Zappaholic:
näe, det gör jag inte. Han ljuger och hittar på. Samma som när han skriver att jag och Barbro är samma person.
Redigerad kommentar
Farbror Barbro:
Klassmål av Forsberg. Klassmål av OEL. Sveriges klart vassaste spelare och grabbarna som ska göra det år oss.
Mycket mycket viktigt att Enroth får fortsätta i kassen. Nu har vi chansen, och vansinne att ha med Anders "Sållet" Nilsson som är den första målvakt som jag sett som verkligen är skotträdd och försöker akta sig för pucken.
En annan milstoplpe i denna turnering är när de skickade hem Johan "åk rakt fram med pucken till du tappar den" Fransson och tog in Granberg istället. Samt när vår duktiga lagledare Mårts skickar bort dussinliraren Linus Osmart efter att den stöddiga divan krävt att får vara med i VM-truppen med plats i PP.
Sådana garantier ges såklart inte till sådana egon som inte bidrar på isen eller i omklädningsrummet. Nej nej, att han ger killar som Jocke Lindström, Oscar Möller och Jimmie Ericsson en direktplats, det är inte samma sak.
Nu har vi goda chanser att kravla oss förbi kvartsfinalen. Desto fler Qatarspelare, desto större risk att man ryker direkt i kvarten. Simpel sannolikhetslära.
Sven Sewage:
Nu låter det kaxigt men jag tror faktiskt vi haft vår dipp i år iom finalförlusten.
Nu har vi trippeln kvar som morot.
Jämför man Qatars och vår backlinje på EP blir man chockad. Skilda världar.
Redigerad kommentar
Sven Sewage:Jaha och så steg SS-mannen upp från fosterställningen och plitade ner ett hatinlägg, inget nytt under solen där inte.
Ber härmed om ursäkt för alla Bodensare, SS-mannen är inte från Överluleå! Nej han är en utflyttad Älvsbybo men nu boendes i Uberlasses stad Piteå. Eller hur Ulf-Ture L, 58år. Man kan säga att du till sist avslöjar dig iom dina inlägg i AB, skrivstilen känns igen. Fina bilar har du i alla fall och en HD, men nog borde du måla om ditt blå/vita hus till Saikit svart/gult.
DansbandsWolf:
ni har ju som bekant haft en ganska lång dipp. Ett årtusende lång ungefär!
Bara för er att sitta och hålla tummarna för CHL och damhockeyn. Qatar kan nog bli en riktig framgångssaga där.
Barbro:
Bara att uppdatera listan då:
Schria - Kanada - lokal spelare
Lagace - Kanada, lokal spelare
Sweatt - USA, lokal spelare
Mikkelson, Kanada, lokal spelare
Hedman, Sthlm, lokal spelare
Mastomäki, Västerås, lokal spelare
Macflikier, Kanada, lokal spelare
Klart man blir avundsjuk på Qatar. Många egna spelare, och sen vilka anor!
Snacka om att gå all in på att köpa. De har sneglat på Dubai, helt klart. Att Osten blåljuger när han säger: "vi ska satsa på lokala spelare och spelare med anknynign till klubben"... där råder det inga tvivel. Precis som rättshaveristen Bagdad Bob är han en väldokumenterad lögnare.
Sen att flens-Osten (eller var det Rick Moranis?) inte har någon heder i kroppen, det är ju ingen direkt nyhet. Vi vet alla att han bröt mot alla former av heder och moral när han hittade ett kryphål och överklagade Abbots avstängning. Ge tusenlappen til lWikegård Rick Moranis!
Det spelar ingen roll hur många miljarer Hamstern pumpar in i köpelaget utan anor. De kommer aldrig att lyckas så länge flens-Osten är vid rodret.
DansbandsWolf:
Jag får erkänna jag blev orolig en kort stund till jag kollade Luläs trupp och den är helt ärligt väldigt skral.
Inte konstigt lulä blev åtta i serien ifjol och som laget ser ut nu lär det bli playin eller sämre.
Så länge ni tror spelare som Sylvegård,Wallmark,Granström,Hedman,Cehlarik,Foppa,Fabricius,Petrell,Lagace,
Ekarv,Strömwall,Oscarsson,Nagander,Lassinantti,Sandström,Jaros är bra är då jag lugn och tror ni får stora problem förr eller senare.
Lulä saknar berättigande.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Sven Sewage:
(Mc)donald drog iaf mer publik ensam än vad saik gjorde i en grundseriematch. säger ju en del.. :P
Köpfesten fortsätter i Qatar. Jacob Micflikier klar idag och Osten såg lättad ut i lhflive.
Han pratade om gränsen för antal transatlanter är borta numer och intrycket man fick var att han sket fullständigt i vad klubben var utan vinna guld var allt.
Luleå HF är en skamfläck för svensk hockey och Osten är helt utan heder.
Osten fortsatte dessutom på fullt allvar sina utläggningar om tusenlappen och att räntan tickar. Omger han sig bara av ja-sägare i sin bunker?
Ska bli riktigt intressant se hur främlingslegionen förvaltas,man hoppas ju det blir kaos och konflikter. Spelare som underpresterar grovt och vantrivs fruktansvärt är ingen högoddsare.
Farbror Barbro:
ja dom diggar gråhåriga kanadicker som passerade zenit minst ett årtioende tillbaka. Vår grej är att utveckla egna spelare i vår talangfabrik, i Dö-vik diggar de att vara klubben som betalar ut de där sista pernsionsavsättningarna. Géatan Royer 39 år och Donal Brashear 43 år kanske skulle kunna vara redo för en comeback? Eller slå en signal till Martin Hostak, han är ju bara 47 år gammal vilken inte är någon ålder för en spelare i Géatan Royers gäng!
Modo kör på med äldre spelare,såg Ritchie är född 77 och var inte Royer också 38 år?
Visst han kanske kommer göra det bra men det känns inte fräscht värva en 77a.
DansbandsWolf:
jag vet inte riktigt vad dessa villfarelse beror på?
Alla spelare i Qatar skrivs upp som om de vore bra på riktigt. Diverse "fakta" läggs fram. Sen fram till vårkanten, ja då står kejsaren där utan kläder. Kanske han hade otur, tänker en del? Nej det har vart samma visa i ett helt årtusende nu.
Mårts däremot, han har ju ett färskt VM-guld, OS-medalt och andra ädla medaljer. Han vill inte ha spelare som alltid viker ner sig när det börjar gälla, eller egon som inte spelar för laget som Linus Osmart.
Sen är jag typen som inte håller på och byter lag. Visst hade Skellefteå AIK en lång svacka då vi harvade i allsvenskan men jag visste hela tiden att vi skulle bli bäst sen.
M.Lemiux:Ser att du med saklig fakta försöker övertyga SS-mannen från Boden men det är nog ingen ide. Han har sin världsbild klar och där är allt som stavas Luleå, hockeyn, staden, människorna ja även de vilda djuren i skogen av ondo och skall förgöras. Det är som att boxas mot malmtåget dvs lönlöst. Tack dock för dina framlagda fakta som övriga riktiga besökare kan läsa och själva se hur den tragiska Bodensaren skämmer ut inte bara sig själv och Boden utan framförallt föreningen Skellefteå AIK.
För övrigt är jag övertygad att hans Saiksympatier bara är en tillfällig fas. Han byter nog snart till Malmö eller Örebro eller vilket lag som helst som tar över tronen från Saik. Genom åren har han säkerligen varit Djurgårdare, på tidigt 1990-tal Brynäsare, absolut varit FBKare för att nu de senaste 6-7 åren konvertera till Saik. Allt för att dämpa ångesten för Sasses straffmiss mot Riddarn 1994. Händelsen som skickade Boden to a highway to hell och Luleå Hockey upp i hockeyhimlen. Fina minnen!
Sven-Barbro Slobodan, till skillnad mot dig håller sig en riktige Sven till fakta oh du till strunt och påhitt...Ska vi hålla oss till fakta, OK....
Jhonas Enroth: Totalt 91 skott på sig, 10 insläppta = 89%
Anders Nilsson: Totalt 55 skott på sig, 6 insläppta = 89%, alltså betydligt bättre än dina 80% du höftar till med och hittar på.
Alltså, de har identisk räddnigsprocent, men då har dessutom Jhonas gjort en ganska medioker insats mot ett dåligt lag, dvs Tyskland. De enda riktiga motstånadre Sverige har haft än så länge är Tjeckien och Kanada, där Kanada är helt klart ändå en nivå över Tjeckerna...då ska vi se:
Mot Tjeckerna stod Enroth: 28 skott, 5 insläppta = 82%
Mot Kanada stod Nilsson: 38 skott, 5 insläppta = 87 %
Således har helt klart Nilsson gjort det bättre än Enroth mot bättre mostånd, att Enroth kommit upp i samma procent som Nilsson beror på att han fått vakta mot 3 sämre nationer medans Nilsson en....rimligtvis bör Nilsson vakta mot Frankrike och har då stor chasn att gå förbi Enroth, så vem har gjort det bättre, egenkligen??? Håll till fakta :)
Redigerad kommentar
Sven Sewage:
Skulle vara intressant om Blister Brigade kunde förklara för en okunnig vad det var han upptäckte. Psykopaten Savage var ju djupt tacksam för han raderat något,minns inte vad eller förstog inte riktigt.
Lästa Wallson och Lasse M var inbjudna av am,iskockeyförbundet tror jag,för att berätta om förebilden Skellefteå AIK. Tydligen har klubben imponerat stort och ryktet spridit sig långväga.
Osten,Stöckel och Fagervall kanske ska dit nästa år för att redogöra för det dåliga exemplet. Frågas ut kring hur en förening agerar fel på alla sätt.
Pricken över i skulle vara när Osten grillas kring hans rasistutbrott på Hagos och på stapplande engelska slingrar sig och blåljuger. Tror inte amerikanarna ser ljust på Ostens människosyn.
... och ser att Bagdad sitter och matar ut beröm till Anders Nilsson.
Jag har inte sett Nilsson i KHL, där han har rätt så imponerande statistsik i är. Typ 4-5 bästa målvakt i KHL enligt statistsiken. I ett av de bättre lagen, som spelar en väldigt defensiv hockey.
Hur som helst är Anders Nilsson uttalad andramålvakt nu, och det känns skönt. Räddningsprocent på 80% håller inte i VM, eller någon annan stans för den delen. Nilsson är stor, men han är inte bra nog. Det är därför NY Islanders inte ville behålla honom, han är inte bra nog helt enkelt. En AHL-målis på sin höjd.
Klart att man får tycka olika.
Lindström var blek mot Kanada, men har i övrigt vart klart godkänd. Bland de bättre igår och 5 poäng på 6 matcher är en godkänd produktion för en offensiv spelare.
Jimmie Ericsson har vart bättre sen han fick gå som forward, han är inte en naturlig center. Bra igår, tung och bra i BP. Dessutom visar han prov på sin styrka framför kassen och är nära att lirka in den på retur. En vinnartyp som behövs och är nyttig att ha i laget.
E Lindholm är såklart en talangfull spelare med framtiden för sig, men jag har högre förväntningar på honom än vad han visat. Han var bättre mot Schweiz igår, men har underpresterat annars. Känns som 3e-centern och är klart överglänst av Sjögren som imponerar stort på mig med sitt frejdiga spel.
Sjögren med Möller/Lindström känns som vår andrakedja rent spelmässigt, och de är med 17 poäng inte långt ifrån förstakedjan på 19 poäng. I förstafemman tycker jag det är Forsberg som övertygar och står för det mesta, Loui Eriksson och Lander är klart godkända men de spelar som sagt med lagets hetaste spelare.
Barbro:
Nu skriver han:
Trevligt för mig slutade jag kollade hur hatbrottslingen förorenade platsen redan i slutet av förra året och var inte där överhuvudtaget under lång tid.
I slutet av april tittade jag in för att se hur det såg ut och det var mer bedrövligt än tidigare.
Han är pressad nu. Kommer med bortförklaringar och efterhandskonstruktioner.
Det har vart tydligt att han under hela året vart inne och läst. När vi skrev om saker så började han av någon anledning skriva om exakt samma sak, i efterhand. Knappast en slump. Samtidigt så satt han alltså och skrev: jag är aldrig där inne och läser och kommer aldrig att läsa där.
Sådan är han.
Sen var det inre så att han plötsligt fick för sig att erkänna själv att han ljuger och är BESATT, jag kan då lugnt skriva under på dit ordval Barbro. Näe, det var faktiskt så att det var Blister Brigade som avslöjade honom. På bar gärning. Och då kommer efterhandskonstruktionerna som nu fortsätter. Han har ingen integritet, och det visste vi.
Man måste ta allt som han skriver med en näve salt ungefär. Oftast är sanningen tvärtom, precis som när Petter Rönnqvist kommenterar.
Sven Sewage: Håller inte med dig...i "SKellefteågänget" är det bara i min mening Möller och Klingberg som får godkänt, Granberg får man utvärdera efter nån match till....däremot tycker jag att Axel Holmström borde fått chansen istället för heffaklumpen Jimmie "Hollywood" EriKsson, han skulle iaf klara godkänt. Sen är det väl din åsikt om Anders Nilsson, mest troligt bara för att han är från Luleå, men inte kan man helt lasta honom för förlusten...visst, Kanadas 4-4 och 5-4 mål såg inte helt otagbara ut men han gjorde en hel del fina räddningar och vann kampen över Kanadas målvakt i prestation, men summa summarum var Kanada det bättre laget, och var det minsann inte herr Jocke Lindström som dessutom totalt misslyckades med en rensning vid Kanadas 1-3 mål också ;)
Enroth gjorde ingen bra match mot vare sig Tjeckien eller Tyskland heller med några billigare kassar, men då var Sverige det bättre laget och då räckte det till vinst ändå.
Sewage.
Tråkigt läsa hur Savage förpestar luläsidan med sina psykopatiska uppsatser fulla med lögner och hat. Dom vettiga luläskribenterna har sedan länge gett upp och skriver på andra ställen. Sickot Savage är verkligen besatt av Skellefteå AIK och lusläser allt vad som skrivs här.
Kunde inte se matchen mot Schweiz men det låter som Ehnroth ingjuter lugn i laget och att Mårts satt Nilsson på läktarn för gott efter han skämde ut sig.
Det lät som Jimmie jorde en bra match igår. Har ändrat mig kring Jimmies ev.återkomst.
Först tänkte jag det blir som med Warg att nu är det bästa taget och han avslutar utomlands men nu tror jag det vore en bra förstärkning. Hans vinnarskalle men även speluppfattning blir ju inte sämre med åren.
Lulä kommer nog få ihop en främlingslegion ändå och Fagervall lyckas säkert skrämma igång dom hyfsat i höst.
Ju längre serien går och alla främlingar börjar vantrivas med staden,folket,fansen och tränarnas inkompetens tror jag det kan bli slätstruket efter jul och kort säsong.
Det enda som kan förhindra fiasko är kraftiga bonusar från Porser och den risken finns naturligtvis även om han verkar dumsnål. Först solar han sig i glansen och ställer sig i rampljuset för att ta emot alla hyllningar sedan när det kommer till kritan finns inte ens några hundringar för att behålla kaptenen.
M.Lemiux:
det nuvarande VM som utspelas varje och trots att Stanley Cup pågår är förstås inte det "riktiga" VM utan en turnering som håller ganska låg status bland de svenska spelarna. Bland de etablerade toppspelarna så är det väl Filip Forsberg, Loui Eriksson och OEL som tackat ja, ingen av de andra typ Zetterberg, Sedins och gänget vill komma. Det är de yngre som ställer upp och vill visa upp sig.
Det är inte Mårts fel.
Mårts strategi är att han vill satsa på fysiskt starka och mentalt tuffa ledartyper, och spela ett klassiskt svenskt bra lagspel. Inte en dum idé med tanke på att andra lag är vassare på papperet. Det är skrattretande när dussinlirare som Linus Osmart ska ha garantier hit och dit... för att dra på sig Tre Kronor tröjan. Herr Osamrt tycks tro att han är någon slags storspelare när han i själva verket ligger på gränsen att platsa i laget, och med den diviga attityden så är det såklart bättre att satsa på en mer lagorienterad spelare som kämpar för sin plats.
Lindström och Möller har vart ledande spelare hittils tycker då jag tillsammans med den största positiva överaskningen Sjögren som har vart grym. Jimmie Ericsson har vart bäst i kedjan med E Lindholm och Rask tycker jag. Granberg ser stabil ut, Klingbeg är bra framåt med slarvar lite i defensiven. Totalt sett har "Skellefteågänget" var duktiga och tillfört mycket, även om de såklart är mer begreänsade spelare än Zetterberg och Erik Karlsson.
Den som däremot är den största besvikelsen är Anders "Sållet" Nilsson. När man har läst Bagdad Bobs inlägg här på hockeysnack så har man kunnat tro att det är frågan om en demon i kassen. I själva verket så ärdet frågan om en målvakt som har haft en bisvärm av spelare framför den egna kassen och knappt behövt rädda en puck i ett otroligt defensivt lag. Nu avslöjas bristerna och alla kan se att kejsaren inte har några kläder.
Nu har det hänt igen. Ytterliggare ett kopiera och klistra inlägg mitt i natten. Tredje gången samma inlägg postas! ...och endast tomten är vaken!
Detta trots att han vid fler än 10 gånger lovat att han aldrig läser här, och aldrig kommer att göra det. Han ljuger som så många gånger förr. Han sitter där och dödshotar folk, skriver att andra är inavlade, att deras hustrur är horor från Thailand. Sen när någon annan skriver något dumt, då kopierar han och sparar inlägget.
Så agerar förstås bara någon väldigt ohederlig utan integritet.
Nu är det min tur att lova någonting:
jag lovar att hjonet där är ett riktigt fullblodsmongo ända ut i fingerspetsarna.
Sven-Barbro Slobodan....Öhh, hoppsan där kom det en groda, bryr sig inte om CHL?? Vill minnas att du tyckte att det var bra med CHL att SKAIK skulle få visa upp sig och visa vilken klubb i Europa som var bäst etc etc och att Luleå bara skulle vara ett fartgupp i er framfart men när vi spöade er efter noter blev det minsann annan tonart, så nej, att CHL inte är viktigt stämmer icke.
Det som Mårts gjort fel och att jag tycker han borde avgå är att han retat upp spelare med sin attityd och många av de bästa tackar nej till VM, därför får avskrap som Jocke Lindström och Jimmie-Hollywood chansen, de är förvisso bra i en urlakad Elitserie men det märks de inte tillför så mkt i hårdare intenationella sammanhang.
Däremot håller jag med att Loui Eriksson och Filip Forsberg håller Tre Kronor uppe idag, tillsammans med Ekman-Larsson och Elias Lindholm.
Lite synd om schweizerostarna tycker då jag. Ett bra lag som dominerar i tredjeperioden. De har verkligen utvecklats som hockeynation, och Josi är grym på backen.
Vi vinner för att vi har en målvakt som inte är skotträdd. Med Sållet Nilsson i kassen hade vi torskat denna match med en 3-4 mål.
Ericsson riktigt bra i Tre Kronor, tycker även att Elias Lindholm gör sin bästa match, lite synd att han går bort sig på kvitteringen. OEL väldigt dominant.
M.Lemiux:
men allvarligt? Vem bryr sig om CHL?. Plastigt som fan. Vi har 3000 på läktarna i en semifinal som dessutom är ett derby. Damhockey är inte heller någonting som höjer pulsen. Det är inget fel med damhockey, men det känns inte som en så stor sport med så stort intresse.
Det jag håller med om är dessa plastiga förturneringar med Tre Kronor där diverse värdelösa spelare är med. Dessa turneringar borde helt plockas bort. Nu senast var det Wallmark som var med, totalt oförtjänt efter en usel säsong. Året innan var det alltså Mannberg och Hedman... i TRE KRONOR!!! Helt j-a otroligt! VM varje år är nästan för mycket, men ett VM kan man stå ut med, men att en spelare som Wallmark, Hedman och Mannberg får spela i Tre Kronor, det kan jag aldrig acceptera.
Sven-Barbro Slobodan, men jag ska hålla med dig om en sak som jag inte riktigt delar samma åsikt som den riktige och duktige Sven och det är att visst har Mårts gjort ett bra jobb med Tre Kronor i VM-sammanhang, han har vart mer framgångsrik en sina två senaste föregångare Bengt-Åke och den totalt misslyckade Ap-Hardy i det fallet, i VM alltså, men sammantaget med Bengans OS-guld måste han ses som mer framgångsrik än så länge iaf då ett OS-guld räknas som fyra VM-Guld, minst. Som sagt, sportsligt har Mårts vart duktig, det håller jag med om MEN han har haft en taskig attityd som tvingat spelare att delta i obetydliga Koskenkorva-turneringar som t.ex Klasen då Luleå var i CHL-final och Klasen hellre ville spela med Luleå då (vilket är förståerligt då det var en viktigare match) men blev tvingad att delta i Koskenkorva turneringen av Mårts annars skulle han inte ha en chans att vara med i VM vilket då Klasen inte kunde säga nej till....väldigt fult gjort av Mårts, då ingen av hans företrädare gjort nå liknande och han är erkänd att ha en taskig attityd mot spelare.
Skulle inte du också tycka ,om SKAIK skulle vara i en CHL-final nästa säsong och samtidigt spelades det en obetydlig Koskenkorva-cup och Mårts tvingade t.ex Axel Holmström och Tim Heed att delta och hota dem med en utebliven VM-chans annars, att han gjorde det jävligt fult...skulle jag iaf, även om det skulle vara SKAIK som var drabbat, håller du inte med om det?
Nu ska vi se hur du bemöter mitt än en gång seriösa försök att prata med dig, senast blev man anklagad för saker man inte ens skrivit och inte fått ursäkt för det än.
DansbandsWolf:
jaha. Så du menar att man inte kan vara från Skellefteå och bo i en annan stad som inte är Boden? Men du vet förstås bättre än mig var jag är ifrån och var jag bor. Hjon.
Sven Sewage:Nähädu gubbe lilla, på en direkt fråga varför du aldrig är på plats i SKA vid hemmamatcher utan hänger här och hatar så svarade du att "det beror på det geografiska avståndet". Med tanke på ditt Luleåhat och tanken på fiendens fiende krävs det inte raketforskning för att placera dig som Bodensare.
Boden är inget att skämmas över, en kommun utan berättigande och som håller tillbaka befolkningsminskningen med kvotflyktingar och styckmördare. algblommningarna i träsken är bara ett tecken på att kommunen håller sig grön trots att försvaret nästan försvunnit (liksom länssjukhus, hockeylag, NSD och framtidstron)
Keep up the good work!
M.Lemmiöx:
tacka vet jag att åka ut i kvartsfinal... i ett helt årtusende... det är grejer det!
DansbandsWolf:
näe, jag är inte från Boden. Eller Åmål. Jag är från Skellefteå. Att jag har koll på Boden på 90-talet... beror såklart på att Boden spelade i allsvenskan mot Skellefteå AIK på den tiden. Kari Jaako, Vesa Kangas, Matushkin, BO Karlsson, Vlasov, Uffe Sandström, Fredrik Öberg, Dahlroth, Micke Lindholm, de var fan rätt bra under Wikegård faktiskt. Betydligt bättre än vad Skellefteå var.
Zappaholic:
NHL och VM på stor rink är två helt olika grejer. Nästan så att det är olika sporter. Visst provocerar jag och dummar mig litegrann, men det hade inte vart ett dugg konstigt ifall Heed (SHLs bästa svenska back under säsongen) och Holmström (slutspelets bästa svenska spelare) hade vart med i VM-truppen.
Det är inte så att man kan rälkna med att någon som minsann spelar i NHL bara ska gå in och dominera i VM. Ekholm, Klefbom, Loui Eriksson, Elias Lindholm... alla är de bland de sämre i laget faktiskt.
Det är snarare så att det är de Europeiska spelarna som leder laget, Möller, Jocke Lindström, Jimmie Ericsson... såklart är Forsberg väldigt duktig, OEL också riktigt vass.
Jimmie Ericsson isens klart bästa spelare efter första perioden. Kul med en målis som inte är skotträdd också.
Redigerad kommentar
Zappaholic:
det är inte mitt fel att Barbro är smart, kan mycket om hockey och skriver på ett grymt bra sätt. Jag ser oss två litegrann som två stycken pärlor bland svinen.
Att man kallar Qatar för Qatar är inte ett dugg konstigt. Man lider av köpmani och man har inga anor, så har man nån rik roffarsnubbe som kastar miljarder på laget. Det riktiga Qatar köpte fotbolls-VM och köpte ett handbollslag, hockey-Qatar köpte sig en plats i CHL och man köpte ett damhockeylag förutom att man köpt varenda spelare i laget.