Skellefteå AIK

SHL · 16006 inlägg · 301 ämnen

SHL 2015/2016

Sv: SHL 2015/2016
Xtravaganskaja:
Yeeeees:) Fan så snyggt:)

{7804}: Det är så skoj. Man skriver någon rad bara för att se reaktionerna och de låter inte vänta på sig. Herrejävlar så du går igång, hahahaha. Jätteskoj.

Yes Lundberg är ett strykjärn:)

Kom igen AIK!!:)

Börje Gnestadius svingar vilt. Jag kan såklart inte ha sett hemmamatchen mot Husum eftersom det var 650 och inte 800 åskådare. Jag kallar mina egna knarkare. Jag är Ulf från Piteå, och jag skriver under andra login här på HS. Ljuger hela tiden.

PMS-kärringen från Brynäs är där och hejar på. Ja oj vad han ljuger. Verkar ännu igen ha glömt bort att Börje lovat att inte läsa här för 20e gången? Men det är jag som ljuger!

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta? Det blir till att skratta! hihihihi!

Alltså, jag har faktiskt ett riktigt bra minne även om jag kom ihåg fel med hela 150 åskådare. Dessa säsonger efter konkurshotet var ganska tragiska. Det var mest sarg ut av backar som Emil Ekblad, Greger Löfbom, Gus, Håkan Strömqvist, och så jagade gnuggarna Matti Boström och Morgon Söderlund efter i blindo. Spelet påminde en hel del om dagens Qatar! Skillnaden låg i att vi hade egna spelare, och inte en massa 500 000 kr i månaden inköpta som åkte och jagade sarg ut pucken och var allmänt hjärndöda.

Även om man ofta suckade över spelet vi bjöd på, så var det charmigt i knarkarkvarten. Det var ju så Lasse Anrell skrev när han var på besök i Kraft Arena. En knarkarkvart. Det var betong, det var skitigt. Själv ssr jag nostalgiskt tillbaka till den tiden, det var hockeyns rötter. Men alla dessa missräkningar, misslyckanden, klantningar, dålig hockey... det gjordes att våra kloka ledare tog sig en funderare och satte upp en långsiktig plan för föreningen. Det finns så mycket kärlek till laget och till sporten ishockey i Skellefteå. Det formade oss till den förening vi är idag, och vi som är old school har inte glömt bort detta.

Wallson brukar säga: vi respekterar hockeyn. Vi gör faktiskt det.

Att som Qatarsupporter sitta där efter match där man knappt fick låna pucken och säga: bra match mellan två bra lag... jag vet inte? Jag tycker inte att Qatar respekterar hockeyn. Spelet är fullkomligt bedrövligt, knappt ett pass till en medspelare, inte en jävla målchans i spel 5-5 under 60 minuter, utan bara förstöra, förstöra, sen ett slumpartat flipperspel i 5-4. Knappt en enda jäkla spelare ur egna led, utan bara inköpt. Sargutdunkarmedley, köpmani och mammondyrkan.

{7603}: Tror nog det är du som har dåligt omdöme, lille gubben...sitta och diskutera med sig själv som värsta Gollum.

Finns en diagnos för sånt!

Zappaholic:
Är du helt hjärndöd?
Savage eller unge herr Olofsson från Gnesta ( vill inte outa mer än) fortsätter hänga ut en oskyldig och du får detta till en tävling.

Du verkar ha dåligt omdöme. Tar parti för Qatar men även en skribent som hänger ut en oskyldig.

Kan tänka mig du haft många alkisar och våldsmän hemma som du plockat upp från a-lagsbänken i Gavlerinken eller torget bara för att vakna blåslagen och påsatt ivrigt ringandes kvinnojouren.

Ja, kvällens match då mot Rögle som har två raka vinster varav den senaste bort mot Brynäs.
Det blir ingen promenadseger för AIK tror jag. Rögle vill hålla Modo på avstånd och kommer att kriga hårt. Snabba och spela på kontringar. AIK måste lyckas bryta in mot mål och inte fastna i sarghörnen.
Tippar 2-3, mål av Burström, Calof och Jimmie.

{7804}: Ingen bryr sig om var du bor. Du skriver lika illa oavsett. Jävla tomte.

Du blir ju avklädd av Savage.

{7804}:
Vilket manifest!

Låtsasskribenten och jubelidioten Olofsson sitter där i Gnesta och fortsätter sina attacker mot Ulf i Piteå. Kopiera, klistra, hata, tragisk individ med total avsaknad av talang, kreativitet och finess. Det känns verkligen som snubben passar som handen i handsken som Qatarsupporter! hihihi!

Man hade kunnat hoppas att idioten Börje Gnestadius slutade med personangreppen mot oskyldiga när vi för honom avslöjat att vi vet vem han är. Men icke.

Alltså, jag är inte från Piteå. Jag är från Skellefteå. Jag var en av de 800 som var där uppe i knarkarkvarten och såg när vi torskade mot Husum. Det var inte kul. Inte heller var det kul när vi under Randy Barnes torskade hemma mot CRIF i den avgörande matchen efter att tränarn gjorde genidraget att spela med fyra forwards i varje femma. Eller när vi föll på målsnöret 16 år i rad.

Det finns så många motgångar genom livet i detta supporterskap. Det bygger karaktär. Vi som är lite mer old school har vart med om så mycket skit, och jag tror att det på något sätt gör att vi uppskattar framgångarna ännu mer?

Qatar har däremot inga anor, inga motgångar, ingenting, förutom att man krigat i den nedre halvan där man lyckats köpa ihop ett nog bra lag för att inte få vara med om ett nervdallrande kval. En maskin, en robot, som hankar sig kvar. Ingen spänning. Ingenting. Man vet vad man får varje säsong, ett ihopköpt lag som spelar en jävulskt tråkig hockey men som är lite lite bättre än sämst, men aldrig är man bra förutom sorgens år 1996 då man roffat åt sig lite mer pengar och köper sig ett SM-tecken.

När man ser på dagens Qatar tror man nästan inte att det är sant? Man har mest pengar av samtliga, och minst egna spelare, men framför allt minst eget spel. "Stjärnorna" pung-Sweatt, Flickan, Rajala, de får inte en jäkla puck att jobba med under 60 minuter hockey, förutom en snedträff till skott som studsar i mål via byxan alltså. Ett flipperspel. Endast jaga efter sargutpucken eller lobb ut pucken i blindo. Inte ett jäkla pass ut ur egen zon. Backarna står där framför egen målis, i box, och knallar iväg pucken. Det finns ingen tanke, förutom att förstöra för motståndaren. De som är "bra" är de mediokra gnetiga gnuggarna som tar till sig uppgiften att förstöra allt spel på ett entusiastiskt sätt, de hjärndöda som har som uppgift att vara just hjärndöda, Gnomström, Sylvegård, Hedman, Forsberg och gänget. Herregud! Man spenderar miljarder och kör med defensiv robotgröt! Vilket gäng Qatar är!

{7804}: Nu sitter jag på Newark, på väg hemåt. Hoppas hinna hem så jag kan se matchen i morrn (på Cmore).
Jag har ej hunnit se tacklingen på Aho i detalj men jag hoppas verkligen det var en juste tackling. Jag tycker att axelskydden är för hårda.
Yoda, vad det gäller Brynäs så visst vore det underbart med 19 raka vinster men tycker att vi kan tona ner liiite. Högmod går före fall.

I övrigt så njuter jag fortfarande av vinsten mot Luleå. Det är många Luleåfans (Christer, Patric, Morgan, Fredrik) på kommentatorsidorna på AB som kroniskt tjatar om 'äsch, det är grundserielunk, snart är det slutspel och då är Skellefteå för veka och Luleå kör över Skellefteå'.
Dels så tror jag att de har fel, jag tror inte Luleå vinner en ev. slutspelsserie för att de 'kör över' AIK. Så tuffa är inte Luleå. Men sen är det ju märkligt det här att grundserien har ingen betydelse för många Luleåfans?

Jag är en av dem som tycker att det här med köpelagsnacket om Luleå ofta går för långt, men jag undrar vad dessa Luleåfans (obs, inte alla Luleåfans resonerar som hataSkellefteågänget på AB), tycker alternativet är? Kanske ska SHL införa en CHL-modell. Tex att vissa lag kan köpa sig en plats in i slutspelet och de lag som inte har råd eller anser att det är sportsliga meriter som är rätt, spelar en grundserie innan man går in i slutspel? Nu provocerar jag men det är ju vad Fredrik mfl på AB gör också. :-) Förresten, vart har den där Klas tagit vägen som härjade på kommentatorssidorna. Klas var ju så urspårad att det var rent underhållande att läsa.
(Gissar på mothugg från några antagonister?! :-)

{7603}: Konstigt? Är det svårt att begripa att man kan se matcher i efterhand? Herrejösses...

Bulan är nog bra mycket mer kvalificerade att jobba med människor än två troll i ett SAIK-forum. Eller förlåt, ett troll med flera nick.

{7804}:
Konstigt Zappa såg AIKmatchen när Brynäs spelade samtidigt. Wikegård?

Härliga intervjuer med Bulan efter de två senaste matcherna. Bulan är verkligen ingen person som ska jobba med människor om man säger så.

{7603}:

Brynäs ligger just nu på 7e plats. Mitt tips är att både HV71 och Växjö klättrar förbi. I skrivande stund 7 respektive 5 poäng bakom med 9 respektive 8 matcher kvar.

Skräller sedan veklingarna i play-in… ja då är det upplagt för drömmarnas drömkvartsfinal. Uj uj uj så kul det skulle vara att få möta Brynäs i kvarten igen! Jag kommer då att hålla tummarna för Brynäs i play-in. Det skulle vara OFANTLIGT kul att plocka dem i fyra raka och gå fram till N I T T O N, ja ni läste rätt!!!, segrar!

{7804}: Hahaha, du får komma med lite nya grejer om du ska försöka provocera. Det där är uttjatat och således extra trist, till och med när det kommer från dig.

Du skulle ju ignorera mig. Går det bra, tycker du?

Kanske dags att den slutna psykiatriska avdelningen du bor börjar ha lite restriktioner för er intagna, vad gäller att kräkas skit på internet. Ska ta och kontakta avdelningschefen. Var det Säter du satt på?

:-)

{7603}:

nu sitter man bara och väntar på att slutspelet ska dra igång. Hoppas hoppas HOPPAS att Brynäs nu halkar ned till sin rättmätiga plats 9-10, och sen skräller i play-in. Då skulle vi alltså få smiska upp dem ännu en gång. Tänk dig själv: fyra raka enka segrar, upp till N I T T O N raka segrar mot dessa stackars förlorare! Antonia ligger där och simmar och vädjar till domaren för att sen gråta ut i media, Bulan Bob står där efter matcherna knallröd i fejjan och ljuger ihop någon helt jäkla osannolik historia för att rädda sitt eget skinn, Mannberg tom-åker omkring och bidrar med nada förutom lite sittande fistpumpning under sommarlovet, de sorliga uppenbarelserna Zappa och Pyret/mumsbiten finner tröst i varandra. Håller tummarna för Brynäs i kvarten som sagt!

{7804}: Du skulle ju ignorera mig. Gick det bra tycker du?

En sannerligen inkompetent analys...varför ens försöka när man inte kan. Titta djupt i rödvinsboxen och göra bort sig, sånt förstår du dig på...

{7603}:

Bry dig inte om Zappa, Barbro. Ignorera henne. Dubbla måttstockar minst sagt, har aldrig dryftat ett ord av kritik mot Börje Gnestadius trots åratal av hat, hån och förföljelse. Zappa kan gå in på sitt forum och sprida sitt gnäll där, och sen skynda sig in på Qatars forum och skvallra när han hittar något negativt om dynastiernas dynastilag Skellefteå AIK, halleluja!

Qatars problem, förutom att de inte har några egna spelare eller anor, är att de inte har ett eget spel. Det var smärtsamt tydligt igår, och lag som Rögle och Malmö känns skickligare och mer kreativa. Någon okunnig var nöjd med deras backar! Herregud! Sarg ut, lobb ut, sarg ut, lobb ut, icing, sarg ut, sen stå och crosschecka och ställa upp i box i egen zon. Inte ett enda pass på 60 minuter effektiv hockey. Alltså, Qatar skapar inte EN målchans på 60 minuter hockey i spel 5-5 på en egen prestation som bygger på skicklighet eller kreativitet, utan det är studspuckar och snedträffar eller misstag av motståndaren.

Det är det gamla hederliga Qatar man fick se. Sargutdunkarmedley och sen gå all-in på lite flipperspel och krydda med några överfall och allmänt hjärndött beteende. De måste ju bara jubla uppe i ingenmansland, yippee, det vart sarg ut för hela slanten av vårt mammondyrkande köpegäng! Vilket gäng!

{7603}: Hånet mot Luleå går ju fullständigt överstyr härinne från vissa håll. Tråkigt.

Objektiva åskådare, som jag, såg en match som var ganska så jämn i två perioder sen tycker jag ni tar över och vinner rättvist. Men en bra match med slutspelskaraktär var det. Hårt och tufft, fartfyllt. Hoppas ni möts igen i slutspelet. Blir häftigt.

Sen tycker jag tacklingen mot Aho är helt ok. Den tar illa dock och blev det hjärnskakning är det ju trist.

Lite kort om Qatar.
Nu är det definitivt klart de missar både CHL och seriesegern. 2 av 3 bergstoppar sumpade.

Lite annat godis är att allt tyder på Asplöven får kvala. Långt ifrån klart de åker ur men det vore väldigt najs om Qatars farmarklubb degraderas.
Detta är något som skulle skada Qatar mycket och Ostens arbete med nya spelare försvåras betydligt.

Ett annat glädjeämne är att Qatars J20 åter igen missade topp 10 och återfinns som ett lågstatuslag i botten av SHLs J20.

Ganska tydligt också att Qatar inte alls försöker komma ikapp AIK. De har valt en annan väg och det är en återvändsgränd.

Bäst av allt är ändå att jag tycker det börjar slå igenom att Qatar börjar ruttna.
Porsers miljarder kommer göra mer skada än nytta i en klubb som är ett fuskbygge.
Löneskillnader,mammondyrkare,legoknektar,lycksökare som slår ut de egna kommer skapa ett poröst lag som ser bra ut på ytan men alltid rasar ihop.

Man blir glad.

{7804}:
Extremt tråkigt:(
Aho är en modig spelare som vågar spela ett kreativt spel i väldigt utsatta lägen. Med dagens fart och hårdhet på axelskydden går det illa när man får en smäll precis när man tittar upp. Hoppas Aho får må bra bara. En spelartyp jag verköogen högaktar och vill se mera av i SHL. Inte många i hela ligan som har hans kattlika rörlighet och sidledsförflyttningar.

Hjärnskakning på Hetta i förra omg. Nu en ny på AHO:(

Verkar även som det kan vara en hjärnskakning på en FBK spelare.

Hjärnskakning på Aho. Synd, Sebbe gör en kanonmatch fram tills minut 57 då jättebäbisen Sylvegård smäller på honom rätt i skallen. Anton åker då fram till Sylvegård och frågar va fan han sysslar med? Sylvegård kastar direkt handskarna och börjar mata på en oförberedd motståndare. Utan handskar. Domarna får en snilleblixt och visar ut Anton på 2+2! hihihihi! Herregud för den svenska domarkåren alltså.

Jättebäbisen Sylvegård fyller luckan efter juniorsläckar-Hedmans avstängning fpå ett bra sätt. Precis som jag sa så har faktiskt Qatar en hel drös hjärndöda att välja och vraka mellan, royal straight flush i hjärndöda hockeyspelare. Hjärndödast av dem alla är dock Gnomström! Han har en blick som en haj, det är två ögon där, men mest brosk och tomrum mellan öronen. Dessutom bläckdålig, förutom att på att bli utbytt vid tekningar och på att ta idiotutvisningar. Känns Qatar through and through.

En härlig och förstås helt rättvis seger:) Vet inte hur många skott vi släppte till i sista perioden? (Men inte kan det ha varit särskilt många)

Två bra målvakter ikväll men såklart bara en VINNARE:)

Bara älska AIK och vårat sätt att försöka spela hockey i varje situation. När formen inte är på absolut på topp så blir det ibland 'pannkaka' :) Men vi försöker i alla fall anv oss av ett kreativt passningsspel över PRECIS hela rinken.

Längtar så till slutspelet!! Ikväll såg det ut som vår GULD kapten också gjorde det.

/Xtra

Tack för god match Qatar.

Min analys:

Qatar är nästan lika bra i andra, och man kämpar beundransvärt. Men det är en enkel seger. Utklassning är kanske att ta i, men det är då inte jämnt.

Lassinantinen är väldigt duktig i kassen, isens bästa spelare tillsammans med Martin Lundberg som visar en hög STANDARD!

Vi spelar okej, bra fart, högt tempo, okej pasningsspel, men saknar det rätta drivet in på mål samt killer instict framför kassen. Hade vi haft det hade det kunnat rinna iväg med en 4-5 mål, så mycket skiljer det faktiskt i skicklighet.

Vi gör en helt okej match, men kan bättre. Qatar har stora problem, där huvudproblemet är att man inte har ett eget spel. Man mixar sargutdunkarmedley med sina gamla hederliga logg ut. Tror faktiskt inte att man skapar en enda målchans i spel 5-5 på en egen bra prestation på 60 minuter, utan det är misstag från oss, studspuck/flipperspel samt 5-4 som gäller.

Det är jobbigt att slå ifrån sig och jaga efter i 60 minuter, det finns ingen energi kvar till ett eget spel. Visst kan Qatar vinna en och annan match på tändning och på tur, men man är inte direkt orolig över eventuellt slutspelsmöte. Qatar orkar inte i 60 minuter, pga av spelidén, och det finns inte en chans i världen att de orkar över en serie på 7.

Upprepar drömscenariot: Brynäs i kvartsfinal, Qatar i semi, Frölunda i final.

{7804}:
Vi ska inte gå i fällan och gör det inte när vi har pigga ben men nu när AIK inte åker skridsko och blir trötta och slutar tänka förvandlas matchen dit Qatar vill ha den.

Soptippshockey som är Qatars vardag.

Fan va jag hade velat se ett piggt AIK ikväll.

Ja Qatar lyckas bättre med uppdraget i andra perioden. Ett flipperspel studsar in via byxan. Sen förstör man alla tillstymmelser till spel. Stök och bök, slagsmål, brottning och hakning. Spelförstörande moment existerar tyvärr inte ikväll.

Svår match ikväll för domarna, men ändå en mängd grova misstag. Hugg i ansiktet, ingenting. Forsberg ramlar, utvisning. Eilert är i kamp med A Pettersson framför kassen, utvisning? A Lundberg tar i pucken och kastar ut den, ingenting? Det är en dålig nivå helt enkelt då utvisningar inte är utvisningar, och det som blev utvisning inte är utvisning.

Qatar har spelat upp sig, eller spelat och spelat... grisat upp sig, men de bjuder i alla fall på motstånd i andra perioden.

Såg så lovande ut efter en period sen blir alla sega och förvirrade.

Vet inte hur Qatars form är men AIKs andra period är rent bedrövlig.
Minst halva laget är osynliga resten hyfsade.

Som vanligt tycker jag det syns tydligt man är sega och får syra som sprider sig till hjärnan som kortsluts.

{7827}: Hade vi 5mot3 så länge utan mål. Hmm...

{7804}:
Håller med.
Bara 1-0 och chansmässigt ingen enorm övervikt men det är ändå tydligt hur Qatar bara åker med och försöker ta vara på det som bjuds.

I en slutspelsserie håller det inte alls som tur var.

{7827}:

En bra flygplats med inte helt vänlig personal, det är min erfarenhet. :-)

Vad ska man säga efter en period? Det är ett lag som spel ishockey, fintar, passar pucken, bjuder på offensivt lir. Det andra laget kör mest sargutdunkarmedley, och dessutom är alla inköpta och alltså är de mammondyrkare. Ett sargutfrälst mammondyrkande köpelag är faktiskt inte orättvist.

1-0 är i underkant. Qatar håller nere siffrorna genom ett gnetigt spel i sedvanlig ordning, men herregud vilket dödgrävargäng de är. De har royal straight flush i hjärndöda typer, och hjärndödast av dem alla är Gnomström.

Väldigt otur med domsluten dessutom. 4 minuter på oss, 2 minuter på dem, och sen en dubbel. Herregud, vilken match har de sett? De får klubba ner oss, hugga i ansiktet, haka, slasha, och så petar vi tillbaka och de kastar sig så åker vi på en tvåa. Tråkigt, och hoppas att domarna skärper till sig.

{7804}: Sitter på LAX i LA och ser på SportStats att vi tog ledningen mot Luleå. Bra Martin!

Ja nu var det dags igen. De goda mot de onda. En scen från filmens värld skulle kunna vara Sagan om de två tornen, när Alverna i numerärt underläge försvarar klippfästningen mot mörkrets horder från Mordor.

Ser att juniorsläckar-Hedman blir avstängd radioaktivt. Tur för Qatar att de har en hel drös med hjärndöda som lätt kan fylla platsen. Kluven. Visst försämrar det våra chanser att krossa packet då det nästan är som att spela med en man kort för Qatar när Hedman är på isen. Men samtidigt är det bra för Aho, M Pettersson, Holmström, Söderlund, Wingerli och Ohlssons personliga säkerhet. Oj, 6 juniorer blev det visst, imponerande!

Man vet vad man får med Qatar. En inköpt hit, ett överfall dit. En äcklig gnetig smet med sargutdunkarmedley som huvudingrediens, och sen kryddas det på lite med mammondyrkan, brott mot de mänskliga hockeypubliksrättigheterna, och sist men inte minst: överklaga! Qatar känns lite som en blaffig slemmig snorkuse som vägrar lossna från pekfingret efter att man har rotat djupt.

Det ska bli intressant att se vilken taktik Wallson väljer? Blir det att gå för fullt och spöa skjortan av denna styggelse, en Sovjet på 80-talet utspelning likt de två första matcherna i årets säsong? Eller blir det att maskera formen och hockeykunskaperna likt i det tredje mötet? Man luras och Qatars horder tror då efter att de på riktigt har en chans, och så drar man bara undan mattan i slutspelet likt så många gånger förr.

Ja, vilken taktik som än väljs så är jag så otroligt nöjd att vi är de goda som blidkar hockeygudarna. Skellefteå AIK, halleluja!

Såg klart lhcmatchen och blev lite förvånad. Tycker inte det var helmörker utan precis allt som kunde studsa fel gick fel.
Viss ringrost och ett LHC som nog gjorde en toppmatch.
Ork fanns för den närmast puck men resten hjälpte till för lite.

Nu ska jag vara lite flummig och tjatig men jag inbillade mig det fanns en obesvärad känsla i laget.
Kanske hoppas för mycket men jag tror Broadhurst blev ett litet problem som nu är borta och gör att laget kommer fungera utan störning.

Ikväll hoppas jag på en normal bra AIK-match.Gör inte Qatar en toppmatch får de problem.
Skulle Qatar göra en svag insats borde det kunna bli ganska stora siffror.
Om man får önska skulle jag vilja se mål tidigt för att syna Qatars moral. Jag tror det finns sprickor och ett haveri skulle vara njutbart. unjinx

{7603}:

Jag tror att juniorsläckar-Hedman misstog Hetta för en junior? Denne onde hejduk diggar som bekant att släcka unga spelares karriärer.

Tror inte att vi egentligen har olika åsikt om Broadhurst? Han verkar trevlig och sympatisk och försökte. Öppnade godkänt. Man hoppades då på en positiv utveckling efter att han kommit in i laget, träningen, spelsystemet etc, men utvecklingen var tyvärr negativ. Juniorerna som kommer in och kör gör ett lika bra jobb i samma roll. Rätt att släppa honom till Brynäs, ta hans lön och signa fast juniorerna som kommer att bli ännu bättre nästa år.

{7804}:
Såg den nu och den är onödig och vårdslös. Hedman är bara älskad av Osten och Osten är Satan.

Jobbade igår och ska kolla på vår match idag. Var ingen höjdare tydligen men jag gissar den såg ut ungefär som de andra bottennappen i år.

Tror vi har lite olika åsikt gällande Broadhurst. Kors!
Håller med om att han verkade vara positiv och bra kille. Även på isen var han energisk. Var visst sådär igår i Brynäs dvs förmodligen som vanligt..

Jo allt detta borde ha talat för man velat ha kvar Terry. Men att man skickade iväg killen måste väl berott på något? Jag tror det var hans nästan obefintliga förmåga att växa och förändras för att passa in. Han for ju runt på samma sätt hela säsongen och därför hoppas jag på ett lyft för laget när han lämnade även om gårdagen inte pekade på det.

Hoppas nu vi för en gång skull kan göra en toppmatch mot Qatar. Jag har ju en teori om att Qatar fått nästan alla poäng gratis. Nu efter deadline kan dom ju inte handla och även internt riskerar de ingen ny konkurrens så kanske kommer Qatar göra en blek avslutning på serien.

Tycker det är lite upplagt förnedra Qatar men brukar sällan bli så när jag tror det.

{7603}:

Såg du juniorsläckar-Hedmans senaste överfall? Det blir inte ens 2 minuter. Herregud

BGJ:
Mäktigt!!:)

Blivit mindre och mindre med åren för mig tyvärr. Med två 'knattar' är det lite svårare att få till. Visst hade man kunnat gå mera själv (med kompisar) och mindre med familjen. Men har valt att göra tvärtom för att det ska hålla bra över tid. Blir ändå mer ansvar som det är för frun med läggningar (fast vi snackar 'tv matcher')

Sen är det ju Serie A,CL , vinterstudion osv:)

För att inte tala om alla mästerskap:)

Men hoppas på mkt slutspelshockey live i vår:)

Men känns löjligt 'tight' alltså. Drömmen vore för förstås att få Brynäs i en 1a runda. Men känns som vårt spel även passar bra mot FBK. Ett lag jag absolut inte vill möta i en kvart är DIF!!:(
Tror dom har något ruggigt bra på gång och kommer klara sig minst till semi.

Tycker det är länge sedan det känts såpass ovisst om vilka 4 lag som kommer spela semifinal. Titta bara på ett lag som HV? Var har man egentligen dom? Tar faktiskt hellre Växjö även om dom kommer bli bättre och bättre.

Xtravaganskaja: Missar sällan en match jag. 5 hemmamatcher missade senaste 7 säsongerna :P

BGJ:
Mmm helt sant!!
Virrigt är rätt ord. Landslagaskedjan kändes sisådär även om dom stundtals var ok. Men tränarna tyckte väl inte heller det såg allt för bra ut då Norman spelade på rätt så mkt med Jimmie och Forre under andra halvan av matchen.

Nisse var brutalt saknad och verkligen skönt att det inte ska vara något allvarligt. Mkt förvånad att inte Mackan stod från start,dock mkt tveksam att han skulle kunna rädda oss poäng.

Vad tror du om Jimmies status egentligen?

Tryggt i alla fall att truppen är på G att bli hel. Var ett tag sedan:) vore skönt om vi kan hitta en bra 'kemi' i formationerna(Vilket jag tror vi gör)

Var på match 3 i finalserien mot Luleå(kanske vår sämsta match i den serien) och har sett dom två gånger 'live' efter det. Har alltid gått så fantastiskt bra:)

Kommer vara på plats i SKA på tors!! Så ingen behöver oroa sig för utgången:)

Forza AIK:)

Serielunk då det skriker ikväll. En gäspning. Många som är dåliga i kvällens match och få som är bra.

Linköping är bra. I grundserien. I slutspelssammanhang är det ändå en drömmorståndare tillsammans med Brynäs och Qatar. Man kan bara fantisera om en serie med Brynäs i kvarten, Qatar i semi och Linköping i final. Det kan inte sluta på en annat sätt än guld med de historiska 12 raka matcher, inte ens Lärking skulle kunna ändra på det.

Xtravaganskaja: haha okej.

Om dagens match. mja, kändes som en klassisk "efter uppehåll-match" av Skellefteå. LHC kan mycket väl plockat poäng eller vunnit även om vi spelat vårt normala spel. Men överlag kändes laget virrigt och uddlöst samt ingen riktig fart. Hoppas denna genomkörare gör att vi går framåt till Luleå-matchen.

BGJ:
Såklart!! Kanske min ironi lyste med sin frånvaro. Min poäng var att det har varit stora AIK rubriker sista tiden utan att egentligen något är bekräftat.

Sen har det länge pratats om att Svensson är på G.

Men jag själv har trott på KHL eller att han blir kvar i AIK.

Hoppas verkligen han stannar två säsonger till hos oss.

Xtravaganskaja: ÄR klar???? snälla nån... att ta Aftonslasken på allvar i detta fall är något förhastat..

Huruvida Svensson stannar eller inte är osagt. Men att tro att han är klart för något lag alls är komiskt. Liksom varför skriva fast sig redan nu när han har ett oerhört bra förhandlingsläge och med säkerhet ett flertal erbjudanden från flera klubbar.
Tror inte han hamnar i SHL om han lämnar. NLA eller KHL i så fall.

Aftonbladet försöker bara skapa rubriker.

Bara gratulera LHC som var hetare än oss idag. Idag kostade det för mkt att vara utan Nisse,Ritola och Pesonen. Speciellt Nisse var verkligen saknad.

Sen har vi förstås inte råd att ta såpass många tvåor som ikväll.

Bara gå vidare då vi viste på förhand att detta skulle bli en mkt svår bortamatch. LHC är mkt starka hemma och med tanke på hur otroligt många hemmamatcher dom har kvar på slutet är jag övertygad att dom tar 3e platsen.

LHC ser tyngre ut än tidigare säsonger men möter trots det dom väldigt gärna i ett framtida slutspel.

Varför inte i en semi:)

Nu laddar vi för 3p på tors:)

Kom igen AIK!!:)

Xtravaganskaja:
LHC snäppet bättre även i 2a perioden. Men Wingerli måste göra mål med öppet mål. Istället prickar killen stolpen och LHC får sen göra 3-0 för billigt.

Ska till säsongens bästa period i sista om vi ska vända detta.

Jobba,jobba AIK:)

Riktigt dålig 1a period där vi inte klarar av LHC press alls. Sen är det förstås en del oflyt att inte zacke,Norman ,Lundbergs formation satte minst 1 mål.

Nu blir det mkt svårt att vända detta och egentligen onödigt att skriva att vi måste ha nästa mål:)

Kom igen AIK:)

Fantastiskt hur vårat älskade AIK berör:) Tidigare har snacket om Norman varit den stora nyheten. Norman själv förnekar att något är klart. Inför dagen D igår är förstås den största BOMBEN att Svensson är klar för Växjö. Svensson själv förnekar att något är klart:)

Vi fans har sedan länge räknat bort Svensson ur nästa säsongs ekvation. Även om dom flesta av oss hoppas ha fel. Mackan är bäst i hela SHL så självklart vill vi ha kvar killen.

Han har dock två guld redan och är ett superproffs. Vi kommer garanterat få se en mkt bra Svensson resten av säsomgen.

Står fast vid mitt 2-3 tips trots att vi tappat några viktiga spelare.

Kul att se Tim igen och hoppas han får en bra match.

Kom igen nu AIK!!:)

{7603}:

Jag vet inte riktigt Barbro? Tycker att Terry framstod som mycket sympatisk och seriös i de mediasituationer man såg. Men det är väl klart att ett 26-årigt utlandsproffs inte är nöjd med bänken eller lite speltid i 4e-femman.

För mig är det mer att han inte riktigt platsade. Ungefär lika bra som juniorskallarna som kommer in och kör, Söderlund, Ohlsson och Wingerli. Då är det bättre att satsa på dessa killar tycker då jag.

Däremot inte sagt att det kommer att gå dåligt för Broadhurst i Brynäs. Där är det inte lika viktigt att man har en tanke på vad man gör, utan det handlar mest om att frenetiskt tokjaga efter trissan medan Bulan Bon står där och fräser och hytter med näven i båset, och det är Terry rätt så bra på. Jaga efter utan tanke.

{7804}:
Du brukar alltid ha kloka tankar om det mesta.

Vad tror du om spåret jag är inne på att Broadhurst allt mer blev en börda och sänke?
Om det var så borde det betyda ett lyft för gruppen. Kanske i klass med när Vesce försvann.
Först tänkte jag det hade varit tryggare med Broadhurst men jag tycker det såg så illa ut på slutet att han blev som en sten i skon.
En harmonisk trupp utan "problemspelare" måste väl ändå vara bland det viktigaste om man vill gå långt?

Monno:

Jag är ganska säker på att du har fel med att det är pengar som styr, för en ung spelare. Har du en chans att bli något inom hockeyn så är såklart det viktigaste chansen att utvecklas som spelare det viktigaste. Nu är det inte per automatik att en ung talangfull spelare väljer Skellefteå AIK bara för att vi är bäst att utveckla spelare, utan signaler om hur stor roll spelaren kommer att få och ifall spelaren klarar konkurrensen spelar såklart också in.

Att en spelare vill vinna någonting spelar säkert in en del också. Zacke skrev på för oss för att han vill vinna guld, och han hade kunnat tjäna mer pengar på andra ställen.

Är du däremot en 37-årig kanadick som vill casha in på sista rakan innan karriären är i mål, då finns den andra mer lämpliga föreningar.

« · 1728230 · »