Skellefteå AIK

16006 inlägg · 301 ämnen

Säsongen 16/17

« · 1824951 · » Till forumet


Sv: Säsongen 16/17
Yoda Marklund:
Vet inte, men i någon intervju hävdade Wernblom att han inte ville träna Modos J-lag då Lukas var på väg upp i dem, men kanske annorlunda på a-lags nivå.

Sv: Säsongen 16/17
ante08: Det hade jag gillat!

Sv: Säsongen 16/17
Tarasov:

undrar om han tar med sig Lukas också? Grabben har ju Lejonström som moderklubb!

Sv: Säsongen 16/17
ante08:
Där ser man, han avslutade sitt uppdrag i Övik hockey lite abrupt så kanske klart ett tag.

Sv: Säsongen 16/17
Går rykten om Magnus Wernblom är på ingång som ledare!

Sv: Säsongen 16/17
Tarasov: Jag vill se en stark ledare i båset som kan ta ner Bert på jorden om han skenar och är mer framåt än klockare med andra ord en balanserad mitt punkt :)

Sv: Säsongen 16/17
Blister Brigade:
Tycker ändå Öberg klara sig hyfsat, att åka ut i sudden i 7 mot FHC är inte fy skam.

Sv: Säsongen 16/17
Jaca: Hm det här ska bli intressant, jag personligen tycker inte att Öberg har känds trovärdig som tränare men jag är skeptisk att bara köra Bert/klockare och holm som tränare, hoppas nog att dom hittar ett starkt kort att trycka in i trojkan

Sv: Säsongen 16/17
Tarasov:
Ja speciellt efter sportchefens tidigare kommentar...

Sv: Säsongen 16/17
Ta hem David Rundblad nu när han lämnar ZSC Lions.

Sv: Säsongen 16/17
hanzon:
Känns spontant som ett misstag fö.

Sv: Säsongen 16/17
bisterfinnen:
Tkr det är rätt många visar att de har förmågan att håna.

Sv: Säsongen 16/17
Tarasov: Jåda lyckas ju med konststycket att bemästra båda grenarna till perfektion.

Sv: Säsongen 16/17
Sputnik:
Det hade varit grejer det, eller varför inte Rönnqvist:):):)

Sv: Säsongen 16/17
hanzon: haha, Bulan Berglund var tillfrågad som ny coach. Snacka om att det hade blivit cirkus här inne om han tackat ja . :P

Sv: Säsongen 16/17
Yoda Marklund: Just nu kanske mera mittenlagens mellanmjölkslag utan tränare?

Sv: Säsongen 16/17
Fredrik Öberg får sparken

Sv: Säsongen 16/17
KulaShaker:
Gillar inte hån oavsett avsändare.

Sv: Säsongen 16/17
Tarasov: Barbro och Yoda brukar ju visa upp båda sidorna...
Men det är väl bara ett uttryck för engagemang och med glimten i ögat?

Sv: Säsongen 16/17
Johannes Hedberg:
"Dåliga" vinnare är nog snäppet värre.

Sv: Säsongen 16/17
Farbror Barbro:
Bättre med fulguld än fylleguld, apropå baksmälla. Tkr finalmatcherna varit bra, öht kul slutspel med iaf 6 potentiella vinnare. Nu är det dessutom snart dax för vårens stora hockeyfest:) VM!

Sv: Säsongen 16/17
Farbror Barbro: har du sett Brynäs skadelistor de senaste åren? Inklusive i år, med skador på Sunken, Bertilsson, Johnson, Rautio och Zaborsky större delen av säsongen och slutspelet.

Dåliga förlorare är det värsta som finns... gå tillbaka till barmarkstränigen i gruvan där ni kan gråta och tycka synd om er själva för att ni jobbar så hårt...

Sv: Säsongen 16/17
Blir ju lite av ett fulguld igen för Brynäs om de vinner mot ett skadedrabbat HV.
Dessutom många andra lag som känns bättre i år men som fallit bort av olika anledningar.

Skulle Brynäs vinna tror jag det är upplagt för ett riktigt ras nästa säsong.
De lär tappa många spelare och dessutom normal baksmälla på det.

Det som blir tyngst är nog ändå alla andra lag kommer tänka hur fan kan de medelmåttorna stoltsera med guld nu jävlar ska vi tvåla dit de falska mästarna.

Sv: Säsongen 16/17
Yoda Marklund: Såja, Yoda. Gosa in dig i snuttefilten nu så ses vi i september igen. I år var ni inte tillräckligt bra för att gå längre än kvartsfinal. Du får vara nöjd med att ni slapp play in.

Sv: Säsongen 16/17
Yoda Marklund:


Fnissa på du,

Så reagerar vi med ett SM-guld på torsdag...

Sv: Säsongen 16/17
Johannes Hedberg:

klart jag är bitter och grämer mig. Den där plumpen i protokollet, en torsk och 17 vinster mot er. Att vi inte kunde vinna den och ha 18 raka uppsmiskningar. Sen såg domarn till att ni fick möta indijanerna från Jöttä-borrj. Med lite bättre och rättvisare domare hade vi fått möta er i semi, och då hade vi då kunnat gå upp till 22 raka segrar. Det skulle ha vart nåt!

Jag lovar att den där boxarn som knockade samma motståndare 17 gånger på 18 matcher, han grämer sig också över den där förlusten. Även han skulle reagera som jag gör: jag är bättre, jag är högre rankad och nu har jag en titelmatch... efter 17 torsk... han skulle nog också reagera med ett fniss!

Sv: Säsongen 16/17
Yoda Marklund:
Jag tror Brynäs haft stor nytta av sin storhetsperiod 60-70t.
En SM-final för Brynäs är stort men knappast något omvälvande.'
Hävdar många kanske alla andra guld de tagit efter 70-t varit billiga eller rent av stölder.
Jag hoppas vårt senaste decennium skapat liknande trygghet och AIK nu framöver kan agera lika kyligt eller kyligare än alla andra lag.

Senaste säsongen var ju sanslös när man tänker efter.
Skadorna,Möller men tror det var mer också.
Något skumt var det med Calofs haveri men även Emil Ps sorti skapade någon form av turbulens gissar jag.

Jag är helt övertygad det är för tidigt räkna bort oss nu flera år pga en säsong som innehöll så mycket skit.
Hoppas AIK nu är på spåret igen och kan lägga in en ny växel då finns stor chans som Yoda säger vi kanske bara är i början av dynastin.

Intressant rykte se länk.
Beskrivningen av spelaren känns klockren.
Har spelat med Bud och känner de varandra väl är mycket vunnet.

Funderade även på Martin L som borde vara möjlig och kom då tänka på Oskar Sundqvist.
Läste Sunken har klassisk låg AHL lön och kanske är han typen som inte gillar harva flera år.
Kanske kittlar även tanken komma tillbaka och få en betydligt större roll än 2014.
Alla svenskar kan väl inte hamna i NLA och KHL är ju speciellt.

Sv: Säsongen 16/17
Tarasov: Helt rätt.
Nöjde mig dock med att peka på lag i någorlunda modern tid och som dessutom fortfarande spelar i högsta serien.

Sv: Säsongen 16/17
Huge:
Skulle nog välja lägga till IK Göta på 20 talet, och kanske även Hammarby från mitten av 30 till mitten av 40.

Sv: Säsongen 16/17
Yoda Marklund: Vi har mötts EN enda gång, head to head och när det verkligen gällde: finalen 2012.
Ni vek ner er där, när det gällde nånting. Sen får du gärna trösta dig med att ni slagit oss 17 gånger på raken när det inte gällt nåt mer än poäng i en seriematch.

De enda lag som på allvar kan titulera sig "dynastiförening" i ordets rätta bemärkelse är isf Djurgården och Brynäs.
Total dominans under 50- och halva 60-talet resp halva 60- och hela 70-talet.
Jämfört med den tidsmässiga dominansen är väl er lilla stund i rampljuset mer att betrakta som en dagslända.

Sen får vi brynäsare väl känna oss hedrade när du skryter om hur många segrar ni har mot oss den senaste tiden. Måste tyda på att ni tar oss på väldigt stort allvar som motståndare och anser att ni har gjort en enorm prestation som lyckats slå ett så pass bra lag under en så pass lång tid.

Sv: Säsongen 16/17
Yoda Marklund:

Förstår inte vad du yrar om... ni kom efter Brynäs i tabellen och ni åkte ut mot ett lag som Brynäs senare slog ut.

Ni har varit grymma flera år i rad, men i år är ni inte bättre än tabellen och kvartsfinalerna visade.

Så lägg ner... du framstår bara som bitter.

Sv: Säsongen 16/17
Yoda Marklund: Haha, Gud så dålig jämförelse.

Bästa laget varje säsong lyfter bucklan. Ni gick inte ens till semi. Vi slog ut laget ni åkte ut mot.

Snälla, krysta inte fram fler haltande jämförelser. Vi är ett bättre lag. Punkt slut. Nästa säsong kanske ni är bättre igen om det är en tröst för dig.

Sv: Säsongen 16/17
Zappaholic:

Ni har vart bättre än oss mot de andra lagen i år, det stämmer. Mot oss har ni däremot vunnit en match och åkt på stryk 17.

Tänk en boxare som säger till en annan, jag har en titelfajt i WJblahblah divisionen, och det har inte du. Den andra tänker: hmmm jag har spöat dig 17 gånger på 18 matcher, de flesta på knock-out. Tro du att du är bättre, jag kommer ändå att släcka ditt lyse igen nästa gång vi möts.

Sv: Säsongen 16/17
Yoda Marklund: Grejen är att vi är ett bättre lag än er denna säsongen. Bara att acceptera, precis på samma sätt som ni varit bättre än oss flera säsonger i rad, förutom 2012.

Tabeller ljuger inte. Slutspel i bäst sv sju ljuger inte. De två bästa lagen spelar final. Det bästa lyfter bucklan.

Inga konstigheter.

Sv: Säsongen 16/17
Rytter:

Vi skulle väldigt gärna mött Brynäs. När, var och hur dom helst. Vi har trots allt 17 segrar på de senaste 18 mot dem.

Det här med dynastiernas dynasti... glöm inte bort att vi bara är i början av vår dynasti! ;-)

Sv: Säsongen 16/17
Rytter: om det är någon SHL-klubb på 2000-talet där man kan tala om dynasti så är det ju uppenbarligen först och främst Färjestad, sett till resultat.

Sv: Säsongen 16/17
Rytter:
En del av definitionen är väl just det, inte för Wikipedia är nån bra källa alltid men i just det här sammanhanget talar det för mitt påstående:)

Sv: Säsongen 16/17
Yoda Marklund: Så kriteriet för att vara en dynasti är att slå ETT lag väldigt ofta under en tidsperiod?
Lev du i din lilla bubbla...Personligen så engagerar jag mig på säsongen 16/17
Du kan fortsätta att pimpla ditt billiga bag in box vin i tron att det är ett fint årgångsvin.

Sv: Säsongen 16/17
Tarasov:

Fast det är ju inte det som är definitionen av en dynasti. Det handlar om att härska och regera ensam under tid, det kan man knappast påstå att ett lag med 33% i vinster i det slutgiltiga slaget gjort.

Att man varit en maktfaktor och otroligt duktiga på att få resultat är det inget snack om, det håller nog alla med om. Men att använda ord som dynasti är bara löjligt, och ännu löjligare med dynasiternas dynastiförening.

Yoda:

Fan vad glada ni ska vara att ni slapp möte Brynäs och bli förnedrade, dom tar nog gärna alla förluster mot er och byter mot ett guld nu.

Sv: Säsongen 16/17
Rytter:
Kan ju även vara att man haft en dominerade ställning under en period, skulle nog säga att 8 raka semi, 6 finaler och 4 seriesegrar, topp-4 vid 7 tillfällen kan kvalificera in under "dominerade ställning". Frågan är om årets säs är en tillfällighet.

Sv: Säsongen 16/17
Glömde en sak, både Rom och Sovjet vann nog mer än 33% av sina slutstrider, så din jämförelse haltar lite även här.

Sv: Säsongen 16/17
Yoda Marklund:

Dynasti är ofta en period eller liknande i ett lands historia då en släkt eller familj eller liknande regerar/härskar över tid.

För det första så är knappast 6 år tillräckligt länge för att klassas som en dynasti, för det andra så har ni ni inte regerat regelbundet. Under dessa 6 år med finaler så har ni vunnit två, andra lag har alltså varit bättre 66% av gångerna och detta kan man knappast klassa som att härska eller regera.

Så att slänga sig med uttryck som dynastierns dynastiförening blir ganska patetiskt sett till ordens betydelse.

Sv: Säsongen 16/17
Powerfade:

ditt kriterium må vara tre raka guld. Mitt kriterium är att spela final 6 gånger på 7 år och spöa er 17 gånger på 18 försök. Jag får väl kalla mitt eget lag vad jag vill på vårt forum?

Rom vann inte varenda fältslag, ändå var det en riktig dynasti. Sovjet vann inte varje match på 80-talet, men det var ändå en dynasti.

Ja dynastiernas dynastiförening känns bara rätt när man pratar om oss.

Sv: Säsongen 16/17
Powerfade:
Kan nog tycka att 6 raka finaler kan kvalificera för att kallas en "dynasti", även om jag personligen inte skulle slänga mig med det ordet. Exv pratas det om att Chicago skulle kunna kallas en dynasti med dagens NHL, den "dynastin" känns iofs avslutad i nuläget. Generellt känns det som mkt svårare att ta en rad av titlar idag än förr. Uttrycket "dynasti" används ju lite med glimten i ögat härinne.

Sv: Säsongen 16/17
Yoda Marklund: Det räcker inte på långa vägar. Första kriteriet är 3 raka guld. Det handlar om att VINNA inte att delta.
Ni har ett imponerande facit de senaste åren. Men det räcker inte till att kalla sig dynasti.

Sv: Säsongen 16/17
Powerfade:

6 SM-finaler på 7 år, 8 semifinaler på 9 år, 17 vinster mot Brynäs på 18 försök. Det är facit för dynastiernas dynastiförening!

Sv: Säsongen 16/17
Zappaholic: Det har aldrig varit nån dynasti. Det närmsta de kommer är en stor portion hybris.

Sv: Säsongen 16/17
Farbror Barbro: Fy fan vad du är avundsjuk. Er lilla dynasti är över. Wake up and smell the coffee.

Sv: Säsongen 16/17
Farbror Barbro: Ja, visst är det jobbigt att hålla på ett mittenlag som åkte ut i kvarten mot nåt brödgäng från Götlabööörj....😂

Sv: Säsongen 16/17
Yoda Marklund:
Har inte följt matcherna så noga men HV saknar visst Törnberg,Laine,Ullström och Abbott.
Är det så här det gått till genom åren? tror det.
Flyt och stulna guld mot lag som saknat något, underpresterat eller hämmats verkar vara Brynäs grej.
Granström och Bulan ska de verkligen få stå där äckla sig med bucklan?
På nåt sätt devalverar Brynäs sig själva om de vinner i år.
Det blir så tydligt de då prenumererar på smutsguld.

« · 1824951 · »