Uj uj uj! Snart har vi då vunnit FJORTON raka matcher mot Brynäs. Man får bevittna en smärre utklassning. En överkörning.
Det känns bra.
Det känns också bra att se Antonia stå där och snyfta i TV.
Brynäs förstafemma spelar jämnt med oss. Igår filmade de med 25 minuters istid, och ni ikväll så verkar det bli något liknande. Har svårt att se att de ska ha så mycket kraft kvar.
Våra toppforwards spelar 16-17 minuter. Ett smart lagbygge, en smart coachning. Vi är tunga i back-to-back samt slutspel när vi maler på med 20 man.
Hoppas att vi inte visar någon nåd eller barmhärtighet, utan att vi fortsätter och öser på mot ett tröttkört filmande Brynäs.
Ser också att Frölunda går på pumpen. Då är vi överst igen, sitter på tronen och blickar ner på undersåtarna igen! Vi är där vi hör hemma helt enkelt! :-)
har inte sett reprisen, och kan ha fel. Jag tycker att det ser ut som att Wonderbaum ser att Lindholm jagar efter mot Brynäs back som har pucken, och trots att det egna laget ohotat har pucken i ägo så glider han ut från kassen 2 meter just innan Lindholm åker förbi. En "Hadelöv" så att säga. Vi får kolla upp det efter match!
12 raka segern i SHL. F J O R T O N D E raka segern mot Brynäs. Serieledare.
En bra Lördagskväll helt enkel, som Martin Lundberg brukar säga.
Nästa möte mot Brynäs sen i vinter... på hemmaplan... det längtar jag redan emot. Blir det 15:e gången gillt för Brynäs då? Man undrar sa flundran? hihihihi!
Det bifogade klippet illustrerar på ett bra sätt hur det känns att tampas mot Brynäs. Kanske borde vi införa något slags handikappsystem så att det blir mer ovisst och spännande?
Bra match igen ikväll av oss. Som jag skrev tidigare så har vår Sovjetiska traktor lagt i treans växel nu och går på alla cylindrar, och då är det förjävla svårt att få stopp för den.
Många som är briljanta i back-to-back mötet. Både Hanses och Anders "Väggen" Svensson spelar förtroendeingivande. Mycket bra målvaktsspel i båda matcherna. Backsidan ser oerhört stabil ut och Nisse Burström är i sitt livs form. Tror inte Burström skulle göra bort sig i NHL om han spelar som han gör just nu. Framåt är både Adam Pettersson och stridsvagnen Martin Lundberg oerhört svårstoppade. Calof ser pigg och avig ut, tycker också att Broadhurst är en lurig spelare som ser bättre och bättre ut för var match.
I Brynäs vill jag lyfta fram två spelare. Antonia Rödin, en riktig tuffing. Tyvärr blev mensvärkarna för kraftiga i tredjeperioden och hon tvingades kliva av. Samt Daniel "fistpumparn" Mannberg, man har hjärtat i halsgropen varenda gång man ser nr 31 på isen!
Näe, skämt åsido... Brynäs är ett bra hockeylag. Scott är en väldigt spelskicklig och kylig spelare, duktig. Var imponerad av unge Sandström i kasse igår. Kihlström är bra på backen. Sen är det kul att se Lukas Karlsson (var det rätt?), den unge debutanten på backen, som jag tycker är bland de bättre. Bra på rören och tar för sig på sien, det ska bli spännande att följa honom. Sen saknade Brynäs Salmela och Bertilsson, och Vrana som också är en tongivande spelare.
Det som skiljer mellan lagen är bredden, speciellt på forwardssidan. Där skiljer det ganska mycket, och toppspelarna i Brynäs orkar inte när de ska spela 10 minuter mer per match två dagar i rad. Det säger sig självt. . Men som jag skrev tidigare så ingår det lite grann i vår spelplan, att trötta ut motståndaren med forecheck, press, skridskoåkning och närkamper.
värst vad du var sur och otrevlig. Det får man ta efter 14 raka segrar. Bulan Bob verkar då övertygad att ni kommer att vinna en match mot oss snart. Vem vet, kanske det blir 15e gången gillt? Eller 30e?... det ska bli kul att följa den här supersviten för oss i alla fall.
Rödin får åka hem och träna lite mer på den döende svanen, då kommer det nog att ordna sig tillslut!
{7804}: Ja, Rödin får väl titta på den där Youtubevideon med Jimmie Jump i huvudrollen. Jimmie måste ju vara filmningskonstends okrönte läromästare, alla kategorier. Nävisstja, han förtydligade ju bara för domaren att norrmannens lilla touch med handsken faktiskt höll på att ge skador för livet....
Rödin filmade mer i helgens back-to-back än vad guld-Jimmie har gjort under hela sin karriär. Och det var då inte bara Antonia som kastade sig vid minimal beröring precis som hon brukar, utan det var mer systematiskt, troligtvis på order tippar jag.
Extra skönt att vinna när ni uppträder så, och när Bulan Bob går ut på PK innan och säger att det är VI?!? som filmar... det blir en liten extra krydda för oss.
Måtte denna supersvit aldrig stoppas! Jag förstår att ni inte är så förtjusta i oss. Jag skulle inte heller vara så förtjust i någon som smiskade upp oss i FJORTON raka matcher!
{7804}: Det är inte direkt i närkamperna Skellefteå är starka, där förlorar ni mkt, det är mer i skridskoåkningen och stressandet och tillvaratagandet på målchanserna samt bra förstapass ni vinner.
{7804}: Streaken ni har betyder ju inte speciellt mycket för någon egentligen. Matchen vi förlorade i förrgår och matchen vi förlorade i går är sex tappade poäng. Inget annat.
Det som hände förra säsongen spelar ju ingen roll nu, det är ju inte så att spelarna åker omkring och funderar på den där streaken under matcherna.
Den ende som tjatar om det är ju du. För många andra, inklusive mig själv, är det egalt.
Sen blir det du skriver om Rödin enbart patetiskt. Dags att du kammar till dig lite. Var en god vinnare istället. Jag är en god förlorare. Vi förlorar mot ett för tillfället bättre lag...
Om man vill göra det enkelt för sig så kan man säga att vi har ett bra lag med många skickliga spelare, både bredd och spets. Detta kombinerat med ett mycket smart spelsystem och grymt grundspel gör att vi är en riktig lagmaskin när det kuggar i.
Läs mitt inlägg 2015-11-27 12:30 om hur jag ser på vårt spelsystem om du orkar.
Jag tycker att vår absoluta styrka jämfört med andra lag är att vi spelar i ett högre tempo, och vi har ett spelsystem och spelarmaterial som gör att vi har mer ork. Passningsspelet är nyckeln, sitter inte passningarna så är vi ganska mediokra.
Tycker själv vi har många små spelare som är väldigt bra i närkampsspelet. Jobbiga intensiva kvicka spelare, har sett backarna slänga långa blickar mot spelare som Norman, Adam Pettersson, Sebastian Olsson, Petterström... helvittes vad jobbig typ säger blickarna. På backsidan så vinner våra små backar ofta pucken och petar bort den, Burström, Heed. Och så har vi då "riktiga" bra närkampsspelare som Anton Lindholm, Urbom, Martin Lundberg, guld-Jimmie. Tycker själv vi är riktigt bra i närkampsspelet.
Men om du menar att närkampspelet är mer det statiska spelet i nere i egna sarghörnet eller framför egen kasse... där är vi inte speciellt bra om vi jämför med era bjässar i Qatar. Som "tur" är så brukar matcherna inte utspelas så mycket där, utan mer med pucken i eget ägo! ;-)
för mig betyder streaken oerhört mycket. Kommer att vara extra taggad när vi möter Brynäs. Vi måste göra allt för att behålla denna makalösa svit. Har aldrig hört talas om ett lag som vunnit 14 gånger i rad mot en motståndare i samma serie. Det är banne mig helt otroligt!
Hoppas att våra krigare känner samma sak! Vill absolut inte att den någonsin ska brytas.
Sen om Antonia... bevisligen en jätteduktig hockeyspelare även om hon får lite problem när bevakningen och motståndaren är lite tuffare än vanligt. Stör mig bara något oerhört på non-stop filmningar i två matcher på två dagar. Du måste förstå att motståndarfansen blir jävla förbannade när domarn går på dessa ständiga dykningar. Jävligt irriterande! "En retsticka" skriver en del som RP på hockeysverige... ja hon lyckades då reta upp mig!
Jag kanske inte är en så god vinnare, men jag är då fan en bättre vinnare än vad Antonia, Bulan Bob och en del av era skribenter med Lejonkräk i spetsen är bra förlorare.Säger iofs inte så mycket.
Egentligen gillar jag Brynäs som förening, en sympatisk förening med anor och traditioner. Men ogillar skarpt vissa av era representanter, ledarskapet. Väldigt väldigt dåliga förlorare, och eftersom Skellefteå AIKs ledare och representanter är så hedersamma och sportsliga så får då min internetpersona ta på sig rollen som dålig vinnare för att yin-yang balansen ska jämna ut sig i universum.
Zappaholic: Ja, det där fåniga tjatet om Rödins påstådda filmningar är ju framförallt nåt som inte stämmer med verkligheten. Man har retat sig på att han möjligtvis nån gång har ramlat lite enkelt, och sen är ryktet igång. Blir ofta så när det gäller skickliga spelare som motståndarna egentligen är rädda för och mer än gärna ser i sitt eget lag. Ta incidenten i fredags till exempel: Rödin får en armbåge över näsan, oavsett om det är en korrekt tackling eller bara otur, så tar den ju lik förbannat på ett ömtåligt ställe där man är helt oskyddad. Rödin slänger handskarna och går ner på knä, förmodligen i tron att nåt är brutet. Lite svårt att känna efter med händerna i det läget, om man har handskarna på sig. Sen åker han ut i båset, sitter nåt byte och är tillbaka igen. Big deal, inte första gången en spelare fått en fulsmäll eller korrekt tackling och tvingats pusta ut lite i båset, för att sen ge klartecken till tränarna att man är Ok för spel igen. Och när man har kalla fakta på bordet och fått bevisat att den största filmaren av alla finns i SAIK (ja, den jättefilmningen mot Norge är redan en klassiker i filmbranschen), så tycker jag att man ska ligga lite lågt i sin kritik mot Rödin. Och det blir ju inte bättre av att samma jättefilmare är den som utdelat den hittills fulaste tjyvsmällen bakifrån, när han kommit in som tredjegubbe och från blind side sänkt en motståndare med armbågen. Det fula tilltaget får Karalahtis käkkross på Vrana att framstå som ett skolexempel på en juste och korrekt tackling.
tror och hoppas att vi kan piska dem igen i Januari när vi då möts på vår hemmaplan. Då är det alltså 15... F E M T O N!!!... raka segrar mot Brynäs!
Sen ponera att vi stöter på dem i slutspel sen. Tänk om vi tar dem med 4-0 som vi brukar göra. Då blir det alltså 19 raka segrar mot Brynäs! N I T T O N!!!???!!! Kan nästan inte tänka mig ett roligare scenario, det skulle vara lika kul som att krossa Qatar med 4-0 i slutspelet och då gå upp i 12 raka slutspelsvinster mot dem!
Förresten, hur står det till mot MoDo? Hur många raka är det vi har mot dem? Måste ju vara tiotalet eller där runtomkring?
Mentalt kan det fan inte vara något kul läge för filmarna från Gävle när vi står för motståndet? Asså, för att dra lite paralleller med boxningen som jag brukar göra. Tänk dig att du är en boxare som kliver upp i ringen... nu jävlar ska jag knäcka den jäveln tänker du. Motståndaren står där mittemot med ett litet självsäkert hånflin på läpparna precis som guld-Jimmie brukar göra. Samma motståndare som du alltså har åkt på 14 raka förluster på knock out emot. Du försöker lura dig själv och vara tapper, men skammen och rädslan börjar sippra ut från det undermedvetna och knäna börjar skaka... nej den här gången är det min tur, försöker du lura dig själv med.
Den kan inte vara ett enkelt utgångsläge rent mentalt?
"Sen åker han ut i båset, sitter nåt byte och är tillbaka igen."
En jättelögn.
Rödin står framåtböjd och tittar ner på pucken som han flipprar med stillastående. Adam Pettersson sätter in en helt juste tackling i spel 4-5, som säkert gör ont. Det är hockey.
Rödin kastar handskarna, rullar runt på isen, behöver hjälp för att ta sig ut till båset. Domarna konfererar i 10 sekunder, och Antonia ser ut som om ambulansen behöver tillkallas. Domarna ger signal för ingen utvisning, spela vidare.
Vad händer?
En halvsekund efter domslutet hoppar Rödin in över sargkanten fullt frisk med full energi som värsta ninjan just innan pucken ska släppas.
Precis som en italiensk fotbollsspelare skulle ha gjort, eller Per Ledin. Sådant gillar inte jag, och jag tror inte att jag är ensammen om det? Inte direkt Martin Lundberg standard. När Martin åkte på en betydligt hårdare smäll åkte han direkt ut till båset av egen kraft. "Det är skämmigt att ligga kvar på isen" säger han själv efter match. På den efterföljande PK så sitter sen där Bulan Bob och hävdar att Skellefteå AIK filmar.
Till saken hör att det är en av ett dussin direkta filmningar och förstärkningar av Antonia, på en helg!
Ovan beskrivningar gör att dessa 14 raka vinster smakar ännu godare. Jag tycker inte att det är ett okej ledarskap från varken Bulan eller Antonia.
{7804}: Jo, jag skrev väl att streaken var viktig för dig. Sen är det väldigt charmigt att sparka nedåt. Är man toppen ska man inte ägna sig åt så mycket sparkande, för fallet blir bara brutalare när det kommer.
Fler kommer njuta i skadeglädje i det här forumet...
Försöker någon klättra förbi dig på ett ärligt sätt så får du ta kampen på ett ärligt sätt. Det tycker jag. Men ifall någon underifrån är där och gnager dig på tårna så ser jag inget fel i att "sätta ned foten"...
Osportsligt uppträdande av Bulan Bob och Antonia, och ser absolut inget fel i att belysa detta med en dos sanning. Även om vi "råkat" vinna 14 raka mot er så är ändå det jag beskrivit sanningen.
Sen är Brynäs ingen förening som jag ser ned på, och tycker inte att jag sparkar nedåt även om vi just nu leder tabellen.
Löjligt påstående. Ditt lag ligger ovanför i tabellen, därför måste du ta personangrepp, osportsligt uppträdande och ledarskap, samt ge tummen upp till direkta lögner. Nej.
{7804}: Nope, jag kan hävda att du har fel i sak. Det är ingen objektiv sanning det du skriver. Det är din subjektiva uppfattning. Det är ju första hand du och några vapendragare härinne som anser så som ni gör. Därför är era påståenden inte värda så värst mycket.
Jo, Jenny filmar. Minns en försäsongsmatch när han blev "knätacklad", karriären var i princip över, så såg det ut på isen i alla fall.
Men han kanske inte filmade, han förtydligade bara. Så gör ju ni i SAIK. Alla andra lag filmar.
Du får träna dig lite i retorik och gärna återkomma sen ;-)
Läste Yoda redan svarat Huge som måste ha slagit något slags rekord i att vara ute och cykla här på HS.
Rödin satt inte något byte,ingen armbåge osv.
Rödins smärttröskel kan inte vara speciellt hög. Nä det handlar inte om det utan är stor teater helt enkelt. Som försvar ska sägas att jag känner inte till Rödins historia utan jag tror mycket av hans filmande nuförtiden är regisserat av Bulan den smutsiga.
Brynäs får leva med att när man plockar in en smutsig ledare får man ett smutsigt lag.
Jimmie kommer inte in från blind side, bakifrån,armbåge!
Har kollat på den nyss och det handlar om att LHCarn är låg,JImmie ÄR tredjegubbe och det tar illa.
Det Huge beskriver är dock klockrent Brodins tjyvsmäll på Anton Lindholm,
Zappaholic: du menar när han får en klubba mellan benen och brynäs-spelaren använder klubban som lyftarm? nej då.. det är säääääääkert en filmning. oavsett om man har susp lr inte så lär det där ta riktigt ont. någon som lyfter och trycker suspen in mot pungen. tänk efter själv snälla du. minst lilla skiftning av suspen så att den klämmer en ömtålig del av pungen så tar det ont. PUNKT...
har inte sett den situationen du pratar om så kan inte svara på den(men generellt blir de flesta spelare skraja när dom åker på en knätackling eller ihopåkning av benen med knät som största mottagare, så är det varken otroligt att det gör ont och/eller träffar så att någon nerv i knät reagerar. så att kalla reaktion efter en hmm, låt oss säga en kollision av knän så har iaf jag svårt att se att det ska vara en filmning.)
Antonia Rödin åker och kastar sig vid ett dussin tillfällen under helgens back-to-back. Han ligger där och är allvarlig skadad för att sedan plötsligt bli tvärfrisk när det korrekt inte blev utvisning. Det syns tydligt att våra killar har samma uppfattning som vi har här inne, han är en väldigt impopulär motståndare pga filmningarna och osportsligheten. Dessutom har han mage att vid det tidigare mötet stå där framför TVn efter match och snyfta och klaga på domaren att det inte blev utvisning för Skellefteå. I en match där han likt i helgens möte åker och kastar sig, vilket då Pesonen fan inte gjorde då Kihlström attackerar pungen.I en match där Skellefteå är överlägsna spelmässigt och för matchen från minut ett till 60, men ändå drabbas av fler utvisningar. Precis som gårdagens match, och det var då fan inte domaren som gjorde att vi vann med 4-0.
Sen Bulan Bob. Jag vet inte hur många gånger jag hört: jag tycker vi var det bättre laget! efter en förlust. Och förlusterna radas upp. Bortförklaringar om det mesta. Sen ska det klagas på att Skellefteå filmar, när det är helt jävla uppenbart att det faktiskt är Brynäs som ligger där och kullrar mest hela jävla tiden. Enormt osportslig ledare som dessutom är direkt lögnaktig.
Allt ovanstående är upprörande och provocerande för en Skellefteåsupporter.
Du får skriva subjektivt tyckande hit och dit hur mycket du vill, men du klarar då inte att ta till dig fakta.
Försök vinna en match genom att vara det bättre hockeylaget. När det inte fungerade, fokusera på den egna prestationen och rannsaka ert eget spel istället för att ljuga och hitta på om motståndaren och sen skylla på domaren eller vem fan som helst. Tråkigt att ni ska hålla på sådär, och det är ert eget jävla fel att vi sitter här och retas med er. Ni förtjänar det!
men tur att han blev "frisk" då precis en halvsekund efter att domaren meddelade att det inte var utvisning!
Han kan också ha drabbats av oturliga spasmer i benet samt ett tillfälligt virus som påverkade balansen ett dussin gånger i helgen, men tur att han blev "frisk" ganska fort varenda gång efter dessa oturliga men kortvariga sjukdomsattacker
{7804}: Fakta? Det är din åsikter, inte fakta. När du använder åsikter som fakta så använder du en smutsig härskarteknik. Fatta, du diskuterar dina subjektiva åsikter, inte vad som är fakta. Försök förstå det nån gång.
Sen att du knappt vet vad du pratar om gör inte saken bättre...
jamen då säger vi så. Rödin filmade inte någon gång i helgens möte och var allvarligt skadad men blev tvärfrisk som tur var. Forssell satte in en jättehakning där, och oj vilket hugg där av Broadhirst, sen alla dessa luftturer efter ojusta jätteknuffar och solklara trippings. Det var domarens fel att Brynäs inte vann.
Precis som Bulan säger så filmar däremot Skellefteå mest hela tiden. Brynäs är det bättre laget. Japp!
Och Janne Pesonen, har är en riktig filmare!
Mitt tips var att uppträda lite sportsligare och försöka vinna genom att vara det bättre hockeylaget. Fokusera på den egna prestationen och rannsaka sig själv och försöka utvecklas, baserat på verkligheten.
Men men... subjektiva åsikter av mig såklart. Med en liten annorlunda verklighetsuppfattning än dig zappa.
Jag önskar er välkomna upp till Skellefteå i Januari. Blir det 15e gången gillt måntro?