Skellefteå AIK

11234 inlägg · 384 ämnen

Säsongen 16/17

1812980 · » Till forumet

Sv: Säsongen 16/17
Farbror Barbro:

Jag har inte tagit ut något i förskott. Det är hockey. Frölunda är ett bra lag och det kan svänga fort i denna idrott.

Men det ser onekligen bra ut. Sen ser Malmö heta ut. Varken Linköping eller Brynäs är något lag i semi som ger skrämselhicka direkt. Om vi ni lyckas slå in en matchboll hoppas jag på Brynäs, precis som jag vart inne på förut.
+1
Kommentera

Yoda Marklund:
Frölunda ser slagna ut.
Tycker första perioden avslöjar vilken kapacitet som finns.
Sedan blir det mer och mer efter klockan men bäst idag är att nu vet man det finns sparat.
Påminde om Topfuel dragsters du vet när de ibland slår av efter 100 m och rullar i mål.
+1
Kommentera

Yoda Marklund: För blockering antar jag.
Kommentera

...Men så jäääävulskt bra! HERREGUD, MAMMA MIA! Svårt att hitta superlativet. Jag skulle säga så här:

HELVITTES SÅ BRA VI ÄR JUST NU!

DYNASTIERNAS DYNASTIFÖRENING SKELLEFTEÅ AIK HALLELUJA!
+1
Kommentera

Zappaholic:

Men varför blåste blindstyret av?
Kommentera

Yoda Marklund: Blåste inte domaren av innan målet? I så fall är det väl inte bortdömt?
+1
Kommentera

2 st helt korrekt bortdömda mål på 4 matcher då...
Kommentera

Houston calling: Roger is red in the face!

I övrigt en korrekt analys av Rogga. Frölunda kommer inte in på kassen. Det är en spelare i Frökenlunda som krigar, och det är hitte-Joel. I Skellefteå är det 21 som krigar
Kommentera

Zappaholic:

Vi spelar jäääävulskt bra i första halvan. Det bästa spelet under hela säsongen. Finess och kreativt framåt, stenhårt jobb, bra avvägningar över hela banan, urstarka framför kassen. Efter 3-0 spelar vi mer safe och Frölunda spottar upp sig, men de skapar knappt en vettig målchans då det ser urstarkt ut centralt bakåt.

Säsongens bästa match av oss! 3-0 är i underkant efter två perioder.

Frölunda är helt utlirade i första och ser ut som de behöver byta kalsonger i paus. I andra spelar Frölunda bra men de saknar koller instinct och den där offerviljan
Kommentera

Yoda Marklund: Nej, det har jag förstått sen länge.

Är det ni som är bra eller FHC som är dåliga? En kombo kanske. Tycker inte de varit bra sen efter jul...
Kommentera

Zappaholic:

Det är inte jag
Kommentera

Yoda Marklund: Vem är moderator härinne nu för tiden?
Kommentera

Bra insats av domarna. 4 -2 till Frölunda speglar händelserna på isen. Gillar att finnen tar hakning och interference, tempot i matcherna blir högre när man åker ut för sådant. Gillart!
Kommentera

MAMMA MIA! GÅR DET ATT SPELA BÄTTRE HOCKEY? WE'RE HEAVY DUTY!!!
+1
Kommentera

Farbror Barbro:

Nu är det dags att driva inijanerna till vanvett! Vi ska ha en tredje skalp ikväll, fyra behövs till samlingen våran.

WE'RE HEAVY DUTY! WE'RE THE DEFENDERS OF THE FAITH!
+1
Kommentera

Yoda Marklund:
Jo men allvarligt så nog tror jag AIK justerat upplägget i slutspelet.
Jag menar två finalförluster då motståndarna såg ut ha mer energi.
När man läser norran låter det som man tar det lugnare mellan matcherna.

En flarra själv är inte så lite heller. Du får väl spara lite eller dela med frugan :)
Kommentera

Farbror Barbro:

asså Börje har ju flera gånger skrivit att Skellefteå är hans andralag. Tänk hur jobbig han skulle vara om Skellefteå var hans tredjelag då? :-)

Har en bra känsla i kroppen ikväll. Indijanerna från Jöttä-borrj är ett riktigt bra hockeylag, och bataljerna har vart väldigt högklassiga och spännande. men vi har vart det lite bättre hockeylaget i samtliga matcher tycker jag, det ser väldigt koncentrerat ut. Jag har ju vart inne på att Öbba valt en lite annorlunda taktik i år, låtsas och luras att vi är ett dåligt lag i grundserien och sen exploderar vi i slutspelet. Tror faktiskt att alla andra lag i SHL skiter på sig just nu.

Men för att stilla nerverna så fick jag ta mig en liten tur på lunchen där jag inhandlade en flarra rödtjut. En flarra och inte en dunk, det är ändå mitt i veckan :-)
+1
Kommentera

Yoda Marklund: Det var ingen dålig filmning det där....rätt uppenbar :-)
+1
Kommentera

Farbror Barbro: Själv kan jag för lite om unicefsatsningen för att ge ett bra svar. Kritiker menar att pengarna till stor del går till elitverksamheten medan de som är positiva menar att pengarna gynnar ungdomar och barn i regionen.
+1
Kommentera

Zappaholic:
Ok. Bra svar.
Och värdegrund som du nämner borde alla klubbar ha. Låter flummigt först men man inser det är viktigt med riktlinjer och ramar att hålla sig till.
Annars spårar det ur och galningar kan snabbt snesegla en hel verksamhet.
Kommentera

Farbror Barbro: Vet du vad Babsan? Du kan väl lägga några minuter på frågan, googla runt lite och skaffa dig en egen bild, om det nu intresserar dig så mycket.

Ja fair play är viktigt för oss i Brynäs. Till exempel när det gäller vårdslöst spel. Inför säsongen hade Brynäs som mål att faktiskt försöka ta rätt beslut ute på isen när det kom till brutala tacklingar. Tacklingar mot huvudet lyftes fram som något att ta extra hänsyn till. Hur gick det? Ja inte en enda avstängning för något sådant. Sånt kallas värdegrund...

Men unicef-frågan får du ta reda på svaren om själv. Och var gärna lite källkritisk när du läser.

Tack på förhand.
+2
Kommentera

Spontant hur kan man ens ta emot pengar från Unicef ?!
Eller ger ni pengar till Unicef?
Kommentera

Zappaholic:
Sant.
En annan sak som känns oklart.
Ni rider på ganska höga hästar med Unicef som sponsor och Bulans brist på fair play klingar falskt.
Får ni stora pengar från Unicef? Som jag uppfattat det är det väldigt lite arbete för pengarna.
Till sist hur tusan kan insamlade pengar till Unicef gå till Brynäs?!
Man misstänker ju det sitter någon brynäsare som chef på Sverigeavdelningen.

Du ser ju vilka frågor man har och red gärna ut det hela Zappaholic så ni slipper missförstånd.
Kommentera

Farbror Barbro: Om linjedomarna lärde sig att släppa pucken istället för att veva bort spelare vid varenda jävla tekning så skulle matcherna flyta på bättre.

Stör mig nåt oerhört på just tekningarna. Oavsett lag eller match...
+1
Kommentera

Farbror Barbro:

Indijanerna från Jöttä-borrj är välkomna upp till Skellefteå, till vår borg. Deras knän kommer att skaka när våra svartgula iskrigare äntrar isen till NPs mäktiga tryck.

Vi i Skellefteå AIK är faktiskt "defenders of the faith". Inget jävla indijan, lakers, bulls, red hawks, popcorn eller nåt annan jävla plastskit, inga jävla klappor, inget jävla köpelag, inget jävla gnetspel eller feglir. Vi har blidkat hockeygudarna och förhoppningsvis får vi skörda ikväll.
+2
Kommentera

Slötittade på LHC-Brynäs och tror det blev icing 1 minut kvar andra perioden och isf målvaktssmutsen Bulan körde senast skickar han in 6 man.
Tekningen fördröjd.
Som tur är förhalar? de andra teket också och åker på utvisning.

För mig är detta Bulan i ett nötskal.
Tycker Bulan ofta skiter i fair play och i vilken klubb har han sin historia?
+1
Kommentera

Jag visste inte att Lasus farfar lirade fotboll i GAIS? Kolla klippet! :-)
+1
Kommentera

Yoda Marklund:
Förhandsvisning på det nya klubbmärket?? ;-D
+2
Kommentera

Jaca:

Standardsvar
Kommentera

Yoda Marklund:
Ett standard svar helt i din anda.....
+1
Kommentera

Jaca:

Ksssssss...
Kommentera

Yoda Marklund:
Du är nästan lite skoj med allt ditt hat, men bara nästan och det märks rätt tydligt när Du står svarslös ;)
Du är för övrigt ute på djupt vatten som vanligt då ;) när Du beskyller FHC Joel för att bara vara en bentacklare..
Hur många avstängningar har han i jämförelse med Jimmie??
Att jämföra kaptenernas kapten med Jimmie, bara det var roligt hihi.. ;)
+3
Kommentera

Peja: Hög diving-klass på Lilja där.
Håller faktiskt nästan, men bara nästan Jimmie Jump-klass....
+4
Kommentera

Yoda Marklund:
Trodde man var tydlig men förblindad av hat såg Mario L inte det alla andra såg.
Enligt alla experter ska väl Frölunda vinna ikväll.

Kanske kan oraklet från vidderna stilisten humoristen och HS populäraste Yoda Marklund vara den som påverkar AIK till vinst!
Kommentera

Jaca:

jag tror också att löven är ett bottenlag i allsvenskan och att Qatar redan tagit tidig semester. Vad tror du om det?
Kommentera

Yoda Marklund:
Han gör det sjukt bra, det håller jag med dig om..
Nu är det nästa steg som ska tas, han ska leverera och leverera match efter match och även nästa säsong..
Där är den stora utmaningen, man ska inte döma ut honom men heller inte höja honom till himmelen heller..
Han har mer att bevisa innan han ens är i Jööötttaaabbböörrrgs fostrade Erik Karlsson bara för att nämna ett exempel, det måste väll till och med Du inse eller?? ;)
+1
Kommentera

Yoda Marklund:
Helt rätt Sherlock, Frölunda eller SKAIK går vidare..
Nått av lagen bör rimligen göra det... ;-)
(sorry, kunde inte låta bli när Du nu också konstaterar detta hihi)
+3
Kommentera

Yoda Marklund: Ja, herregud vad osportsligt av Lindblom att trippa en motståndarspelare. Skandal, förstås, måste bli minst 5 matchers avstängning för den trippingen. Och så osportsligt av Brynäs att domaren inte dömde utvisning. Eller...
+6
Kommentera

Farbror Barbro:

det ser ut som det var typiska Brynäsmanövrar igår. Osportsligt värre!

http://www.aftonblade...na-missade

http://www.aftonblade...-vann-igen
Kommentera

Hackspetten från Kusmark nätar och smiter förbi Toews i poängligan, upp på plats 39. Herr Arvidsson är då ett mål bakom Ovechkin.

Vad var det jag sa nu då? Jo... vänta med att döma ut våra grabbar over there då de är unga och under utveckling.
+1
Kommentera

Farbror Barbro:

kloka ord som vanligt Barbro. Den där L-G Niemi, har han skrivit en bok eller nåt? En riktig tänkare kan man lugnt säga.

Precis som du säger är det här en ytterst spännande matchserie där det är svårt att sia om hur det ska gå, känns öppet. På något sätt känns det däremot som vi har ett litet mentalt övertag? Med normala domarinsatser tror jag vi tar det här faktiskt, men precis som du skriver tror även jag att det blir Skellefteå eller Frölunda som går vidare. En annan sak som jag tror är att Qatar inte får vara med i slutspelet för de är så dåliga, och kanske de kommer att vara ännu sämre nästa år? Hoppas!

Nu är det dags att skilja agnarna från vetet, nu är det dags att leverera!
+1
Kommentera

Alltid roligt när molnen hopar sig över Qatar.
Jaros hade kanske blommat ut nästa år.

Backlinjen de har nu med Janne S klappslut, Mikkelson och Todd anständiga och resten med Engsund,Själin Nässen skrämmer ingen.

Viktigt om Qatar förutom bottenplaceringen även har svagt på papperet.
Då krävs det enorma överpriser för att locka.
Jag säger som L-G Niemi -det ser mörkt ut.
Synd bara de har en demon till sportchef i Skuggan...
+1
Kommentera

Yoda Marklund:
Ja hur många timmar har man inte gjort i snödrivor,på isar i mörker och dagsljus.
Upp till tonåren när man fick lite "hov" levde man ju praktiskt taget utomhus likt inuiterna.

Bulan gör en osportslig grej tycker jag. Byter målis i första! perioden efter icing med en halv minut kvar för att vila laget.
Tycker det är tveksamt i slutet av matchen också men i första perioden!!!
+1
Kommentera

Farbror Barbro:

Uj uj uj vilken sång! 6+ får den av mig. Hörde allsången igår och det var så fint. Lokalt producerad likt det mesta i dynastiernas dynastiförening.

Ja int är det så många indijaner från Jöttä-borrj som frusit om tårna när de spontanlirat hockey med polarna... som de sjunger om... GUUUUD SÅ FIN TEXT!
+1
Kommentera

Bert Robertsson snart på väg bli en av de största ledarna.
Han är ju bra på allt och stora människor är breda.

Naturligtvis inte yppersta världsklass på slutspelslåtarna men jag gillar de och tycker de gör jobbet.
Lyssna och njut gott folk!
+1
Kommentera

Yoda Marklund:
Ja hade det varit ett annat år hade man väl förmodligen redan skissat på fortsättningen.
Nu kan jag ärligt säga det känns öppet.
Jag tror det blir Frölunda eller AIK som går vidare...

Håller med om ev. semi, det finns ljuspunkter.
Brynäs vore lockande. LHC såg ju extremt semestersugna ut.
Växjö har fullt schå och måste vara överskattade.
Bäst av allt HV får slita mot FBK och det tunga laget mattas nog eftersom.

Som sagt jag är inte övertygad vi har det men tiden talar för AIK.
Thomsonupplägget, skadorna och att säsongen bara börjat.
Kommentera

fantiserar litegrann om att vi plockar ned indijanerna från Jöttä-borrj, Brynäs lyckas gneta hem serien mot Linköping som nog måste vara hockeyvärldens mest mentalt svaga lag efter Qatar, och sen skräller Malmoe eller Färjestad... ja då får vi chansen att gå upp i 21 segrar av 22... finns inte på kartan att vi torskar 4 matcher mot Brynäs med Gnomström, Mannberg, Råttio och Bulan Bob och gänget. Vilken önskedröm det skulle vara!

...men först, den mycket svåra uppgift att knäcka indijanerna... oich hoppas på en skräll i någon av de andra mötena!
+1
Kommentera

Zappaholic: Ja det verkar vara skillnad på att slewfoot'a någon med benet bakifrån och att hålla benet bakom och trycka tillbaka överkroppen.. Effekten är ju densamma. Men jag är av princip för att man friar. Saker som sker på isen och som domarna missar skall inte drabba ett lag i efterhand. Man talar om att skydda spelarna från skador. Men hur vet man uppsåtet av en handling. Är skadan framme så är den. Det är ju en snabb och fysisk sport, inte konståkning...

Jag menar vad kan uppsåtet vara med en crosschecking nedåt mot nedre delen av ryggen? Det gör man för spelarna vet att där är man oskyddad och det gör ont som fan. Uppsåtet är alltså att skada en annan spelare. Eller i alla fall ge honom så pass mycket smärta att han kliver av.

Vart drar vi gränsen?
+2
Kommentera

Yoda Marklund: Jag säger inte så mycket om det, utan förlitar mig på att rätt beslut togs att inte anmäla Holloway.

Vad säger du om det?
+2
Kommentera

1812980 · »