Skellefteå AIK

SHL · 16006 inlägg · 301 ämnen

Skellefteå AIK

Sv: Skellefteå AIK
Farbror Barbro: Vilket satans jävla skitsnack!!!

Tycker AIK lägger sig på helt rätt nivå ändå i CHL,av det jag såg så kommer det räcka för att gå vidare.
En anständig insats där man spelar ihop sig utan att offra hörntänder och tömma krafterna är precis lagom.
Går AIK vidare lär vi stöta på Qatar senare i turneringen och som enda lag som offrar sig kanske det inte kommer räcka med uppvisningstempo. Inte hela världen.

Imorgon är det så dags möta svensk hockeys stora skamfläck, Qatar.

Egentligen borde inte Skellefteå AIK och Qatar kunna möta varandra för man bedriver två olika verksamheter.
Det blir som de här konstiga tävlingarna där man parar ihop helt olika djur,människor eller typer och sen ska folk gissa vem som vinner.

Redan innan matchen betraktar jag Skellefteå AIK som vinnare för klubben gör allt rätt och Qatar gör allt fel som man skäms för som norrlänning.

Resultatet blir som bara kuriosa.

Om Qatar vinner kan folk säga: ja tydligen går det köpa ihop ett lag som fulspelar sig till en enstaka seger och saknar alla heder och värdighet. Inte bara på plan men även bland fans och ledare.
Vinner Skellefteå AIK kan alla hockeyintresserade i landet pusta ut och konstatera det goda, ljusa och rätta besegrade viruset Qatar.

Yoda Marklund:
Ja det bästa för AIK,och här verkar FBK,LHC och Växjö inte tveka,vore åka ur snarast.
Det FBK sysslade med mot Qatar var väl det närmaste läggmatch man kan komma.
Det absolut bästa hade varit bara åka ur gruppspelet så turneringen inte störde SHL någonting.
Bra som träningsmatcher och få ihop gruppen men sanningen är som du säger det är en oäkta turnering.
Det går inte få ur någon ära ur turneringen genom att vinna den och då faller den. Det finns ingen mening med den.
Helt ärligt kan jag bara komma på Qatar som passar på och tar fulsegrar, drar växlar och fjantar sig med falsk ära.
Nämnde du fultröjorna och speltider som 17.30 en vardag,fattar ingenting.

Yoda Marklund: Rätt så spakt härinne idag, är det svårt att smälta en förlust?

Sitter och ser mitt Timrå på stream och gläds åt resultatet så här långt. Men mitt favoritlag i SHL spelar CHL match med förmodligen den sämsta målvakten Skellefteå haft. Vilken sopa! Det är synd om honom, utsätt inte Hanses för mera.

eltifoso:

Samarbete ja, sponsring nej.

Rytter: Det var väl ett samarbete som inleddes 2012 på våren. Vet ej om det pågår ännu

Tror arbetsnamnet var Framtidskraft

Finns mer info på Modos hemsida

Yoda Marklund:

"SKELLEFTEÅ KRAFT sponsrar för övrig MoDo. "

Konstigt? Man tycker ju att man borde hitta Skellefteå Kraft på modos sida över partners isf.

Men dom står varken listde som partner eller sponsor. Konstigt att sponsra en klubb och sedan inte få något tillbaka för det.

Eller är det helt enkelt så att detta är en skellefteå-sanning, dvs vanligt hederligt ljug?

Yoda Marklund: Det har varit alldeles för mycket Abu Dhabi i Skellefteå tycker Ritola: Harkins, Sevc, Welser, Procházka, McCarthy, Busenburg, Branda, Stathos, Nedorost, King, Tähtinen, Virtanen, Schlacher, Mäenpää, Martinen, Goren, Kovacic, Koskenkorva, McDonell, Skrbek, Dimitrakos, Moran, MAjesky, Bellmere, Tenkrat, Koistinen, Mustonen, Lehtonen, Holloway, Vesce, Calof, Pesonen, Broadhurst.

SKELLEFTEÅ KRAFT!

Yoda Marklund: Fniss, ni har alltid haft ett litet AbuDhabi-komplex: Antos, Werner, Viklund, Haakana, Schremp, Kabanov, Lintner, PA Lundström, Bergqvist, Tribuncovs, Lindström, Warg, Alavaara, Pikkarainen,

Inget stöd från Abu Dhabi och kommunalt energibolag, inget AIK och glada apor...

Yoda Marklund:

hahahaha var hittar du allt? Säger som Har du,skrattar mig dubbelvikt.

Jo visst är det humor när Ola onanerar drar igång och allt blir magplask och antiklimax.

Satt och funderade på vad det liknade och länken nedan tycker jag påminner en hel del om Qatarfesten.

Redigerad kommentar

Yoda Marklund.

Jag är övertygad du t.o.m kunnat improvisera ihop något bättre. Något ösigt och som passat in.

Melissa Horns gitarrist är kanske inte helt rätt person när det handlar om hockeylåtar.

Farbror Barbro: Jag kan nog tycka att det är ett roligt initiativ på samma sätt som våran första isträning, alltid kul när folk sluter upp, synd bara att vi hade så dåligt med folk på först matchen

Blister Brigade:Hela den där videon innehåller så mycket negativt jag tycker det är konstigt dom vill skylta med den på hemsidan.

Är det verkligen något man vill barn och ungdomar ska se? 

Fast i Qatar passar den säkert in i den bild man vill ge av klubben.

Yoda. Grottmänniskor och ledare utan moral och heder är en farlig kombination. 

Om Qatar floppar kan det bli otäckt på många plan.

Redigerad kommentar

Farbror Barbro: En sak jag kan tycka är lite sjukt är i den där videon som du länka på premiärmarschen med Luleå varför knattarna i täten maskerar sig? är det några ligister som inte törs stå för vad dom håller på med? har för mej att det var samma sak ifjol och då var det flera LHFs fans som reagera över det.

Yoda Marklund: Håller med dej SS, bra inlägg. Huvudskador måste bort sen kan det alltid oturas, det är spelarna som har ansvaret och hårdare straff tror även jag är lösningnen. 

Har du: Ja det var verkligen inte begåvningsreserven som var i farten. Varken på scen eller nedanför.

Kan tänka mig det stank kraftigt från Osten,BDA eller den grå feta i mitten som inte såg frisk ut. 

Han som åkt 100 mil minns nog inte mycket heller av resan om man säger så.

Nu har de i Qatarboken sjunkit till kriminell nivå och blir det inte avstängningar nu finns inget sånt här på HS.

Total uthängning och förtal av en oskyldig!! Hallå!! Moderator någon!!

De har inga spärrar. Varför kommer man att tänka på Mannberg?

Stäng ner hela jävla Qatarboken så det blir laglig nivå på HS!

Redigerad kommentar

Farbror Barbro: Haha o fy fan, vi har gapskrattat oss dubbelvikta på jobbet åt den där filmen du länkade. Jösses vilka nötter, må dom aldrig vinna någonting mer nånsin!

Var tvungen att göra popcorn till period 3 i deras match, dyngstryk!

Måste bjuda på ett par rejäla antiklimax från i lördags då Ostens guldbluff började avslöjas.

För det första rent hockeymässiga var ju lagets förlust och prestation så långt från guldkandidatnivå man kan komma.

Inte nog med det så innehöll förfesten rejäla djupdykningar,se länk.

Det märks dom mindre bemedlade dvs Qatarsupportrarna är fullständigt bortkollrade av Ostens guldpropaganda. 

Sedan det här med BDA-orkesterns begravningsstämning. Nu är jag ingen proffsmusiker men visst är det väl ändå konstigt dom kör en countryballad som få kan när stämningen ska höjas? Snacka om antiklimax och fel personer på fel plats.

Det blir stor humor höra Qatars stupfulla djurmassa som fått permission från slutenvården och anstalter runt om i landet,när dom tror och förväntar sig ös och det börjar plonkas akustiskt hahaha.

Redigerad kommentar

På tal om Melart,han lär bli en följetong.

I intervjuer nu i höst syns det han är helt eggad och happy för han märkt han hamnat i ett lag där nästan alla andra är lika otekniska och långsamma i spel och tanke.

Han liksom småskrattar och trivs när alla får han i gasen och tacklas vårdslöst mot alla mindre.

Mot Lukko i CHL var det en checking mot skallen och i båset flinade han på det där ointelligenta viset. I omklädningsrummet i pausen är det inte svårt räkna ut han sökte allas gillande för sin fula stil.

Det är nog en Sven Duva vi har i Melart:" ett dåligt huvud hade han".

Sällan man sett en spelare trivas mer som fisken i vattnet än den vårdslöse,talanglöse,korkade jättebäbisen Melart i Qatar.

Osten myser och stinker.

Redigerad kommentar

En ny bottennotering från Qatarklacken. Qatars supportrar hör hemma på anstalt eller zoo. Finns det lägre stående människor på jorden? tvivlar.

Tydligen har de skanderat Joel Lundqvist ska bäras ut på bår. 

Jag menar är det verkligen klubbar som Qatar vi ska ha i SHL? Vill vi höra sinnessjuka grupper från läktarn? svar nej.

Finns det någon anständighet i Luleå/Qatar? svar nej.

Melart tar fart från halva zontackling satte tydligen John Dahlström ur spel också.

Sedan en vansinnigt ful bentackling exakt 10.50 in i andra perioden av den långsamme pösmunken Mikkelson borde rendera avstängning också tycker jag.

SHL skulle bli så mycket bättre om vi slapp Qatar. Dom hör hemma bakom lås och bom.

Redigerad kommentar

Några saker om Qatar. Jag gillar rota i deras problem för jag tycker det vore bra för svensk hockey om det dåliga exemplet åker ur serien.

Jo jag läser Qatarfansen tröstar sig och försöker hitta utvägar. 

En tröst handlar om att SHL är ett marathon inte ett sprintlopp. Jag vet inte säkert men som amatörintresserad får jag för mig Qatar är det minst lämpade laget för marathon. Det tyngsta laget är väl det som bäst passar för sprint? 

Jag tror definivt alla andra lag tål 52 matcher bättre än Qatar. Om det går till slutspel blir det dock svåra i första andra och kanske halva tredje mötet men sen är det nog soppatorsk.

En annan tröst handlar om att det bara är andra matchen,dom kan bättre.

Själv tror jag Qatar är ungefär som nykomlingar,lever mycket på entusiasm och saknar kvalité. Alltså tror jag det är nu från början de ska ta poängen. Vem tror att bara Hedman,Petrell,Granström,Foppa,Fabricius,Petrell,Sylvegård,Mastomäki,Melart,,Oskarrsson,Nagander,Mikkelsson,Sandström får några matcher kommer de få igång liret och förvandlas till skickliga tekniska spelare? 

Sedan en tredje punkt,miljö och trivsel.

Inom laget men även platsen som på hösten och vintern av många upplevs som ett rent helvete på jorden.

Ja han har ett stort problem när han håller på Qatar och omformar verkligheten hela tiden för det ska passa in i hans låtsasvärld.

Har sett Qatarmatchen från igår och det är klasskillnad. Ändå tycker jag Frölunda inte imponerar extremt mycket utan gör mer en gedigen bra SHLmatch bara. Det är mer Qatar som inte håller SHLnivå.

Jag vill absolut inte ropa hej än men det ser onekligen lovande ut,det finns mycket i Qatar som brister.

Tiden tror jag inte talar för ett lag som bara åker runt och köttar,serielunken är knappast Qatars bästa vän.

Många lag med många nya bör bli bättre och bättre när de blir samspelta men där tror jag Qatar har väldigt lite att hoppas på,Qatar handlar inte om samspel.

Jag tror faktiskt det finns en liten chans Qatar har bland de sämre lagen i serien och hamnar i bottenträsket. 

Igår var ingen back bra.

Lassinanntti svag och ungefär på sin rätta nivå.

Forwards? Jag ser bara massa köttare, en underlig Harju som jag inte vet vad han är och resten som Flickan,Rajala och Sweatt -inga spelare luta sig mot då det blåser eller ska jobbas i båda riktningarna.

Om man sedan lägger till något som alla lag kan drabbas av,skador eller interna bråk,då kanske vi har ett haveri.

Om allt slår in kan det bli fantastiska veckor i höst och vinter då Ostens guldbluff förvaltas av en inmålad i ett hörntränare som för sent kommer inse han aldrig skulle tagit jobbet för ett år sedan under en i mitt tycke Sveriges värsta idrottsledare, Osten.

Går det åt helvete är det väl ingen som tror Osten kommer krypa till korset och erkänna snebygget och felköpen utan krypet Osten lär sin smutsiga vana trogen sparka Fagervall för han inte fått ihop laget och stjärnorna.

Yoda Marklund: Så farligt var det inte. Men reglerna säger avstängning så det är inte så mycket att säga om. Lite som Petterström på Rödin i kvartsfinalen. 

Yoda Marklund: Oavsett vad vi må tycka om varandra så tycker jag det är för jävla illa att se Brodin sätta en armbåge i huvudet på Lindholm. Jag hoppas att det blir en rejäl avstängning på det där tilltaget som inte hör hemma någonstans, allra minst på en hockeyrink.

Hoppas Lindholm är ok!

Haha 0-3 i Nollbottningarnas match. Totalt överkörda. Snart filmar Fabbe!

Nu måste man ju göra popcorn inför 3:e 😉.

Yoda Marklund:

Ska kolla dom imorrn,måste iväg på annat. Låter lovande med 0-3.

Det verkar banne mig som dom aldrig förstått sig på hockey i Qatar.

Bra match och AIK är betydligt bättre än i premiären.

Ser ändå ut som vissa inte riktigt vaknat till och insett det är match.

På tok för många avslut i magen. Slarviga utvisningar. 

Tror Djurgårdarna gillar när dom möter ett lag som det bara är att haka på och få en bra tid.

Yoda Marklund: 1-1 i turliga mål mellan hårt arbetande brunkaren Mannberg och den late halvfete finnen Pesonen :-)

Det vaskas tydligen om i laguppställningen idag.

Hoppfullt de verkar anse det finns betydligt mer ta ut av laget än senast. Faktiskt satt jag och funderade över kemin mot HV. Såg ut som det inte klickade speciellt bra nånstans.

Oroande också naturligtvis att man inte hittat rätt än.

Inte bra heller om Linkan är skadad men tror nog inte det är allvarligt. Får för mig han brukar ha skavanker ibland som bara behöver lite vila.

Bra Arvid L får in och känna också. 

Snacka om ung lovande backsida. Återväxten är god,fabriken producerar.

Matchdag. Känslan är det blir förlust om AIK fortsätter det ganska loja. Lite farligt om AIK tänker ligga på nivån bara göra vad som krävs. 

DIF får man misstänka kommer göra en inspirerad match och får de växa och husera fritt blir det svårt.

Hoppas AIK börjar starkt och kuvar DIF direkt men jag tvivlar.

Som vanligt lär det märkas tidigt vart åt det barkar.

Ritola körde visst en hel träning men AIK brukar skynda långsamt och kan tänka mig han är ett par veckor bort minst. Rapporterna är positiva ändå och kanske har AIK fått han i toppskick och på en nivå han kanske inte visat än i Modo och Leksand,intressant.

Yoda Marklund:Jahaja sitter du i din ensamhet och hinkar från rödvinsboxen nu igen. Ett max två glas rödvin / dag kan vara bra för hjärtat inte en hel box. Sackars dig Ulf-Ture gammal bitter och glad i alkohol kommer inte göra dig yngre. Lyft röven och gå på någon hemmamatch skulle göra både dig och SKEs publiksnitt gott, du behöver komma ut i friska luften någon gång.

Frågor på det.

Lite kort om Qatar. Har sett första och tredje perioden,ska erkännas andra var visst Qatars bästa.

Brukar kolla deras matcher ibland för att njuta av förlusten eller se hur dåliga motståndarna var eller om det var flyt.

Tycker Dubai-Qatar var en dålig match,premiärmatch. Qatars mål tillfälligheter.

Det jag tänkte komma till är Qatars backar. Läste nyss även den sinnessjuke Savage kritiserade Schira. Alltså han ser inte alls bra ut -stjärna i SHL? hahaha

Då har vi Jaros som spelar i Asplöven och där skämde ut sig med bedrövligt spel och gav bort mål. Duger inte ens i Allsvenskan.

Oskarsson bjöd på indianare igår och skulle han förvandlas till SHLnivå lovar jag sluta skriva här. Han utstrålar total talanglöshet och extremt låg intelligens.

Nagander skadad men få lulefans tycker han hör hemma i SHL.

Själin Asplöven mest.

Mikkelsson mesig anonym trög blek och mycket intetsägande. Bara i Qatar för att inkassera.

Då återstår BARA tre backar som jag betraktar som godkänd SHL-nivå. Fyra med Mikkelsson.

Melart orsakade ett baklängasmål men det var mest otur. Dock ska sägas han knappast har med något i offensiven att göra.

Sandström håller kroppen? igår var han inte direkt framträdande och det KAN vara ett tecken på han bara hankar sig fram.

Sigalet kanske bra.

Vad jag vill komma fram till är att jag tror och hoppas Qatar är en BLUFF.

Ostens bluff!

Redigerad kommentar

Yoda Marklund: Så man behöver vinna poängligan för att vara en duktig hockeyspelare? 😂😂😂

Yoda Marklund:Mannberg har gjort fler mål än Pesonen SHL-säsongen 2015-16! 

Ett oomkullrunkerligt faktum!

Frågor på det.

Yoda Marklund: Grattis till segern!

++++ Daniel Mannberg, f, Brynäs

Väldigt, väldigt pigg i åkningen. Skapade stora problem för Malmöförsvaret.

Redigerad kommentar

Trodde AIK skulle göra en bättre match men HV var ännu sämre.

Hv har nog rätt stora problem ändå. Såg inte ut som det fanns kemi i laget. Vem vet med Chris Abbott och Törnberg har de två råttmänniskor som kanske är orsaken. Helt ärligt verkar Abbott vara rena pesten.

Qatar gick som väntat och vann. Tror Växjö ville få av sig den oförtjänta kronan,ungefär som Brynäs och Färjestad efter deras senaste guld.

Nu hoppas och tror jag Qatar mycket snart kommer åka på en förlust. Så fort de får för sig de är bra och ska försöka föra spelet och vara kreativa lär det bli pannkaka.

Yoda Marklund: Nu råkar jag ju veta att, efter ha läst dina tidigare alster, att du går igång på fisting och annat smått och gott. Du får väl kolla highlights efter matchen, så får vi se om du blir upphetsad eller inte.

Yoda Marklund: Och Mannberg har redan spräckt nollan i målkolumnen. Tråkigt för dig😂

Yoda Marklund: Behöver ingen utvärdering för att begripa att du är en okunnig skitpratare. Det klarar jag fint ändå.

Känner mig ovanligt lugn.

Inte för jag är säker på seger utan för man förmodligen blivit bortskämd med maskinen AIK. Klarade vi fjolårets spelartapp bör ju årets upplaga vara ännu stabilare tycker man.

Blir det torsk,inte förvånande när segern känns nästan given, lär det inte dröja alltför länge innan första trepoängarn. 

Måste vara betydligt oroligare och ovissare för andra fans. Dom kanske köpt grisen i säcken.

Yoda Marklund: Du glömde coach.

Coach: Yoda Marklund: okunnig (gratis)

mattias - 74: Haha fan a! Kommer ta mig hela säsongen att lära mig vilket lag det är som gått upp. Blandar ihop dom hela tiden...

Monno:

Spelar ni i allsvenskan? Karlskoga? ;)

Yoda Marklund: Inte för att höja Modo till skyarna på så vis. Men det finns inte en chans i hela helvette  att vi hamnar efter Karlskoga. Har du sett deras lag? Över 52 omgångar kommer dom få det otroligt tufft. Att kalla Savonen kunnig när han tippar sådär är ju rätt bara ett skämt.

Yoda Marklund:

Kloka ord.

Såg Cervenka gick till Tjeckien,konstigt. Undra om inte Qatar bjöd många miljoner ,isf säger det en hel del om klubbens låga status.

Sitter och funderar lite på premiäromgången.

Brynäs tror jag vinner för dom vill visa alla tippare.Dessutom lär Bulan elda på dom som han brukar tills lagen får soppatorsk.

Modo känns ju osäkra men kanske har de rutinerade transatlanterna mörkat och plockar fram rutin som dock bara räcker några omgångar innan kropparna blir slitna. Blir nog jämn match mot Örebro men redan mot Karlskrona kanske de får en reaktion.

Qatar tror jag tyvärr vinner på torsdag. Alla miljoner vill dom visa sig förtjänta av och det oskickliga laget är säkert vana vid det endast är full gas som funkar. Hoppas dom också får en reaktion redan matchen efter och får för sig dom är bra och ska försöka spela och glänsa och då blir det inte mycket vettigt.

Kan tänka mig Qatar hela säsongen kommer pendla mellan vinster pga urladdningar för att därefter torska pga svullhuven.

AIK kommer nog göra en medelbra match,varken mer eller mindre. Mycket hänger på HV vilket skick dom är i. Gör HV en toppmatch blir det nog torsk för oss. Mer troligt är dock att HV inte får ihop det nu från början.

Yoda Marklund:

Tackar. Stort få höra av en som går i Taubes,Hasse och Tage,Larssonx2 och andra giganters fotspår.

Orkade inte ta debatten ikväll med Wilhelmsson att Mannberg inte tillhörde Qatar eller att det varit andra klammeri i klubben.

Jag menar det var ju bara några veckor sedan Klubbdirektören Stöckel åkte fast. Bara fortkörning  visserligen. 

Owuya och doping. Ostengate. Han som mordhotade. Redan där några grejer.

Tycker jag hör till Qatars krimhistoria.

Redigerad kommentar

Wilhelmsson:

Ok.Då vet vi. Var visst mormor. Tråkigt. Beklagar.

Farbror Barbro: Jisses, nu börjar du greppa minsta halmstrån i ditt hat mot Luleå, det är bara en simpel begravning, inget hemligt med det, därför fanns det ingen information om varför Jacob är ledig en vecka, personligt skäl är väl en bra benämning om det gäller en begravning ?

Ja kokain ... vet inte vem denna källa på twitter är men sprida dynga är han bra på, få se vad Yoda kommer med för snevriden förklaring nu, säkert ett i stil med "Osten gav Jacob kokain" .... för att döpa om han till kokainOsten eller något liknande.

Sen avslutar du ditt inlägg att Luleå/Qatar hamnar i klammeri med rättvisan ?

När har just Luleå Hockey hamnat i klammeri med rättvisan?

Om du tänker på Mannberg grejen (och det gör du och Yoda hela tiden, nästan så man kan tro att ni är besatta) så var det väl en grej med privatpersonen Mannberg och har inget med Luleå Hockey att göra, så att säga att

- "Det skulle inte vara första gången isf om man säger så"

är så totalt fel, men det bevisar återigen att hatet mot Luleå Hockey nu är så stort så att det påverkar ditt sätt att skriva saker baserat på fakta istället för hat och förakt.

Är det någon som hört något kring Jacob Lagace i Qatar?

Officiellt var han först borta pga personliga skäl.

Sedan när rykten började gå gick Qatar ut med att det handlade om en begravning,konstigt det var så hemligt först.

Ryktet på twitter handlar tydligen om att han skulle använt kokain.

Erik Lindh twitter.

Vi får hoppas det inte är så illa Qatar åter hamnar i klammeri med rättvisan. Det skulle inte vara första gången isf om man säger så.

« · 1699763 · »