Skellefteå AIK

SHL · 16006 inlägg · 301 ämnen

SHL 2015/2016

Sv: SHL 2015/2016
Zappaholic:

Alltså kärnan,det viktiga jag vill få fram:

-er kapten lägger sig på rygg,slänger iväg handskarna,låtsas vara utslagen,alla tänker -in med båren,reser sig på knä och håller sig för ansiktet länge,hjälps ut och sedan återkommer direkt!

Säger allt om Rödin men även en hel del om Bulan och klubben om ni inte tar avstånd.

{7603}: Det säger ingenting, den situationen. Liksom situationen med Jommie inte heller säger någonting speciellt.

Jag ska inte älta, vi vann ju igår, men hur tusan kunde man ta en utvisning på dels Forsell när Rödin höll fast klubban och på Terry när han låste klubban på Rödin? Det var dock orutinerat av Forsell att inte släppa klubban tidigare.
Jaja, det blir säkert lika jämt ikväll. Men vi vinner ikväll också!

{7827}: Broadhurst låste klubban regelrätt EFTER att först ha utdelat ett yxhugg över Rödins klubbskaft. Solklar tvåa för slashing.
Rutinerat av Rödin när han märker att Forsell varit uppe med klubban och rotat i armhålan. Som nån sa härinne: Rödin förtydligar bara för domarna att Forsells klubba inte ska vara däruppe....😀

Huge: Hmm, har du nått klipp på slashingen? Har letat men ej funnit.
Hehe, ja, intressant med förtydliganden... :-)

{7827}: Nä, har inte letat. Går på repriserna i TV under matchen, dom ger klart besked. Att Rödins klubba inte går av är nästan lite anmärkningsvärt, då dom brukar göra det efter betydligt lindrigare hugg.
Ja, det verkar som sagt vara skillnad på förtydliganden och förtydliganden, beroende på om det gäller en motståndare eller egen spelare...😉

AXEL!!

Men jag hatar när Svensson ska ut och dribbla!

{7827}: SATARÖDIN FILMAR IGEN!!!

{7827}: Självklart kom den kommentaren...

{7827}: Hatar fanskapet!

{7827}: berätta mer.. Låter helt otroligt jobbigt att möta en fallande primadonna som honom .
Är det mycket sådant från Brynäs ?

Får bli kamratuppfostran på honom om inte annat

Ser att ni leder iaf

{7827}:
Fyfan vilken blöjkapten i Rödin. Hur kan en klubb se sig själv i spegeln med en sån total fuskpajas!

Zappaholic: Ja, jo, skulle ju kunna säga att självklat kom filmningen från Rödin.
CALOF!!! Tjoho!!

{7827}: Tycker det blir lite larvigt att det ska bli nån jävla häxjakt varje gång han trippas, tacklas eller ramlar.

Zappaholic: Jo jag är nog lite för tuff mot honom, men det är svårt att släppa agget mot honom. Men ni har ju bara en sån spelare enligt mig. Sen blir det ju extra aggressivt därför att han är ju en målgörare och duktig hockeyspelare, så därför blir man förbannad på honom. Jag helt ärligt att han är för mesig ochbhan förtjänar inte kaptenstiteln. Bara för att man är en poängspruta så betyder inte det att man är en ledargestalt.

Så onödigt av Lindholm...

{7827}: Jag tror att laget är bättre på att avgöra att han är en ledargestalt än vad läktarcoacher är. För vek för NHL, det tror jag däremot. Den här matchen blir svår att ta poäng i för oss.

Där åkte Lindholm på Starky. Sicken filmning...

Zappaholic: Näe det var ingen filmning, där har du också fel... :-)

{7827}:

Wonderbaum ser att han kommer och åker ut och låtsas bli trippad. En helt medveten handling.

Nr 18 i Brynäs, Kapten Mensblöja Kapten Rödblöja.

Håller med mycket onödigt åka på målisen av Lindholm. Börjar vilja se lite mer från hans sida.
Bra med 2-0 men som vanligt i höst förutom mot Qatar börjar vi svagt.
Tycker AIK ser nertränade sega och stela ut.

2-0 efter första, där det andra målet är så oerhört grannt. Vi stormar mot FJORTONDE raka segern över Brynäs. 14!!! Ett fyra!

Sen herregud vilken jävla kärring Antonia Rödin är. Även Wonderbaum är där och fuskar. Brynäs blir mer och mer som Qatar känns det som med deras osportsliga jävla uppträdande, och precis som Qatar så diggar de att åka på torsk mot oss.

Avskyr fan den där Rödin... vilken fjantig jävla isprinsessa hon är.

{7804}: Hahahaha...Starky blir inte pååkt menar du? Sätt på glasögonen eller ta av de SAIK-färgade du har på dig.

Herrejösses. Ni kan åka på någon korrekt utvisning under en säsong, även om jag aldrig sett dig erkänna en endaste...

3-0, men vi ligger under i skottstatistiken, faan också!!!

Bulan har mage att anklaga SAIK att filma:) gillar tränare / spelare som kan flytta fokus från sina egna brister, men då ska man FAN ha lite glimt i ögat.

Kom igen AIK

3-0 nu matar vi på!!

{7804}: Där har du fel.

4-0, men visst leder vi snart skottstatistiken hoppas jag?

{7827}: oj 4-0 redan mot laget jag tippat som mästare !

Starkt av er

Men bulan har säkert ett ess eller två i rockärmen som kan ge mål och Oscars

Hur ser matchbilden ut då, står ni emot Brynäs anstormning?

Inom 3 min får vi spela Box. 6 utespelare på banan...

eltifoso: Jo vi reder oss hyggligt...

{7827}: Idag är vi numret för små. Vi behöver spelare som Salmela och Bertilsson för att kunna rå på er på bortaplan

{7827}: Har Brynäs blivit utvisar mycket då, eller klarar de sig som brukligt trots amma hakningar de kör med?

{7827}: Men jag ju synsk! Fel på anledningen dock. Men nu lär ju Brynäs dra ifrån i skottstatistiken ! Skit!

eltifoso: Ha! Inte en minut i PP för AIK ikväll... Sveriges sämste domare dömer... Sären P.

eltifoso: Blir lite komiskt när ett fans till laget som skapat ryggsäckshockeyn och gjort hakningar till en konstart gnälla över Brynäs :-)

Det ser inte bra ut, vi ligger under 18-20 i skottstatistiken tror jag.

Uj uj uj! Snart har vi då vunnit FJORTON raka matcher mot Brynäs. Man får bevittna en smärre utklassning. En överkörning.

Det känns bra.

Det känns också bra att se Antonia stå där och snyfta i TV.

Brynäs förstafemma spelar jämnt med oss. Igår filmade de med 25 minuters istid, och ni ikväll så verkar det bli något liknande. Har svårt att se att de ska ha så mycket kraft kvar.

Våra toppforwards spelar 16-17 minuter. Ett smart lagbygge, en smart coachning. Vi är tunga i back-to-back samt slutspel när vi maler på med 20 man.

Hoppas att vi inte visar någon nåd eller barmhärtighet, utan att vi fortsätter och öser på mot ett tröttkört filmande Brynäs.

Ser också att Frölunda går på pumpen. Då är vi överst igen, sitter på tronen och blickar ner på undersåtarna igen! Vi är där vi hör hemma helt enkelt! :-)

{7827}:

har inte sett reprisen, och kan ha fel. Jag tycker att det ser ut som att Wonderbaum ser att Lindholm jagar efter mot Brynäs back som har pucken, och trots att det egna laget ohotat har pucken i ägo så glider han ut från kassen 2 meter just innan Lindholm åker förbi. En "Hadelöv" så att säga. Vi får kolla upp det efter match!

{7827}: Men jösses människa. Är du manisk med skottstatistik eller? :-)

Zappaholic: Ja nu när det säger det så. Tror jag glömde ta min medicin i morse.

{7827}: Ska ge et att ni är det näst bästa laget vi mött. FHC på tredje plats.

Zappaholic: Vårt boxplay ikväll har varit superbra.

{7827}: Vi borde satt något i första i pp. Sen har det varit uddlöst.

12 raka segern i SHL. F J O R T O N D E raka segern mot Brynäs. Serieledare.

En bra Lördagskväll helt enkel, som Martin Lundberg brukar säga.

Nästa möte mot Brynäs sen i vinter... på hemmaplan... det längtar jag redan emot. Blir det 15:e gången gillt för Brynäs då? Man undrar sa flundran? hihihihi!

Det bifogade klippet illustrerar på ett bra sätt hur det känns att tampas mot Brynäs. Kanske borde vi införa något slags handikappsystem så att det blir mer ovisst och spännande?

Bra match igen ikväll av oss. Som jag skrev tidigare så har vår Sovjetiska traktor lagt i treans växel nu och går på alla cylindrar, och då är det förjävla svårt att få stopp för den.

Många som är briljanta i back-to-back mötet. Både Hanses och Anders "Väggen" Svensson spelar förtroendeingivande. Mycket bra målvaktsspel i båda matcherna. Backsidan ser oerhört stabil ut och Nisse Burström är i sitt livs form. Tror inte Burström skulle göra bort sig i NHL om han spelar som han gör just nu. Framåt är både Adam Pettersson och stridsvagnen Martin Lundberg oerhört svårstoppade. Calof ser pigg och avig ut, tycker också att Broadhurst är en lurig spelare som ser bättre och bättre ut för var match.

I Brynäs vill jag lyfta fram två spelare. Antonia Rödin, en riktig tuffing. Tyvärr blev mensvärkarna för kraftiga i tredjeperioden och hon tvingades kliva av. Samt Daniel "fistpumparn" Mannberg, man har hjärtat i halsgropen varenda gång man ser nr 31 på isen!

Näe, skämt åsido... Brynäs är ett bra hockeylag. Scott är en väldigt spelskicklig och kylig spelare, duktig. Var imponerad av unge Sandström i kasse igår. Kihlström är bra på backen. Sen är det kul att se Lukas Karlsson (var det rätt?), den unge debutanten på backen, som jag tycker är bland de bättre. Bra på rören och tar för sig på sien, det ska bli spännande att följa honom. Sen saknade Brynäs Salmela och Bertilsson, och Vrana som också är en tongivande spelare.

Det som skiljer mellan lagen är bredden, speciellt på forwardssidan. Där skiljer det ganska mycket, och toppspelarna i Brynäs orkar inte när de ska spela 10 minuter mer per match två dagar i rad. Det säger sig självt. . Men som jag skrev tidigare så ingår det lite grann i vår spelplan, att trötta ut motståndaren med forecheck, press, skridskoåkning och närkamper.

Förresten... Bagdad tycks mena allvar med att lägga Skellefteå-hatet på is ett tag och fokusera på sitt eget köpegäng.

Det lämnar inte mycket utrymme till vedergällning. Det känns tomt! Vad fan ska man göra då? Jag som hade flera julmelodier på G.

{7804}: Ditt äckliga svin, inavel förmodar jag. Hoppas du drabbas av livets alla olyckor.

{7225}:

värst vad du var sur och otrevlig. Det får man ta efter 14 raka segrar. Bulan Bob verkar då övertygad att ni kommer att vinna en match mot oss snart. Vem vet, kanske det blir 15e gången gillt? Eller 30e?... det ska bli kul att följa den här supersviten för oss i alla fall.

Rödin får åka hem och träna lite mer på den döende svanen, då kommer det nog att ordna sig tillslut!

{7804}: Ja, Rödin får väl titta på den där Youtubevideon med Jimmie Jump i huvudrollen. Jimmie måste ju vara filmningskonstends okrönte läromästare, alla kategorier.
Nävisstja, han förtydligade ju bara för domaren att norrmannens lilla touch med handsken faktiskt höll på att ge skador för livet....

Huge:

Rödin filmade mer i helgens back-to-back än vad guld-Jimmie har gjort under hela sin karriär. Och det var då inte bara Antonia som kastade sig vid minimal beröring precis som hon brukar, utan det var mer systematiskt, troligtvis på order tippar jag.

Extra skönt att vinna när ni uppträder så, och när Bulan Bob går ut på PK innan och säger att det är VI?!? som filmar... det blir en liten extra krydda för oss.

Måtte denna supersvit aldrig stoppas! Jag förstår att ni inte är så förtjusta i oss. Jag skulle inte heller vara så förtjust i någon som smiskade upp oss i FJORTON raka matcher!

« · 1713138 · »