{7804}: Absolut trist med Super Janne. Men hade känts mkt värre om Ritola åkt runt och sett match otränad ut,nu har det precis varit tvärtom. 5p på 3 matcher tror jag han skrapat ihop ,vilket inte är fy skam.
Tror på vinst ikväll med 1-3. Men är lite mer nervös än vanligt. Hade känts ännu bättre om Frölunda torksade igår. Bra andra match också där FBK verkar vänt en bedrövlig trend. Har desutom en målvakt i extremt slag.
blir alltid förjävla bra matcher mot HV. Offensivt lir, gruff, inget jäkla fegspel utan känslor a la Dubai i alla fall. Jag gillar då HV, eller gillar och gillar, jag har respekt för dem kanske det ska stå.
HV är bättre än tabellpositionen då de haft väldigt otur med skador och allmänt oflyt. Jag är nöjd om vi tar poäng då de av tradition alltid är bra på hemmaplan inför deras jäkla slipshulliganer med Jesusstickers på bakrutan på bilen.
Är fortfarande sur över super-Jannes skada. Enligt det jag hört är det alltså linjedomaren som drar av en muskel i axeln. Helt sjukt otur är det i alla fall. Men bättre att han åker på den nu än en vecka innan slutspelet i alla fall.
oroa dig inte Barbro. Det kommer att bjudas på högklassiga melodier och catchiga trudelutter inom en snar framtid. Det lovar jag! Snart är det ju December och juletider, och i juletider brukar jag av tradition ta och bjuda på finurliga singalongtexter med jultema om gnetlaget från ingenmansland. Kanske några nya alster, samt några gamla hits. Tänker på stycken såsom "Stackarn var en sargutdräng" samt "Vi komma, vi komma, från ingenmansland"...
Sen ser jag att Bagdad ber om nåd på Qatars sida! Men jag lovar att han ljuger. Igen, han har garanterat fingrarna i kors när han skriver, för han råkade då hålla inne shiftknappen.
Riktigt kul att Modo vann ikväll. Lika synd att inte Luleå 'luggade' Frölunda på poäng. Bortsett från 10 min i 1a tycker jag matchen var rätt jämn. Luleå var lite bättre i 2a perioden och matchen hade kunnat sluta hursomhelst. Starkt av Luleå att kunna ställa en '4e' keeper i kassen som gör det bra. Visst han hade lite flyt men hade även en stor portion oflyt.
Frölunda såg lite tunga ut och förhoppningsvis blir det slitigt för laget med CHL och SHL närmsta tiden. Hoppas bara vi kan ta en 3 poängare imorgon så vi håller kontakten. Många som tippar en tvåa imorgon men man ska komma ihåg att HV spelat riktigt bra på sistone. Tror på en mkt tightare tillställning än mot Växjö. Känns som vi har lite plus på målvaktssidan och säger att det avgör till vår fördel.
{7804}: Skulle Qatar hamna under kvalstrecket måste det firas och bästa sätt är om man får önska är att du bjuder på något musikaliskt. Det var ett tag sen.
Till att börja med vore ingenmansland för Qatar också värt fira med en trudelutt.
Ju mer jag tänker på Osten så blir jag alltmer övertygad ganska många importer i Qatar vill ha hans huvud på ett fat.
OM det är som jag tror att Osten lovade guld och gröna skogar för att få de att skriva på och värvningar skulle komma på posten vid minsta motgång så tror jag många i laget,typ Flickan,Rajala,Sweatt, undrar.
1.Vad i helvete det här är ju ett skitlag förutom några få. 2. Var i helvete är nyförvärven han garanterade? 3. Var är Ostfan? Jag vet inte vad jag gör om jag får tag på Osten!
både Abu Dhabi och Malmö vinner ikväll. Sen är det snart dags för ett back-to-back mellan Abu Dhabi och Qatar. Vill det sig väl så kan Qatar snart vara under strecket! Tror inte de rår på Karlskrona i den absoluta botten, men det är inte alls en omöjlighet att de är på kvalplats inom en 2 veckor! Helvittes vad kul det skulle vara!
Hur går det i riksserien förresten?
Varför är Qatar så intresserade av riksserien egentligen? Du ska få några alternativ att välja imellan:
1) Det är billigare att köpa damspelare 2) De är rikshjon hela högen 3) Därför att de är ett bottenlag i SHL och snart är de ute ur CHL
Frölunda bjöd verkligen ut sig men jag glömde Qatar var så totalt inkompetenta.
Såg ut som Qatar har stora interna problem när dom inte visar mer. Tror de kommer nöja sig med enstaka vinster hemma framför allt för friden och kunna visa sig utomhus. Laget känner nog tydligt dom behöver förstärkning och vill inte dölja det.
Med lite distans så är Wallmarks tavla och agerande så pass grovt han borde bänkas för lång tid. Inom laget tror jag dock han får smygberöm.
-Bra du tog ansvar och sänkte oss så Osten förstår han måste ringa den där Porser som han lovat om det skulle gå på tok.
-Osten garanterade och sa ju när han värvade mig att skulle vi tappa det minsta i toppkampen var det bara slå en signal till miljardären och värva fler stjärnor.
Bra med Frölundavinst ändå. Nu fortsätter AIK stressa dom.
hihihihi! Svårt att inte glädjas när köpe-Qatar åker på däng, men frågan är om inte det vore bättre för oss om Frölunda tappade poäng?
Kul med fyra matcher på kort tid mellan Qatar och Frölunda. Hoppas de kör skiten ur varandra. Nu sitter inte jag och skanderar att "Joel Lundqvist ska bäras ut på bår" eller "låt han dö, låt han dö"... sådant hoppas inte jag på... men hoppas att det blir två trötta sargade lag som sen dalar efter att ha stångats och frustat nere i sarghörnen.
Den stora frågan är såklart:
blir det något fisksprattel av Fabricius Gnetus Maximumus?
Hahahahaha åh herregud vilken kriminell tavla Wallmark gör. Står med raka ben och divar sig på offensiv blå och tror ingen kan läsa flipp-passet.
Känns bra Lasse J sålde killen för dyra pengar till Osten. Miljonbelopp förmodligen.
5 minuter kvar men jag tror faktiskt Qatar kommer kvittera för Frölunda ser verkligen ut som dom vill lämna över stafettpinnen och serieledningen till oss.
Helt sjuk match i Göteborg. Frölunda leker fram till 2-0 en bit in i andra sedan ser det ut som dom tvärnitar och slutar spela totalt. När dom då överlämnar taktpinnen till Qatar förvandlas matchen till div 2 nivå i tempo och kvalite. Fråga mig inte varför Frölunda slutar spela men det är inte ofta man ser ett lag så tydligt lägga ner allt. Nu vet jag inte om Qatar låtsas vara glada eller inte förstår vad som händer. Det ser faktiskt ut som Qatar plötsligt tror de blivit bra.
Helt ärligt tycker jag Qatar är det sämsta laget i SHL. Visst kan de kämpa sig till poäng ibland men spelstyrkan och kvalitetsmässigt är dom svagare än KHK.
Blir att bläddra lite mellan Modo och Qatarmatchen. Hoppas verkligen Modo vinner.
Qatar tänkte jag först åker väl på dyngstryk men är det något lag som bjuds på vinster är det Qatar. Två raka bjudmatcher och nu när dom kan spela helt utan hjärna passar det perfekt. Nåja. Bra resultat hur det än går.
Tre målisar trasiga i Qatar! Verkar som deras målvaktsträning bedrivs minst sagt felaktigt av amatörer. Det är väl dottern till gamle Blomqvist som är största boven i dramat.
{7804}: Gnetus Maximus!! Ja backlinjen deras kan bli hemsk snart. Någon gång måste väl Sandström vila eller stå över och då klamrar dom sig fast vid Oskarsson. Den killen är så uppenbart inkvoterad för sämre tror jag inte jag sett i SHL.
Jo ett snäpp allvarligare. Jag kan inte riktigt släppa det här med Qatars nya taktik som de lyfte fram i cmore. Ingen press utan alla ska backa hem.
Själv är jag inte hyperinsatt i detaljer utan är intresserad amatör bara. Men jag får ju för mig att det är ett stort steg ändra till att ställa upp med fem killar runt egen blå och mittlinjen. Är denna taktik värdig ett lag som hela tiden fått höra från ledningen att vi är en guldkandidat? Vi har storsatsat och ni ska veta att vi kommer köpa in ett drömlag?
De inköpta kan ju sånt här med taktik och man undrar vad Flickan m.fl tänker nu.
Vad sa Fagervall när han skulle förklara nya spelsystemet?
-Jo nu är det så här. Vi har på tok för tungt och oskickligt lag för att kunna äga puck,föra spel eller ha initiativet i matcherna. Se er omkring så ser ni nästan bara idioter utan större talang. Ni inser säkert att det ni klarar av är bottenlagens klassiska nödlösning, att fega och fula sig till poäng.
I min bok är det här lika stort som om Kalla skulle börja såsa och motionsåka -för att hon vill vara säker på att orka hela loppet.
jag förstår helt klart hur du tänkte där med fängelsetankarna.
Qatar är ju en rent kriminell genomkorrumperad rutten förening. Lag, ordning, etik och moral är ju begrepp som de aktivt bryter emot i deras dagliga arbete. De därifrån som ännu som inte blivit haffade och kastade i finkan... ja det är bara en tidsfråga...
Brynäs som förening verkar mer bara ha en fäbless att köpa in skurkar från Qatar. Tänker på Bulan Bob som faktiskt kan bli åtalad i Haag för upprepade brott mot de mänskliga hockeypubliksrättigheterna när som helst. Fistpumparn Mannberg, tackla i huvudet och hugga ner folk Kihlström... väntar bara på att de ska plocka in "döda fiskögon" Ledin, jättebäbisen Sylvegård, skallkrossar-Forsberg, juniorsläckar-Hedman eller någon annan hejduk från Qatar. Men det finns gränser för Brynäs... Gnomström var en för grov brottsling på hockeyrinken för att de skulle kunna behålla honom och samtidigt kunna se sig själv i spegeln, och han har verkligen hittat hem i Qatar.
Såg förresten att Qatar kickade Savilahtinen?!? Typ den enda backen med plus i plusminus. Totalt obegripligt. Inte är det någon storspelare, men han har vart bland de bättre i varenda match mellan oss och Qatar. Nu ser jag inte alla Qatars matcher utan mest de som var emot oss, men har på riktigt vart bland de bättre i varenda match.
Varför kickade de honom?
Jag tippar att det beror på att han faktiskt är från Qatar. Flensis vill helt enkelt att varenda jävla spelare ska vara inköpt! Då aktiveras nog ytterligare en klausul i flensis kontrakt: den ultimata köpeprovisionen! Mission accomplished: 100% inköpt gäng!
Flensis håller nog på att mobba ut Lassinantinen redan, så att dvärg-Lassie simulerar skada för att slippa vara runt flensis. "Döda fiskögon" skickade han bort till Österrike där flensis har kontakter. Kvar är då sprattelgubben Fabricius i fjärdelinan. Den gnetspelaren kan fan inte vara svår att kicka? Sen Fabricius... vilket jävla namn? Är han från romarriket eller? Eller då kanske hans namn hade vart Gnetus Maximus istället?
{7804}: Först tänkte jag det som ett skämt men kom på det mycket väl kan vara sant. Undra om inte Blister sitter i fängelse Skulle inte förvåna om de har cmore där inne också och då faller alla bitar på plats. Jag menar om man inte är tvungen sitter man väl inte med några "kompisar" och tittar på en Qatarmatch när Skellefteå AIK spelar? Det var säkert gävlebor där i dagrummet också. Luleå och Gävle känns som "starka" städer i de sammanhangen om man säger så. En Skellefteå AIKare kan knappast övertala Blister får svara själv.
Nåja en intressant omgång imorrn med främst Frölunda-Qatar. Gillar matcherna med Qatar då de möter våra hot i tabellen. Finns fördelar med hur det än går.
Gillar att AIK kan stressa Frölunda framför sig. Rönnberg och Bulan är bra på elda på lagen under hösten. Nu verkar Brynäs börja lida av det redan och ska bli roligt se hur länge Frölunda orkar.
Qatar förresten. Alltså de två senaste matcherna har de bytt taktik och gett upp det här moderna med att stressa och ha ett eget spel.
Tydligen backar de hem med alla fem i mittzon för att försöka vända snabbt och kontra. Förlorad puck-ställ upp i mittzon -och vänd.
Alltså om man ser den stora bilden då Osten förmodligen tokbluffade när han övertalade Sweatt,Flickan Rajala m.fl om att vi kommer köpa in ett drömlag ett guldlag för Posermiljarderna. Om de då förstått att de efter ett par månader skulle hamna i ett skitlag som kör desperat bottenträsklagstaktik då skulle de aldrig skrivit på.
Qatars nuvarande spelsystem är ett monumentalt fiasko för ett lag som Ostfan blåste upp som stora guldkandidater. Många experter som borde krypa till korset också och erkänna de inte såg laget var en bluff. Felbyggt ihåligt och överskattat.
var man får göra och tycka vad man vill, gäller även AIKare såklart. Men det funkar inte att gulla med den mörka sidan och dess generaler och sedan hävda att man är AIKare.
Bagdad borde spärras in, inte gullas med. Han har spottat på vårt klubbmärke och våra företrädare, och han är en patologisk lögnare med både psykopatiska och narcissistiska drag.
Blister har ju själv hävdat att han är en AIKare som gillar Qatar. Det måste skapa en del konflikter i skallen om man säger så. God eller ond? Passning eller sarg ut? Utveckla egna eller köpmani?
Knegare... det är en riktig typ som är bortom all räddning, inte en AIKare. En ohederlig femtekolonnare är vad han är.
{7827}: Bra frågor. Jag tror Yoda har de bästa svaren men min syn på det hela är att det finns gränser. I min värld går det inte både hålla på Skellefteå AIK och närmaste konkurrenten. I mitt hjärta ryms bara ett lag.
När det andra laget dessutom är Luleå-Qatar och den andra skribenten det ska mysas med är Sven Savage som skitkastar hånar hatar och ljuger fram noveller om Skellefteå AIK blir det för mycket.
OM det mot förmodan skulle skära sig mellan oss AIKare tycker jag man som skribent får lägga ner och ligga lågt ett tag. Inte gå över till fienden och hångla.
Quisling är en mycket bra beskrivning.
Om matchen så såg jag om första 10 och hela sista perioden som var bättre än vad jag minns den. Ritola började smådominera faktiskt och kommer han bara igång ännu mer med benen,lär aldrig bli en Adam P men rimligtvis har han en bit kvar,då blir han nyttig. Första reaktionen om Pesonen är fan också! men tror inte det är så tokigt. Nu får vi hålla igång alla. Pesonen får nog en riktigt ordentlig genomarbetning av Thomson och hålls ju skyddad fram till det viktiga. Helt klart viktigt han får några matcher innan slutspel.
Läste på norranbloggen det antyddes kanske någon var på väg in. Känner inget akut behov men naturligtvis vore Jocke L eller N Bergfors nästan som att säga det är klart.
Jag har en del att säga om det otrevliga om Pesonen och det trevliga om vinsten ikväll men vem tusan är är quislingen bilister brigade som gullar på Luleås forum? Okey att ha respekt mot motståndaren men att fjolla på det där sättet är ju nästan förräderi? Vilket lag håller han på?
förbannade jävla kukballe att super-Janne slitit av muskeljäveln och missar hela grundserien. Det är fan inte sant. Hoppas han kommer tillbaka i speldugligt skick när slutspelet drar igång bara. Väldigt oturligt för oss då Janne har vart grym senaste veckorna.
{7603}: Tror nog att du är lite paranoid helt klart:) Brynäs laddade nog fullt för att vinna dagens match . 3p är som 3p oavsett vem man möter. I slutändan ska poängen läggas på hög och mest blir som bäst.Sen som jag och Pjåtor snackade vill nog säkerligen Brynäs vinna lite extra mot oss när det väl är matchdag. Nåväl vi ska först möta ett HV som spelar helt ok för tillfället Brynäs ska upp mot ett FBK som verkar vänt en dålig trend. Båda lagen har nog fullt fokus på 3 p där. Tror vi har en mkt bra chans mot HV och kan på ett sätt vara bra att det inte rann iväg ikväll.
Tyckte introt var coolt och riktigt bra att man försöker lika i framkant på den tekniska biten också(även om vinster nog i längden lockar mest folk)
Xtravaganskaja: 1-1 nu Rögle-FBK,kanske kanske. Xtra.Var nya kuben läcker ?
Håller inte med om att det var kul Qatar vann men för oss var det ju faktiskt bättre tabellmässigt.
Hade inte koll på det du säger att vi möter Bulans gäng dubbelt nästa helg. Nu låter jag väl lite paranoid men det förklarar kanske varför Brynäs varit så bleka några matcher. Håller det inte för otroligt Bulan tränat laget hårt för att släppa upp det nu i veckan så de kan maxa mot oss. Allt dolt i att "vi måste ha pigga ben när det är back2back" när Bulan egentligen bara drivs av en personlig agenda och hat och komplex mot Skellefteå AIK som krossat skitstöveln så många gånger,så många år.
Hemkommen från ladan(ganska besviken,trots vinst) Ännu mera besviken när jag läser att Janne är borta såpass länge. Känns dock sjukligt bra att Ritola redan fyllt platsen på ett så imponerande sätt. Detta innebär att det inte behöver till några större förändringar.Nu hoppas vi Janne är tillbaka några matcher innan slutspelet så formen får en realistisk chans att vara på topp.
Riktigt kul att Luleå vann!!(samt bra för oss inför back2back:en mot Brynäs) Trodde inte dom skulle plocka 6p dom sista två matcherna.
Idag ska vi kunna ha 5-0 efter 1a perioden, istället för det är det match inför 3e perioden:( Illa och ett utmärkt exempel på hur fort det går om man tappar skärpan. Växjö vart straffade mot oss när dom började slarva. Dagens motstånd är inte nog bra för att äta ikapp men mot Brynäs lär vi har 100% skärpa för att fortsätta vinna.
Hursomhelst mkt imponerade svit av oss och nu håller vi tummarna att Rögle kan stjäla nån poäng.
Som vanligt blev det ingen utklassning och AIK drog i handbromsen efter 3-0. Spelet resten av matchen var ganska typiskt för i höst tycker jag. Bök och stök liknade inte mycket.
Som väntat föll Bulans Brynäs mot sitt älskade Qatar. Såg sista minuterna och det var ju fan Qatar fått möta två lag på raken som gjort bleka insatser.
Fast Brynäs har visst varit svaga ett tag nu och haft flyt med poängen. Faktiskt blir jag inte förvånad utan tror det har med Bulans enkla ledarstil att göra.
Han brukade ju piska Qatar på hösten också tills de fick soppatorsk men även mentalt tröttnade på slavdrivaren utan djup och en personlighet från helvetet.
Tre poäng var ändå viktigast och bra på ett sätt Qatar vann så Brynäs tappade kontakten. Börjar likna ett race mellan AIK och Frölunda och det känns riktigt bra. Jag tror vi har sparat mycket krut och kommer stressa skiten ur Frölunda om de vill behålla serieledningen. Pesonens långa uppehåll svider men är han bara fit och i full form till slutspelet är ingen större skada skedd. Det är ju inte så vi måste slåss i något träsk om poängen. Dessutom är han hel och spelsugen när det viktiga börjar.
Borde ju bli vinst imorrn mot KHK men tror inte det blir proppen ur och storseger.
Hemma har det väl nästan bara varit mot Qatar som man öst på från början.
Hoppas man bytt taktik nu och senaste matcherna har varit en uppryckning tycker jag. Är lite fundersam på matchen Qatar-Brynäs. Litar ju inte alls på Bulan,om han får bestämma blir det väl en läggmatch. Örebro gjorde visst en bedrövlig match mot Qatar som jag hoppas blir avklädda ordentligt mot Brynäs. Tänk om Bulan kunde agera hederligt någon gång och hetsa laget lika mycket som inför matcherna mot oss.
Ja det var många glädjeämnen i gårdagens match. - Ritola gjorde mål igen, oerhört viktigt att ha snabbt får självförtroende efter den långa bortavaron. Han gjorde väl ingen dunderinsats sett på 60 minuter men helt okey! Samma gäller för Axel. - Marcus Pettersson fick göra sitt första mål med ett distinkt backskott! - Calof och Zacke fortsätter att imponera, den kedjan med Pesonen/Ritola är vass! Igår minst i samma klass som Rosén/Gynge/Kiiskinen. - Burström, jag håller med kommentatorn (som jag för övrigt anser vara en galen Frölundafantast), vad har hänt med honom? - Vi vann utan Jimmie, Pesonen och Forsell. Starkt! - Wingerli visade igen vilka duktiga junisar vi har! - Vi blev bättre och bättre period för period!
Xtravaganskaja: Det mesta är sagt, imponerande seger i en jämn match mot ett bra lag. AIK växte period för period. Ska ta mig tid att kommentera lite mer i morrm.
Såg även att Mårts var på besök i Dubai. För att spana på Skellefteåspelare tippar jag.
I Dubai så lär Rosén vara aktuell, en mycket duktig spelare i PP. Gynge är för seg på rören och för endimensionell i sitt spel tycker jag, även om han är en vass målskytt.
Från Skellefteå så var ju Martin Lundberg, guld-Jimmie och Norman med senast. Förutom dessa herrar ser jag seriens just nu bästa spelare Zackrisson som given, även Burström borde vara given i min bok, Svensson borde även få chansen tycker jag.
Från Frölunda så är såklart Joel Lundqvist given, vill absolut inte att Joel ska bäras ut på bår! Även Andreas Jonsson tycker jag borde få chansen, duktig målskytt, irrationell. Johan Sundström har imponerat på mig, och personligen har jag ett gott öga till Frölundas egen Martin Lundberg typ... Niklas Lasu, som jag tycker är en väldigt underskattad spelare.
Från Schweiz ser jag helst att Mårts dumpar alla dessa dåliga spelare, förutom Dick Axelsson som är väldigt duktig.
Från Qatar... ja vem fan ska vara aktuell därifrån? Kanske sprattelgubben Fabricius, sällsynt målfarlig kille!!!
Tror du har rätt. Kan vara 7 segrar eller 8a. Växjö var bättre i första men sen tyckte jag 2a perioden var rätt jämn och i 3e var vi mkt,mkt rakare medan Växjö var hyfsat omständliga.
riktigt jäkla bra match ikväll, stark prestation av hela laget. Mycket mycket starkt att plocka formstarka och vassa Dubai på bortaplan när vi saknar en hel förstafemma. Vi kunde ha gjort fler mål ifall stolp och ribbskott gått in, och dessutom sumpar vi många bra lägen.
Burström är isens gigant både i offensiv zon såväl som defensiv zon. Fast Burström väger ju bara 76 kg medan Eilert som är urkass på allt väger 103 kg. Hur gick det till? hihihihi!
Ohlsson är vass som fan och jag ser honom som ordinarie med fullt lag. Norman måste vara seriens jobbigaste spelare för motståndarbackarna, satan vad stark i kroppen den grabben blitt sen han kom till oss, skridskoåkningen är gudabenådad. Zacke är så jävulskt bra just nu, Calof är stekhet och gör det mesta rätt. Sen är det kul att se Anton Lindholm på isen igen.
På nedsidan så har Petterström ström i klubban. Han riskerar att ställas utanför laget om han inte höjer sitt spel.
I Växjö så är förstafemman otroligt bra. Skapar målchanser i varenda byte, och det är Kiskinen som är regissören bakom det mesta. Mycket duktig, även Rosén är bra, Gynge sumpar för mycket men är bra i spelet.
Xtravaganskaja: trodde verkligen inte Hanses skulle starta ikväll med tanke på mackans senaste match. Men Hanses har ännu inte förlorat i SHL när han startat. Får ta det som ett bra omen:)
Jimmie, Pesonen, Forsell och Aho ej med ikväll i matchen mot regerande mästarna. Ja, inte blir det lättare inte, men jag tippar 2-2 efter fulltid (mål av Calof och Norman), men förlust på OT.
De där i norr har en ännu tuffare match rent psykologiskt. Förlust mot Örebro och och sen mot Brynäs som blir ännu svårare, ja då sitter nog Fagervall löst.
Vill avsluta med att säga att det blev en glädjens kväll igår då MoDo vann. Nu vänder det för dem!
håller med dig Barbro. Kul med lite liv härinne, och kul med nytt blod. Både Sofos och Xtra tillför mycket till sidan tycker då jag.
Känns också som AIK har växlat upp spel- och tempomässigt. Nu är det den där Sovjetiska traktorn som bara maler på, och det är svårt att stå emot i 60 minuter där dieselmotorn har blitt varm.
Har inte sett något på norranbloggen om Pesonens och Ahos skador? Forssell även skadad, liksom Olsson... vet att Anton Lindholm kastat gipset, men han lär inte vara spelbar på 1-2 veckor beroende på hur fort han får upp farten.
Tycker faktiskt lite synd om Wallson. Vem i helvetet ska han ställa över? Vem än det blir så är det en stjärna med SHL-mått.
Härligt att det börjar bli bra fart här inne. Själv blev jag så nöjd efter lördagsmatcherna att jag mest bara läst runt i olika forum. Matchen mot FBK var rätt AIKnivå. Ändå tycker jag det fanns skönhetsfläckar,det var inte en ultimat match. Några spelare var lite anonyma samt att det gick nästan för fort ibland.
Tror Ritola kommer göra mycket nytta när han får några matcher i sig.
Nu är det bara några få jag väntar ska växla upp. Pär L, Erik F har visst haft skavanker,Axel. Faktiskt tre centrar ser jag nu som ändå varit bättre senaste matcherna.
Sedan måste jag nämna Qatars förlust. Jag blir lycklig när det kan vara ett haveri på gång i norr. Vill inte räkna ut dom än för Qatar är typen av lag som är svårutrotade precis som råttor och kackerlackor.
Allt talar väl för Porser kommer slanta upp nu när det gått så dåligt och man vet ju aldrig.Kanske lyckas Osten lura dit någon som inte har koll eller taskig agent.
Om någon läser Savage så ser ni han är igång igen i afton med hat hån och lögner. Han som bedyrade han bara "ger igen","svarar med samma mynt" etc.
Håller med helt!! Speciellt för några säsonger sen kunde vissa spelare vara verkligt opolerade och ta utv i mkt dåliga lägen. Det redde oftast ut sig ok, men var mkt irriterande. Nu tycker jag det ser verkligt bra ut. Detta bekräftas förtås av dina länkar där du ytterligare kunnat lägga till 'stats' för BP samt målvakter. Ytterligare två element som gör att när vi väl sitter i utvbåset blir det svårt för motståndarna. Likt Örebro tror jag en av förklaringarna är att spelarna är såpass villig att täcka skott (med såväl pung som huvud.) Vårat BP har med rätta ofta fått beröm dom senaste säsongerna ,en sån spelare som Lundberg lyftes fram gång på gång även i sin landslags debut för arbetet i BP. Jobbet han gjorde i landslaget gör han vecka ut och vecka in i AIK.
Växjö och Örebro har spökat lite sista åren. Men känslan är att kan vi spela 0-0 mot Rosen linan kan vi mkt väl ta tre poäng. Växjö har som du säger en ruskig form,är ett mkt bra lag,har bra målisar. Trots detta är dom inte lika tunga som förra säsongen. Bakom 1a formationen är det förtås riktigt bra men inte på något sätt övermänskligt. Jag sticker ut hakan och säger att vi vinner!! Såg Växjös match mot HV och tycker dom bjöd på en hel del gratis. Detta tillsammans med vår form gör oss till knapp favorit enligt mig(trots bortaplan)
Tycker mkt väl Axel hade kunnat gå in på positionen du är inne på. Många röster har även varit inne på det. Axel har varit bra,felet vissa gjort är att jämföra starten på säsongen med ett omänsklig bra slutspel. Killen ligger tvåa bland juniorer och har ett mer än ok poängsnitt.
Ska bli mkt spännande att se hur tränarna gör när Janne är spelklar!! Varken hört/läst om hans status.(mer än att han missat dom sista två träningarna)Troligen är han borta på tors och då är det väl ganska säkert att laget ställer upp exakt som mot FBK.
Nu hoppas vi hjärtar håller ihop inför kvällens rysare:) Vad tror du om Sveriges chanser?
PS. Ursäkta för rörigt svar:) sitter på lokal och inväntar förfriskningar i fast / flytande form innan matchen. Att skriva med mobilen blir aldrig särskilt lyckat :)
Ja du skriver ju bara om hockey. Mycket intressanta inlägg som tillför.