88Lindkvist: Som vad?? Förstår inte frågan...det jag menar är att det beror på att han inte platsar i timrå, det är därför dom släpper honom till AIK. Å jag tycker det är lite synd att man köper bänknötare....men vafan..vi vann ju igår så jag kanske har överreagerat.
Skall man verkligen ta in en förlorare i båset? Har du har inte vunnit nånting med Tre Kronor, vad får dig att tro att han skal vinna nåt med Skellefteå?
Tror inte tränaren är bekymret, utan Saik behöver en eller flera kompetenta spelare som kan göra p och som tillför rutin i laget!
Smogz: Mig veterligen så lånar ni honom bara...Sen att han nöter bänk kan ju bero mer på övriga forwards i laget och deras kapacitet snarare än hans egen.
Portello: ja jag har också fortfarande hoppet.. men jag är inte så förtjust i detta att man är sämst när det gäller.
Har en teori om varför detta sker i just skellefteå i signifikansordning:
1. Skellefteå är en ganska ingrodd stad där det pratas mycket hockey och där man är riktiga norrlänningar dvs. fantastiskt negativa. Om laget vinner en match men gör en halvdålig match (se nyköping hemma i omg 1) så skriver tidningarna skit om laget. Dvs man har en negativ attityd, folk pratar om det som står i tidningarna och spelarna blir påverkade. man tar med sig att man gjort en skitmatch trots att man vunnit istället för att man gjort en halvdålig match men man vann vilket är det viktiga.
2. Det finns inget annat än ishockey i skellefteå vilket gör att den blir så jävla viktig och därför blir det oerhörd press på laget från tidningar och från hela stan.
3. Tränaren! Tränaren måste få ut det bästa ur laget måste få alla spelare att göra sitt bästa i alla lägen.
4. Jag tror att det saknas lite hockeykunskap i laget (jag vet att jag är på hal is nu) men jag tycker att man måste kunna begära att man inte slår indianpassningar i egen zon mot leksand i sista matchen med en plats i elitserien klar, då måste man vara så pass utbildad och innött att det är det säkra alternativet som gäller...men de två sista matcherna ifjol var allt annat än det säkra alternativet. Det finns inget enkelt grundspel att gå ner till...
Det som går att göra nått åt är:
1. Tidningarna måste försöka hitta positiva saker att skriva om, inte bara att klanka ner på allt...ni vann med 7-0 men du gjorde en idiotpassning där i tredje...hur förklarar du det?? det måste bort.
3. Byt tränare till en som får spelarna att ge allt och överträffa sig själva...det har visat sig att Tavola inte klarar det..då måste man byta.
4. Lite teori i all praktik, lite gröthockey på träningarna..nöt enkla moment där man inte behöver vara kreativ.
Smogz: Det är ju aldrig kul att förlora, men det är väl inte nu ni ska vara på topp. Ni har ju chansen att komma till KS även om ni inte hamnar topp två (Vilket jag tror ni gör till slut).
Lycka till i fortsättningen samt se till att klara steget upp iår, så vi får härliga derbyn att se fram emot nästa säsong.
Missförstå mig rätt! Jag har inget emot Tavola men nått är väldigt snett och det visar sig att AIK inte lyckas när det gäller. Detta faller på tränarens ansvar!
Därför föreslår jag att man nu agerar...ut med Tavola...in med nån som äter upp spelarnas barn om dom latar sig. In med Hardy Nilsson!!
Jag har sett han slå sina egna spelare i ryggen med klubban när man ledde med 7-0 i slutet av tredje.....vi behöver en tuffing.
Tellus: Här har inte skellefteå gjort nått mål på två matcher så går man och köper ett babianarschel (läs bänknötare) från timrå som gjort noll mål och tre poäng de senaste säsongerna...bra handlat Peo...inavel..
mattias - 74: ja, skulle ju inte vara helt fel med en målskytt! har inte gjort speciellt många mål i superallsvenskan så. Det ser ju inte bra ut nu..måste ske någon förändring om vi ska ta oss till Elitserien!
Enligt Taavola så berodde förlusten på dålig inställning och många skitutvisningar som han sa i en intervju!
Är det Kris i Skellefteå månne? Går elitserietåget redan? Man kanske måste jaga en målskytt som tex Leksand gjort i Ryder, P i varje match i stort sett. Hoppas dock att ni gör oss sälsskap till elitserien men förlust mot Oskarshamn och Rögle och 0-9 i baken på 2 matcher är inte bra.
Forwarden Fredrik Sundin har lämnat Timrå IK. Han kommer fortsättningsvis att spela med Skellefteå AIK. Timrå IK önskar Sundin lycka till i sin nya klubb
mattias - 74: Det var bara det att de tilläts inte spela sitt spel och då blev de griniga. Ni (LIF) kommer att bli överaskade vilken skillnad det är Rögle hemma o borta så nån poäng tror jag inte på för er del!
Svart-gula Emma: men är det nån som fattar varför inte teg och löven har gått ihop för dom skulle ju kunna bli hur bra som helst ju. för det är ju inte allt för lång emellan dom så....
Svart-gula Emma: Ja och skellefteå är skellefteå spelar stor roll?????NÄ trodde inte det. men det är klart att båda lagen är bra.....eller nä dom duger iaf