Läser runt och rätt många uppfattar Qatars trupp som väldigt bra eller den bästa.
Om jag inte minns helt fel hade dom bäst trupp ifjol och förfjol också, vid den här tidpunkten ja då många lag är långt från klara!
Osten har de senaste åren varit klar tidigt för han vet nästan ingen som känner till Qatar vill dit och därför är han nöjd med andrahandssorteringen,spelare andra sportchefer ser det finns problem med.
Jag tror faktiskt Micfliker,Rajala,Schira,Mikkelson,Melart,Lagace överskattas å det grövsta just nu, mest av de egna fansen så klart. Hedman tror dom kan spela hockey,bara en sån sak.
Som jag ser det är Sweatt bra, resten är ett gäng medelmåttor,några oprövade och några med tvivelaktig karaktär.
Till detta finns bara en back ( Sandström ) och två forwards (Harju,Fabricius) som kan sägas vara kulturbärare och stomme och en tränartrio jag tvivlar starkt på.
Normalt är det mycket svårt få ihop så många nya till något vettigt. Qatar har dessutom en historia av att dom med någorlunda klass och hög prislapp väldigt ofta möglar,underpresterar och vill bort.
En okunnig publik i KÖÖP Arena som kommer bestå av de som inte kommer lära sig namnen före jul och de som har helt orimliga förväntningar och gått på Ostens propaganda om lagets styrka och guldpotential.
Osten basunerar ut detta budskap för att ha ryggen fri,går det åt helvete kan det ju inte vara hans inköp det är fel på utan Fagervall som inte duger.
Jag tror Osten helt saknar moral och bara vill klamra sig kvar fram till pensionen. Fagervall tror jag inte fattat han är inmålad i ett hörn av Osten som inte kommer tveka en sekund öppna falluckan under Fagervall med ett känslokallt hånflin.
Summa summarum. Jag tvivlar på många av spelarna och ledarna i Qatar och tror det kan gå ganska bra men även är upplagt för kaos och fiasko.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Sven Sewage:
Nostradamus. Min bedömning är att du har betydligt större hockeykunskaper än jag har. Vad tror du om Qatars nyförvärv?
Om dom tar sig till slutspel kommer kraftiga bonusar som Porser själv bekräftat få främlingslegionen att tagga till. En faktor naturligtvis.
Låter lite räddhågset det här men helt ärligt handlar det mest om att Qatar äcklar och att jag tycker deras anhängare med Osten i spetsen är ute och cyklar.
Osten förresten som så gärna vill hanka sig kvar till pensionen håller på som vanligt för att vinna tid. Överdriver och småljuger om hans egen förträfflighet och truppens kapacitet.
Jag tycker faktiskt det finns stora frågetecken i Qatar även om dom borde bli bättre.
1.SirapsWallmark som bärande center? Harju som center? Lagace vad kan han? Schira som började i Norge,kan han vara så bra? Sandström håller kroppen? Rajala är knappast någon att luta sig mot när det blåser. Mickfliker fick allt serverat av Taffe. Väldigt få kulturbärare kvar. Har dom ett eget spel? knappast. Mikkelson på stor is? Stora tunga backar,var är mixen? Ostens inköp känns som dubletter och utan tanke.
Blir intressant med Jimmie. Hur det än går skulle man önska någon till pusselbit snart. Då känns det som det bara ska in en spelare max i varje lagdel och det är ingen brådska tycker jag.
Mamma mia! Man brygger lite kaffe, läser nyheterna, loggar in. Vad har hänt? Jo en till profetia har slagit in... ni kan börja kalla mig för hockeyvärldens Nostradamus!
Psykot Bagdad Bob fortsätter att klippa och klistra
Sedan tidigare hade vi:
Psykot Bagdad Bob fortsätter med sin maniska förföljelse av SHL-dominanterna Skellefteå AIK
Qatar fortsätter att köpa ihop alla spelare istället för att fostra egna
Psykot Bagdad Bob fortsätter att ljuga om allting
Psykot Bagdad Bob fortsätter att vara en dramaqueen med psykopatisk dubbelmoral
Kvar har vi då följande:
Qatars spelare fortsätter att stå för fula överfall
Qatars hemmapublik fortsätter att bete sig som arslen
Flens-Osten fortsätter att bete sig som ett arsle
Det är banne mig helt otroligt!!! Ni måste alla tänka: hur i helsickes kunde han veta alla dessa grejer om hur psykot Bagdad Bob skulle agera, samt att Qatar skulle tokköpa in finnar så att de egna produkterna får lira i Asplöven.
Men vet ni vad... det är hemligheter! Yrkeshemligheter som man har som hockeyprofet, för annars skulle ju alla andra gå runt och vara profeter och då skulle det ju inte vara lika kul för mig! hihihihi!
Ja... sista punkterna där kan bli svåra att få in nu i sommar då det inte spelas någon hockey. Kanske kan man hoppas att flens-Osten gör någon av sina idiotgrejer sådär huxflux ute på stan? Kanske någon inköpt får för sig att göra en Mannberg-manöver på krogen, ett riktigt fult överfall?
Oj vad spännande detta kommer att bli!
Måste säga en viss tomhet drabbat mig senaste tiden. Luleå finns inte längre utan Qatar är så plastigt och inköpt dom i nuläget är nästan helt ointressant.
I år känns sillyn som det definitiva slutgiltiga dokumentet över Skellefteå AIKs kross och förintande av Qatar tidigare Luleå HF.
Känslomässigt är det då för mig en total utklassning just nu,det går inte längre jämföra de två nordligaste klubbarna.
Skellefteå AIK fortsätter oförtrutet den rätta vägen och Qatar har med egen sedelpress helt tappat orienteringen.
Zappaholic:
jag skulle nog säga att vi både tar fram egna samt plockar de bästa råämnena från Umeå! Inte alla juniorer är från Skellefteå, det borde vara ganska uppenbart när man tittar på rostern på EP. Juniorer från runtom lander flockas för att dra på sig Sveriges plantskola nummer etts fina svartgula tröja.
Men det är inte så att vi köpt in 12 utlännigar och har 5 från den egna kommunen i a-laget och J-20 tillsammans. Det är Qatar.
För oss ser jag två utlänningar, 8 från den egna kommunen, 6 norrländska killar fostrade i juniorerna (varav 3 från löven). Det är klart godkända siffror, troligtvis mest hemväxt av alla lag i SHL?
ja du nils:
kommer såklart ihåg den där tiden när vi var lika dåliga som löven och harvade i allsvenskan! Mörka tider, men samtidigt väldigt nyttiga. Den tiden, de stålbaden, de förändringarna som vi gjorde där, de formade oss till den förening vi är idag. Dvs Sveriges ledande förening mitt inne i en dynasti av sällan skådat slag!
Så jag tycker nog att du borde chilla litegrann eftersom ni inte rört er en milimeter framåt sedan denna tid... snarare bakåt. Ni borde passa er så att ni inte blir vårt farmarlag.
Eller vänta nu...
hmmm.... vi plockar ju redan russinen ur er juniorkaka, och så skickar vi de som inte ens är nära att platsa åt andra hållet!
Det kan du ju sitta och skratta åt mitt i natten! hihihihihi!
Sven Sewage:
Hej Sven!
Drömmer du också om finliret när Christoffer Norgren, PA-Lundström och sist men inte minst Mikael Tjällde´n spelade i AIK, ja jävlar släng dig i väggen Sergei Zubov maken till rysslir har aldrig skådats!
David Engblom ett missförtått geni!
Maken till skridskovirtous har sällan skådats!
Vem fan är Thomas Skogs?
Erik Andersson måste ju bara bli hur grym som helst nästa säsong med den uppfostran han fått.
Holmström nästa Zäta hahahahahahahahahhahahahahahahahahahah!
Har du:
de har ju som bekant försökt köpa bucklan i ett årtusende, men nu har de fått en Abramovich-lik ond sponsor så de kan fläska på lite mer i sina köp. 11 utlänningar just nu, och då är köpfesten inte avslutad! Det största köpelaget någonsin troligtvis... uppe i norrbotten. Man blir faktiskt lite ledsen för norrlandshockeyns skull. Lägger man sedan till den tråkiga gnethockeyn i mixen, tillsammans med alla dessa fula överfall, filmningar och allmänt hjärndött beteende från spelare och ledare... ja... vi måste helt enkelt visa resten av hockeysverige att det finns norrlänska mer anrika föreningar som inte är onda.
Sven Sewage: Nog för att han raljerar rätt friskt. Men till skillnad från dig vet han att beté sig mot oss andra. (Ja utom mot dig då) Det är nog det som gör dig ytterst illa omtyckt.
Han lever i regel sitt lilla liv i sitt hörn medans du var och förpestade lite överallt ett tag. Sånt sitter i vettu. =) (Fråga bara brynäsarna som hade troll VM ett tag)
Sen kan jag såklart tycka att ni båda två är rätt löjliga. Men frågan är ju vem som är värst, den som sitter och skriver skit eller han som skaffar ett troll konto för att snacka skit om han som skriver skit? Innan du kom hit kan jag inte säga att jag ens brydde mig om Sven 1. Iofs rätt sällan jag orkar läsa det han skriver nu också...
Äsch låt dom försöka köpa sig bucklan till nollbotten, det kommer inte hända i år heller och sen går dom i konken $. Det är ju nästan bara överbetalda divor, och några rejält stora fina koner som värvats. Blir perfekt att runda för våra kvicka forwards. Vi fick ingen fin buckla i år, men vi fick en större plånka än nån annan av stackarna. Det känns som en vinst det med. Vi kan stoltsera med seriesegrare IGEN. Nästa år tar vi tillbaka den där bucklan! :)
Amitiel och Monno:
Det ni skriver, det har ju som bekant ganska många skrivit här på den här sidan. Ni är inte direkt först.
Men ingen har skrivit något liknande på Qatars sida.
Det är ganska anmärkningsvärt faktiskt. Speciellt med tanke på att jag är en ganska ny skribent här på hockeysnack, och psykot har suttit och massproducerat hatinlägg under flera års tid.
Sven Sewage: Du och andre Sven borde verkligen skaffa en blogg var. Ni är verkligen sjukligt besatt av varandra.
Aldrig vare med om två supportrar som fokuserar så väldigt på ett annat lag.
Härligt! En till profetia har förutspåtts!
psykot Bagdad Bob fortsätter med sin maniska förföljelse av SHL-dominanterna Skellefteå AIK
Ja nu sitter han där och hivar ur sig diverse skitsnack om Skellefteå AIK, köpfest, paralyserad, aprona, Apklubben, Brutusbobban, Läjkrarna spöade apan etc... ivrigt påhejad av femtekolonnaren Knegare som nu sjunkit t om lägre än vad man trodde var möjligt när han själv skirver att Skellefteå minsann är lika mycket köpelag som Qatar (!?!)... ja vad ska man säga?
Jag vet vad ni tänker. Han har magiska krafter! Eller en tidsmaskin? Men en trollkarl avslöjar inte sina trix, tyvärr!
Sedan tidigare hade vi:
Kvar har vi då följande:
Själva laggrejerna kan nog bli svåra innan säsongen ens har dragit igång, men frågan är hur länge det tar innan varenda punkt är i fetstil! Helt otroligt egentligen! Som sagt, som trollkarl vill man inte avsöja sina rentutav magiska trix! hihihihihi
Jajamensan! Jag visste det.
Nu håller han på med: han höll på med och förföljde oss och hånade oss snyft snyft.
Kanske inte helt normalt att hålla på och snyfta när man under flera års tid dagligen suttit här på hockeysnack och matat ut lögnaktiga hatinlägg?
Då blir det att bocka av:
Sen tidigare bockade vi av:
Det går ju som på räls detta! Kvar är då:
psykot Bagdad Bob fortsätter med sin maniska förföljelse av SHL-dominanterna Skellefteå AIK
Qatars hemmapublik fortsätter att bete sig som ar
Jajamenasan. Jag viste det. Han fortsätter att ljuga. Nu är jag någon som heter Ulf-Ture från Piteå, tidigare var jag från Boden, innan dess var jag 66 år. Näe jag har sagt flera gånger att det inte är sant.
Då kan vi bocka av den också.
Sen tidigare bockade vi av:
Ja, kvar är då nedan. Fortsättning följer!
Jajamensan. Där satt den. Qatar köper in Eilert, en tjock finne på backen!
Utlänning nummer 11a i truppen och då är köpfesten inte ännu avslutad! Ett nytt köperekord i SHL snart. Eilert är alltså den 6e utländske backen i truppen. Tippar att taliban-Janne for frortsatt förtroende, alltså är de egna produkterna Savalahtinen och Oskarssoninen back 8 och 9 och får troligtvis lira i farmarlaget i allsvenskan. Noll spelare ur egna led på backen då?
Därför kan jag bocka av en av mina profetior i fetstil nedan:
Lite skillnad mot oss kan man lugnt påstå. Nu menar jag inte bara att Qatar har köpt in tjocka dåliga backar, utan att vi har samtliga utan Tim Heed ur egna led. 8 av 9 ur egna led för oss.
Ja, kvar är då nedan. Fortsättning följer!
Forsberg 1978:
inte helt oväntat att du lägger den kommentaren på den här sidan... men inte på den sida som drar igång de lögnaktiga skitsnacket. Varför kan man fråga sig?
Jag har hört att den där store tjocke finske backen ska vara klart för Qatar, Eilert eller vad han nu heter?
För vår del händer det inte så mycket. Jimmie Ericsson kanske, vet inte om han vill åka hem eller ifall han vill stanna ute på ett äventyr? Han kommer säkert att erbjudas en roll inom föreningen om han vill, han har ju fantastiska ledaregenskaper. Tror själv han spelar utomlands, men hans grisighet skulle såklart vara perfekt.
Lasse the Almighty J tror jag väntar på att camperna ska vara över i NHL. Vi har redan nu ett bra lag med spelskicklighet och bra bredd, en back och 2 forwards ska in. Behöver lite tyngd både framåt och bakåt.
M.Lemmiöx:
Ja, förföljandet och hotandet av den oskyldiga kvinnliga reportern och hennes barn (fy fan för att ens blanda in barn i det hela, väldigt ryggradslöst) är nog bland de värsta skandalerna som fans gjort i Svensk hockeyhistoria, ja t.o.m idrottshistoria.
Vem har gjort det? Var det pga hennes rapportering runt hockeyn? Var det hennes feministiska åsiker? Politiska liberala åsikter? Hennes arroganta stil? Var det något personligt?
Om Sofia OO blev hotad när hon var chefredaktör för norran, det tycker jag i så fall är alldeles förkastligt. Men det är faktiskt inte så att det är säkert att det var någon som anser sig vara supporter till Skellefteå AIK som gjorde det? Det var någon som bodde i Skellefteå, ja, och hon hade ganska kontroversiell stil för många. Ingen polisanmälan eller utredning i alla fall.
Däremot blev Tekarn, Qatars gamla ledarskribent på svenskafans, dömd i rätten för att ha ringt hem till journalisten Jnas Fahlman och hotat hans familj. Jonas har en handikappad son som diverse pack från Qatar hånat honom för, otroligt lågt.
Vidare så blev ordföranden i diciplinnämnden hotad nu i vår Christina Abbot-gate då återförbrytaren blev avstängd i slutspelet - ja den som flens-Osten sen överklagade.
Klacken skanderar "låt han dö, låt han dö" när Fernholm ligger utslagen på isen.
Fansen attackerar Sanny Lindström efter en i mängden förlustmatcher och kastar en flaska mot hans huvud, där han har haft allvarliga problem efter smällar emot huvudet.
Flens-Osten, efter ett par långa möten med sin advokat, hävdar i offentliga förhör att han inte alls skrek något rasistsisk utan att han minsann skrek svinjävla REGEL emot Yared Hagos.
Men du tycker att någon som bor i staden Skellefteå hotar chefredaktören på lokaltidningen, och det kopplar du till Skellefteå AIK utan att ha det på det torra, det är den värsta skandalen i svensk idrottshistoria? hihihihi! Vilket hjon du är!
Snart kommer Knegare in: Joo det var det värsta, allt det värsta som hänt har gjorts i Skellefteå, det var t om Skellefteå som släppte atombomben på Hiroshima! Sen kommer då Blister Brigade: Glöm inte bort Nagasaki!
Resten av hjärngänget på Qatars sida är då fan inte ens värt att kommentera...
Ja nu väntar man bara på att femtekolonnaren Knegare och Qusslingen Blister Brigade ska stiga in i handlingen och försvara psykot.
Mej men det här är en sida där vi diskuterar hockey! Det är inte alls frågan om en manisk förföljelse av Skellefteå AIK, nej nej nej, utan allt psykot skriver är 100% fakta!
Ja där ser man!
Jag tippade ju innan att psykot skulle klistra in samma inlägg mer än 20 gånger innan månaden är slut. Inte för att jag är synsk eller så, men jag gissade rätt! Det blev hela 20 gånger till! Alltså samma inlägg inklistrat hela 38 gånger då av min lilla lärljunge! hihihihihi!
Detta av ett psyko som vid upprepade tillfällen lovat att han inte läste här eller att han skulle läsa här igen! Jag visste det! hihihihi!
Alltså, jag är inte synsk, men jag lovar att följande saker kommer att fortsätta hända:
Ja om alla dessa profetior slår in, då får ni nog börja kalla mig för hockeyorlaklet Sewage! hihihihi!
Ja vem var den fulaste spelaren under de senaste åren?
Vi har nu kommit till finalen i "årtusendets fulaste överfall i SHL" och de tre nominerade är
Johan "Skallkrossaren" Forsberg
Johan i Qatars äckliga tröja åker med sin fula skridskoåkning järnet ända från egen zon. Pucken glider ner i sarghörnet och den totalt oskyldige Fernholm åker dit först på pucken och han tänker nog "jag kan ta en smäll för laget för jag tar pucken". När skallkrossar-Forsberg passerar blålinjen efter hundra skär ungefär så fälls armbågen upp precis som när ett bombplan fäller upp bombluckorna innan civila ska bombas ihjäl. Just innan armbågen riktas mot huvudet i ull kraft så hoppar skallkrossar-Forsberg för att skadan ska bli maximal. En helt jävla otroligt ful smäll.
Skallkrossar-Forsberg lyckas med sitt uppdrag. Fernholm åker på en skada på hjärnan och kan inte spela hockey igen. Det sista Fernholm får höra på en hockeyrink när han ligger där utslagen är Luleåklackens skanderande: "låt han dö, låt hand dö". Djurgårdens Alcen försöker sedan läxa upp skallkrossar-Forsberg i returmötet, men skallkrossarn har fått instruktioner av idioten Ledin: lägg dig ner som en sköldpadda och ropa på domaren! Flens-Osten, ja han tycker att 4 matcher + 3 i böter är alldeles för strängt, han tycker sedan att Frölundaspelarens matchstraff är alldeles för milt senare under året... satan vad ond flens-Osten är.
Anton "juniorsläckaren" Hedman
Junirosläckaren spelar i Qatars fula hyenaprydda bortatröja på hovet emot AIF IF. Matchen är avgjord, Qatar gnetade sig till ytterliggare en gnetseger och då får junirsläckar-Hedman samma idé som så många gånger förr: varför inte gå och skada någon och ge killen men för livet? Han tittar sig omkring på isen, ett oskylsigt offer som inte kan försvara sig. Och där ser han en junior som är upptagen i en kampsituation. Perfekt tänker Hedman och har ett kanonläge som tredjegubbe, från blindside, och tacklingen sitter med full kraft rakt i skallen på junioren som inte har en chans att försvara sig.
Nu var det på bortaplan så det fanns ingen möjlighet till att skandera "låt han dö, låt han dö". Men juniorsläckar-Hedman lyckas med uppdraget, och AIK IF junioren spelar aldrig hockey igen. Han tvingas lägga av. Faktiskt tvingas han flytta hem till sina föräldrar etersom han får allvarliga problem med hjärnan. Qatar måste vara jättestolta. Flens-Osten, han tänker: honom ska vi ha! och köper tillbaka den genomruttne spelaren Hedman. Flens-OSten vill att alla hans spelare ska skada och släcka juniorer.
"Taliban"-Janne Sandström
Taliban-Janne i Qatars vidriga lag spelar bortamatch mot Skellefteå AIK, och blir i sedvanlig ordning totalt utspelade. Taliban-Janne spelar BP men hänger likt resten av laget inte med, och hamnar på efterkälken. Pi-Ed Bellemarklund står på bortre och pucken kommer dit och Bellemarklund lägger in den i mål. Jaaaaaa! Publiken skriker, lagkompisarna åker dig för att krama om SHLs bästa fransman någonsin, Pi-Ed höjer armarna till skyarna. Taliban-Janne smyger då upp bakom Bellemarklund och tittar i någon sekund. Var finns det inga skydd? tänker taliban-Janne. Knävecken, näe inget bra ställe... ryggslutet, nja gör onte men inte så stor skaderisk... nacken, ja där kör vi! tänker taliban-Janne och delar ut en stenhård otroligt jävla ful crosschecking långt efter att pcuekn är död emot en helt försvarslös motståndare. Där syntes det att taliban-Janne troligtvis sett taliban-vidoes eller IS kanske, han satsar allt på att hugga av huvudet där.
Taliban-Janne misslyckades med sitt försök att döda Bellemarklund där, men får 10 matchers avstängning. Pi-Ed Bellemarklund kan spela hockey igen, även om taliban-Jannes uppsåt såklart var tydligt.
Ja, sen kan det ju sitta en del fega internethulliganer och skriva om Joakim Lindström och Sevc som åker för roughing, interference, slashing etc, och kalla dessa för fula spelare?!? Lite en ding-ding värld likt det mesta som kommer ur truten på dessa internethulliganer med skev verklighetsuppfattning.
Efter att ha vart i total mediaskugga i ett årtusende så sitter den onde lille gubben där och smider en plan. Han sitter där i mörkret och skrockar för sig själv och gnuggar händerna: vi ska bli den mest omskrivna klubben i svensk hockey!
Flens-Osten skriver ned sina tankar i en liten anteckningsbok under huvudrubriken: Vi ska bli det ondaste och mest omskrivna gänget sedan Waffen-SS.
Jag snabbkollade i boken, och många av de skruvade planerna där blev till verklighet. Ett axplock:
Krossa skallen mot plexit med en armbågstackling
Försök hugga av huvudet bakrifrån med klubban likt du vore en taliban
Ser du en junior, blindsidehuvutackla honom så att han blir en invalid
Vi delar ut en bonus för varje knätackling
Attackera pungen minst två gånger per match
Spelargången ska grusas för motståndaren inför match
Per Ledin ska få ett twitterkonto
Vi ska kasta oss vid minsta beröring
Vi ska ligga och sprattla efter avblåsning så att det blir matchstraff
Vi ligger kvar och låtsas vara skadade för att sedan spela nästa byte
Vi ska låsa fast klubban med armen och låtsas att vi blir hakade
Vi vinner helst genom fusk och filmning
När någon ligger skadad på isen ska publiken skandera: "låt han dö, låt han dö"
Mynt och snusdosor ska hagla ner varenda gång ett domslut går emot oss
Vi ska attackera journalister som går förbi klacken
Vi ska kasta flaskor emot expertkommentatorernas huvuden efter en förlust
Vi ska mordhota journalister och bli dömda i domstol
Vi ska mordhota ordförande i diciplinnämnden
Jag ska överklaga allt som jag kan och leta efter obskyra kryphål
Jag ska inte följa avtal och betala lön till spelare som lämnar oss
Jag ska bryta mot överenskommelser och anmäla till diciplinnämd
Jag ska skrika svinjälva REGEL emot mörkhyade
Jag ska bryta emot alla former av etik och moral
Jag ska kalla till presskonferens och såga spelare som lämnat oss
Ja dessa var bara några av punkterna.
Frågan man då ska fråga sig själv, är vad var värst? Att Flens-Osten skrev ner alla dessa onda handlingar, att dessa handlingar faktiskt är utförda av Qatar, eller att jag skrev om dessa nu här på hockeysnack?
Ja, här på hockeysnack så kommer såklart alla Qatarallierade att gå i taken att man skriver om sådant, och att jag hittar på att flens-Osten suttit och fört en Mein Kampf liknande journal och dagbok där i mörkret med ett ondskefullt flin.
Men sanningen är att alla ovan punkter faktiskt är verkliga händelser i Qatars värld. Vardagsmat för dem, och det är ganska skrämmande. Det är sanningen.
Zappaholic:
ok sorry, jag läste ditt inlägg fel. Jag trodde du syftade på att Jämtin och Ledin var aktuella för oss... huvvaligen!
Zappaholic:
nja... jag har hört att vi försöker köpa den målfarlige och poängstarke Daniel Mannberg från er. En riktigt vass spelare, helt klart
Zappaholic:
För mig är det skillnad på ett misslyckande och ett fiasko. Men om ett lag har överlägset högst budget och är jättefavoriter, då är det kanske ett fiasko ifall de inte tar guld. Typ som om Celtic inte skulle vinna guld efter att Rangers åkte ur.
Ifall Real Madrid eller Barcelona inte vinner... tycker inte att det är fiasko för dem ifall de slutar tvåa, även om allt annat är guld är ett misslyckande.
Men håller med dig om att "fiasko" är olika för olika lag sett efter deras målsättning och förutsättningar.
För Skellefteå AIK skulle det vara ett fiasko ifall vi slutade 8a i tabellen och sen rök i kvarten. För Brynäs (ska sluta kalla er för Qatar B) så vore det ett fiasko ifall ni blev sist och åkte ur ;-)
Zappaholic:
jag läser vad du skriver, håller inte med bara. Jag tycker inte att det är ett fiasko ifall man förlorar SM-finalen när man hade guld som målsättning. Då är man väldigt nära. Ett fiasko skulle enligt mig vara ifall man missade slutspel eller åkte ur i kvartsfinalen när man hade guld som målsättning.
75% av tränarna svarar sitt eget lag när de får frågan om vem som de tror vinner guld på upptaktsträffen. Jag tippar att 7-8 lag har guld som målsättning. Minst. Skellefteå, HV, Luleå,Färjestad, Linköping, Växjö, Frölunda, kanske Örebro?
Så då blir det 7 stycken FIASKON och ett lag som inte hade ett det?
Hmmm.... känns inte helt logiskt faktiskt, väldigt mycket ett halvtomt glas resonemang.
Ser två stycken intressanta hockeynyheter till.
Den första, Per "Döda Fiskögon" Ledin ryktas till MoDo. Stackars stackars MoDo! Ledin har ju "åldern inne" för att vara aktuell för MoDo, men å andra sidan är han från Sverige och inte från Kanada! Totalt jävla hjärndöd gubbe dock, den störste idioten någonsin?
Den andra nyheten är att Linus Osmart nu går och snyftar im media... "jag blev inte lovad någon plats"... snyft snyft. Näe herr Osmart, du blev inte lovad någon plats eftersom du inte är bra nog! Vi behöver inte egon som sprider dålig stämning i omklädningsrummet, lättviktare som drar in andraassist mot Österrike samt sätter snygga straffar i Kalle Anka Cup med 100 pers på läktaren. Nej tack!
Det herr Osmart inte förstår, det är att hans chanser att bli uttagen igen nu i Tre Kronor minskar efter varje gång han säger något osmart i media. Killen är en dussinlirare som tror han är Sidney Crosby! På marginalen att han skulle kunna vara med som reserv, och till den platsen så kommer Mårts givetvis att ta med en lagspelare som peppar lagkompisarna och inte är så jävla ego och osmart,
Zappaholic:
Jaha. Jag trodde att alla elitföreningar hade som målsättning att vinna? Visste inte att en del satt där: "näe nu ska vi bli sist, det blir bra" och då kan det då aldrig bli ett fiasko?
Det är såklart svårt att vara glad efter ett SM-silver. Men totalt sett så gör vi en kanonsäsong där vi vinner serien i överlägsen still och spelar en jämn SM-final där vi tyvärr inte riktigt får till det. Det ska alltså vara ett fiasko enligt dig och psykot?
Alltså... vår fjolårssäsong skulle alltså vara den största sportsliga framgången på ett årtusende för Qatar. Den näst största var när de gick till final och åkte på dundersmisk mot oss och som första lag någonsin i svensk hockeys historia förlorade en SM-final med 4-0. Något att tänka på.
Fiasko för mig, det är att kapitalt missa målet. Åka ur, som en av favoriterna ryka direkt i kvarten, förlora med 4-0. Det är fiaskon enligt mig, men klart man kan tycka olika.
Vår målsättning är att vara med och tampas om guldet varje år med ett lag där minst hälften kommer ur egna led. Ingen här som tror att vi kommer att vinna guld varenda år.
Personligen hade jag också sett uttalade mål att bjuda på en trevlig offensiv hockey, och sen har vi ju även vår rikskända värdegrund som nu andra idrottsföreningar runtom i landet har börjat fråga om.
Det här med fiasko, betydelsen av det ordet definerar tydligen olika personer på olika sätt.
Några få de tycker att fiasko, det är att vinna serien i överlägsen stil och sen förlora SM-finalen med 4-2 i matcher.
De flesta tycker att fiasko, det är att harva i den undre halvan och sen åka ur direkt i kvartsfinalen - något som man endast passerat två gånger på ett årtusende och då blev det visst dyngstryk och 8 raka förluster mot den värsta rivalen.
En definitionsfråga.
Sen kan man tycka olika, vad som är kul och vad som är tråkigt.
De allra flesta tycker nog att det är roligt att fostra och utbilda egna spelare från den egna akademin, det är kul. Och det är kul att bjuda publiken på offensiv hockey, mål, snygga pass, finter, ja vi kallar det för lir hör uppe i norrland.
En alternativ vy, det är att det roligaste som finns, det är att tokköpa in jävlart varenda en i hela truppen. Sen är det roligaste, det är att dunka pucken sarg ut, bevaka 0-0 och ställa upp i en bisvärm framför den egna kassen och gå all-in på gnethockey och 0-0.
Smaken är som baken, och det kan vara svårt att säga vad sanningen är. Vad är ett fiasko, och vad är kul, i hockeyn värld?
Ja där ser man. Mikko Koskinen säsongens målvakt i KHL. Finnarna är duktiga på att få fram vassa målvakter, helt klart.
En del personer väljer arbeten som egentligen inte alls passar dem. Tänk ifall en höjdrädd väljer att bli fönsterputsare på skyskrapor? Tänk ifall en med spindelfobi väljer att jobba på Skansens terrarium? Tänk ifall en som inte kan simma väljer att bli livräddare?
Jättekonstiga karrirärval, och alla ovanstående bord tänka till och kanske byta arbete?
Detsamma gäller förstås för skotträdde Anders "Sållet" Nilsson... han kanske borde bli dörrvakt? Då kan han slåss litegrann i krogkön utan att bli arresterad.
Jimmie Ericson vinner pris för säsongens snabbaste mål i KHL. Men det Jinmie framför allt vinner, är ligans guldmedalj. Jimmie vinner guld tredje säsongen i rad, och så har han såklart ett litet VM guld där också! Det vanns ju när Enroth fick stå hela VM. Vilken vinnare Jimmie Ericsson är. 4 guld!
Ja där ser man. Kallas klubb tar hjälp av Skellefteå AIK, med att utveckla deras värdegrund.
Jättefint gjort av Skellefteå AIK att hjälpa kallas klubb, vi är som sagt ba på det här med värdgrund.
Fuska, överklaga, bryta mot överenskommelser, vara osportslig, fula överfall... sådant lämnar vi över åt andra onda mammondyrkande lag. Ifall någon vill lära sig mer om sådan skit så är det bara att kontakta Qatar.
Enligt uppgift: en vinst med 10 millar! Eget kapital på 50 millar!
Det är så vackert. Självklart är det vårt långa slutspel + uthyrningen av Jimmie Ericsson och Oscar Möller som gör den fantastiska ekonomiska vinsten.
Det känns härligt att växa organiskt, att göra vinst och investera i den egna verksamheten och fortsätta växa och utvecklas.
Sen känns Pär Nordlunds uttalande stabilt:
– Vi ska fortsätta att jobba med det som har gjort oss framgångsrik och det är ju ungdoms- och juniorverksamheten. Det gäller som vanligt att planera och inte fara i väg när det går bra.
M.Lemmiöx rumpnisse:
jag satt och tänkte på den här reklamen från norrmejerier, och svaret på brevet från Skåne (som bekant en del av det "naturliga upptagningsområdet" för Qatar).
Min version skulle vara:
Skulle man kunna säga att Qatar har anor och inte är ett köpelag?
Ja där ser man. Samma inlägg som postats 7 gånger tidigare, blev postat 11 till gånger. Alltså 18 gånger har han postat samma inlägg! hihihihihi! Hoppas att han fortsätter att sprida mina texter likt en liten lärljunge, vågar mn hoppas på 20 klistra in innan månaden är slut?
Ja... han som lovade att han aldrig läst här, fast blev avslöjad av förrädaren Blister Brigade att han var här och tjuvläste... avslöjad med fingrarna i kakburken! Han lovade ju 10+ gånger att han aldrig läste här och aldrig skulle göra det. Fast det gjorde han visst, hela tiden! hihihihihi!
Då är det min tur att lova grejer:
jag lovar att jag ska fortsätta med bevisföringen och lägga fram fakta att Qatar faktiskt är ett köpelag utan anor som diggar att förlora slutspelsmatcher! Jag lovar att ge min lilla lärljunge mer texter som han kan sprida!
Inget monsterupprepande psyko och inga qusslingar ska kunna förändra dessa faktum!
Rentutsagt mästerligt skrivet Barbro!
M.Lemmiöx rumpnisse är troligtvis samma person som Bagdad Bob och DansbandsmongoWolf? Helt omöjligt att det finns tre oberoende Qatarsupporters som alla ha Downs Syndrom och så dålig smak i övrigt.
Rumpnissen inser inte att Jocke Lindström, Viktor Arvidsson, Jimmie Ericsson, Martin Lundberg, Anton Lindholm, Oscar Lindberg, Erik Forssell, Adam Larsson, Johan Alm, Tim Erixon och resten av storspelarna alla är från Skellefteå, och sen är ju Rundblad, Melker Karlsson, Axel Holmström och gänget unga norrländska killar fostrade i juniorlaget.
Vilka har Qatar? Per Ledin, Savalahtinen, Anders "Sållet" Nilsson, sprattelgubben Fabricius... ja det är inte mycket att hänga i julgranen om man säger så? Bland de juniorfostrade icke-Tjeckoslovakerna hittar vi då superegot Linus Osmart som gjord en del själviska prestationer och fått en massa andraassist, och sen då... vad heter han nu... jo... Mannberg! hihihihi! Poängstark spelare!
Sen Blister Brigade... det måste bara vara samma person som Knegare? Inte en chans att en fin förening som vår har två likadana Qusslingar/förrädare i våra led?
Läser i luleboken sickot Savage är fel ute igen. Tror inte psykfallet är jättekorkad men påfallande ofta drar han fel slutsatser,ungefär som ledarna i Qatar.
Själv är jag löjligt lugn och otroligt stolt över vår vackra roster som jag rankar vara den starkaste i SHL just nu.
Jag säger som Lasse J brukar,vi skulle kunna starta säsongen såhär.
Inte mycket som fattas i nuläget och LJ behöher inte stressa utan kan vänta in rätt pjäser.
Som natt och dag jämfört med hur Osten stressar och han vet ju av erfarenhet han får vara nöjd spelare öht vill komma till Qatar.
Det är därför Ostens Och Qatars trupper alltid blir helt fel balanserade och konstiga.
I år blev det visst mest ytterforwards som nappade och Fagervall måste undra vafan Osten sysslar med.