Skellefteå AIK

SHL · 16006 inlägg · 301 ämnen

Skellefteå AIK

Sv: Skellefteå AIK
Sven Sewage: Den trevliga tonen varade inte så länge?

Zappaholic:

det är svårt att hålla en trevlig ton när man är en sådan rättshaverist som mig som dessutom saknar ödmjukhet, det förstår du väl?

Sven Sewage: Du kan väl försöka! Jag är ju hjärndött hjon och jag försöker!

Zappaholic:

okej jag ska inte blanda in dig för du har faktiskt vart trevlig på sistone, så får be om ursäkt för att jag föll tillbak in i gamla synder!

Sen har Qatar sin "landslagsman"... igen...

Ifjol var det alltså Mannberg och Hedman som drog på sig Tre Kronors fina tröjor. Helt jävla otroligt och ett hån mot sporten ishockey! Pinsamt!

I år är det... Wallmark...

Helt otroligt egentligen!

18 poäng och -8 på 50 matcher och obegränsat med spel i första PP. Visst får han en hel del andraassist på diverse flipperspel i PP, men jag blir då förbannad över att en sådan medioker spelare får representera Tre Kronor.

Vi har 15 forwards som är bättre än honom. Eller kanske 17.

Problemet tror jag bygger på är att Mårts bestämt sig för att Qatar som slutade åtta, de ska få x spelare, Brynäs som slutade 10 de ska x spelare etc... problemet är att Qatar har typ 3 spelare från Sverige  (om man bortser från dessa som "knappt kan åka skridskor" som Olimb riktigt påpekade) och resten är inköpta från världens alla hörn... då kan man välja mellan taliban-Janne, sprattelgubben Fabricius och supermongot Per Ledin, och deras snittålder är ju uppemot 42 år. Kvar finns endast Wallmark och de är då tvugna att de en kass spelare en plats i landslaget, en smärre skandal enligt mig.

Sven Sewage:

Såg att Fagerudd lämnar Qatar,din favorit...

Känns som Frölunda och Växjö är jämna lag,bara bra om det blir 7 tunga drabbningar.

Redigerad kommentar

Farbror Barbro:

går såklart till Qatar B tillsammans med Fogström, skallkrossar-Forsberg och resten av gänget som får kicken

Förlängning Växjö-Frö,bra. Såg dom visade spelare som redan var trötta i Frölunda.

Tänkte även på kaptenerna Joel och framförallt Kallio kan väl knappast vara superpigga i en ev. final om det här blir lång och tuff serie.

Farbror Barbro: Klart dom är trötta. Det ska de vara efter 80 minuters kamp. 

Nog sitter de uppe i ingenmansland och tokhåller på Växjö. Växjö är precis som Qatar ett riktigt köpelag utan anor. Qatar behöver ha ett köpelag som visar vägen!

Zappaholic:

Jo men det var i andra perioden redan.

En annan gubbe är ju backen Corey Murphy,svårt se han orka i längden. Sebastian Erixon,borta länge?

Nu Lasch borta. Figren och Andreas Johnsson dessutom frågetecken.

På tal om spelare,skulle inte Rahimi övervaka eventuell födsel snart,.Blir kvar hemma i linköping imorrn?

Oj då Erixon är visst med idag.

Hoppas att Qatars förebilder Växjö tar det i nästa period. 1-1 skulle smaka, hoppas de nöter ut varandra rejält mycket!

Alltså även jag håller på Växjö ikväll!

Det här går ju som på räls!

Sven Sewage: Sweatt klar för Qatar

Japp bra på alla sätt om vi nu går till final.

Såg kuriren i norr skriver att Sweatt är klar och då inser man dom förbrukat en stor del av årets Poshpengar.

Jimmy Landström och Samuelsson verkar svårt störda och fulla av AIK-komplex,övergången handlar mer om oss och att vi blivit snuvade...

Klart Lasse J varit där med ett bud men skulle inte förvåna Qatar dubblade om det gick prestige i affären.

Sweatt är nog bättre än alla andra i Qatar men tvivlar starkt på han kommer trivas eller lyckas i den sura miljön. Nu målas han upp som frälsare också och får någon den rollen brukar det inte bli bra för varken frälsarn eller laget.

Redigerad kommentar

pjåtor:

såg det. en duktig spelare som är vass på rören, men tror nog att Sweat har lite för dåligt spelsinne för att passa in hos oss. Han passar nog bättre in i Qatar där det mer handlar om att jaga sargut pucken.

Kul föresten med satsningen på lokala spelare som de snackade om.

Tycker att det är viktigt att de förlänger med Ledin, sen hoppas man såklart att systrarna Abbots stannar. Viktigt att man har ett lag proppfullt med hjärndöda spelare som man kan hata. Varför inte köpa in Jämtin?

Nu är jag i gissningstagen men av det jag läst så får jag för mig Posh tänkt lasta in ungefär 10 miljoner/år som Qatar får leka med. Det verkar inte handla om fantasisummor mellan 20-50 miljoner men vad vet jag.

Lasse J kanske erbjöd ca 150k och då svarade Qatar med minst 300k. Det skulle innebära dom har råd med en till Poshspelare. Då är jag ganska nöjd om dom inte lyckas locka bättre spets än Sweatt. 

Tror han kunnat producera bra hos oss men i ett lag på liknande nivå som Brynäs lär han knappast få till det. Han har då inte burit Brynäs på några axlar.

Farbror Barbro: Hoppas han vantrivs som fan där uppe!

pjåtor:

Jag får för mig dom flesta spelarna brukar göra det.

pjåtor:

hoppas Dolly Parton sover på rygg!

Kaiser: Mkt bra och trovärdigt aprilskämt(?), hade kanske varit mer trovärdigt om det gällt Luleå och Porser...   :-)

Har en riktigt dålig känsla inför matchen ikväll.

Inte nervös, inte orolig. Det känns ungefär som att vi kan hålla bort Linköping med en hand, och sen står vi nonchalant bortvänd och biter på naglarna på den andra handen i ett par minuter innan vi buntar ihop dem med den andra handen utan att vända oss om.

Hoppas att inte spelarna känner likadant.

Svår match detta.

Skellefteå AIK fans bidrar gärna med kunskap och utveckling... 

Ta och kika på Qatars...

Ungefär så här tror jag att det skulle gå till:

"Välkommen till Qatars interaktiva coachning. Knappa in ditt val, och avlsuta med fyrkant.

1. Sargutdunkarmedley

2. Icing

3. Knätackling

4. Bevaka 0-0

5. Filma

6. Flipperspel

7. Skallkrossning

8. Grusa spelargången

*. Överklaga

Tryck 9 för att höra dina valmöjligheter igen."

Sven Sewage: Alternativ 8 kanske måste förtydligas så att de inte råkar grusa sin egen... Man aldrig vara nog tydlig. :-)

Välkommen till SvenBarbros hata telefon, följ anvisningarna som följer och avsluta med #

1. Hata hata hata.

2. Qatar Qatar Qatar.

3. Personliga påhopp.

4. Skitskrivande.

5. Dålig vinnare.

6. Skapa flera nick,

7. Hylla dig själv.

8. Besatt av Luleå.

Tryck Stjärna för att komma direkt till psykmottagningen!

Forsberg 1978:

men vilken bra fantasi du har herr mumsbit, här har du då din:

en feminin mansröst säger

"hej raring, dä är hjärtligt välkommen till mumsbitens kärleksmottagning. Var god och knappa in ditt val så återkommer jag med pris. Puss och kram och vem vet... kanske lite mer! hihihihi

1. Fullkroppsmassage

2. Jag står på alla fyra och har bitring i mun

3. Med munnen.

4. Med handen.

5. Med foten

Oj glömde ett par val!

9. Sprida äckliga rykten

10. Trollskrivning.

11. Näthatare.

12. Besatt av gayporr!

mums-Forsberg 1978:

Jag är inte din kund! hihihihi!

Mitt tips till alla som träffar mumsbiten är att inte glömma bort "the safe word"...

Sven Sewage: Som sagt punkt nummer 9!

Det är tur mumsbiten tål det mesta.

Sweatt klar och Qatarfansen går bananas. Tyder på bristande verklighetsförankring.

Man vet att lag och andra supportrar har problem när dom tror enstaka spelare kommer göra avgörande skillnad.

Ingen Schremp än och för min del är det bra med Widing före Sörensen.

Stor humor idag Sewage. Du kan dina filmer.

Redigerad kommentar

Blir nog en svårare match ikväll!

Ajajaj...

Grymt spel av Svensson även om vi släppt in en.

mums-Forsberg 1978:

6. Vara en torris utan humor

7. Skriva utan finess och fantasi

Linköping är et jättebra lag, och detta är en väldigt svår match. Vi har inte spelat dåligt, men Linköping har höjt sig mot tidigare matcher.

Viktigt att vi fortsätter att mata på med skridskoåkningen, och att vi lägger passen på bladen. Vi ska bara nöta ut dem.

Sven Sewage: hm,klart man hoppas det blir godkänd

Var det någon som föresten hörde kommentatorn dra till med: MUMSBIT!

hihihihi! Grattis mumsbites-Forsberg, du är TV-kändis nu!

Crap, förstod att det skulle bli bortdömt

Norman! Yes

Zacke!!!! Nu är det bara att köra

Sven Sewage: Så du kan skriva med finess och humor? Hahaha asgarv! Kallar du det du skriver för finess och humor så är du fan dummare än jag trodde! Du är en vidrig näthatare, det är allt du är! Jo en parasit är du också!

Mums-Forsberg 1978:

nu ska du inte vara sån herr mumsbit. Du är känd, de säger ju ditt "artistnamn" på riks-TV och allt!!! hihihihihihi!

Sven Sewage:

Hörde det! Oldeen är ju brynäsare så ett tag trodde jag han var mumsbiten.

Förresten så hörde jag Wikegård en gång säga "diggar". Du har snart hela TV-gänget som läsare.

Var på väg skriva det är en match helt i Peas smak.

Redigerad kommentar

Blister Brigade:

som väntat orkar inte Linköping när vi lägger i den 3e växeln på vår Sovjetiska traktor. Mammia mia vilket krigargäng vi har.

Vår taktik med bredd, skridskoåkning, puckinnehav och att sprida istiden på alla 20 spelare... snacka om vägvinnande taktik. 

Finns inte en chans att Linköping orkar stå emot i en serie över 7 matcher. De ser trötta ut redan nu. Rahimi orkar inte åka någe mer, men har får tydligen åka omkring och yxa ner folk. 

Sven Sewage: är det högklubba? Svårt att se. Man hoppas

« · 1676990 · »