Skellefteå AIK

SHL · 16006 inlägg · 301 ämnen

Skellefteå AIK

Sv: Skellefteå AIK
Sven Sewage:Se där, där fick du ett "Gilla" av Tant Barbro. Hon är snäll  hon ;-), Hihihihihihi.

Farbror Barbro:

här ska du få ett litet dokument inifrån. Infrån köpekarusellen inne i SHL.

Året är 2015, i Sverige, i SHL. Sista säsongen innan SHL mer eller mindre stängs, och åker man ur detta år kan det vara slutet. Klubben kan då gå i graven.

Halva säsongen är spelad, och en mängd lag är indragna i bottenstriden. Paniken börjar sprida sig, och köpfesten drar igång.

Bottenstridslaget Fuleå, med i princip hela laget inöpt, gör det man är bäst på (förrutom att dunka pucken sarg ut). Man köper in.. en. två... tre ... fyra ... fem..  när Harju anländer har man köpt SEX!!! stycken spelare för att rädda skinnet, samtidigt skeppar man iväg 4 spelare till andra klubbar, bland annat den nyss inköpte Hovinen med EN!!! match under bältet. 10 transfers alltså.

Färjestad gör en Fuleå... och plockar in tre stycken finnar. Rajala, Salmela och Koskiranta. Inga billiga pjäser direkt.

Bottenlaget Leksand spenderar kommunpengarna som om de brände i fickan... Cehlin, Guter, Åslin, Knuts, Ritola och Hultström plockas in... 6 stycken spelare... och man klättrar upp från jumboplatsen...

... som överlämnas till MoDo. Nu brinner det i köpeknutarna i ångermanland... nu snackar vi Fuleå-klass på köpmanin som breder ut sig... Emil Pettersson, Géatan Royer, Brashear, Hossa, Haataja, Smolanek, Djuse plockas alla in i den desperata kampen för att undvika kval. 7 stycken spelare. Samtidigt lämnar 5 stycken juniorer däribland JVM Olofsson, samt Nylander, och Ritola då. Man sparkar demontränaren Forsberg, och plockar in mysgubben Perra. 16 transfers alltså.

I Brynäs sprider sig paniken, laget befinner sig i fritt fall mot avgrunden. Överlever föreningen detta? Näe, bäst att köpa in några nya spelare. Tyvärr har man begått grova misstag när man köpt in Fuleåspelare tidigare år, och tyvärr lär man sig inte av misstagen. Man plockar in de totalt värdelösa spelarna Niinimäki , Mannberg och Emil Lundberg, och tyvärr plockar man i den urkasse tränarna Buland Berglund och Petter Nilsson när den gamla tränartrojkan TJs trio får kicken . Däremellan köper man Wallace, Slovak, Kruse och Holmqvist, och man skickar iväg nyinköpta Niinimäki och Olden, samt Nörstebo och Johansson. 9 köpta och totalt 16 transfers, imponerande!

Sen i toppen av tabellen... där mäktiga Skellefteå AIK huserar... sitter på tronen och blickar ner på undersåtarna... ja där är det som vanligt lugnt och tryggt. Men plötsligt dyker super-Janne fucking Pesonen upp, Möller ringer Lasse the Almighty J som direkt hugger som en kobra eftersom vi kör med kvalitét framför kvantitet. EN spelare in till Skellefteå AIK i toppen alltså!

Ja vad händer i denna köpekarusell, när bottenlagen köper in 31 stycken spelare, försöker buda över varandra för att överleva nagelbitaren i botten av tabellen? Jo, det blir mer eller mindre upplopp i hockeyforument Hockeysnack.com över att Skellefteå AIK i överlägsen ointaglig serieledning plockar in Janne Pesonen på ett 2-årskontrakt.

Sen sitter det en massa hjon och pratar om hat, förföljelse, skadeglädje, osund syn på hockey, hur snedvriden syn JAG ?!? har.

Jösses! Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta? Det blir till att skratta, hihihihihi!

Sven Sewage: ???

Forsberg 1978:

jag tycker nog att det mer är du som stalkar mig?

Jag hatar inte Fuleå och dess spelare mer än vad skribenterna där gör mot oss. Jag är inte Barbro. 

Du har fel om det mesta.

Sven Sewage / Farbro Barbro: Dina inlägg ger mig psykopatvarningar, skulle inte förvåna mig om du blir uppsökt av Robert Aschberg i TV3: s program Stalker...

I vartenda inlägg du skriver är det hat mot Luleå och dess spelare / ledare och det är inget dåligt hat du verkar ha? 

Mår du bra av att hata dag ut och dag in? Det finns hjälp att få serru!

Fattar du inte själv vad du skriver för skit?

Barbro:

Den onde krösus som visat sig finansiera terrorverksamheten, Posh, ja det har ju visat sig att det inte är frågan om en riktig Lulebo. Utan någon nyrik 08a som bodde ett par år uppe i ingenmansland innan han hade turen att familjen flyttade därifrån - samma scenario som för översteondingen Bagdad Bob himself. Jag tror motivationen till denna frikostighet är att Posh tycker så synd om stackarna som inte fick egna get-out-of-jail kort utan tvingades stanna kvar i blåshålet... lite som någon känner sympati för medfångarna efter att ha flytt ett koncentrationsläger ungefär.

Så här skrev jag ju tidigare:

"Jag tycker att de tar på sig rollen som det ohederliga, ondskefulla, fuskande, filmande, tråkiga, gnetiga, osportsliga, plastiga och fula köpelaget inom svensk hockey på ett beundrandsvärt sätt."

tänkte höra med dig, har du några andra bra träffsäkra tillmälen som beskriver Qatar och dess verksamhet?

Här har du några fler förslag från min sida:

oädla

mammonfierade

och sen det mest träffsäkra ord, ursäkta att jag missade det tidigare:

råttiga!

Ja jösses vilket råttigt lag. Allt handlar om att leva på andras misstag. Att leva på andras talangverksamhet. Inga egna bidrag, utan bara vara parasit och skadedjur. När man vinner är det alltid med uddamålet. Alla mål är fula. Defensivt tråkspel, deskruktivt, för det är enklare. Fult spel, glappkäftar, men ändå fega när det hettar till. Abbots, Ledin, Gnomström, fisksprattlar-Fabricius, taliban-Janne, "feminist"-skallkrossarForsberg... flens-Osten... jösses alltså... RÅTTIGA!

Det som jag tycker skulle vara lite festligt, lite kul sådär, var ifall det skulle visa sig att jag hela tiden skrev sanningen. Att vi faktiskt är två olika personer som tycker exakt samma sak: Qatar är ett riktigt köpelag utan anor som spelar en gnetig tråkhockey.

Det skulle vara precis som när Bagdad Bob och alla andra skrev: max ett mittenlag! Och jag själv blev hånad av allt och alla nä jag sa att vi skulle ligga i toppen och utmana för guld.

Sven Tuta: Jag tycker det är festligt! Och han ger sig inte! :)

Men det är klart, de bästa svaren får man av sig själv ;)

Farbror Barbro:Bara att konstatera att den svenska psykiatrin inte fungerar, det är du med alla dina nick ett levande exempel på.

Farbror Barbro:

Som vanligt håller jag med om nästan allt du skriver. Du, till skillnad från i princip alla andra skribenter på denna gudsförgätna hockeysite, kan hockey.

Man är alltså totalt utspelade på hemmaplan, sen kör man lite italiensk fotbollsinspirerade dykningar och fisksprattel i hela tredje där man oförtjänt gör tre mål i PP och sen vinner. Sen tror man att man är bra på hockey! 

Du berömmer Qatar för att de fyller KÖÖP Arena. Jag har ytterliggare beröm. Jag tycker att de tar på sig rollen som det ohederliga, ondskefulla, fuskande, filmande, tråkiga, gnetiga, osportsliga, plastiga och fula köpelaget inom svensk hockey på ett beundrandsvärt sätt. Rakt igenom onda, och det är bra för ligan att inte alla är den goda kraften som oss eftersom det då inte blir lika kul.

Tänk did denna bild: en fin liten skogsglänta med blommor, bär, småfåglar, harmoni. Det är svensk hockey. Sen kommer några smustiga orchfötter och trampar sönder blommorna och bären, och äter upp fågeläggen, de låter högt och luktar illa. Det är Qatar.

Hoppas hoppas precis som du på ett litet paltkoma för Qatar. Kanske bör vi lägga oss mot Brynäs? Hade Brynäs tränats av någon annan än psyko-Bulan och hade det inte vart så många gnetiga 0-0-dyrkare i laget hade det vart en no brainer.

Sen hela det här med Qatar med miljarderna. Så länge flens-Osten sitter där och förbannar sig över de svinjävla reglerna så är då inte jag orolig. Det lär bli många och dyra Hovinen, Dixon, Strömwall, Mannberg etc. Dubblas spelarbudget dubblas denna utmobbade grupp, Rick Moranis kan verkligen ingenting om hockey och det är man såklart tacksam över.

Jag får ta och avsluta mitt morgoninlägg med en liten melodi:

"Stackarn var en sargutdräng
Vi mammondyrkar gärna

Han köpte sina finnar fem
Allt för den onda dödsstjärnan

Ingen dager synes än
Stärnorna som köptes in ej blänka"

Ja, får väl fortsätta skriva om samma saker i samma stil. Ska fortsätta hålla mig till sanningen. Jag är 99,999999% säker att jag inte är samma person som Barbro, Alternativet är att han är min Tyler Durden likt i filmen Fight Club eller liknande´, men det är inte så troligt.

Vissa saker är ju ren fakta, som är enkel att  bestämma om man kan räkna och tänka. Skellefteå AIK är bäst. Skellefteå AIK är inte ett köpelag jämfört med andra lag eftersom en man har en majoritet ur egna led. Fuleå är däremot ett riktigt köpelag. Skellefteå AIK är en anrik klassisk förening precis som MoDo och  Brynäs, Fuleå är det inte etc.

Sen är det ju vissa andra saker vad man tycker, oh här finns det såklart inte ett rätt svar som är sanningen eftersom smaken är som baken. En del tycker att det är roligare att se egenutvecklade spelare bjuda på finter, snygga mål, klapp-klapp spel osv, andra föredrar att se inköpta gnetspelare som dunkar sarg-ut, flipperspel, 0-0-hockey. Jag tycker att det är jättekonstigt att MoDo, Brynäs och Fuleås fans är fixerade vid vår värvning av super-Janne Pesonen i toppstriden, när de tre lagen är bottenstridsrivaler och vissa av dessa bottenlag spränger banken och köper in 6-7 spelare. Detta hotar ju den egna klubbens existens, och det gör inte Janne Pesonen som är ett gäng nivåer över överlevnadskampen i den absoluta botten.

Sen är det vad man tror. Jag tror att Skellefteå AIK kommer att tampas om guldmedaljen, samma som jag trodde innan säsongen drog igång. Jag tror att MoDo och Brynäs kommer att få kämpa om att hålla nerverna i styr i ett nervdallrande kvalspel, även om jag såklart hopppas att Fuleå blandar sig i. Nästa år tror jag Fuleå blir Qatar på riktigt. Har svårt att se att de bara satsar på att plocka hem egna spelare eftersom det knappt skulle göra dem till ett lag på den övre halvan. Qatar blir mitt nya namn förFuleå tror jag.

Farbror Barbro: Nej, folk är inte blinda. Dom är upplysta över vilket skitsnack du och ditt nick sprider här på forumet.

Farbror Barbro: Fel, fel, fel. Dom onda, dom goda, dom fula, dom snygga är ett och samma lag.
'
'

two pines was here

Farbror Barbro:

Nej Herr Sewage, det är inte övriga världen som är blind och har fel utan det är lilla du som har det....:D

Farbror Barbro:Glöm inte att trycka på gillaknappen med ditt andra nick.

Sven Sewage:Du säger: "Jag kan dock säga en sak: det är inte ofta detta årtusende då jag inte har vart på nätet!". TYVÄRR, är det så :-(

Bagdad Bob drar till med:

"I vanliga fall har ju den pensionerade SS-apan vanan att försvinna helt från nätet när Luleå lyckats med något"

Ja, det kanske stämmer?

Jag kan dock säga en sak: det är inte ofta detta årtusende då jag inte har vart på nätet! hihihihi!

zigge:

nog får du ha stor skadeglädje, vi spelade inte igår så har lite svårt att se vad du har skadeglädje om? Du menar kanske att vi bara kom 3a i den betydelselösa köpeligan CHL där vi gick på halvfart inför halvtomma läktare? Okej, var skadeglad du.

Då är det min tur att vara skadeglad:

Ni är sämst och ni ligger sist! Hoppas för er förenings skull att gubbarna håller nerverna i styr i kvalspelet för annars kan MoDo gå i graven för all evighet.

Vad tror du om den? hihihihihihi! Som man bäddar får man ligga!

Sven Sewage:Jaha, så ni var inte ens med i Finalen bland Europas bästa klubblag? Får man citera dig själv: Hihihihihihihihihihihihihihihihihi!  Skadeglädjen mot just Dig är stooor, vilket du kanske märker över vilka som får Gilla! ( Du kan ju bara ge dig o dina egna nick nåt enstaka Gilla).

Stort  GRATTIS LULEÅ!!!! O Frölunda gjorde ju en strålande turnering, men Fernström hade makalöst oflyt i sista, men väl kämpat ändå.

Sven Sewage:Du skriver" "Avsaknaden av moraliskt pass och värdegrund av klubbens representanter, på och utanför isen ". Detta gäller givetvis inte dig och ditt nick, utan bara övriga supporters?

Sven Sewage: Påstod du inte någonstans att du skrev med glimten i ögat och med humor?

Jag hittar inga såna inlägg :-)

Farbror Barbro:

Fuleå representerar allt som inte är genuint med ishockey, och man mår uppriktigt lite illa när man ser glädjen efter slutsekunderna. Man köper sig en plats i en riktigt plastig köpeturnering eftersom man inte klarar av att kvalificera sig på sportsliga grunder, och man vinner mot ett betydligt bättre lag genom att filma och fuska och muta domaren. För att dra paralleller från idrottens värld, det vore likt Qatar vann handbolls-VM med hjälp av starka influenser från italiensk fotboll.

Men ser Per Ledin stå där i paus inför tredje då han peppar laget:

Kom igen gubbar, säger han och tittar på lagkompisarna. Titta in i mina döda fiskögon. Nu kör vi lite fisksprattel så fort Värsta Köpelustan med 10 ggr fler spelare ur egna led råkar vidröra oss. FruktHamstern, personen med den löjligaste signaturen i internets historia, har köpt domarna!

Ja, Fabricius ligger sen mycket riktigt där och sprattlar som en döende liten fisk, och sen fuskar man hem trophyn. Fy fan!

Farbror Barbro: Var exakt kan man se/läsa om Johan Forsbergs glädje om att Fernholms säsong är över?

Sven Sewage:SAIK är inte bara SM vinnare förra säsongen, de har också Sveriges största skitsnackare, avundsjuka och dålig förlorare i dig och ditt nick. Om jag vore SAIK supporter (vilket jag inte är) skulle jag skämmas att tillhöra samma förening som du.

Sven Tuta:

öhhh, ni ligger toksist och är sämst och du är inne hos serieledaren samt Sveriges i särklass bästa lag och skriver om dålig förlorare?

Jag vet inte riktigt vad jag ska kalla det? En dålig förlorare med väldigt dålig självinsikt kanske ;-)

Farbror Barbro:

jag håller med dig.

Jag har ju under flera års tid haft några punkter som jag belyst från alla de möjliga och omöjliga håll när det gäller De Sargutfrälsta 0-0-dyrkarna från ingenmansland:

* Köpmanin och mammondyrkan

* Den tråkiga gnethockeyn som drabbar den svenska hockeypubliken

* Avsaknaden av moraliskt pass och värdegrund av klubbens representanter, på och utanför isen 

* Avsaknaden av anor och egna spelare genom hela den korta klubbhistoriken

Dessa beröringpunkter känns mer aktuella än någonsin. Man har dragit liknelser med den mörka sidan, rymdimperiet i Star Wars, the bad guys. Men även till Orcherna i Sagan om Ringen. Det är liksom en kombination av de två, men dubbelt så ond bara.

Farbror Barbro:Dålig förlorare ;-)

Farbror Barbro:

det känns riktigt äckligt att se Abbot där med bucklan, man får faktiskt kväljningar. Bajs liksom. Sen inser man att det bara var CHL bucklan, och då kan man acceptera det likt man bara kan gå runt en stor hög med bajs på trottoaren.

Det som känns skönt är förstås att SHL avgörs i bäst av 7. Visst kan ett sämre lag ta en eller två av sju på ren bonnröta, på köpta domare, på de mest osannolika flipperspelen. Men inte 4, där vinner det bättre laget.

Le Mat är turneringen som räknas, och där har köpelaget Fuleå endast passerat skamgränsen 2 gånger detta årtusende - och oj man åkte visst på stryk i fyra raka mot mäktiga Skellefteå AIK dessa två ovanliga slutspel.

Farbror Barbro:

såg inte matchen eftersom jag nästan bara ser våra egna matcher. Men kikade på resultatet på mobilen i periodpaus, flinade såklart när det stod 0-2 efter 2. Men vad gör köpe-hyenorna? Jo, man mutar domarn, filmar och vänder oförtjänt matchen sista 20! Jag satte tamefan min bärs i halsen där.

Efter ha läst matchreferaten och hockeysidorna så står det tämligen klart att Fabricius står för matchens prestation som vinner matchen åt De Sargutfrälsta.

CHL känns verkligen som Fuleås turnering. Köpa sig en plats, tråkigt rakt igenom, köpa sig en domare, plastigt rakt igenom. Det är bara för 0-0-dyrkarna att fira: KÖP, PLAST, TRÅKIGT är ju deras tre ledord som faktiskt borde ristas in på köpepokalen.

Farbror Barbro:Det är på hemmais man skall vinna pokaler :)

Farbror Barbro: Hej Farbror aka SS. Trodde i min enfald att denna topic handlade om Skajk men ser bara bittra kommentarer om Luleå Hockey, tog Frukthamstern sponsring så hårt? Bra!

Eftersom alla inlägg handlar om LHF vill jag bidra med länken nedan.

Underbar reklam för vackraste staden i Norrland när världens blickar riktas emot oss. Kunde varit ni men varken staden eller laget platsade i år. Och hur skulle det se ut att inför världens ögon vid introt komma ut ur ett partytält och värmeljus? Nej ingen bra reklam för svensk hockey.

Hur det änn går i kväll blir det ledare från Norrbotten som kramar bucklan. Ledare från Västerbotten finns ju inga men det vet ju alla :)

Farbror Barbro:

"Det här kommer bli en förbannelse för klubben lulä,en utdragen dödskamp med mammon."

hihihihihi! Så fint skrivet Barbro!

Hoppas hoppas att "mammondyrkarna" nu blir ett vedertaget begrepp när det gäller Fuleå. Precis som när man googlar orden "tråkig hockey" och sen Fuleå ploppar upp som tredje ord i sökrutan.

Om de nu tokköper in en massa dyra gnuggare från världens alla hörn, det gör ju inget.

Det man är orolig för är såklart att de köper in våra spelare och våra ledare, tänker på Oscar Lindberg, Jocke Lindström, Klockare etc.

Man har ju märkt att de är lite kära i vår förening, och de har faktiskt redan nu fler spelare med en bakgrund i Skellefteå AIK än spelare ur egna led. Dessa är ju ur andrahandssorteringen, javisst, men man oroas ändå litegrann att de ska vara och rota och kasta pengar till förstahandssorteringen.

Zappaholic: Å ursäkta...my bad...tog dig för en Modoit...men ni har nog nåt sånt i er förening. Och ja då du säger det så finns det andra lag som är snäppet värre.

Ursäkta än en gång...

Knegare: Övik energi tror jag inte sponsrar Brynäs.

Jag åsyftade inte just SAIK i min förra kommentar, utan jag tänkte på andra lag.

Zappaholic: Sanningen är väl den att det är komunalägda bolag som går in med sponsring...som då typ Skellefteåkraft. Å ni har Övik energi som ett exempel fast SkellefteåKraft har en aning mer slantar att dela ut och om jag inte helt missförstått det hela så är det delar av vinsten som går till sponsring av diverse klubbar och föreningar där av förståeliga själ Skellefte AIK är "flaggskeppet"...

Farbror Barbro:

Tidigare beskrev jag ju Fuleå som Qatar, nu verkar de bli ett nytt Manchester City.

FruktHamster vet jag vem det är. En ganska vettig supporter i början, rätt sund och verkade reko från början. Han var negativ till att Fuleå gått och blivit ett sådant enormt köpelag och skämdes nästan lite över detta. I aftonbladet så skriver de att han ska försöka värva tillbaka de flyktade norrbottningarna, det förvånar inte med tanke på hur han resonerat innan.

Anders Nilsson är mycket duktig, Linus Osmart kan göra individuella poäng, Fransson är en okej back, i övrig har jag svårt att se vilka dessa norrbottningar skulle vara?

Fuleå kommer givetvis att fortsätta vara ett lika stort köpelag som nu med en 2-3 spelare ur egna led, men skillnaden är att man slipper tokköpa på rea från allsvenskan. De man tar in kommer att hålla högre kvalitet, litegrann som Växjö som köper in duktiga spelare.

FruktHamster var reko och trevlig i början, men allt efter att Fuleå åkte ut direkt i kvartsfinal alternativt åkte på dyngstryk mot värsta rivalen Skelleteå AIK samtidigt som vi har 6 raka semi och fyra raka finaler så blev uppförandet värre och värre, soch det mänstrer känner man ju igen.

Att FruktHamster nu är stenrik kan man bara gratulera, och att han går in och stöttar sin klubb, det tycker jag är fint gjort. Hade gjort samma sak själv om jag var han, förrutom att jag nog hade rest en liten staty av mig själv utanför entren! ;-)

Men tror inte riktigt på detta ishockeyns Qatar/Abu Dhabi ändå, av den enkla anledningen av Svinjävla Rick Moranis som helt enkelt inte har kompetensen för att lyckas på denna nivå. Fagerwall är trevlig, ärlig  och sympatisk, men frågan är ifall han har en spelidé som funkar för ett mel spelförande lag? För visst måste de väl ändå försöka bli spelförande om de satsar? Köper de in en massa dyra köpeknektar och sen bara kör sitt sargutdunkarmedley och 0-0-dyrkan kryddat med turliga flipperspel... ja då blir jag verkligen orolig. Det skulle kunna vara döden för ligan. Gneta, och köpa, igen! Hoppas inte!

Farbror Barbro: Hellre privata finansiärer än kommuner som går in och sponsrar med skattebetalarnas pengar. 

Tycker jag i alla fall...

Farbror Barbro:Luktar avundsjuka lång väg, är ni rädd att era glansdagar är över?

Farbror Barbro:

mycket klokt inlägg Barbro, man kan bara tacka och ta emot dina djupa insikter.

Jag har ju tidigare vart inne på att Fuleå bränner av allt sitt krut i CHL och kvar finns då bara fjöspuffar - som det brukar vara i slutspelet ungefär. Du vet, fjöspuffar sen tidigt sommarlov.

Klart det skulle vara jättekul för SHL ifall köpelaget prickar sin sk slutspelsform innan själva slutspelet. Tur för publiken alltså ifall de åker ur til sin rättmätiga plats.

Sen är det klart alla sitter och hoppas att Fuleå ska torska i chl-finalen, på samma sätt som alla handbollsintresserade sitter och tokhoppades att Qatar skulle få stryk.

Zappaholic: Mannberg till Brynäs är en käftsmäll på oss Brynäsare, jag fattar inte vad dom ser i honom, sen att Leksand tar in Cehlin gör det bara mer komiskt! Jag börjar så smått tvivla på BZ! 

Sen att Sven skriver att det kan skicka en del fel signaler till unga i hockeyspelare i Gävle kan jag hålla med om! Nä denna värvning var inget vidare!

Redigerad kommentar

Sven Sewage: Jag börjar undra vem det är som är fullblodspsyko?

Du snackar så jävla mycket skit hela tiden nu. Tyckte du emellanåt kunde hålla en ok nivå men jag hade fel där.

Det är lätt att sitta och häva ur sig dynga utan substans, men några SERIÖSA försök till analyser har jag hittills inte sett. Det handlar bara om att polarisera. Finns det aldrig en seriös infallsvinkel i det du skriver?

Zappaholic:

kul att man kan gratulera varandra.

Grattis till Mannberg! Grattis till fullblodspsykot Bulan! Grattis till ett dussin sargutgnuggare! Grattis till plats 11a.

Vem som kan hockey återstår att se. Ifall Brynäs kvalspelar hade jag rätt.

Tycker att Barbro är inne på ett spår som jag kan skriva under på. Fuleå har skickat dem till er för att sabba, att ruttna inifrån.

Farbror Barbro: Du/Ni kan verkligen ingenting om ishockey.

Grattis!!

Sven Sewage: Synd att texten inte tillför något när den är så låååååååång.

Farbror Barbro:

ja där börjar det röra på sig i bottenstridskonkurrenterna. Leksand tar in Cehlin, bra värvning. Fuleå tar in Harju. Brynäs tar in... trumvirvel... misshandlar-Mannberg!

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta? Det blir till att skratta, hihihihihi!

Harju har faktiskt vissa kvalitéer som spelare. Ifall någon annan står för hemjobbet, speluppbyggnaden, gräver fram puckarna från sargen och sen lägger perfekta mackor parallellt med mållinjen... ja då kan slöfocken Harju peta in några puckar. Harju, hockeyvärldens mjukaste 95 kg.

Sen Mannberg, hihihihihi, fan det är synd om Brynäs. Leksand tar in Cehlin, och Brynäs kontrar med MANNBERG!!! Jösses, man misstänker att ledningen faktiskt vill spela i allsvenskan.

Brynäs tar alltså guld och spelar fin hockey som på fornstora dar. Vad gör man då? Jo, man börjar köpa in värdelösa gnetspelare från Fuleå. Givetvis dalar man som en sten i tabellen. Ett par år senare kämpar man för sin överlevnad i den absoluta botten. Ett nytt vägval, inser man sitt misstag? Nej, man plockar då in SHLs kanske sämste tränare någonsin! Ojojoj, förlusterna radas nu upp, snart är man lika värdelösa som MoDo. Skynda skynda, transferfönstret stänger snart, nu ska man välja vilken spelare man ska plocka in. Vem blir det? MANNBERG! hihihihi, SHLs SÄMSTE SPELARE!

Det är så många felval i rad att Brynäs tamefan får skylla sig själva. Nu är de mer eller mindre garanterade kvalspel, och de allsvenska lagen ser fan inte lätta ut i år. Detta kan vara slutet för Brynäs.

Smart gjort av flens-Osten dock. Först dumpar han alla dessa totalt värdelösa gnuggare, sen skickar han dit den sämste tränaren någonsin och därmed garanterar han att Fuleå som sämst blir 10:a, sen på grädde på moset så skickar han dit SHLs sämste spelare,  bara för att jävlas kanske?

Stackars stackars Brynäs, överlever de kvalspelet måntro?

Sven Sewage: Klarsynt... hahahahaha

Farbror Barbro:

mycket klarsynt inlägg. Nog förstår man hur du tänker.

Tippade ju att Fuleå skulle bränna allt krut på på CHL, för att sen dippa och rasa ner på kvalplats.

"Lasse Bagdad-Bob J:s galna och färgglada köpfest från sju länder har nu ändrats till eftertankens kranka blekhet."

Detta skriver Bagdad Bob i ett inlägg som mot alla odds inte postas mitt i natten.

hihihihihi!

Alltså, när jag tittar på Fuleås senaste laguppställning ser jag 2 spelare ur egna led, en fördubbling mot tidigare match. Hos oss ser jag 10 stycken. I Fuleås laguppställning ser jag 9 stycken utlänningar, i vår ser jag 3 stycken.

Alltså, Fuleå har 4 spelare i laguppställningen som har lärts upp hos oss, alltså dubbelt så många som ur egna led!

Sen ska snubben sitta och skriva om köpelag! hihihihi, det kan inte bara vara jag själv som inser hur bombad stackarn är.

Lägger man sedan till anor, eget spel, slutspelshistorik etc, så klarnar bilden.

Det är liksom en dvärg som går upp till en basketlirare som är point guard. Dvärgen säger då: hahaha, du är bara 200 cm lång, hahahaha". En dvärg, alltså, men sjukligt konstig självinsikt och verklighetsuppfattning.

Luleå är ju en dvärg i nästan alla hockeysammanhang, förrutom när det handlar om att dunka sargut och tokköpa in gnetspelare från världens alla hörn. Och snart så blir det allsvenskt kval, tusan vad jag kommer att sitta där och hålla tummarna!

snorhyveln:

så här skulle jag beskriva det:

Vi för spelet, spelar pucken inom laget och trycker på. Djurgården hänger inte med och kör med fasthållning, hakning, slashing och interference stup i kvarten. När Djurgården då och då får tag i pucken och sticker upp, då blir det utvisning för oss när vi petar på dem. Vet inte om det var Bert eller Wallson som drog på sig utvisning för snack i slutminuterna vid ställningen 1-5, men även Widing fick en 2+2 för snack när han blev utvisad efter att ha lyft upp klubban på motståndaren. Pinsamt rakt igenom.

Sven Sewage:Vare nån dummare på isen igår, eller tog publiken ut spelare?

Befinner mig i Siams rike så jag kunde inte se matchen, men av det man hör och läser var det uppenbarligen en lågvattennivå likt den inför en tsunami.

« · 1660176 · »