Skellefteå AIK

SHL · 16006 inlägg · 301 ämnen

SHL 2015/2016

Sv: SHL 2015/2016
Xtravaganskaja: Vinst 2-0 mot LHC. Kul att vi studsa tillbaka men mest kul att se Tim Söderlunds (-98a) insats. Han ser ut som 12 år men hockey kan han spela och jäkla charmig i intervjun efter matchen.

{7827}: Herregud vilken premiär!! :) Efter bra J20 spel belönas återvändaren. Nu hoppas vi ryktena stämmer att fler supertalanger är på väg tillbaka till AIK:)

Igår gör tydligen Linus en magisk träning och idag går Rim in och tar för sig ordentligt. Snittåldern på vårt lag idag måste varit rekordlågt!

SHL bästa målvakt i Svensson håller sin 5e nolla! 5e alltså:)

29 skott ikväll och toppar troligen målvaktsligan efter kvällen insats.

Riktigt skön vinst och nästan inget 'kladd' vilket kanske var det bästa.

Var väl egentlgien bara 1 farligt PP av LHC i hela matchen.

AIK:)

Jag är klart berörd efter ha sett matchen mot lhc i natt.

Inte bara Söderlund men även Wingerli Ohlsson,Norman och många andra drog igång ett snurr så tankarna gick till Arvidsson.

Forssell,Adam P,Z,Calof,Pontus,Axel men även Jimmie när han var med.alla såg ut dras med i den galna skridskofesten.

Tror det var bara för några månader sedan jag tänkte är det inte lite tunt med återväxten på forwardssidan.

Så pass förstår jag med att det går inte bara ha Arvidssontyper men igår såg det ut som när Ritola och Jimmie klev av att det blev öppna spjäll. Nog tror jag det skulle funka ganska bra när lika barn leka bäst.

Det kändes som fabriken vill få fram Krutov,Makarov,Larionov-kopior.

Jimmie,Pesonen,Ritola,Lundberg ska vara pigga och fräscha för att bidra. Då behövs dom,framför allt i slutspel och över tid. Annars blir det lite bromskloss över dom.
Ett år eller två till på de yngre så blir det ännu bättre.

{7603}:

Ren och skär poesi Barbro, av yttersta klass! ;-)

{7603}: Ja alla duktiga junisar behövs. Min föraning uppfylldes tyvärr. Ritola skadad igen. Vad är det med karln? Han verkar inte ens vara gjord av glas utan sockervadd.

{7804}:
tackar,men man blev så glad se de yngre igår.

Sofos.
Ritola kanske är bara allmänt sliten efter mycket matcher.Oroande ändå.
Positiv överraskning spelmässigt ändå men han behöver nog mer tid komma ikapp.

Kul med vinst mot jurgåårn på annandan. Hafsigt spel, det märks att det var ett tag sedan de spelat match. Rättvis seger ändå. Norman glänste till ikväll tyckte jag.
En annan sak som jag läste i Aftonpravda, se länken nedan, är detta med hatramsor som vissa lag SHL är intimt förknippade med. Nu handlar ju länken om spelare som själva sjunger hatramsor och inte supportar som vi i SHL har erfarenhet av. Visst vore det väl bra om vi supportrar kunde sluta sjunga om att hata andra lag på matcherna? Älska era egna lag istället! Med det vill jag önska er god fortsättning och ett gott slut!

{7827}:

tycker det var en rätt rolig match även om vi var ganska överlägsna. 4 skott i målramen där vi gör 5 mål. Djurgårn har haft sjukt flyt i varenda match vi spelat mot dem i år.

Nu gäller det att sätta Frölunda på plats och visa vem som är bossen i svensk hockey, visa vem som är alfahanen. Jävlart vad jag är laddad. Vi ska upp överst på tronen igen, och Frölunda borde självmant kliva åt sidan om de inte vill bli bryskt nedkastade av tungviktaren Skellefteå AIK.

Ser även att Lassinantinen står för en avgörande insats för Qatar i straffläggningen. Självmål! hihihihi!

{7827}:
Ritola har lite tendenser till att utveckla fetma, det kan signalera en viss slapphet i träning, skötsel av kost. Vilket i sin tur leder till en viss kroppslig skörhet.

{7804}: Såg du att liraren Mannberg målade igen senaste omgången. Hockeygodis!

Måste värma ett hockeyälskande hjärta som ditt eget :-)

Tarasov: Isåfall så har jag själv vissa egenskaper gemensama med käre Ritola. :-)

{7827}:
Jo den biten gäller väl för egen del också:) Vill poängtera att jag faktiskt inte vet hur det ligger till, men det kan ju vara en teori

Zappaholic:

Ja, vi snackar om en livsfarlig kille. Bara att fråga random kroggäst uppe i Boden.

Ser fram emot vår på förhand mycket spännande duell den 6:e Januari. Blir det femtonde gången gillt för er måntro?

Kvällens match mot Frölunda blir ju högintressant. Nu har vi mött dem i två bortamatcher där vi fick stordäng i båda. Den första matchen var hemsk, den andra var bättre men Frölunda var mycket mer effektiva i den också.
Ska bli intressant och se om våra tränare har lärt sig något från de första matcherna eller om man väljer att köra på i gammal god stil. Jag tippar 4-3.

Sen så hoppas jag ju på MoDo-vinst borta mot Örebro och att Rögle torskar mot Linköping. Då finns det häng på plats 11-12. Det blir inget slutspel för kära MoDo tyvärr men jag vill inte se dem kvala heller.

Ja, Frölunda är för närvarande enda laget vi inte vunnit mot denna säsong.
Uppladdat:

500x0-shl_dec_28.jpg

Ja då var det dags för dagens faktakoll. Anders "Sållet" Nilsson agerar som om han vore lika skotträdd som i senaste hockey-VM mot Kanada.

En Qatarsanning: målen var högst 1% Sållets fel! Han rår bara för 0.1 av dessa fem insläpp. Japp!

Ta och kika på highlights från matchen och bilda dig en egen uppfattning! Hihihihi!

Nej men dra på trissor! Eilert får dyngstryk efter att Lauridssen läxat upp finlandsfärjan efter sedvanligt fult spel. Avstängd.

Men vad händer? Qatar överklagar. En riktig högoddsare! hihihihi!

{7804}: Vi ska väl hålla oss till vad spelarna presterar på isen, eller hur?

Vi får väl se vad som händer den 6:e. Sviter spricker ju förr eller senare...

{7804}: Jag tror att varenda lag hade agerat som Luleå i det här fallet. Helt rätt att han spelar eftersom straffet är avtjänat.

Det är ett ursinnigt temp och mycket närkamper när seriens två bästa lag gör upp. Vi har väldigt otur med domsluten, två stycken solklara utvisningar som domarn blundar för i spel 5-4.

KÄMPA AIK!

{7804}: Ja, jo, jag tycker Ritola mest ramla själv iofs, men Adam P får ju helt självklart och rätt framför domarn klubban slashad ur händerna. Men sånt är livet... Vi var klart bättre än Frölunda sista 8-10 min, det får vi glädjas åt även om det inte blev någe mål.

Jo, 0-1. Frölunda har varit bättre i andra.

{7827}:

Frölunda klart bättre i andra. Vi spelar inte bra, missar många pass och är mest i sarghörnen och rotar istället för att kriga framför kassen.

Figren åker bakom Svensson och tacklar Svensson, kastar sig och ligger och sprattlar i målgården. Det blir 0-3. Ja... Lärking dömer mål.

Lärking klapp klapp klapp
Lärking klapp klapp klapp

{7804}: Well på det stora hela så är Frölunda bättre.

JaaaaaaaaaaaAA! Enkel och rättvis seger för Frölunda, gött!
Att ni har så svårt för sillstryparna, se på oss :)

DansbandsWolf: Ja, eller oss.... 😀

{7827}:

tycker absolut inte att Frölunda är bättre. Tycker det är en helt jämn match mellan två bra lag, i andra perioden är dock Frölunda mycket starkare. Totalt sett så är vi kanske lite bättre t om, men vi har de berömda marginalerna emot oss.

1-0 är ett vackert PP mål.
2-0 är ett turstuds som seglar in i krysset.
3-0 så är Figren SOLKLART i målgården, och det är en smärre domarskandal att domarjäveln blåser av och flyttar ut tekningen. När Martin Lundberg nuddar med skrillan i målgården, ja då kan han däremot blåsa?

Vi har en hel del otur med domsluten, inte bara ett regelvidrigt mål. Omöjligt för domarn att missa när han står en meter ifrån när Adam Petersson får klubban avslashad ur händerna 15 sekunder in i PP. Där ska det såklart vara 5-3 i 1:45. I förra matchen fick Adam ett hugg i ansiktet i friläge i spel 6-3 när vi jagar reducering i slutminuterna, och det missar de också, trots att blodet sprutar och han får sy.

Sebbe Ohlsson får en klubba i fejjan i slutminuten när vi trycker på.

Man blir förbannad.

{DansbandsHjon}:

ja det var en enkel seger för Frölunda, kunnig kommentar!

Tänk om vi saknade hockeykultur, köpte in jävlart varenda en för miljarders överpriser, sen körde vi lite sargutdunkarmedley i botten av tabellen... det skulle va nåt!

DansbandsWolf: Men så trevligt med dessa fanatiska lulehatarskelleftefans. På samma vis som i kommentatorsfälten på tex Aftonpravdas sidor så är det fler luleåhatiska människor som kommenterar Skellefteås matcher än sitt eget lag. Men skadeglädjen är ju den enda sanna glädjen?
Nåja, att Frölunda vinner är rättvist, de är ett bra lag. Luleå är också ett hyfsat lag stundtals, men ni luleåfans på HS är svaga små människor hela tiden. Att ert hat är så stort är fascinerande. Men jag tror också att ni som yttrar er så här är i minoriritet, jag tror att majoriteten av lulueåfansen är vettiga. Det är rötägg som du som inte kan föra sig. Du är svag och liten som människa, en obetydlig del av mänskligheten och ditt DNA kommer att dö ut til sist. Bra så...

{7827}:

när Qatar är så jävla dåliga, så låt dem glädjas över våra motgångar. Jag gläds då åt deras harvande i botten, ett själlöst ihopköpt brunkargäng som är säsongens stora besvikelse. ÖVERKLAGA! SPRATTLA OCH FILMA! FUSKA!

{7804}: Hahahaha nu kom jag inanför skinnet på dig igen, helt underbart!
Hihihihihihihihi

{DansbandsHjon}:

ja en liten råtta blir ju glad om han hittar en rutten liten ostbit i källaren. En hyena blir jätteglad över att hitta ett halvruttet kadaver i öknen.

Var glad du!

Man blir jävulskt less över att Lärking fortfarande ska få vara och förstöra för svensk hockey.

Figren åker in i målgården, och ”råkar” ramla på Svensson. Där gör domarna ett misstag. Det är offside i målgården och tekningen ska flyttas ut efter en avblåsn ing. Men man får leva med att det ibland sker misstag av domarna, det går fort och de kan inte vara 100%iga i sina bedömningar, sådan är vår sport.

Figren ligger och sprattlar i målgården, och sätter klubban i ryggen på Svensson. Frölunda skjuter in pucken i mål. Och så ringer de.

Med reprise och teknik, hur i helvette kan Lärking undgå att se att Figren är i målgården och stör Svensson?

Var och varannan match är Lärking där och saboterar. Solklara felbedömningar som en synskadad pensioner utan hockeykunskaper skulle göra bättre. Missar att anmäla solklara blindside huvudtacklingar. Pucken går genom utsidan av stolpen genom nätet in i mål.

Det skulle vara intressant att se bilderna som Lärking har att tillgå, och en motivation till varför han dömer mål. Var det ett teknikstrul igen? Satt han och bajsade och helt enkelt gissade?

Lärking är både en amatör och en sabotör. Ett gissel som vi i Skellefteå tyvärr tvingats dras med över en lång tid.

{7804}: nja ... vette fan om han stör svensson, bara för att svensson inte lyckas rädda pucken så innebär det inte att han är störd, han står rätt i målet och täcker upp en yta så gott det går men Elias Fälth lyckas hitta öppningen just ovanför svensson axel, man ser också hur svensson försöker lyfta upp vänster axel men han lyckas inte täppa till hålet.

Dom granskade ju denna situation och verkade tolka det så att han inte stör målvakten.

Wilhelmsson:

han är offside i målgården. Pucken är ej där.

Han ligger och sprattlar i målgården, och blir ej inknuffad. Han trycker klubban bakifrån mot baksidan av Svenssons benskydd. Fullt medvetet, för just när Fälth ska knalla iväg skottet så viker han bort fejjan för att undvika att få pucken där.

Till och med Rogga Rönnberg erkänner att det är ett felaktigt mål. Solklart.

Nu syntes det inte lika tydligt som under matchens reprisbilder, men det är en riktig domarskandal att idioten Lärking inte kan ta rätt beslut trots repriser och teknologi. Men jag är inte förvånad, man har lärt sig Lärkings standard. Blir inte förvånad av någonting från den mannen.

Wilhelmsson:

För att förtydliga:

”Dom granskade ju denna situation och verkade tolka det så att han inte stör målvakten.”

Det är det som är problemet! Lärking granskade.

Då blir det till att låtsas snubbla in bakom målvakten om och om igen, och sen vara där och trycka med klubban i ryggen bakifrån när någon ska skjuta. Det är ju tydligen godkänt att göra mål så? Inte störs väl målvakter av det? Jimme kan nog vara bra på det, men när hans skridsko nuddar målgården så brukar det blåsas av.

Phew! Man klarade testet. Bagdad tycker motsatsen, och då vet jag av erfarenhet att man ligger nära sanningen.

Tycker det var en plattmatch av AIK men ändå inte. Det är ju så här AIK sett ut efter uppehåll.
Mot DIF var det ännu dassigare men det räckte. Nu mot Frölunda var det jämnt och de får gärna tro det här är AIKs rätta nivå.

Jag tror nog Frölunda har en växel till annars tror jag allas drömfinal mellan ettan och tvåan i tabellen aldrig blir av för göteborgarna kommer ryka tidigt som vanligt.

Tycker AIK såg trötta ut precis som om de spelat en match på förmiddan.

{7603}:

Jag blir orolig när jag läser på Qatars sida. Bagdad håller med mig, och jag håller med honom att "bevismaterialet" bör släppas offentligt tillsammans med en motivation.

Reglerna runt spelare i målgården som stör målvakt är otydliga. När stör man målvakten? Om man skymmer? Om man står så att målvakt inte kan ta den position han vill? Svårt att inte inse att målvakt är störd när spelaren trycker bort målvakten med klubban, endast Lärling i hela hockeyvärlden som inte inser detta tror jag?

Sist när pucken går på utsidan stolpe och in i mål genom ett hål i nätet, och Lärking ger klartecken för mål, då var det visst "teknikstrul".

Iofs spelar det ingen roll hur jävla bra teknik man har, om det så är CIAs senaste utrustning. Eller ifall reglerna är mer glasklara än en alpsjö. Så länge det är Lärking så kommer felbeslut att tas gång på gång och Skellefteå AIK att missgynnas, som en naturlag. Ett första steg mot en trovärdigare hockeyliga är att bums kicka Lärking, och sen se över utrustning och förklara otydliga regler bättre så att de är konsekventa och ej godtyckliga.

Min åsikt är att gamla offside i målgården som tillämpas (som NHL och internationell hockey) bör tillämpas. Man får inte vara i målgården helt enkelt.

{7804}:
Håller med om allt du skriver men jag klarar inte av så mycket domarfunderingar för jag vet det brukar sluta med att man bara mår illa och ser skumma mönster man inte kan göra något åt.

Som du vet pågår det sillyrykten och visst kittlar sillyn men samtidigt får jag svårt fokusera på serielunken.

Läst många kritiska kommentarer efter gårdagen men jag är faktiskt optimistisk när det gäller truppen och är ganska övertygad säsongen slutar bra med laget vi har.

Samtidigt skulle man inte tacka nej till namn som det ryktas kring.

{7804}: Det ser ut som att frölundaiten blir fälld av en Skellefteåspelare, därav ingen "offside" i målgården, sen vad som egentligen hände blir återigen spekulation att han ramlade med" flit", att han tryckte klubban i ryggen på svensson med "flit" .. rena spekulationer från din sida, han ligger dessutom på isen bakom svensson och svensson verkar inte bli störd eftersom han täcker av vänstersida av målburen, han har god tid till att göra det och han försöker även lyfta på vänster axel för att täcka av det naturliga "hålet" som blir där just under ribban när skottet kommer, tyvärr för svenssons del så sitter Elias Fälths skott precis under ribban och det blir mål.

Jag litar faktiskt mer på att domare och war room gör rätt, det är ju deras jobb till skillnad från random hockeywannabe på nätet ;-)

Sen att Röde Roger säger att han blev förvånad att målet inte dömdes bort var för att oftast så brukar dom ju döma bort liknande mål utan att ta hänsyn till vad som händer just före målet, han syftade inte på att det var en "solklar" miss av alla zebror. han antog helt enkelt att dom dömer bort detta mål och inget annat, därav hans stora förvåning.

Wilhelmsson:

Om du såg reprisbilderna och analysen under matchen så var det uppenbart att det är en medveten handling av Figren, och att han trycker Svensson bak i benskydden för att störa honom. Givetvis försöker Svensson rädda pucken även fast han blir störd, men reglerna säger ju att man inte får störa eller förhindra målvakten i målgården. Ett grovt misstag av Lärking.

Givetvis ska man lita på domarna, att de gör sitt bästa, att de har integritet, och man får acceptera att ingen människa är felfri och inte gör misstag.

Det är bara lite störande att vi har haft en förjävla otur med domsluten nu mot Frölunda. I förra matchen ligger vi under med två mål och jagar febrilt i slutet, lirar 5-4 när det är kvar ett par minuter, vi plockar målvakten och lirar 6-4. Adam Pettersson kommer fri med pucken, och får ett yxhugg rakt i fejjan så att blodet sprutrar och han tvingas sen sy. Det ska vara 2+2, och då hade vi då haft 6-3 och om vi gjort mål sen 6-4 resten av matchen.

Nu senast så startar vi ett PP med att samma Adam Pettersson tar in pucken i zon, Frölundabacken åker och slashar av klubban en meter framför domarn som blundar. Och sen då ett felaktigt mål på det. Klart man blir irriterad av sådant. Med vettiga domare hade vi haft stor chans att vinna den senaste matchen och en chans att ta poäng i den förra, det är 4 eller 5 poäng istället för 0. Visst förtjänar Frölunda att leda serien då man spelat den bästa hockeyn, men som supporter blir man förbannad.

Lärking har vart inblandad i så förbannat många omdiskuterade situationer att jag misstänker att han hatar Skellefteå AIK över allt annat. Ända sen vi gick upp har vi haft ett speciellt förhållande med den mannen.

Det kulminerade i kvartsfinalen mot HV, då hela publiken inklusive sittplats ställde sig upp och skanderade Lärking klapp klapp klapp sista 2 minuterna av matchen… efter den sämsta domarinsats jag någonsin beskådat. En match där han plockar de mest osannolika 2 minutare, och matchstraff, matchen igenom… alla drabbar oss.

I ett annat slutspel, mot HV, då går matchen borta till förlängning. Johan Lindblom åker bakom Svensson och slew footar honom så att han flyger. Solklar utvisning, och efter denna incident ändras reglerna till matchstraff för slew foot. Christensen tar då pucken och lägger in den i tom kasse och vinner. Skellefteå vägrar kliva av isen efter detta rättsövergrepp. Wikegård och gänget kallar upp domarparet till studion för att förklara sig efter matchen, och då har domarna sett reprisen. Hur tänkte ni? Jo, det var en kampsituation, ljuger Lärking. Noll integritet, och han kan ej erkänna sitt misstag eftersom han saknar integritet. Så jävla dåligt!

Den här säsongen börjar med att Antopn Lindholm åker på en blindside armbågstackling rakt i fejjan, från Brodin som kommer in som tredjegubbe. Solklart matchstraff, som domarna ger 2 minuter för. Jaja, reglerna för huvudtackling skulle ju skärpas, så när de ser repriserna så anmälker väl Lärking? Nej nej, ingenting. Man får tydligen komma med hög fart som tredjegubbe och blindsidehuvudtackla spelare i huvudet med de skärpta reglerna?

Linköping skjuter pucken utanför stolpen men genom maskan in i nät. MÅL skriker Lärking till domarn genom lurarna. Herregud!

Och så den senaste fadäsen med Figren. Jösses vilken nolla!

Lita du på Lärking! Själv litar jag på mina ögon, mina hopckeykunskaper och mina erfarenheter. Lärking är på riktigt ond.

Känns som AIK inte är i toppslag i dagsläget men FBKs trupp är försvagat så det kanske räcker.
Dessutom har vi på sistone konstigt nog haft enkelt för dom.
Som vanligt lär man tidigt se vilken sida AIK vaknat på.
Efter några byten märks det om de är vakna och skärpta med pass på bladet eller om det är som sist väldigt grötigt och struligt.

Ser att Modo möter Qatar och sällan har väl svenska folket varit så enade och eniga.
Det skulle vara intressant undersöka och se med vilken förkrossande %,förmodligen upp mot 98-99, som vill se Modo krossa Qatar.

Det finns så mycket med Qatar men jag har glömt rapportera att Wallmark senast mot Växjö i första perioden petas lätt på i midjehöjd men lägger sig platt. En grov diving som borde renderat i böter.
Alltså ytterligare ett bevis på att det växer fram en kultur av filmande i Qatar.

{7603}: Jaha, så nu är det en kultur av filmande i Luleå. Tidigare har ni ju deklarerat att det finns en filmarkultur i Brynäs. Några fler lag som utvecklar filmarkultur?

Yes!! X-Tra skönt när åsnorna 'go bananas' och konspirerar om AIK : s framtid:)

Hanses SHL stats imponera STORT!!

Kom igen AIK!!

{7603}:

jag vet inte om det är rätt att säga att Qatar har utvecklat en filmarkultur. Tycker de filmar mindre när Döda Fiskögon Ledin och Camilla/Christina Abbot inte är med på isen. Men visst är Wallmark en hyperfilmare, och visst har han blitt avstängd för filmning. Filmar i var och varannan match, och han är en av seriens värsta filmare. Även Lagacé har blitt avstängd för filmning, men han ser jag inte som en filmare. Den hjärndöde Gnomström filmar mest hela tiden också, provocerar och kastar sig när motståndaren ger igen. Sprattelgubben Fabricius brukar ju få lite sprattelattacker sådär ibland. I övrigt vet jag inte om de filmar så mycket?

Brynäs känns faktiskt värre. Sällan har jag sett ett lag filma lika mycket som de gjorde sist, och det är tydligt att det är på order av Bulan Bob. Undrar vad han sa till dem? Kom igen nu grabbar, nu filmar vi ner dem, 14e gången gillt! Antonia Rödin är värst av dem alla. Visst är det en duktig hockeyspelare, men han har sämre balans än vad jag själv har, och jag åker på lädret och la av med hockeyn när jag var 10 år.

Xtravaganskaja:

man satt där och tänkte: fan har Lärking gjort comeback eller? Och så såg man att det var Sören Persson the one and only. Total ensidig hemmadomarinsats där det ibland blev direkt pinsamt. Tycker iofs att Sören har vart lite bättre i år än tidigare, även om gårdagens math var ett återfall till den nivå man vant sig vid.

Ett till roligt exempel med Lärkings logik:

hemmamatch mot Qatar där vi totaldominerar. En skott från vår back och Jimmie står där parkerad på kontoret och grisar på bästa Holmström manér, han hugger efter pucken och den går in i mål. Det ska tilläggas att denna situation är tveksam eftersom Jimmie är på Lassinantinen? med klubban, men till saken hör att Jimmie står kanske en meter utanför målgården.

Näe, det ska ringas. Då vet man såklart redan vad som kommer att hända, målet ska dömas bort av Lärking.

Mycket riktigt, målet döms bort. Inget mål. Pucken ska släppas, men LÄRKING RINGER då till domarna... sekretariatet påkallar domarnas uppmärksamhet som åker dit. Jimmie Ericsson får utvisning för slashing! (egentligen inget fel med det då Jimmie är brysk med klubban på Lassinantinen och hugger honom när han rotar efter pucken).

Men min fråga är: får situationsrummet dela ut utvisningar när de ser på reprisen? Det var då fan ingen arm uppe när det blev mål, utan det signalerades direkt för mål, sen ringde man!

Min tolkning är att domarna ringde Skellefteåhataren Lärking för att fråga om Jimme var offside i målgården, eller ifall pcuken var blockerad. Ingetdera. Pucken var fri, och Jimmie var en meter ifrån målgården. Men Lärking, han dömer bort målet (det beslutet är inte helt fel - ifall det kommer från domarn!). Pucken ska sen släppas, då inser Lärking sitt "misstag" och ringer själv upp domarn. Asså, vi kan inte döma bort målet för offside i målgården eller blockering. Ni måste visa ut Ericsson också, annars är det hittepå regler, iofs är det hittepå när jag leker domare och inte måldomare, men om ni visar ut Jimmie då döljer ni spåren efter mina återkommande rättsövergrepp mot Skellefteå, gör det!

{7804}:
Du har helt rätt,det handlar fortfarande om vissa spelare i Qatar men jag ska försöka ha koll på om problemet växer.

Om jag förstått lulemedia rätt så fann Wallmark och Ledin varandra och fiskögon blev väl en sorts fadder som tog Wallmark under sina vingar.
Hur denna vänskap började och växte är lite oklart men nog ser det ut som Wallmark blivit nersmutsad.

Blir att njuta lite JVM några dagar nu.

AIKs seger var knapp och laget känns inte på topp även om gårdagen var ett fall framåt tycker jag.
Svårt inte fantisera kring 7an och 10an och rykten som bl.a norran skriver om. Intressant läge men jobbigt också med ovissheten.

{7804}: Ni tycks glömma att ni har Jimmie Ericsson ovett lag när ni börjar prata om filmningar. Er kritik blir liksom inte trovärdig. Som att bajsa i eget bo...

« · 1715230 · »