vi har usel statistik i Jönköping genom åren och mönstret i höst har ju varit förlust och blek match varje gång vi haft hugg på toppen.
Tycker faktiskt det sett så illa ut ibland man undrat om de vägrar topp 6 och vill smyga under radarn när slutspelet drar igång.
Vinst i afton och jag blir förvånad, jag blir förvånad om vi ens spelar bra.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Blister Brigade:
Blister och Yoda.
Ja mycket kan sägas om Jimmie och ett är vilka galna mål han gjorde.
4 sanslösa jag kommer på nu på direkten:
Slagskott från halva plan borta mot FBK i tror jag andra finalmatchen 2014.
Direkt på tekning, OT i slutspel mot HV 2016.
Solomålet och Foppadragningen mot DIF i slutspelet för ett par år sedan.
Solomål mot Solna i kvarten 2012 tror jag.
Snyggare och fräckare blir det inte.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Blister Brigade:

Det finns sa manga fina minnen!

GULD-JIMMIE

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro: Inte direkt oväntat man får komma ihåg dom fina minnena!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Fast man förberett sig mentalt på det värsta känns det ändå tungt en dag som denna.
En av de största i SHL detta millennium tvingas lägga av men vinnarskallen Jimmie Ericsson försökte sannerligen komma tillbaka men kroppen sa nej.
Det blev bra ändå tycker jag. Han fyller 40 i februari och kan fira i lugn och ro och ta emot gratulationer från alla hockeyintresserade i landet.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

Jag tror att Hamstern ej betalade mutan denna gang, Oskarshamn maste vi ska av egen klass? Men tji fick han!

Hoppas vi far se den karismatiske och valtalige guld-Jimmie som tranare i svartgult en dag.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro: Oskarshamn la sig inte och vips får alla ett smakprov på hur det kommer se ut...

För att citera dig där, såg det faktiskt istället ut som om Luleå LA SIG mot IKO. För så URBOTA uselt som vi spelade mot dem i går kväll, 'kan vi' som jag ser det inte spela om nu Luleå hade haft några som helst pretentioner på att vinna matchen.
Och som Mr 'one man show' Sven nämnde på Luleås Forum, var det definitivt "Rätt" lag att förlora mot, alternativt LÄGGA SIG sig emot..., med syftet att inte helt och hållet såga av dem bakom Linköping och £yxfällan...
Bara en reflektion ifrån min sida...

Och du Barbro, jag tyckte också att att Rautio agerade konstigt, bara för att knyta an till vad jag tidigare antydde...
------------------------------------------------------------------------------------------
Men beträffande Rautio har jag aldrig gett sken av att det känns direkt Tryggt med honom mellan stolparna.
Dock har Rautio faktiskt i flera utav sina inhopp på sistone med RÅGE överträffat de relativt låga förväntningar jag hade på honom när jag blev varse att han skulle bli backup till Lassi.

Men han är Alldeles för ojämn för att han enligt mig ska anförtros att vakta kassen i de viktigaste och direkt avgörande bataljerna, som typ nu i CHL-returen mot Frölunda om några dagar. Samt även i slutspelet vad det lider, när det Verkligen kommer till kritan.

Det vore t.ex rakt av TJÄNSTEFEL av Bulan att ställa Rautio i kassen mot Frölunda i CHL-returen.
Det hoppas jag verkligen att Bulan inte ens i sin vildaste fantasi överväger att göra...
Isåfall MÅSTE Lassi på ett eller annat sätt vara INDISPONIBEL!!!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Såg inte matchen ikväll men kommentarerna efteråt är lovande. AIK kanske kanske filat bort dipparna och klättringen kan börja förhoppningsvis.
Luleås utveckling går åt andra hållet.
Oskarshamn la sig inte och vips får alla ett smakprov på hur det kommer se ut i slutspelet för Luleå med seriens kanske svagaste trupp spelare för spelare.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Simon Karlsson:
Rautio på 87% ikväll och agerar konstigt. Lassinanntinen är enligt rykten tveksam till spel varannan dag i slutspelet då vilar ansvaret tungt på Rautio.
Ser inte alls stabilt ut med Rautio.
Litar du på Rautio, Simon?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Vill inte överdriva och kalla Börje för lögnhals men CHL-matchen igår måste få rätt recension.
Luleå som vanligt gav verkligen allt och det ska de ha heder av. Jag är inte sämre än jag erkänner Bulan är bra på kräma ur allt tills soppan tar slut.
Frölunda gör en ganska tam insats lagmässigt. Allt överlämnas till den som har pucken och det räcker inte mot ett vilt kämpande äckligt disciplinerat spelförstörande och försvarsinriktat Luleå som lever på misstag.
Jag skulle vara orolig som Luleåsupporter när den skillnaden i arbetsinsats bara räcker till uddamålsvinst.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Är du fortfarande i leklådan och skottar sand bland 3-5åringar ???
Jag trodde att du ändå NÅN GÅNG... skulle börja i förskolan bland 6-åringarna...

Och DU Yoda om någon!, MÅSTE ju bara fascineras nåt Oerhört av just barnporr pedofili och våldtäkt, eftersom du ALDRIG slutar att älta det.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Simon Karlsson:

Jag tycker att Qatar borde sluta med barnporr, pedofili, valdtakt mot barn, nazism. Inge bra grejer!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro: Jag tycker att Linköping gjorde en riktigt bra bortamatch samtidigt som Luleå gör en GENOMUSEL hemmamatch, ändå blev det till slut 2 poäng.
Linköping ska vara OERHÖRT tacksamma för att de fick med sig 1 poäng från matchen.

SÅ STOR skillnad är det mellan Luleå och Linköping i år.

Undrar egentligen hur Länge CRY-Bert blir kvar som Tränare i LHC ???

Min gissning är att hans presumtiva 3-Årskontrakt blir KORTARE än 1 år.

Hamnar LHC bland de sista 2 Lagen när säsongen är tillända kommer INTE!!! CRY-Bert Robertson att leda LHC i ett negativt kvalspel, minns mina ord !!!

Men Cry-Bert kanske priviligieras med att Träna AIK i Div 1 nästa säsong efter att de åker ur HAS till våren...
Detta förutsatt att AIK är intresserad av honom??
Dock är väl Gnaget förhoppningsvis inte SÅÅ dumma att de inbillar sig att CRY-Bert är en 'lyckad' Tränarsatsning...
Jag menar, Solna AIK vill väl ändå inte spela i DIV 2 !!! säsongen 2021-22 ???...

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Målvaktsutbildningen i Luleå andas 90-t.
Rautio 80% i kväll.
Skellefteå har hypermodern vaktutbildning och det märks.
Skellefteåkillen Lindvall 100% i kväll.
Luleå -när nostalgi går före utveckling.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
AIK gjorde inte mer än vad som krävdes, samtidigt fick hemmapubliken spänning och slapp förnedring.
Linköping lägger sig mot Luleå men lyckas ändå inte ge bort tre poäng för Luleåkillen Rautio släpper in två kassar på 10 skott.
LHC har alltså skotten 3,3,3,1 och är det inte dags cmore eller andra experter börjar fundera på vad som händer med Luleås motståndare.
Varför tappar Luleås motståndare all livslust och spelglädje?
Farley lämnade Luleå av personliga skäl i veckan och vi har hört det förr.
Hur är det att leva i Luleå eller bara besöka stan för en match kanske räcker för ett trauma?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Finns så många namn när man börjar gräva, återkommer.
Några aptitretare: Granström, Janne Sandström, Emil Sylvegård, Anton Hedman...

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

far man be om att du ska bygga en sadan liten lista? Herren pa tappan av decenniets mest hjarndoda spelare ar ju given, men vilka andra idioter skulle du ge en pallplats?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Ja Joakim Lindström är värd alla hyllningar.
Funderar på en lista över decenniets mest avskyvärda spelare, där hade Luleå dominerat med sina avskrap.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

Decenniets spelare i decenniets lag.
Flest mal, flest assist, flest poang, flest matchvinnande mal. Egen produkt.

DYNASTIERNAS DECENNIETS LAG MED DECENNIETS SPELARE DYNASTIERNAS HALLELUJA!!! YES!!!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Får vi hem några ess typ Oscar Lindberg, Melker Karlsson eller knappast troliga Arvidsson finns stora chanser dynastin fortsätter i överskådlig framtid.
Tror ju Löven är på väg upp i SHL och det blir intressant för AIK. Även om de går upp är jag inte säker på de får fäste i SHL, har svårt se de kan få en fet ekonomi.
Nåja nu loggar jag ut för det här året.
Gott nytt år Yoda och alla andra Skellefteå AIKare!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Bygdens lag = dynastiernas dynastiforening ar verkligen decenniets lag? Fragan ar om dynastiernas kommer att vara lika dominanta nasta decennium?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

Inget snack om att Bulan ar bra pa att elda igang gnuggarna och fa dem att prestera max. I grundserien.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
När andra tittar bort finns du där för brottsoffren, du ser och vägrar ge upp!
Hockeyn då. Tänkte göra något smärtsamt men eftersom sanningshalten och trovärdigheten är skyhög här inne måste det sägas -Bulan verkar ha en viss förmåga.
Först ändå. Hans lag spelar astråkigt, lever bara på misstag och skrämmer publiken. Det utvecklar varken spelare eller hockeyn och i längden hotar det sporten men!
Bulan tycks ha en förmåga att maxa spelarna i nästan varje match.
Örebro var bleka när vi mötte de senast. AIK har blandat och gett och nästan alla lag som möter Luleå gör en plattmatch.
Men jag får krypa till korset och erkänna Bulan får spelarna att skärpa till sig när det är match, det ser faktiskt ut så. Visst kanske man kan säga -ja men då är de utbrända när det blir slutspel men jag tycker ändå det är rätt att få spelarna mentalt på plats till 100%.
AIKs match mot DIF var ingen katastrof men en dipp och det räckte. Jag kan faktiskt inte komma på vi förlorat i år när vi gjort en helgjuten insats och vill gärna se det oftare gärna med början i kväll.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

Jag far kalla karar nar Qatarssupportrar=leastadianska lulesamer skriver “skithalslaget”.

Vad betyder det? Kommunen dar de kidnappar barn ifran, barn som de sen rotar i skithalet hos?

Har ni ett Qatarhjon i er narhet, se till att inga barn ar i narheten, det ar mina rad.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Aftonbladet är toapapper o pajasen som skrev krimartikeln 33 år så att Luleå är ett klassiskt lag är rena smörjan.
Göra ett reportage om Kovacs och Ledin är skrämmande sinnessjukt men ger en bra bild av Luleå.

« · 2025964 · »