Skellefteå AIK

16006 inlägg · 301 ämnen

ES 09/10

« · 1200066 Till forumet


Sv: ES 09/10
Albert Hall: Ha ha ha...oooh så fyndig man kan vara...nu tror jag att lilla bubben måste gå ta sig en alvedon för den där stora tankenöten...

Sv: ES 09/10
Varför har ni mer folk på träningarna än på matcherna? Strax över 4000 på matcherna och 500 pers mer på träningarna. Jag tycker att SAIK borde börja ta betalt för träningar och ha fritt inträde på matcherna så att allt fick rätt proportioner igen.

hockey.expressen.se/elitserien/1.1663528/nytt-publikrekord-vid-skellefteas-ispremiar

Sv: ES 09/10
fy fn vad Skellefteå spelade dåligt idag. I ärlighetens namn var väl inte Rögle så bra idag heller. Men Skellefteå måste ju lära sej att sätta chanserna vi får gör vi ju inte det vinner vi ju inga matcher heller. Bara hoppas att vi får tillbaka några spelare under uppehållet nu och framför allt Jimmy som jag tyckte saknades väldigt mycke idag. Och vad har hänt med Publiken strax över 4000 idag inte bra det heller.

Sv: ES 09/10
ja ny värdelös match av Skellefteå idag tyckte man åkte runt som yra höns under hela matchen idag. Förutom i den sista perioden då man spelade okey. Sen tycker jag att Skellefteå ska börja spela mer fysikt för det har dom ju inte gjort dom två senaste matcherna. Och sen känns det skönt att Hadelöv ska stå imrron för Pumba var långt i från 100 procentig idag även om han gjorde några svettiga räddningar i mellan åt.

Sv: ES 09/10
fyfan vilken dålig match av Skellefteå idag. Ingen vågade ju äns tackla så den som bara får godkänd idag är junioren Oscar Lindberg som gör en helt okey match. Bara hoppas att vi rycker upp oss inför Frölunda på Lördag.

Sv: ES 09/10
fyfan vilken härlig seger nu rycker vi ju lite i Tabellen också. Nä nu tar vi bara kaffe gänget på Torsdag så ser det här väldigt bra ut.

Sv: ES 09/10
härlig seger idag nu ligger Modo pyrt till. Och Bellmare gör en av sina bästa matcher den här säsongen. Och Hadelöv fortsätter att imponera en ny grym match av han idag. Men kanske är det dags för Pumba att kastas in i hetluften i nån av matcherna som kommer här näst. Har dock sett väldigt blek ut på träningarna i veckan så Pumba är långt ifrån den form han var förra säsongen.

Sv: ES 09/10
jaha det man kan lära sej efter dagens match är ju att sätter man inte chanserna vinner man inga matcher heller. Två missade frilägen hade vi satt dom hade vi nog vunnit den här matchen. Jaja nya tag mot Cluben på Torsdag då gäller det att vi sätter chanserna.

Sv: ES 09/10
fyfan vilken skön seger idag och bentacklaren Thörnberg osynlig stort sett hela matchen.

Sv: ES 09/10
Random: en av de sämsta matcherna jag sett Skellefteå spela på mycket länge fattar inte varför vi ska falla in i Djugårdens spel varje gång vi möter dom. Jaja bara hoppas på bättring Mot Frölunda ett lag som jag tror passar Skellefteå lite bättre än Djugården rent spelmässigt.

Sv: ES 09/10
Tungt mot Djurgården idag grabbar :=)

Sv: ES 09/10
Random: ja nog borde vi hamna bland dom 5 bästa lag i år nog. Kul också att Säcken vågar satsa på Junior och det är en bidragande orsak att Skellefteå ha så bra junior just nu. Och all cred till Mikael Engström som också ha gjort ett jätte jobb med att få fram dom här lovande juniorerna. Hoppas att även Säckens efterträdare fortsätter på samma spår. Hörde ett rykte för nån dag sen att det här skulle vara Säcken sista år i klubben sen vill han nog hem till Stockholm igen. Vilket skulle vara väldigt tråkigt eftersom jag tycker Säcken har varit en av Skelleftås bästa trännare på mycket länge.

Sv: ES 09/10
ante08: Ni blir snäppet bättre varje säsong. Ni kanske har nått stort på gång :O

Sv: ES 09/10
ante08: Bra jobbat , kul att SAIK vann idag. Jag tror/hoppas ni kommer att få mycket nytta av herr Tenkrat i vinter.

Sv: ES 09/10
härlig seger mot Brynäs ikväll skönt att vi verkar vara hyfsade i powerplay i år som jag tycker funkade väldigt bra för oss idag. Och det avgjorde ju matchen till våran fördel också. Och Ivan får då mer än godkänt i hans första match tycker han såg riktigt bra ut ikväll. Hoppas vi nu tar 3 raka segern mot Hårde Hardys gäng på Tisdag.

Sv: ES 09/10
härlig seger mot Luleå ikväll och helt rätt av Publiken att dissa Jonte som var totalt osynligt ikväll.

Sv: ES 09/10
ante08: Ni var värda poäng mot Färjestad!

ES 09/10
jaha om en vecka är det altså Elitserie premiär borta mot Färjestad. Och nog finns det mer att önska om man ska titta på hur matchbilden såg ut igår då Skellefteå vann skotten överlägset men kunde bara göra ett mål. Som sagt och sen känns det inte som att Lasse har ersatt McD heller med nån riktigt bra spelare vi skulle behöva en forward till. Bara hoppas att Tenkrat och Ivan kan höja laget lite grand när dom ansluter annars så känns det som att vi kommer hamna på 5 eller 6 plats. Och fortsätter vi spela som vi gjorde igår kan det bli missad sluspels plats tyvärr. Men vi skulle behöva en Forward till åtminstone.

« · 1200066