Kollade upp Zappamums incident då ett barns föräldrar anmält några i AIKs klack för misshandel.
Från NP:
Nån har alltså skrikit håll käften åt en tioåring, ett annat barn har fått sin mössa lyft och det hela slutar med polisanmälan och en handfull artiklar i lokaltidningen? vart fan är världen på väg?
Klacken är alltså filmad under hela matcherna, och Pea Israelsson och AIK har såklart tillgång till dessa filmer, och det vore helt orimligt att anta att Pea skulle komma med sådana mjuka utalanden ifall filmerna visade att inga brott och inget våld har skett. Pea skyddar i princip klacken, och det hade han inte gjort ifall de misshandlat eller skadat några småpojkar.
Personligen har jag svårt att se varför man ens ska skrika åt små pojkar och slita i deras mössor? Dessa småkillar är också AIKare, framtidens AIKare. Men vet förstås inte hela historien.
jag tror nog att de som arbetar i gruvan i norrland håller på Skellefteå AIK.
De som däremot lever i grottan i norrland, de håller på Qatar. Tänker på orcher, lägre utvecklade och primitivare grottmänniskor, varelser som inte hör hemma i dagsljus såsom rabiessmittade fladdermöss etc.
Har du: Intressant... Få se nu hur mycket luläfänsen snackar om Gruvan ock Skellefteå AIK framöver. Grejjen är ju att vi är stolta över våran gruvsponsring, men Lule hånar oss för det. Nu får vi se om dom fortsätter.
Nu var ju detta Gällivare EuroMine, men i Kiruna håller typ 70-80% av LKAB-folket på Skellefteå. Resten vete f-n...
Redigerad kommentar
Har ni sett Luleå hockey gör en Skellefteå AIK, som vill vara som grabbarna i gruuuuvan ;-) Nollbottniska avundsjukan slår från alla håll!
(bilden tagen i Gällivare, EuroMining)
Redigerad kommentar
Zappamums:
jag tycker inte att det är ett dugg skamfyllt att var bög, och jag tror inte att du är bög heller. Har ingenting emot bögar, tvärtom. På riktigt.
Däremot tycker jag att du är en trög idiot av sällan skådat slag, och arbetet som din personlighet med skavsår på knäna har, det är ett riskfyllt arbete som de allra flesta tycker är ganska skamfullt. Men kul för dig att du trivs din nolla. Stick härifrån!
Kurtan:
sen strunta i Zappaholic som vi här kallar för Zappamums - en djupt störd stackars individ med multipla personligheter, varav en har ett mcyekt riskfyllt och skamfullt (men välavlönat!) arbete som handlar om att stå på alla fyra och ta emot åderpålar rakt in i exit delen av de bakre partierna.
Kurtan:
har inte sett så många inlägg av dig innan Kurtan, men det är ju tydligt att du är en person med båda djupa kunskaper inom ishockey och med en fantastisk förmåga att uttrycka dig i skrift.
Mitt tips är att fortsätta vara generös och dela med dig och låta oss alla dricka ur din kunskapens källa!
Att Qatar ett köpelag utan anor som spelar en gnetig och råttig hockey, det visste förstås alla. Tidigare osportslig, fuskig, mammondyrkande, tänjde på gränserna... numera rakt igen ondskufull och 100% ohederlig. Det är tragiskt är att se hur djupt en idrottsförening kan sjunka ner i det moraliska träsket utan att ens kämpa för att hålla näsan över ytan. Bara att inse att Qatar i det närmaste är en levande död genomond hockeyzombie som är för evigt förtappad.
Ja Kukan är då ett riktigt Qatarklingande namn!
Här har du några andra spelare som borde vara aktuella för Qatar.
www.eliteprospects.com/player.php?player=21450
www.eliteprospects.com/player.php?player=78169
Viktigt att Osten-gate coh sanningen där inte glöms bort, att Fahlman fick tryckfrihetspris, att Luleåfansen ledarskribent dömdes i domstol:
Tänkte bara hänvisa till några lite mer trovärdiga källor än till mytomanens lögner och attacker.
"Brännvinsjournalisten" Fahlman var en journalist från Skellefteå som bla jobbat på expressen och TV4 tror jag det var, han jobbade nu på Västerbottens Folkblad där han rapporterade om Skellefteå AIK åt tidningen. Självklart lite vinklat åt vår fördel likt de flesta lokalblaskorna.
Under slutspelet då SKellefteå och Luleå möttes så rapporterade först Skellefteås klackwebsida NorthPower att Osten suttit och skrikit rasistiska tillmälen emot Skellefteås Yared Hagos efter att Yared filmade sig till utvisning. Enligt vittnesmål skrek Osten "Svinjävla neger" samt "men ta bort den där svinjävla negern".
Jonas Fahlman rapporterade också detta efter att ha tagit kontakt med dessa vittnen. Fahlman tar sedan upp detta i TV-studion och konfronterar Osten med uppgifterna. Osten säger att han kan häva ur sig saker i stridens hetta, men att han absolut inte är en rasist.
Dessa vittnen, inte Jonas Fahlman, anmälde sedan detta till polisen och åklagare kallade efter säsongen Osten till förhör med Ostens advokat.
Osten lämnade i vittnesmålet att han inte skrikit "svinjävla neger" emot Yared, utan "svinjävla REGEL". Detta är bevingade ord i norrlandshockeyn: Svinjävla REGEL!" :-) Det fanns ingen inspelning eller bevis, och Osten gick fri eftersom det då var ord mot ord, det var ett äldre par som att bredvid Osten som stod för anmälan.
I efterdyningarna, innan polisförhören, så blev först Jonas Fahlman attackerad av Luleås klack efter att ha rapporterat denna polisanmälan.
http://www.aftonblade...2790063.ab
Sedan blev han och hans familj dödshotade av diverse Luleåfans. När polisen besökte Fahlmans hus så ringde de och dödshotade igen och Fahlman räckte således över luren till polisen som kunde höra en man uttala en massa hot. De spårade sedan numret och det gick till Luleås ledarskribent på svenskafans: Tekarn. Tekarn blev sedan dömd i rätten för dessa hot efter att polisen vittnat till Fahlmans fördel.
Fahlman får sedan ett yttrandefrihetspris eftersom journalistförbundet anser att han utsatts för hot i sin sanningssökande position som journalist.
http://www.nsd.se/nyh...80111.aspx
Luleåfansen har fortfarande inte glömt, utan vinklat det hela som att Osten var oskyldig och allt var Fahlmans fel.
Ungefär som att de bryter mot all etik och moral, bryter mot alla överenskommelser, anmäler spelare själva till diciplinnämnden, och nu senast så hittar de ett litet kryphål och så överklagar de Chris Abbots avstängning (efter att ha knätacklat bort Frölundas bästa spelare ur slutspelet - Abbots TREDJE!!! avstängning på ett par månader) till RI ett par timmar innan den avgörande 7e matchen. Sådana är de, under Ostens ledarskap.
Här har vi storspelaren Mannberg, köptes in föra stora pengar efter att inte ha platsat i bottenlaget Qatar.
www.eliteprospects.com/player.php?player=10397
19 matcher, 3 pinnar, -5 mamma mia vilken succé!
och här har vi strosuccén Niinimäki som också var sämst i Qatar för något år sedan.
www.eliteprospects.com/player.php?player=2714
11 matcher, 3 pinnar, -4
Nog förstår man strategin här. Köp in de sämsta, från ett värdelöst lag!
Vem var sämst i Qatar i år? Jo, denne kille! Gjutet köp av Qatar B:
En av de mest skadade skribenterna i internets historia, snäppet sämre än Bagdad Bob himself t om, fortsätter att dominera. Nu skriver herr 77 i IQ:
Jag tror vi kan förhindra en del skador i SHL om vi var mer balanserade i synen på det, låt killarna göra upp och kyla ned sig fem minuter på botbänken. Hockey innehåller känslor och ibland kan de rinna över, det är bättre de gör upp man mot man hellre än får hjärnsläpp och gör en dum tackling mot huvudet. Eller ett korkat sving med klubban. Som vi sett i slutspelet, mot ädlare delar.
hihihihihihi! Jag dööööör!
Några små poänger:
1) Det är Qatar som stått för de flesta och de värsta överfallen!
2) Per Ledin... Bulan Berglund... killar som "format Luleås identitet"... riktiga tuffingar som slåss! hihihihi! Fegskitar som snackar och spelar fult och sen gömmer sig bakom linjedomaren när det gäller. Samma sak med systrarna Abbot, Gnomström och gänget.
3) Sving med klubban mot de ädla delarna, det låter som Chris Abbot eller? Blev inte han avstängd för det efter att ha gjort det 2 gånger under samma match? Han varierar fulspelet, pungattack, knätackling och blindside armbågstackling i huvudet! Men slåss skulle Abbots aldrig göra, de flydde från Kanada eftersom de åkte på stryk hela tiden.
Zappaholic:
mina personangrepp emot dig är personangrepp som svar på dina personangrepp. Men ska bara ignorera dig i fortsättningen. Du kommer att försvinna så småningom, förhoppningsvis snart.
Zappamums:
men då ska jag svara: nej, jag har inte sökt hjälp och känner inget behov av att göra det heller.
Har du sökt hjälp, än?
Kul med lite frågestund, men dina frågor är väldigt tråkiga likt hela du är.
Det bästa vore kanske att du drog till Qatar Bs forum och diskuterade vilka Qatar rejects ni ska reaköpa in? Eller undviker du helst hockeyrelaterade grejer helt? Det kan man faktiskt förstå med tanke på hur dåliga Qatar B är på ishockey. Men för din egen personliga del innebär det inte nästan att du inte kan skriva om någonting eftersom du är sämst på allt? Det är därför du har ett sådant mindervärdeskomplex och måste köra med dina personangrepp dag in och dag ut.
Zappaholic:
enligt det du berättat om dig själv så tror jag nog att det är du som sökt hjälp. Eller?
Det stämmer nog, det du skriver.
Flens-Osten har försökt köpa ihop ett lag som är bra på slutspelshockey, och har gjort så över en tid. Det finns inga egna talanger eftersom varenda ung spelare i övre norrland som är något att ha lirar med oss. Vi släpper fram våra egna, till skillnad från Qatar som köper in till 3e4e t om. Och än värre lär det bli nu i fortsättningen.
Flens-Rick Moranis köper in fula spelare utan skrupler. Spelare som kan åka och smälla knäna på motståndarens bästa spelare utan att blinka. Feta, tunga killar som gillar att kötta. Glappkäftar som provocerar och sen filmar när någon ger tillbaka efter något tjuvnyp. Laget är fyllt med hjärndöda enerverande spelare.
Huvudproblemet har vart att spelarna är dåliga på att spela ishockey i slutspelstider! hihihihi! Det är bara att kika på slutspelshistoriken, ingen direkt framgångssaga. Vilka förlorare!
Farbror Barbro:
de raderade mitt bästa inlägg på Brynäsboken.
Jag förklarade hur mycket skada man kan ta psyktiskt efter att ha representerat Qatar, och varför de skulle passa sig för att köpa in spelare från Qatar hur än billiga de må vara. Vad var det nu jag skrev? Tänk dig att du som människa tvingades bo i ett år i en grotta med orcher. Eller att du var tvungen att kriga med IS och tortera civilbefolkningen? Eller jobba under Osten. Svårt att komma tillbaka som normal funtad människa efter ett sådant trauma.
Som exempel gav jag Johan Forsberg. Först normal, spelade flera år med oss. Sen gick han till Qatar. Har du sett förvandlingen till helt ond, både på och utanför isen?
Farbror Barbro:
jag insåg just att Zappamums är Patienten! Ordvalen är de samma! Jag är inte förvånad eftersom han skrev under flera hundra olika signaturer på SF
Zappamums:
jag tycker att det är skillnad att ha en majoritet ur egna led jämfört med 1-3 spelare. T ex så inser jag att Brynäs har fler spelare ur egna led i laget än Växjö, även om Brynäs också värvar spelare. Nu har jag inte suttit och anklagat Brynäs för att vara ett köpelag eftersom Brynäs inte är det relativt eller absolut, historiskt eller för nuvarande.
Sådana nyanser förstår förstås inte du, för du är inte så smart. Du tuggar på att jag skriver under andra signaturer när det borde vara uppenbart att Barbro är en annan person än mig. Du ljuger hela tiden!
Jag är inte förvånad Zappamums över din okunnighet och brist på analys- och slutledningsförmåga. Du överträffar dig själv gång på gång i ointelligenta inlägg. Grattis Zappamums!
Farbror Barbro:
du måste bara läsa den här krönikan! hihihihi!
Knätackling, överklagan, filmningar, fula överfall... i ett köpelag utan anor!
Så här skriver hjonet:
Med profiler i klubbhistorien somThomas "Bulan" Berglund, Per Ledin mfl. har definitivt format Luleås identitet.
Per Ledin, har aldrig sett honom i en fight, har du? Har aldrig sett Bulan Bob i en fight heller? Däremot har jag sett dem stå för massor av fula överfall mot oförberedda motståndare, blindsidearmbågstacklingar, spel med klubban, tjuvnyp, sen glappa käft och gömma sig bakom domarn. Hade slagsmål vart tillåtet likt i NHL så hade Ledin och Bulan Bob inte kunnat haft en karriär i hockey eftersom deras plyten skulle ha blivit ommöblerade 20 gånger per säsong efter all skit de ställt till med.
Farbror Barbro:
Såg du att Qatar köpt in en ny back med det ingenmanslands-klingande namnet Schira?
Så här skriver de på Qatars forum:
Det ylas redan om köpelag och dylikt.
Redan... hihihihihi!
Alltså, Qatar har vart ett köpelag under en lång, lång, lång tid. Man har knappt haft en ordinarie spelare ur egna led i truppen under ett årtionde. Aldrig mer än 1-3 från den egna kommunen. Såklart har man lyft fram detta, det har hela tiden vart min huvudpoäng tillsammans med gnethockeystämpeln och nu på senare tid har lite fokus legat på rättshaveristtendenserna, osportsligheten och det råttiga.
Nu när miljardären hamstern kastar en massa pengar på den argsinte gubben som inte kan bete sig som folk, vad händer då? Jag ser två scenarion framför mig:
A) Man investerar långsiktigt genom att bygga ut träningsanläggningarna, heltidsanställer två till ungdomstränare, och bygger upp en långsiktig strategi för att förädla talanger från närmområdet.
B) Man köper in dyra legoknektar som scorar minst 8 av 10 i hjärndödhet, samt så försöker man köpa in spelare som utbildats i Skellefteå AIK.
Man undrar sa flundran vilken det kan bli?
Farbror Barbro:
försökte mig på några humorattacker på Qatar Bs forum ifall du vill läsa! :-)
Farbror Barbro:
håller nästan alltid med om dina analyser, nästan varenda gång tänker man: ja, just precis!
skriver också ibland på NP, men håller en aningen annan profil där! Det blir endast hockeyrelaterade inlägg, inga hån eller humorgrejer. Finns ingen anledningen eftersom klassen är 100 ggr högre än hos de avundsjuka hjonen här på HS.
Farbror Barbro:
väldigt generöst av dig att du delar med dig av sådana analytiska expertinlägg som det 16:10. Man känner nästan att skallen växer av att bara läsa det. Får passa på att fortsätta att njuta av dina enorma kunskaper här på hockeysnack innan du blir värvad av Hockeysverige, the Hockey News, NHL.com eller någon annan högkvalitativ sida.
Redigerad kommentar
Farbror Barbro:
som ni alla har väntat. Då var det dags att kika på den mäktiga sviten.
2001 - 2002 | Kvart |
2002 - 2003 | Kvart |
2003 - 2004 | Kvart |
2004 - 2005 | Kvart |
2005 - 2006 | Kvart |
2006 - 2007 | Kvart |
2007 - 2008 | Ingenmansland |
2008 - 2009 | Kvart |
2009 - 2010 | Ingenmansland |
2010 - 2011 | Semi - krossade av Skellefteå AIK |
2011 - 2012 | Kvart |
2012 - 2013 | Final - krossade av Skellefteå AIK |
2013 - 2014 | Kvart |
2014 - 2015 | Kvart |
Vilken framgångssaga! Man vill ju bara utbrista saker som:
Vilket enastående vinnargäng!
Qatar är det näst bästa laget i SHL detta årtusende!
Alltså, jätteslakten 2011 och 2013 då Qatar alltså lyckas torska åtta raka matcher mot Skellefteå AIK - som första lag i SHLs historía förlorar man en SMN-final med 4-0 - det var alltså de största framgångarna detta årtusende!
snorhyveln:
jag tycker att din kommentar på Qatars sida var rentutav mästerlig.
Sven.Savage:Allt var domarnas fel.
Tycker ni ska överklaga.
Skönt se hockey i fortsättningen, inte brottning.
hihihihi, kunde inte ha sagt det bättre själv! Överklaga resultatet till högsta domstolen!
Farbror Barbro:
då får man ta och bjuda på en liten truddilutt då! :-)
Inatt jag drömde något som jag aldrig drööömt förrut
jag drömde det var slutspel, och vår säsong ej var slut
jag drömde om en semifinal, där förbundsmän satt på rad
så skrev de på vår överklagan, och reste sig och sa:
det finns ingen knätackling mer, det finns ingen blindside armbåge i skallen!
lite hack på pungen är bara bra, och grusa gärna spelargången!
på gatorna i ingenmansland, gick folk och skrek och skrek
"låt han dö, låt han dö" samt så kastar vi lite skrot på isen och på Sanny! YES!!!
Redigerad kommentar
Zappaholic:Förbanne mig otroligt.
Ni håller på än?
Jaja, skönt att hockey vann över brottning. Nu ser jag fram emot riktig ishockey i semifinalerna.
Sven Sewage: Hata Skellefteå? Det tror jag inte. Har inte svårt för SAIK. Dig däremot har jag och många andra svårt för. Dumdryg och okunnig. Såg att du nu skriver under ytterligare ett nick. Fint. Då kan du applådera dig själv än mer...
Farbror Barbro:
ja, det var domarns fel! 6 min Frölunda mot 6 min Qatar var det i matchen!
Det är bara att överklaga eller anmäla någon! Japp!
Nog undrar man allt vad som händer här på hockeysnack hädanefter? Man undrar sa flundran!
Här har du mitt tips:
Rättshaverist HF (eller Qatar) och Qatar B sitter där i förlorarnas hörna och sneglar avundsjukt mot alfahanen Skellefteå AIK som sambalirar slutspel med ett leende på läpparna och i det närmsta försöker värja sig från den kärleksfulla uppmärksamheten. Bagdad Bob och Zappamums mår alla lite bättre av att hata hata hata Skellefteå AIK tillsammans!
Sen kan de komma in hit och kalla mig för rättshaverist och hatskribent! Det bjuder jag på! ;-)
Skål!
Redigerad kommentar
Farbror Barbro:
attans, attans, ATTANS också!
hihihihihi!
Flens-Osten måste bara överklaga? Till högsta domstolen kanske?
Ja, det var domarns fel! Det var även domarns fel att man bara passerat skamgränsen kvartsfinal två gånger detta årtusende, och det var domarns fel, tillsammans med diiplinnämnden, situationsrummet, medias, expertkommentatorernas, ja alla andras fel, att man torskade dessa två mot Skellefteå AIK i åtta raka förluster!
Ja, sen är ju jag en rättshaverist för att jag påpekar detta! Yes Zappamums och Bagdad Bob, så är det! Skål!