Skellefteå AIK

SHL · 16006 inlägg · 301 ämnen

SHL 2015/2016

Sv: SHL 2015/2016
{7804}: Fint att du kan sitta här och avgöra om den tacklingen gjorde ont så in i helvete eller inte.

Bli något? Han han väl nått ganska långt som det är kan jag tycka.

Skönt att se att Adam Pettersson sätter fjollan på plats. Han ligger kvar och fjollar sig, låtsas vara skadad efter en helt vanlig tackling, och sen när det inte blev utvisning, då kommer han direkt in på isen och spelar. Ogillar Rödin skarpt. Han kommer ALDRIG att bli något. Filmare, vek, primadonna.

Herregud!! Den spelaren tror folk ska spela i NHL

Rödin hamnar i närkamp med Urbom. När pucken är utom räckhåll kastar sig Rödin. Vilken jävla kärring

Den hjärndöde Kihlström, som tidigare drar en crosschecking på en liggande spelare efter avblsåning, missar att lägga ut pucken. Sen gör vi mål. 2-0. Skönt.

{7804}: Håller med. Kilas satte in en tackling i sarghörnet och en av era dvärgar flög väl ca 1 meter upp i luften. Stör mig också på såna filmningar....

Xtravaganskaja:

en jämn match. Tycker Brynäs har vart lite hetare spelmässigt, de ser taggade ut. Men vi har skapat fler giftiga chanser. En jämn match, i högt tempo, med två bra målvakter.

Stör mig bara något oerhört på alla dessa jävla filmningar. Non-stop.

Zappaholic:

jag tycker inte ni har vart sämre. Säger inte emot dig. Tycker bara att det är tragiskt att se ett anrikt sympatiskt lag köra italiensk fotbollstaktik. Jag känner igen det från Bulan Bobs tid i Qatar. Rent utsagt tragiskt att se faktiskt.

Zappaholic:
Hallå Zappa. Tycker ni var bättre i 1a men i 2a bränner vi mkt fina lägen. Tycker ni bjuder till väldigt mkt.

Kul match med två bra keeprar

{7804}: Personligen tycker jag att vi är bättre, men ni är effektivare.

Taktiken är tydlig. Zackrisson söker pucken med klubban i en kampsituation, Brynässpelaren, från stillastående, flyger två meter upp i luften.

Antonia Rödin kommer i ett bra läge, men Broadhurst smyger upp bakifrån och låser klubban mycket snyggt. Antonia flyger 5 meter och rullar runt 10 varv.

Herregud!

Herregud! Vår back petar på Westerholm eller Mannberg, såg inte vem det var, och han kastar sig som han blitt skjuten.

Bulan Bob är en manager som inte skyr några medel. Nu ska det filmas minsann.

Antonia Rödin håller i Forssells klubba och vinglar omkring och låtsas bli hakad. Utvisning.

Herregud!

Bulan Bob har bytt taktik. Qatartaktiken. Filma och är osportslig.

{7603}:

har du lagt märke till hur enkelt Brynäs ramlar vid minsta beröring ikväll?

Tippar att det är Bulan Bob som ligger bakom ordern.

{7804}: Intressant taktiskt drag isåfall. Vi får se hur det går.

Ingen höjdarperiod.
Trodde de skulle ha legat och vilat på hotell i veckan och vara superpigga.
Ser segt och lojt ut,dessutom fippel och misstag med puck och passningar.

Z. Kritisera och vara negativ är inget att bry sig om men lögner är värre.

Brynäsgubbe:

det är en taktisk fälla. Vi öppnar svagt och defensivt, ni kör på och tömmer krafterna och öppnar sen upp.

Ni ser jävligt taggade ut!

{7804}: 2 skott på mål grabbar. Försöker ni ens?

{7804}: 5p och +10 efter 19 omgångar. Bra stats för en brunkare i tredjelinan

"Dessutom vill vi flagga för Daniel Mannberg. Han gjorde dessutom mål senast."

Ja undrar om Wallson sätter någon slags specialbevakning på Mannberg? Livsfarlig spelare! hihihihi! Han kan t om göra mål i tom kasse.

{7603}: Ingen tvingar någon att vedergälla. Det valet gör man själv. Jag har lagt av med det...blir väldigt mycket skönare att läsa och skriva på HS.

{7804}:
Jag ska vara ärlig. Jag känner nästan ingenting,än.

Vårat spel har gjort en så trygg, man vet vad vi kan.
Sedan har vi väl gett Brynäs så många lektioner i rad att de vet sin plats.

Egentligen är det upplagt med en sån där förlust där motståndarna kramar om varandra och fattar knappt det är sant! -Är det sant?! -Vi slog mäktiga Skellefteå AIK!!
Lite rörd kan man bli då.

Räddningen är Bulan och Rödin. Jag tror jag kommer bli triggad så fort de dyker upp i rutan,brukar bli det.

Tror AIKarna också går igång när dom ser fula fisken i båset lismande kaptenen.

Zappaholic. Bra. Jag tror du märker skillnaden här inne nu när vi börjar slippa stenkastningen från PLO aka Sven Savage.
Tar mycket fokus från hockeyn när vi måste vedergälla tiofalt.

{7603}: japp. Flera bra inlägg av Yoda!!

{7603}:

Jag vet inte vad det är, men jag känner mig extra jäkla taggad ikväll. Kan inte riktigt svara på varför? Är grabbarna lika taggad som mig så kommer det att bli en jäkla urladdning. Typ 6-7 mot 0 eller något sådant.

0-6 tippar jag nog att det blir. Har en väldigt bra känsla i kroppen.

{7804}:
Amen!
Nu borde väl Zappaholic berömma dig :)

Om jag får spinna vidare. Om det stämmer det du skriver,vilket jag tror, så är nyckeln skridskoåkning och träning och det över lång tid i många år, sedan pojkåren helst.

Alla SHLtränare och spelare borde sett timtal av AIK och det går störa oss i bästa fall en hel match.
I slutspel har man ju sett det. Första och kanske även andra matchen har varit jämn men i tredje och framåt har det börja rinna iväg.

Ofta orkar ju många lag bara en eller två perioder.

Är nog inte så lätt träna ikapp en mångårig grund.

Läste Salmela är skadad,ljumskproblem. Han är väl som Pikkarainen vill ha fri sommar och när Bulan säkert gnuggat honom hårt kommer problemen.

Vår Vesci gick ju heller aldrig få fart på. Modo har också stora problem med importerna när man läste vad AFop sa.

{7827}:

det är ett otroligt smart system anpassat efter stor rink, och vi har spelarna för att utöva det.

Snabba spelskickliga forwards med kreativitet och talang. Spelskickliga kreativa backar. Några annorlunda spelare som har någon specialitet som behövs i det ytterst smarta lagbygget, men framför allt är det skickliga hockeyspelare på varje position där alla lägger ned sitt jobb på isen varenda kväll.

Det bästa försvarsspelet är såklart att ha pucken i ägo. Motståndaren kan inte göra mål utan puck. Vårt puckinnehav är sjukt högt i match efter match, men det ställer krav att backarna ska kunna hantera pucken och att de är kyliga.

När backen inte har ett bra alternativ vänder han hem och behåller pucken inom laget. När forwards inte får ett bra läge i offensive zon, så lämnar han över pucken till en lagkompis. Vi nöter på.

När motståndaren har pucken försöker vi ta tillbaka den genom hög press och överbelastning.

Forwards bågar hem och vi kommer med samlad trupp ut ur egen zon. Vi har flera intränade varianter, och backen har flera alternativ. Ofta söker vi en fri yta mitt i banan som andra lag inte söker. Ofta släpper backen bakåt med ett dropp-pass, en spelare som sen kommer med hög fart och sen åker genom mittzon.

Den stora skillnaden mellan oss och andra lag är att vi spelar med högre fart. Dels för att vi är skridskoskickliga, dels för att vi tränar i ett högre tempo, men framför allt för att vi har passningsskickliga backar som släpper pucken på bladet till en spelare i fart. När passningen inte sitter är vi mediokra. Det är nyckeln.

I offensiv zon är det inte lika mycket system. Offensivt så låter vi killarna uttrycka sin talang. Ofta är det en individuell prestation, eller backskott med skymning. Det gjorde vi sämre än motståndaren i finalen ifjol, det var allt för ofta fri sikt för Växjös målvakt. Sen skapar vi naturligtvis många spelvändningar genom att vi har så många kvicka spelare.

Vi maler på i byte efter byte, och alla 20 spelare får istid. Motståndaren går hårdare på sina toppspelare som tappar kraft i slutet av matchen, dessutom blir man tröttare av att jag efter pucken istället för att ha den i ägo och passa runt den. Vi är jättebra och jättesmart tränade, men det är enligt mig mest puckinnehavet och istiden som avgör att vi alltid ser starkare ut än motståndaren i tredjeperioden när matchen står och väger, alternativt så stänger vi ganska enkelt ner den och klockan tickar fort iväg. Vi har i princip alltid mer energi än motståndaren i slutet, pga träningen, istiden och puckinnehavet.

Det som är så fint, det är att motståndaren vet exakt hur vi spelar och hur vi tänkt försöka vinna innan pucken släpps. Ändå kan de inte göra någonting åt det.

Det är lite snarlikt Barcelona och Bayern Munchen i fotboll. Skickliga kreativa spelare, bollinnehav, och hög press. Så ska man spela ifall man är ett topplag. Visst kan ett lag som Chelsea skrälla och vinna utslagsmatcher, men de skulle inte ha skuggan i en chans över en serie samt slutspel med bäst av 7.

Skellefteå AIK, halleluja!

{7603}: Jag tror också att det är de långa anfallen, oviljan att slänga iväg pucken på chans/måfå under press som är en viktig del i framgången. Givetvis så överspelas det ibland och det händer då och då att man skriker "men skjut bort puck-fan då!" då det kladdas fram och tillbaka i egen zon, men det får man ta. Det finns inga lag som spelar ett perfekt spel hela tiden.
Så klart att de andra lagen genom åren har läst in sig bättre och bättre på Skellefteås spel, den höga pressen på våra backar osv, men man har utvecklat motmedel, tex spela oftare in i ytan framför målvakten.

Nått som jag reagerar på är att det är så ofta (som jag upplever) att vi efter en komfortabel ledning, typ 3-0 ledningen vi hade mot KHK, så faller vi tillbaka, vi håller inte i spelet. Ja, givetvis så jagar ju motståndarna för att komma ikapp, men ibland känns det nonchalant och slarvigt då vi leder med 2-3 mål. Sen så sätter man i den höga växeln igen då man upptäcker "oj, nu är det ju nära att de andra kvitterar eller leder, nu måste vi växla upp!".

Men, som det går just nu är det synd att klaga!

Zappaholic:

tabellen ser nästan identisk med hur jag tippade. Tror inte något lag ligger mer än 1-2 placeringar ifrån min tippning. Nu är det långt kvar att spela, men inget lag har överraskat negativt eller positivt på mig än så länge, möjligtvis HV men de tror jag kommer att klättra när alla skadade är tillbaka.

Jag skrev att Skellefteå och Frölunda ligga i toppen och senare spela SM-final, och att Växjö, Brynäs och Färjestad skulle kämpa under toppduon.

Mitt omdöme om Brynäs var en kapabel målvaktsduo, spelskickliga backar, många är underskattade, bra spets. Däremot trodde jag att bredden på forwardssidan var för svag för att laget skulle kunna utmana topplagen över en serie på 52 omgångar, för få som bidrar offensivt likt för topplagen.

Tror jag tippade Qatar som 10a och MoDo som 12a, Brynäs som 4a. Skellefteå AIK som 1a.

{7827}:
Om man får önska vill jag se ett effektivare AIK.

Vet inte hur många matcher i år då det känts som det krävts en period minst med bombardemang för att till slut få hål.

Till detta har det räckt med ett ströanfall eller PP för motståndarna göra mål.
Dom gångerna har det ju hänt man svurit över våra målisar men samtidigt är det otacksam uppgift.

Ser även många matcher vi dominerat att skottstatistiken varit jämn eller att vi förlorat den.
Det kan ju bara vara de långa anfallen och de gillar jag men det måste komma avslut också.
Även kortare anfall och kombinationer är ju meningslösa om AIK kladdar och pucktapp. Måste ju vara bättre om man slänger in ett höstlöv på chans än en brytning.
Samtidigt är det väl det som gör att AIK upplevs malande och tunga. Att vi hellre håller i pucken tills någon tar av oss den än att vi ger bort den lättvindigt.

Skott i magen är då sämst. Visst borde man tränat och vara medveten om att puckarna ska högt. Eller varför inte buteljhögt typ 30 cm?

På tal om det, skott över i plexit från nära håll och bra lägen tycker jag också det blir för ofta. Speciellt från vinkel och pucken går ut ur zon! På mål helst!

{7827}: Ni har gått bättre än vad jag trodde. Fast ska vi prata överraskningar så är väl vi den största än så länge. Jag tänkte att vi hade chans på topp sex innan säsongen, men att vi skulle gå så här bra trodde jag inte. Yoda tippade oss högt, det får man ge honom cred för.

Tror på en jämn tillställning ikväll. En OT-seger som du tippat känns rimligt, återstår att se vilket av lagen som i så fall tar bonuspoängen.

Väl mött.

Bra att Frölunda tappade en poäng igår. Nu gäller det att vi tar 3 ikväll och kanske Örebro kan ta 2 poäng hemma mot Frölunda i morrn samtidigt som vi vinner hemma. Då leder vi! Men, jag har ju tippat förlust på OT ikväll mot Brynäs, men jag har gärna fel.

Kan inte låta bli att tycka synd om KHK. De kunde väl få vinna hemma? Nån gång?

{7804}: Men Yoda då...tyvärr så klarar du inte att provocera mig längre.

Däremot så ger jag upp, det får bli hockey med de som vill prata hockey.

Kram.

{7603}: Spännande med back to back-matcher fre lör. Tror att vi ikväll har den bästa chansen på länge att bryta vår dåliga trend mot er och faktiskt vinna men det klart att det blir tufft.

Vet inte hur det ser ut på skadefronten för er mer än att Pesonen är borta. Tyvärr har
vi tre backar borta men jag tror på seger ändå. Någon gång vinner vi och det kanske är denna gång.

Zappaholic:

hockey hockey HOCKEY fan så kul det är med den sporten! Tack för att du bidrar zappa!

{7603}:

får man bort hockeyn ur hockeyn, dvs passningar, mål, finter, klapp-klapp, snygga avslut etc, då är Qatar inte så dåliga. Ett mittengäng.

{7804}: Det blir ganska larvigt när du beter dig sådär...Rätt tydligt att du vill fortsätta på inslaget gammalt spår.

Kram på dig.

{7804}:
Ett sista inlägg för idag.
Alltså ibland undrar jag vad många lag sysslar med när de möter Qatar.

Fyra senaste matcherna för Qatar som exempel.
Tre vinster och en förlust mot Frölunda som helt slutade spela efter första perioden.
Motståndarna har gjort otroliga plattmatcher. Kanske bara en slump men jag tycker det varit så här flera år.
Det är som att söderlagen blandar ihop Skellefteå och Luleå och tror vi är lika bra.

De verkar inte förstå Qatar är ett skitlag och skitklubb som det bara är att spela ut och dessutom är skadlig för svensk hockey.

Antingen blandar de ihop oss eller så vill de att Qatar ska vara kvar och uppmuntras som motvikt. För att inte Skellefteå AIK ska ta över hela norra Norrland totalt.

Zappaholic:

japp, hockey igen från dig!

{7804}: Ja, i alla fall med sådana som vill hålla sig till hockey. Finns några även härinne som inte gör sitt bästa för att håna spelare...

{7603}:

Gamnacken Harjunen -9, Eilert -7, Schira -6, Gnomström -6, jättebäbisen Sylvegård -5, vilket förlorargäng.

Den inköpte Mastomäki med ett sådant Qatarklingande namn är den enda i laget som har en positiv statistik i plusminus nu när flenis gjort sig av med den egna produkten Savilahtinen... för att flensis köpeprovision ska aktiveras. Snart kickar de väl Mastomäki då?

Har faktiskt ägnat mig åt självplågeri och sett DIF-Qatar.Några punkter:

Typisk lag 9-12 match.
Flickan och Rajala totalt osynliga,ohållbart i längden.
Bara bök och stök. Max två pass rätt i rad i båda lagen. DIF var inte bra.

Det är tydligt Qatar kommer vinna matcher ibland med flyt och kamp.

Åter är Qatars 4elina med Foppa-Fabbe-Mastomäki bäst och det borde vara ett tecken på att resten av laget är missnöjda och underpresterar.

Min bedömning är ändå att det finns inte på kartan Qatar är ett slutspelslag.

Qatar är ett dåligt SHL-lag och det gör mig glad.

Har faktiskt ägnat mig åt självplågeri och sett DIF-Qatar.Några punkter:

Typisk lag 9-12 match.
Flickan och Rajala totalt osynliga,ohållbart i längden.
Bara bök och stök. Max två pass rätt i rad i båda lagen. DIF var inte bra.

Det är tydligt Qatar kommer vinna matcher ibland med flyt och kamp.

Åter är Qatars 4elina med Foppa-Fabbe-Mastomäki bäst och det borde vara ett tecken på att resten av laget är missnöjda och underpresterar.

Min bedömning är ändå att det finns inte på kartan Qatar är ett slutspelslag.

Qatar är ett dåligt SHL-lag och det gör mig glad.

Zappaholic:

ja det märks! Mest hockeyrelaterat från din sida.

{7804}: Nu frågade jag ju dig om det inte är dags att släppa gammalt groll och gå vidare. Prata hockey istället för att dra in mig i skitprat.

Jag la ner sånt för länge sen mot dig, så då kan jag ju tycka att du skulle kunna gå vidare du också...

Zappaholic:

ska du gå vidare? Hejdå!

{7804}: Du jobbar hårt för att provocera. Det blev lite hockey också i inlägget. Kämpa på!

Ser att fortfarande drar in mig när du snackar skit. Ska du hålla på länge till eller släppa det och gå vidare någon gång?

{7603}:

bry dig inte om mumsbiten. Han har ångest för att hans lag snart åkt på 14!!! raka torsk mot stora starka stygga snygga gudabenådade heliga Skellefteå AIK, halleluja! Om jag kunde tala i tungor skulle jag göra det nu.

Jag tänkte tidigare att jag skulle ge Bulan Bob en andra chans efter hans fadäser i Qatar och i slutspelet senast, men det visade sig på den senaste PKn att du hade rätt hela tiden Barbro. Rätt äcklig typ den lille gubben, noll självinsikt och driven av en avgrundsdjup avundsjuka mot dynasti-Skellefteå AIK. Sen ska då fjollan Rödin stå där och snyfta och ljuga efter en match där det egna laget är utspelade under långa stunder. Patetiska typer, även om jag själv inte har något emot Brynäs som förening. Ogillar mer individer som Bulan Bob, mumsbiten och zappa... men de flesta fansen verkar ganska reko faktiskt.

{7603}: Civiliserad ton hahahaha och det ska komma från dig/er! Skit ska skit ha som det heter serru!

Forsberg 1978:
Ok rätt ska vara rätt.
Men vem menar han skapat myten? Är det media?
Inte så stor skillnad ändå.

Sedan till kärnan att Bulan den smutsiga skulle veta exakt hur Skellefteå AIK tränar!

Det finns inget hederligt i ett sånt uttalande.

Sedan borde man egentligen inte bemöta dig när du inte har en civiliserad ton som gäst här inne.

« · 1713000 · »