Tom:"Här vill ju Savage hävda att vi betalar enorma "sign-ons" som inte syns i bokföringen. Hmm ja undrar ja..."
Med 7 miljoner högre spelarbudget men 72 miljoner i lägre avsättning för pensioner och skatter måste vän av ordning undra om pengar under bordet och annat fusk förekommer.
Helt ofattbart inte skabbräven Sven Savage blir avstängd.
Det vidriga avskummet håller fortfarande på med att smutskasta och anklaga någon helt oskyldig och ovetande. "vinalkisen Ulf-Ture från Piteå"
Sedan är språkbruket lögnaktigt. Skellefteå AIK är tydligen värsta stöldligan som låter talanger från Västerbotten och Norrbotten ta plats i laget.
Är det bättre göra som Qatar,flytta ungdomar från Tjeckien,Slovakien och Danmark?
Sven Savage är en fin representant för Luleå HF.
Vill bara påminna alla om att Luleå HF i lönndom värvat barn från fattiga länder som Tjeckien och Slovakien även Danmark.
Sedan är det intressant konstatera Jimmie Ericsson och Möller tillhörde eliten i KHL, båda var i final.
Omark däremot spelade för Jokerit som inte alls var på samma nivå som finallagen. Oerhört avskytt lag i Finland om jag förstått det rätt.
Zappaholic:
Jo men det borde funkat även om jag skrivit Tjeckien,Slovakien och Danmark. Alla vet nog att danskarna har det bra.
Tuta: Det är ju du som är Gollum.
Savage kan som inte skilja på det här med yta och folkmängd. Med hans teori borde alltså Storuman,Vilhelmina och Sorsele fostrat ca 10 tusen NHL-spelare.
Vad allt handlar om är att Luleå är ingen hockeyort. Det finns ingen hockeykultur utan basketen och supandet? har alltid dominerat.
Trots att man funnits 30 år i SHL kommer det fortfarande inte fram spelare. Tror det beror på att man generallt är för tröga i tanken eftersom hockey är en snabb sport.
Porsers miljarder kommer förhoppningsvis innebära än större skada. När det nu finns ännu bättre möjlighet tokköpa in främlingar kommer det kväva de få talanger som grodde. Porsers miljarder lägger en våt filt över J-lagens framtid.
Bakgrunden till Luleå Hf var att statliga bolag i slutet på 70-t ( LKAB,SSAB) ville de anställda skulle få se sport och såg upp till topplaget Skellefteå AIK så till den milda grad färgerna fick bli samma. Staten köpte in ett hockeyakvarium som anställda fick titta på och ha som prydnad.
Jag betecknar Luleå HF som köpeklubb och det med rätta. Anledningen är att föreningen med stöd av statliga (mina och dina )pengar roffat åt sig spelare genom att konsekvent köpa på sig från andra fattiga klubbar. Inte minst under finanskrisen i början av 90-t då de flesta utom statliga bolag drabbades,helt enkelt genom att erbjuda dubblade löner.
Redigerad kommentar
Borde inte svara Tuta eftersom han inte klarar av ett minimum av hyfs,tilltala folk Gollum och kräva svar!!
fattiga länder skrev jag. Sedan var det mer som en replik på Savage för att visa vilken nivå han ligger på. Däremot var det jag skrev sant i motsats till Savage.
Grattis till värvningen av Kungen Eriksson! Det är nog ganska många av SHL-lagen som hade tagit emot honom med öppna armar. T.o.m. Luleå!
Härlig värvning! va jag sakna jimmie ifjol! alla vill nog ha en sån typ i sitt lag, en person som många älskar att hata och tvärtom :-D
ASA: Nej, det hade jag inte...känns som att han bara fått en biroll i laget med 200000-300000/månad för en 36-åring så nej tack.
Pesonen däremot, hade man inte tackat nej till.
Redigerad kommentar
Blister Brigade: Oooops, tänk vad fel det kan bli när man läser fort!
Jag tyckte du hade skrivit
" Jimmy är grym på divare"
Men så var det ju inte riktigt, även om det hade varit rätt på sitt sätt! ;-)
Bara som en påminnelse. Spelarenkäten.
" Vilket annat lag i SHL skulle du absolut inte kunna tänka dig att spela för?"
1. Luleå HF 27%
2. DIF 15%
3. Modo 13%
4. Färjestad 8%
Det är den senaste.
Det är ändå Luleå som sticker ut. Oerhört tydligt att Luleå är minst omtyckt.
Redigerad kommentar
"Vilket annat lag i SHL skulle du absolut inte kunna tänka dig att spela för?"
Luleå HF blev klar vinnare på 27 %.
Naturligtvis har detta inget med ekonomi att göra,ingen av spelarna hade väl tid börja kolla upp årsredovisningar.
Geografi påverkade inte alls tror jag. 13 mil mer eller mindre spelar knappast någon roll då Skellefteå var så mycket populärare.
Jag tror knappast spelarna som svarade plockade upp en atlas heller och började mäta avstånd.
Vad allt handlade om var en blandning av:
* Luleå hade de äckligaste lagkamraterna.
* COOParena är en död plåtburk med äcklig publik, noll trivsel och atmosfär.
* Luleå spelar en äcklig hockey som bara tilltalar Anton Hedman-Per Ledintyper.
Laget. Arenan. Fansen. Klubben. Luleå HF= minst omtyckt.
Läste Savage inlägg om AIK årsredovisning och fick för mig att jämföra lite med Luleås dito. Rätt intressanta jämförelser man kunde göra faktiskt.
Personalkostnader (alltså bla spelarlöner) moderföreningen:
Skellefteå AIK - 71737371
Luleå: - 64105305
Gissningsvis har man ungefär lika många anställda utanför spelartruppen. Tyder på att Skellefteå hade en spelarbudget 7 miljoner högre? Ska Luleå dock höja med 20 % nästa år som de gått ut med och Skellefteå ligga kvar på samma (som de gått ut med) så lär nog Luleå gå om.
Avsättningar för pensioner och liknande förpliktelser (eller " Avsättningar för pensioner och löneskatter" som Luleå kallar sin post
Skellefteå AIK: -110 116 866
Luleå: -182 503 053
Här vill ju Savage hävda att vi betalar enorma "sign-ons" som inte syns i bokföringen. Hmm ja undrar ja...
Hmm vi kollar sponsor/reklamintäkter när vi lix är på gång:
Skellefteå AIK: - 53 042
Luleå: - 55 822
Ojoj, här snackar vi ett doping på hög nivå!
Sen kommer vi till Entrebiljetter eller matchintäkter som Luleå kallar det:
Skellefteå AIK: - 37 258
Luleå: - 27 144
Övriga intäkter från arenan:
Skellefteå AIK: - 20 377
Luleå: - 17 029
Här skriver Savage "Jag tror ju knappast man säljer wurrar för hälften av biljetterna och anar en smygsponsring redan där. Vilket fortsätter i alla andra poster inklusive "övriga" på TRETTIO MILJONER!".
Procentuellt har alltså Skellefteå sålt mindre "wurrar" än Luleå sett till biljettintäkterna. Jag anar en smygsponsring Luleå...
Sen kommer han till posten "övriga intäkter" där Skellefteå hade 30 MILJONER!!:
Skellefteå AIK: - 30 780
Luleå: - 36 866
"Ja, Gudars skymning, snacka om dopad verksamhet".....