Skellefteå AIK

16006 inlägg · 301 ämnen

Dynastiernas dynastiförenings guldresa

« · 2004074 · » Till forumet


Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Hann se sista perioden och jag tycker vi ser bra ut.
Som igår har jag inget emot CHL. Match hemma, ingen resa och ganska perfekt få av sig rost innan serien drar igång imorrn.
Dessutom kan man lufta spelare som fått lite istid eller varit skadade.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Kalle Anka!!!
-----------------------------------------------------------------------------
Personligen tror jag det där är DIN EGEN 'Star Wars'/Kalle Anka- uppfattning.

Men är det så kan ni ju lämna WO, alternativt Helt hoppa av Turneringen.

Yoda, du tycker väl ändå inte att ni rosar marknaden vad gäller det generella publikintresset i SHL heller ???

Anser du det då måste du ha en hals lika lång som en struts, och har borrat ner huvudet Djupt i en sandgrop för att sen olyckligt ha fastnat med huvudet där...


Ps: I övrigt kan jag däremot tycka att det känns en aning rumphugget att KHL-lagen ej deltar i turneringen...

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Simon Karlsson:

Kalle Anka ar kul pa julafton!

Aven om det ar 1500 pa var match och fullsatt uppe i pedofillandet Qatar, sa at det anda mer “folk” pa var match.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

Är det bara jag som känner: jag vill banne mig aldrig korsa Qatars kommungräns med mina barn i bilen? Stor risk för att de skulle bli bortrövade och pedofilantastade, pedofilcarjacked. Som att kasta ned en metmask i en tjärn med en miljon abborrar. Pedofilnästet Qatar, usch fy bläh.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Jag skulle vilja gå steget längre. Kasta ut Qatar från SHL.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Skänk Qatarland till Finland, ge stålpengarna till Kiruna och Boden. Förbjud barn att vistas på orten. Det är mina lösningar.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Och enligt de själva är de oskyldiga, oväntat.
Gener eller kultur men så är det alltid i östra Norrbotten. Gripna på bar gärning med blod på händerna har de ändå inte gjort något.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro: Vad är Albin Eriksson för spelartyp?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
hockey_21:
Lite osynlig i höst. Stor rightare som kan bli riktigt lyckad för er om han inte surnat bli utlånad.
Spelsinnet är inte toppnivå men annars har han mycket. Gick som tåget förra hösten innan uppehållet då han hamnat i bråk med vakter på krogen. Blekare efter den grejen. Potential men man det gäller väl att han har skallen med sig. Kanske miljöombyte blir bra.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
hockey_21:
Liknar Oskar Sundqvist.
Absolut inte en Anton Hedman-typ, betydligt fler verktyg men ingen playmaker ändå.
Med den kroppen borde han kunna va mer fysisk.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
hockey_21:

Skicklig spelare, bra skott, malskytt, avig. Ligger ofta pa rulle och har ett annat rorelsemonster an andra spelare, en monsterbrytare. Precis som andra unga spelare ar det djupa dalar och hoga toppar i prestationerna, och verkar lida av sophomore slump och daligt sjalvfortroende. Ifjol var han klart bast av ungdomarna sa pa allsvensk niva borde det vara en riktig kanonspelare. Hoppas han hittar formen hos er!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Albin verkar fundera for mycket. Med skickligheten och hyddan grabben har ska han sluta fundera och bara kotta pang pa rodbetan, i sa fall lar han borja osa in poang igen.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Är han bra runt målburen?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Frustrerande när man ser vi kan hundra gånger bättre men snabbt glömt.
Som läktarcoach gissar jag något inte stämmer i kedjorna eller något annat i laguttagningen.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro: Jag tänker att det är en baksmälla efter Djurgårdsmatchen :)

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Simon Karlsson:
För min trovärdighets skull så var vi inte sega och nedtränade den här gången. Jag brukar ofta skylla på det men igår såg vi pigga ut och hade ju en match i kroppen. Växjö däremot kom från ett uppehåll.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Spelar mest runt i hörnen å kanterna,ser inte ut att våga ta sig in i hetluften. Svårt å vinna om man inte offrar sig lite

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Var är Yoda och sidekicken?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

Nar fistpumparn Mannberg natar mot en, da vet man att man ar i trubbel

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Pedofili, nazism och nu detta. Nar ska Sverige vakna? Denna ort maste plockas bort fran var karta, huvvaligen

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Natalissa:

Hej, Om du ar under 12, prova Qatars forum

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
SunAnna: Du har verkligen kommit till rätt forum...

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Forsberg 1978:

Sug beeeep mumsbit!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

Ja undra vem det har kan vara? Man undrar, sa flundran!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Det är väl någon saikare som misshandlat ett barn...

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Forsberg 1978:

Eller en Brunsas mumsbit som sugit en beeeep

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Åklagaren är väl mutad, hotad eller medlem i LHF som bara yrkar på dagsböter. Allt annat än fängelse låter inte säkert för människor som vistas runt Kovacs i Luleå.
Luleå HF ser väl allt som en merit.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

Jag sager som onkeln:

Kalle Anka suger pung!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Man ser att vi förmodligen är laget att slå när vi kör.
Skönt slippa en turnering med noll ära.
Kungar i november det får andra vara.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

Kloka ord. Jag skulle vilja lagga till att det ar bast att undvika pedofili samt rally nar man innan kort ihjal folk.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Jag säger så här om dagsläget -om vi inlett serien som de senaste matcherna hade man ju tagit livet av sig men nu vet man att vi kan så mycket bättre.
Helt klart irriterande förluster och omöjligt analysera utifrån, blir bara gissningar.
Sedan finns en gammal lärdom att lag kan behöva och bli väldigt starka efter motgång. Jag tror och hoppas det är vad som händer med AIK. Vi inledde lysande i de flesta matcherna och allt var skimrande men alla grupper behöver törnar och en djupare sammanhållning i längden och de riktigt stora matcherna till våren.
Hade suttit fint med vinst imorrn men huvudsaken man ser vi är på gång. Oskarshamn kan ju tömma sig och få flytmål och då krävs mer än ett steg i rätt riktning.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

Super duper viktig match. Vi maste ta tre poang nu, sa enkelt ar det.

Uppe I Qatarland har pedofilernas riksforbund traff i Koop arena, likt Jeffrey Epstein hade party i Mar-e-lago. Tycker synd om barnen.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Du fortsätter med ditt pedofilsnack.... Du är en sorglig människa, tycker du ska försöka få hjälp för din och din omgivning (om du har någon vilket är tveksamt) skull!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
{mumsbit Forsberg 1978}:

Hej mumsbit, jag tycker att du ska ta en grov beeep och for sedan upp den i beeeep. Mumsigt!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Kikade lite pa Qatars bortdomda mal igar. Hihihihihihihi! Fan vad kul att de domer bort ett sadant mal, fantastiskt bra gjort att Larking. Harligt! Kanske borde de ha dammat pa en tvaa till Tyrvainen bara for att javlas lite extra?

Sa matchen slutar alltsa 1-1 dar Kovacs har assist pa Qatars enda mal. Annu en nolla i vardegrundstabellen alltsa.

Sitter har och funderar. om rallymannen nu doms till fangelse, borde inte ligan ta tillbaka vardegrundspoangen fran Qatar? De anstaller en grov brottsling. Ja Qatar skulle da halka ned till sista plats dar de hor hemma.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Qatar hockey = pedofilernas riksforbund kryddat med mordare och ligister

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Du kan ha nytta av nedanstående länk :)

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Ja rallymannen Kovacs domd efter olovlig korning. Kanske Hamstern lassat upp en sedelbunt for det blev bara boter??? Rallymannen har ju liv pa sitt samvete.

Men Borje, Han lovade ju att det var Guter det handlade om? Han loooooovaaaade! Han loooooooovvvvvaaaaaddeeee!

Ja du Borje. Aterga till dina listor vetja, listor och maraton-nonsens

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Tror AIK får tänka om för halvfart räcker inte till några tre poäng.
Nåja det måste finnas mycket uppdämt nu och kanske nyttigt för gruppen hanka sig fram på förnedrande tomgång.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

Men anda skont att vi skippar pedofili mot barn och att rallydrapa folk.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Ja Luleå HF måste vara mardrömmen för SHL rent pr-mässigt och nu leder de dessutom serien efter ännu en plattmatch av motståndarna.
LHC har skotten 4,1,8 på hemmaplan! I andra har de ett pp men producerar ändå bara ett skott på mål.
Alltså jag hävdar ett div.2 lag hade lett serien om de fått möta det motstånd LHF gör i match efter match.
Bert säger på pk att det nog är hans fel som tränat laget för hårt. Kan mycket väl vara så för nästan alla lag med ambitioner till våren vet att serien är lång och det måste tränas hårt även under hösten.
Bulan däremot tror jag skiter i laget, jobbar kortsiktigt och gör det som blir bäst för honom.
En spelidé som inte utvecklar någon och hotar sporten för publik och eventuella yngre spelare.
Toppform och lätt träning hela säsongen ger övertag i serien, enklare segrar och glans åt tränaren i flera månader.
När slutspelet drar igång ryker LHF direkt och Bulan får en lång härlig semester.
Efter ett par tre säsonger är egot Bulan genomskådad och måste dra vidare till någon ny lättlurad klubb.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Vinsten igår var ett fall framåt tycker jag.
Långt ifrån vad vi visat tidigare men det är bara hoppas de har läget under kontroll annars klättrar vi knappast.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

Jag haller med om att Qatar ar ett hot mot ligan. Tanker pa dessa upprepade terrorbrott mot de hockeymanskliga rattigheterna. Tanker aven pa pedofilin och rallyattacker.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Synd att SHL tystar ner och mörklägger, media blundar och ingen vill lyfta fram hemskheterna i ljuset.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

Visst far man tycka olika, smaken e som baken. Men pedofili och upprepade mordforsok med rallybil, klart over gransen.

Losningen ar att degradera Qatar till div 1. Ligan behover satta ned foten.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Hahaha ja vad ska man tro? Kan det vara pengar med i bilden som gör att HV lägger sig?
Bl.a 3 PP utan ett skott på mål! då kan man säga Luleå får matchen gratis på isen men knappast innan.
AIK såg piggare ut ikväll men tyvärr ser det för lekfullt ut. Verkar som de är bekväma med en mittenplacering innan jul.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro: Barbro/(Yoda,hopeless case...): HÖJ nivån TVÅ!!! snäpp, snälla!!

Jag läser med ytterst "BEGRÄNSAD" entusiasm hur Sven sitter på vårat Forum och orerar om att Luleå tagit näst mest poäng efter Färjestad under grundserien de senaste 35 åren...
På vilket sätt WHAT SO EVER??? är det intressant att känna till, då vi på dessa 35 år ENDAST förmått vinna 1 ynka SM-Guld, år 1996...
Detta säger tyvärr en hel del om att vi genom åren varit ALLT ANNAT än ett FOKUSERAT och RENODLAT Slutspelslag...

Jag hoppas VERKLIGEN att DETTA är ÅRET Då vi kan visa att vi faktiskt ÄR Tillräckligt motiverade och målinriktade för att kunna vinna ytterligare ett guld. Det skulle isåfall vara FÖRLÖSANDE!!!!,minst sagt, och vara första gången på massiva 24 år sen sist det begav sig.

Jag tycker att vi ser RIKTIGT RIKTIGT GIFTIGA UT för alla andra lag i år.
Borträknat vårt CEMENTERADE!!! Urusla Powerplayspel...
Trots detta är det egentligen bara Frölunda som jag Verkligen fruktar.

Att sen du Barbro, och Yoda(kommentarer överflödiga), sitter och dillar om diverse trams att bl.a andra lag skulle vika ner sig mot just oss??(Barbro)... lägg ner..., och larveriet om Pedofilin m.m som Yoda dillar om, helt obetydligt i sammanhanget, parallellt med att Sven På Luleås Forum skyfflar dynga i ansiktet på ER närhelst han nu får chansen, känns bara FÖR BEKLÄMMANDE.....
Sven har i alla fall 'motvilligt ' resignerat vad beträffar det i min värld Otänkbara scenariot att Skellefteå AIK till slut skulle hamna på plats 13 eller 14, bra så.

Jag ber en stilla bön till högre makter om att det spel vi presterat de 15 senaste omgångarna består även under slutspelet, DÅ JAG FAKTISKT REDAN NU fokuserar på det.
För förmår Luleå spela på det sätt som vi gjort under en ganska lång tid nu, ÄVEN Under Slutspelet !?!?!!, då tror jag faktiskt att vi Vinner Guldet i år.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Simon Karlsson:

Qatar har ju vart bra de senaste 35 aren. I grundserien...

Aven duktiga pa rally och pedofili, sargutdunkarmedley, 0-0 dyrkan, kopmani etc

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Tror AIK försöker slå rekord i att vinna matcher med minsta möjliga ansträngning.
Oj va vi måste ha sparat energi några veckor nu.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

Bedrövlig hockeymatch. Tycker synd om Leksand idag som spelade bra men räcker ändå inte, det säger ganska mycket om hur långt leksand har kvar tills man är ett stabilt SHL lag

« · 2004074 · »