Skellefteå AIK

SHL · 16006 inlägg · 301 ämnen
« · 534175 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: men snälla
GulSvartaMalin:

Jag håller iofs med dig, inte för att jag har sett någon här som har gett upp, vem syftar du på ??

Orion:

Vi har tyvärr inte det hela i egna händer.. Om vi nu vinner på söndag och Leksand skulle göra en läggmatch vilket jag inte tror men jag har hört det iaf spekuleras om mot brynäs så spelar det nog ingen roll om vi vinner mot oskarshamn med 6 mål..

Mattias - 74:

Jag tycker TIKAs ramsa var ganska kul, skulle älska att höra den.. är det någon klack som kör med den??
Ersätt bara AIK med tex. FBK, SSK, TIK, BIK (bofors eller boden).. så blir den jättebra :)

Om 14 lag i eliten.. OM de någon gång kommer ta ställning till det så kommer det bli om 1-3 säsonger.. om de inte släpper upp två till efter det så kan det ta lång tid. (tror jag)
Tyvärr om vi inte går upp så tappar vi folk och då finns det risk för att Malmö och Rögle kommer följa med Leksand och Södertälje upp nästa år..

hsh.. Vinst på söndag är det som gäller nu, det är steg ett.. kan räcka med oavgjort om Leksand gör en stormatch i gävle när de redan är klara.. Sen är steg två att vinna över oskarshamn med 5 eller flera mål och gå upp på målskillnaden!

Hoppas det håller!!!!!

GulSvartaMalin: Jag känner igen mej!
Timrå har haft samma kvalnerver som ni verkar ha nu, men vi fixade det till slut, (tog några år)! Idiotmatcher vi förlorade mot Boden, mot Skellefteå och andra lag vi borde ha spöat. Ni har ju fortfarande chansen i egna händer, problemet är vem som INTE ska få spela Elitserien nästa år, jag vill ha Brynäs, Leksand och Skellefteå, men det är ju omöjligt...Går ni upp så tappar vi förmodligen Jonte-synd!
Åker Brynäs ut blir Micke Lind ledig...
Slutsats: Jag håller inte på nån, Malmö ut-bra!
(Smyghejar på Skellefteå!)

Stigsson: Detta var den roligaste hemsidan jag besökt på mycket länge; "smärre genomklappning", "don´t drink and drive". Det verkar vara mental härdsmälta på alla plan i gamla hederliga SAIK.

wille:

Vadå? 2 dalalag i es måste ju vara en bra grej ;)

TIKA:

Ta gärna dina omogna hejaramsor och surfa in på lunarstrom eller nåt..

kefa: 11-2... Å alla som har sagt "I år klarar SAIK detta..." Men icke. Det här tar ni tyvärr aldrig igen. Ser iofs hellre er än LIF i eliten, men ni får ju ta å fixa till era kvalnerver nu.

GulSvartaMalin: ni klarar nog av att gå upp iår.håller på er fast vi kan tappa jonte,brynäs aik upp.less på skåningarna o masarna.hejja norrland.

TIKbiff: Notera den lilla röda texten under klubbnamnet.

Otroligt vilken matchanalys på hemsidan :-)

GulSvartaMalin: då är vi två som kommer att stå o heja på söndag, men givetvis står jag på andra sidan..
Intressant o se hur eran ishall ser ut :) är damtoaletten lika "bra" som det sägs?

Hej Hå, Hej Hå! Vi hatar AIK! Ett ruttet gäng med noll poäng! Hej Hå, Hej Hå, Hej Hå, Hej Hå! Hej Hå! Vi hatar AIK! Ett ruttet gäng med noll poäng! Hej Hå! Hej Hå!

Sv: okeeeej...
Man kan inte ändra på reglerna mitt i en säsong eller slutet av en säsong. Hockeyförbundet har sagt att det minst kommer ta en säsong till innan det blri 14 lag. Alla lag ska ha samma villkor.

men snälla
Jag vet inte om detta redan är sagt för jag orkar inte läsa allt men förmodligen inte. Okej, det var den sämsta insatsen förmodligen någonsin från skellefteå sida men Det är väl inte över än?? Jag är så LESS på alla som vänder kappan efter vinden!! När det går bra så hör man från alla håll "Skellefteå är så bra, Ni kommer att klara det i år" Dumt av mig att skriva dett just efter en sån här DÅLIG match men nu är jag LESS. Så fort en motgång kommer så är det andra visor, "Skellefteå går då inte up, aldrig!"

Jag kommer då att stå och heja på söndag, vinner dom är det super kul, förlorar dom är det bara att ta nya tag. Jag kan leva med det. Man älskar inte sitt lag bara i framgång. JAG gör då inte det..

mattias - 74: Beslutsprocessen är för lång. Du får nog vänta en eller två säsonger innan det kan bli klart med 14 lag.

Portello:
Jaså jag tror ändå inte på det scenariot, det var ju redan på tapeten inför denna säsongen.

mattias - 74: Hörde på radion för några dagar sedan att det bara kommer vara 12 lag i elitserien nästa säsong.

Antos:

Föressten är jag övertygad om att det kommer ett beslut om 14 lag i elitserien nu, då räcker det ju med en 4:e plats för er. Men det är ju synd att det skall vara så här varje år, men men thats life!!

Antos:

Inte hans fel, hela laget spelade om ett pojklag

En fråga bara, är det dags att släppa ut Geten nu?
Eller är det så illa att Mike Dunham är en äkta hemmamålis?

mattias - 74:

Kanske inte det. Men något bidrar det säkert med...

Jag tror inte att spelarnas prestationer mår bra av att tillfrågas att snacka juridik istället för ishockeyn och deras riktigt fina läge att äntligen få till det.

Men jag tror även att förlusten mot Nyköping bidrar till den stora förlusten.
Vilken iofs också påverkades av allt snack om Chad
Men de förväntade sig nog att fortfarande leda med 3 poäng efter den matchen och när Nyköping fick till sitt spel och vann blev alla tveksamma på laget och sig själva och det kan vara svårt att prestera då..

Men mitt i bedrövelsen så gjorde aik faktiskt 2 mål vilket skulle räcka till vinst om Mike och försvaret haft en toppdag så det ser inte helt kört ut.
Kan fortfarande gå vägen om man fortsätter att vinna övertygande på hemmais och kanske tar 4-7 puckar plus på o-hamn (lycka till). Men nu ska jag dra mig tillbaka en stund nu och ta hand om min förkylning

Sv: Det talar emot er Saik!
Jag fattar inte varför Skellefteå lägger sig i matchen.
INGENTING funkade ju. Okej.. erkänn nu... vem var det som tippade 11-2 på oddset? Såhär dåligt kan man ju inte ens RÅKA spela i sömnen!
Grymt besviken....
hoppas AIK tar och tvålar till brynäs ordentligt i templet i övermorgon

Antos:

Chads lilla snedsteg skall väl inte påverka laget så här??

okeeeej...
Någon som känner Peo eller någon i styrelsen i AIK??
Om någon gör det så kan ju han eller hon tipsa om att inför nästa säsong (vare sig vi nu rycker upp oss och får plus 9 i målskillnad på två matcher eller inte) skaffa alkolås på sponsorbilarna????

Det är ju faktiskt jäkligt klantigt att göra såhär...

Det ironiska (kanske?) med det hela är ju att det är Chad som har varit bäst i AIK sedan 'skandalen' med Magnus Wernblom då som iaf kämpade idag vad jag fattade...

Spelarna kanske ska köra destruction derby med sponsorbilarna i isstadion efter några supar inför brynäsmatchen nu på söndag så löser man både problemet med bilarna och spelarna kanske kan förbättra sig???

Hoppas det hsh inte blir några burop mot aik på söndag.. det vore synd och det skulle inte direkt motivera spelarna till en stormatch..

bu rop efter eventuell förlust motiverar inte heller till framtiden....

Näe, nu får man bita ihop och försöka besegra besvikelsen på 4 dagar och heja fram Sveriges bästa AIK på söndag!!

Sv: SAIK Äger kvalserien !!!
skellefteå_elit: Tung förlust för er idag pojkar. Lär bli en direkt avgörande match mot BIF på söndag i erat tempel. Ser dock mörkt ut för SAIK i dagsläget, BIF & LIF i vinnarhålet med 2 omgångar kvar!

Bafucin:

Jag tror jag skrev ett inlägg i den här gbn innan ks startade om att det skulle bli så här

Det ser ut som vanligt när elitserien skymtar runt hörnet. Ingen är förvånad.

MIF-SAIK 11-2, tror er ES chans rök där

ernie eagle:

nerverna spökar igen detta bådar inte gott för saik

mora1: Starkt jobbat SAIK. Jag är djupt imponerad över kvällens insats =(

Hur i h-e kan man bara rasa ihop så här???

mora1: Nu ska jag inte skriva mer utan bara kolla på alla som skriver till och om mig.
Lycka till i fortsättningen SAIK.......

mora1: 7-1

mora1: 7-0

Portello: Okey Portello, ska vara lite trevligare - efter detta inlägg.
Är det någon som kan tala om för mig vad som talar FÖR SAIK i år?

Svar:Ingenting

mora1: Jag håller inte på Skellefteå.Tycker bara att du kunde visa lite ödmjukhet.

mora1: 6-0

Portello: Det var det ni visade oss i Mora förra året, så det är bara att ta emot.
Förresten så står det 5-0 nu

mora1: Har du hört talas om ett ord som heter ödmjukhet?

mora1:

4-0 nu snacka om rundningsmärken dem är, vart är inställningen, torskar saik på sön samtidigt som leksand vinner och brynäs vinner idag är det god natt i år igen!!!!

mattias - 74: Det är inte bara det som du skriver som talar emot SAIK.
Det är nerverna också. Står 3-0 till Malmö just nu.
Hahahahaha

Sv: Chad Hinz,Drink and drive!!!
Märkte ingen att Chad var bästa AIK:aren och gjorde årets match mot Brynäs? Ska inte bara hacka på honom..
Ge killen lite stöd istället.. han väntar på resultatet och kommer ta sitt straff, han vet att det han gjort är fel och man behöver inte hänga ut honom som syndabock i förskott för att man eventuellt inte tror att aik kommer hålla hela vägen....

se på det såhär då...
Han kanske spelar bäst bakis och bara ville hjälpa laget mot brynäs... verkar ju iaf så... aldrig sett honom kämpa så mycket som mot lilla kaffet..

hoppas fö. att någon ger malmökillen som 'stoppade' rama på käften!!!

Det talar emot er Saik!
Tyvärr talar det emot er om man kollar på programmet som återstår!

Malmö Borta Brynäs Hemma inga lätta uppgifter,

Brynäs har Leksand kvar och möta och även Nyköping ikväll!

Leksand har Nyköping hemma och Oskarshamn borta i de 2 närmaste matcherna,

Tyvärr talar det emot er i Saik men ni fixar detta. jag tror det iaf, men fixar ni det inte lär halva laget försvinna!!!

Lycka till!!

Svart-gula Emma: tycker också det va oansvarigt men det är lungt ni klarar er utan honom tror ni klarar detta Lycka till ps varför jag vill att ni går upp är för att ni förkännar det men mest för att vi (Leksand) har haft svårt mot er o har inte vunnit så många matcher och eftersom att vi inte möter varandra mer så måste vi ju spöa er i ES ;) ds

Det finns inga ord för det som inträffat...

Sv: SAIK Äger kvalserien !!!
Hoppas att ni klarar det. Ni är värda det.

Jag rekommenderar Chad Hinz en rejäl genomlyssning av Kim Mitchells "Go for Soda"

Är väldigt oansvarligt att köra i fyllan.

Om man ska se det hela sportsligt sett så måste det innebära att han druckit dag innan matchdag eftersom att detta ska ha skett på påskdagen enligt expressen. Och eftersom att han spelade mot brynäs på annandagen så är det oansvarligt även mot sina lagkamrater.

mattias - 74: Jag håller med.. Jag kan inte riktigt förstå hur man kan sätta sig i bilen när man är full. En bekant till oss hade en syster som var ute och promenerde med ett barnbarn i vagnen, Dom blev påkörda av en rattfyllerist och dog. Han fick ETT HALVÅR fängelse.. Det var ju rena hånet. Usch..

Bissett19:

Tråkigt men tyvärr har detta blivit vanligt bland människor att man kör på fyllan, Jag har gjort misstaget att köra Bakis och jag kan bara säga att jag hoppas han får ett ordentligt straff, detta är ju inte bara farligt för dem själva utan för allihopa i omgivningen i trafiken!!

Sv: Nyköping - Skellefteå AIK
Svart-gula Emma:
Ligg lite lågt, ni föll ju på mållinjen förra säsongen.

« · 534175 · »