Skellefteå AIK

SHL · 16006 inlägg · 301 ämnen
« · 498749 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Ut med Uffe in med Hardy!!
guld_arena: Ser ni inte hellre Tavve i båset, än Kärring Hardy?

SMÅLAND: Enligt en intervju med Hardy som jag läste idag så har han tackat nej till Malmö. Sorry :P

Smogz: Hårde Hardy på väg till Malmö IF...SORRY!

Smogz: Hårde Hardy på väg till Malmö IF...SORRY!

Vinst mot björklöven!!
Det var verkligen en härlig känsla igår när saik äntligen fick vinna matchen mot löven=)) Det såg mörkt ut före denna match...

Skellefteå AIK .
hoppas verkligen på skellefteå i år , Vill se Patrick Tano briljera igen ! :P

Sv: Nya tag!
88Lindkvist: Som vad?? Förstår inte frågan...det jag menar är att det beror på att han inte platsar i timrå, det är därför dom släpper honom till AIK. Å jag tycker det är lite synd att man köper bänknötare....men vafan..vi vann ju igår så jag kanske har överreagerat.

Smogz: Som vad??

Smogz:

Vad har min ålder med Hardys meriter att göra ;)

Messiah: Det beror inte på nått annat än att han inte platsar...

mattias - 74: Han är väl den ende som i SAIK som lagkapten vunnit något med SAIK eller? men då var du bara 4 år.

Han har vunnit massor i båset när han tränat klubblag i tyskland....

Smogz:

Skall man verkligen ta in en förlorare i båset? Har du har inte vunnit nånting med Tre Kronor, vad får dig att tro att han skal vinna nåt med Skellefteå?

Tror inte tränaren är bekymret, utan Saik behöver en eller flera kompetenta spelare som kan göra p och som tillför rutin i laget!

Smogz:
Mig veterligen så lånar ni honom bara...Sen att han nöter bänk kan ju bero mer på övriga forwards i laget och deras kapacitet snarare än hans egen.

Smogz: Det är rätt...

Portello: Om vi nu inte möts när vi är på väg ur och dom på väg upp.

Portello: ja jag har också fortfarande hoppet.. men jag är inte så förtjust i detta att man är sämst när det gäller.

Har en teori om varför detta sker i just skellefteå i signifikansordning:

1. Skellefteå är en ganska ingrodd stad där det pratas mycket hockey och där man är riktiga norrlänningar dvs. fantastiskt negativa. Om laget vinner en match men gör en halvdålig match (se nyköping hemma i omg 1) så skriver tidningarna skit om laget. Dvs man har en negativ attityd, folk pratar om det som står i tidningarna och spelarna blir påverkade. man tar med sig att man gjort en skitmatch trots att man vunnit istället för att man gjort en halvdålig match men man vann vilket är det viktiga.

2. Det finns inget annat än ishockey i skellefteå vilket gör att den blir så jävla viktig och därför blir det oerhörd press på laget från tidningar och från hela stan.

3. Tränaren! Tränaren måste få ut det bästa ur laget måste få alla spelare att göra sitt bästa i alla lägen.

4. Jag tror att det saknas lite hockeykunskap i laget (jag vet att jag är på hal is nu) men jag tycker att man måste kunna begära att man inte slår indianpassningar i egen zon mot leksand i sista matchen med en plats i elitserien klar, då måste man vara så pass utbildad och innött att det är det säkra alternativet som gäller...men de två sista matcherna ifjol var allt annat än det säkra alternativet. Det finns inget enkelt grundspel att gå ner till...

Det som går att göra nått åt är:

1. Tidningarna måste försöka hitta positiva saker att skriva om, inte bara att klanka ner på allt...ni vann med 7-0 men du gjorde en idiotpassning där i tredje...hur förklarar du det?? det måste bort.

3. Byt tränare till en som får spelarna att ge allt och överträffa sig själva...det har visat sig att Tavola inte klarar det..då måste man byta.

4. Lite teori i all praktik, lite gröthockey på träningarna..nöt enkla moment där man inte behöver vara kreativ.

In med några tuffa vinnare från andra länder...

Kram J

Smogz: Det är ju aldrig kul att förlora, men det är väl inte nu ni ska vara på topp. Ni har ju chansen att komma till KS även om ni inte hamnar topp två (Vilket jag tror ni gör till slut).

Lycka till i fortsättningen samt se till att klara steget upp iår, så vi får härliga derbyn att se fram emot nästa säsong.

Ut med Uffe in med Hardy!!
Missförstå mig rätt! Jag har inget emot Tavola men nått är väldigt snett och det visar sig att AIK inte lyckas när det gäller. Detta faller på tränarens ansvar!

Därför föreslår jag att man nu agerar...ut med Tavola...in med nån som äter upp spelarnas barn om dom latar sig. In med Hardy Nilsson!!

Jag har sett han slå sina egna spelare i ryggen med klubban när man ledde med 7-0 i slutet av tredje.....vi behöver en tuffing.

In med Hardy!!

Tellus: Här har inte skellefteå gjort nått mål på två matcher så går man och köper ett babianarschel (läs bänknötare) från timrå som gjort noll mål och tre poäng de senaste säsongerna...bra handlat Peo...inavel..

Köp en målskytt för guds skull.

Sv: Kris i Skellefteå!!!!
mattias - 74: ja, skulle ju inte vara helt fel med en målskytt! har inte gjort speciellt många mål i superallsvenskan så.
Det ser ju inte bra ut nu..måste ske någon förändring om vi ska ta oss till Elitserien!

Sv: Kris i Skellefteå!!!!
mattias - 74: KRIS

Kris i Skellefteå!!!!
Enligt Taavola så berodde förlusten på dålig inställning och många skitutvisningar som han sa i en intervju!

Är det Kris i Skellefteå månne? Går elitserietåget redan? Man kanske måste jaga en målskytt som tex Leksand gjort i Ryder, P i varje match i stort sett. Hoppas dock att ni gör oss sälsskap till elitserien men förlust mot Oskarshamn och Rögle och 0-9 i baken på 2 matcher är inte bra.

Kris eller inte ??

Vad anser ni ?

jonne: Han är borta från TIK trupp så det blir väl så fort det är klart med papperen..

Tellus: men de står inte när han kommer

jonne: detta ståt på tik hemsida idag se länk längst ner på sidan

Tellus: när??

Mera info...se länk

Här kommer en spelare till..

Forwarden Fredrik Sundin har lämnat Timrå IK. Han kommer fortsättningsvis att spela med Skellefteå AIK. Timrå IK önskar Sundin lycka till i sin nya klubb

mattias - 74: Det var bara det att de tilläts inte spela sitt spel och då blev de griniga. Ni (LIF) kommer att bli överaskade vilken skillnad det är Rögle
hemma o borta så nån poäng tror jag inte på för er del!

qp:

Efter vad jag hört så spelade skellefteå rent pinsamt om du ursäktar.

Hehe tror också Leksand får häcken full i Ängelholm men vi vinner med uddamålet ;)

Nya tag!
Det var inte det att ni var dåliga, det var det att vi var bra! Hemma tar ingen poäng av Rögle! Vi tar LIF lätt nästa gång om det hjälper!
Lycka till!

Sv: Rykte
Svart-gula Emma: nä annat än förlust är bra hehe=)

88Lindkvist: klart det kan gå hur som helst..:p..men annat än vinst är dåligt..

Svart-gula Emma: vadå vinna det blir ju lungt förlust för er hehe nä då det kan gå hur som helst så..

88Lindkvist: Ja, precis..det är ju derby känslor, alltså är det ju inte så konstigt om man vill vinna matchen!

Svart-gula Emma: men är det nån som fattar varför inte teg och löven har gått ihop för dom skulle ju kunna bli hur bra som helst ju. för det är ju inte allt för lång emellan dom så....

Svart-gula Emma: Ja och skellefteå är skellefteå spelar stor roll?????NÄ trodde inte det. men det är klart att båda lagen är bra.....eller nä dom duger iaf

88Lindkvist: näe, iår har dom inte varit sepciellt dåliga, men det är ändå pisamt att fölora mot löven, löven är ändå löven..

Svart-gula Emma: Vadårå dom är ju inte allt för dåliga så....

Vi lär ju slå löven, annars är det pisanmt..

88Lindkvist: ja

jonne: Så det låter ju som en intressant match iaf.

88Lindkvist: oj då

jonne: Skellefteå ligger tvåa och löven ligger visst trea om jag inte såg helt fel

88Lindkvist: vet ej

jonne: löven då???

88Lindkvist: aik iallafall

88Lindkvist: aik iallafall

jonne: jag fråga ju er??
Om det blir emot löven så blir det en toppen match va för båda lagen ligger väll högt upp i tabellen va??

88Lindkvist: onsdag mot löven va??

« · 498749 · »