Farbror Barbro: Kom igen nu Babsan, inte kan du vara så trångsynt så du inte fattar att Svartvadet brinner för Modo?
Det måste ha varit något syftningsfel när du skrev, annars är du aningen blåst.
Gratulerar modoiter om ni trivs med utvecklingen och känner ni är på rätt väg.
Jag konstaterade bara den matchen Oscar Hedman och Viktor Olofsson är borta kommer det se mycket konstigt ut i laguppställningen.
Skulle Modo då göra en plattmatch och spelarna inte ser ut ta i tror jag de breda folklagren har relativt lite överseende.
Zappa. Naturligtvis vet jag inte men bara för han spelat för Modo och nu tjänar sitt levebröd behöver det inte betyda han agerar egoistiskt och söker cred. Då är det effektivaste man kan göra spendera pengar och berätta om nyförvärv med ett leende som han gör på Modos hemsida.
Amitiel:
Jaha då var jag otydlig,menade inte ekonomisk vinning utan mer personlig cred.
Kunna ta åt sig en stor del av äran,sola sig i glansen och åtnjuta folkets beundran. Det koketta. Intervjuerna. Höras och synas.
Gollum. Hur gick det för dig och Wallson med trollingfisket? Fick ni några troll på kroken?
Farbror Barbro:
Klart du har koll på detta eftersom du har följt Lasse "det är jag som tar ut laget" Johansson på nära håll.
På tal om personlig cred alltså, och försöka förminska tränarnas roll.
Farbror Barbro:
"Jag konstaterade bara den matchen Oscar Hedman och Viktor Olofsson är borta kommer det se mycket konstigt ut i laguppställningen."
Är det någon större skillnad jämfört med när M. Pettersson, A.Pettersson eller Lundberg är borta hos er, för det är ju ändå bara dessa som har SAIK som moderklubb.
Ger mig fan på att Richie har bra mycket mer hjärta för klubben han spelar för än vad Pesonen, Zakrisson eller Ritola har.
Spelar det någon roll föresten ifall det är en svensk eller icke svensk spelare i laget så länge denna gör allt för klubben och fansen och kämpar för att plocka vinster?
Älskar att Norran fortfarande kallar CHL för träningsmatcher, det kommer dom gilla i Nollbotten.
Satt och slöläste lite i andra böcker och ser Brynäs har träningsmatch idag och har släppt laguppställningen.
Blev tvungen gå in på EP för att se hur många forwards de saknar. Inte så många tydligen och då blir man lite chockad när man läser 3e kedjan.
Daniel Mannberg+ bröderna Westerholm.
Det är Mannberg jag hakar upp mig på. Hur fan kan han dyka upp i ett SHL-lag? I en 3e lina? Sitter inte han i fängelse fortfarande efter sin misshandelsdom? När blev han frigiven? Vad fick han för kort straff efter han matat och matat i dyngfyllan på en civil?
Naturligtvis handlar det om han är Bulans kompis. Jag tycker det ser ut som ett klassiskt misstag,problem,att Bulan agerar fadder.
Mannberg beskyddas och hålls under armarna av Bulan och det tror jag inte blir bra för Brynäs. Ha en kille som kvoteras in och bedöms med annan måttstock är ett sänke för verksamheten.
Ska bli kul se om Mannberg vågar göra mål i fortsättningen. Målgesten fistpumpen kan han dock inte köra för det skulle se ut som en rekonstruktion från den gången han misshandlade en oskyldig.
Bulan + Daniel Mannberg= grattis Brynäs till de ruttna äggen i korgen.
Redigerad kommentar
Zappaholic:
Rent skamligt av Brynäs ta in kräk som Daniel Mannberg. Sedan hur kopplingen Mannberg-Bulan -Qatar ser ut och vilka pengar Brynäs förmodligen fått kan man bara ana.
Att Bulan ger Mannberg förtur i laguttagningar är naturligtvis något jag bara misstänker.
Sedan så tycker jag alla har rätt till en åsikt och jag tycker Bulan uppför sig mycket otrevligt och verkar vara en person som inte ska arbeta med människor.
Det är roligt ni trivs med Bulan och Mannberg.
Det är bra ni är nöjda.
Zappaholic: Bra skrivet!!!
Farbro Barbro: Du är ett arsle ett STORT JÄVLA ARSLE!!!
Zappaholic:
Jag har aldrig sett Bulan uppföra sig trevligt höll jag på säga.
Du måste skilja på Brynäs och privatpersoner. Precis som vi inte kan ha en statsminister med ett brottregister.
Zappaholic dina magsura hatiska inlägg som gäst här gör dig till det största kräket.
Försök acceptera folks åsikter så ska du se du blir mer omtyckt.
Gratulerar Brynäs till sist som är så nöjda med Bulan och Daniel Mannberg.
Zappaholic:
Nu håller du så låg nivå du får återkomma när du kan uppföra dig som folk.
Zappaholic:
Du är uppenbarligen inte i balans för en vettig diskussion så återkom när du blir frisk.
Brynäs +Bulan+Daniel Mannberg är något ni älskar,bra så.
Ofattbart tycker jag.
Yoda Marklund: Skvallrar? Jag skriver fullt synligt för alla att se, så jag begriper inte hur du får det till att skvallra...
Jag struntar i om du tycker jag är vettig eller inte, det som stör mig ganska mycket är er/din maniska hatkampanj mot Mannberg och Bulan. När ni sen får svar på tal får man höra om att man inte kan uppföra sig som folk etcetera etcetera blahablaha.
Du har ju själv skrivit att som man skriver får man svar. Så då är det väl på sin plats i detta forum att skriver ni skit får ni skit tillbaka. Skriver ni konstruktivt så får ni konstruktiva svar.
Enkelt så in i helvete för mig, svårare för vissa tydligen...
Har du:
Brukar också kolla Qatar ibland. Skummande igenom målen på play och det är som du säger -de imponerar inte.
Såg egentligen för lite men tyckte ändå det var hyfsad fart men spelet,passningar,struktur,placeringar,teknik,sinne saknades.
Min uppfattning är att Qatar är oerhört ojämna. De få som är bra tror jaf dessutom saknar karaktär.
Får även för mig tränarna saknar förmåga.
Yoda Marklund:
Qatarmatcher som de förlorar är stor skadeglädje. Ofta brukar jag även vilja kolla upp vilket fyt som ligger bakom de 1-0,2-1 vinsterna.
Glöm inte det är match redan kl 15 inte ikväll.
Ja Osten är vår räddning,han måste stanna.
Vad ska man tro om Modos förlust mot Sundsvall igår. Betyder förmodligen ingenting men det kanske kan bli slakt på onsdag om de har problem med något eller allt möjligt.
Något jag tänkt på när det gäller andra lag,kanske Modo och Qatar främst,grannarna, är varför de aldrig tar ett steg i taget. Hela tiden varje år tror de att de ska gå från svaga problemlag till SMguld. Dess genvägar och försök till flera kliv i taget slutar bara med att de får börja om från början. Perfekt!
Hoppas AIK kan bjuda på spelet och snurrandet men kanske är de inte riktigt igång med propagandahockeyn än.
Har du:
Det låter ju i norran som de haft bra fart enligt Bert. Sedan med fel tröjor tycker jag det aldrig riktigt sett ut som riktiga AIKspelet.
Resultatet är inte så viktigt ändå,det är ju bara CHL men det skulle vara roligt om det finns något glädjeämne.
Yoda. Ska försöka komma ihåg Abu Dhabi hahaha.
Yoda Marklund:
Håller med. Gjorde Renberg en blunder när han sa AIK saknar en defensiv tyngre back och Dusan påminde om Urbom. Kändes som Renberg missat,glömt Urbom.
Stabilt och stundtals imponerande men även långa stunder likna det inte mycket. Det såg ut som matchen skulle spelas av ibland.
Viktigast nu blir väl att hitta kemi och rätt kedjor. Adam P-Pär L-Terry såg ut funka bra.
Skulle vilja ha in Norman högre kanske med Z och Pesonen för Calof blir jag skeptisk till ibland.
Ohlsson blixtrade till. Axel imponerar.
Ska bli intressant med Urbom nu.
Zappaholic:
Tänker inte svara som du skulle gjort: Prova dra huvet ur röven,du är och förblir ett arsle! Den där sjaskiga och låga nivån Zappaholic har när han inte klarar av argumentera.
Istället ska du få ett vettigt svar.
Jimmie myglar inte till sig en utvisning,det är inte filmning.
Ett annat exempel är när han blivit fasthållen längs sargen och då cyklat med benen för att visa han sitter fast. Är det förbjudet? Är det filmning? hahaha
Står det i regelboken -du får inte cykla med benen för att tydliggöra du är fasthållen?
Alla rutinerade kan detta och använder det ibland.
Absolut inte alltid som du kanske minns Brolin eller Ljungberg gjorde när dom blivit rutinerade och lärt sig av proffsen i Italien och England. Bara för att ta ett exempel från din värld fotbollen.
Jag tycker de rutinerade inom ishockeyn använder tydliggörandet sparsmakat för att påvisa. När de kanske tycker domarna inte hänger med eller att andra laget kör mycket fulknep och skulle haft fler utvisningar.
Farbror Barbro: Sjaskiga? Läs din egna alster om du vill läsa skit.
Pinsamt av Hollywood att hålla på som han gör. Myglar för att vinna fördelar. Skit har kastats, med rätta, på Järnkrok när han också myglade till sig tvåor. Du förstår, mygel är mygel oavsett lag, och jag tycker även Brynäs ska drabbas då deras/våra spelare filmar.
Att du, ditt blindstyre, inte ser det vi alla ser är föga förvånande. Fortsätt för all del försvara Hollywoods berömda dykningar. Jag utgår från att du även "sakligt" kan försvara när han blev knuffad av en norrman i VM för några år sen och dök ner på isen som om någon klippt av ryggraden på karljäveln. I och för sig saknar han ryggrad när han beter sig så...
Zappaholic:
Borde inte svara en som inte kan uppföra sig,som gäst dessutom.
Jag kan tänka mig du är ur balans efter förlusten mot Almtuna.
Verkar inte gå så bra för Bulan och den för misshandel straffade och just innan domen kom i bråk på krog och i fyllecell placerade Daniel Mannberg.
Jimmie får först två tryckningar med vänstern upp mot överkroppen och sedan en kombinerad löst slag/facewash i ansiktet.
Boork: "det är en vänster rakt upp i ansiktet."
Jag tycker det är helt rätt norrmannen får en tvåa. Och det är det Jimmie ser till han får. Rättvisa skipas.
Just den biten med facewash och den här gången inledd som ett typ av slag,rak vänster,lös iofs,verkar det inte tas tvåor på ibland men det tycker jag det alltid borde göras.
Tycker inte det ska passera ostraffat,att forwards ska behöva ta en slagrörelse mot ansiktet följt av att backen klämmer ihop ansiktet med handen handsken. Bara för man står och bevakar om målisen släpper retur.
Zappaholic:
Filmning hade det varit om norrmannen aldrig slagit eller missat helt.
Förstärkning eller tydliggörande är min rubricering.
Det är inget man ska använda sig av ofta eller jämt men den här gången tycker jag det var ok.
Norrmannen slår mot huvudet,om än löst och det avslutas heller inte med en knytnäve utan en öppen handske som klämmer ihop ansiktet vilket inte är alltför trevligt det heller.
Känns det bra ha Dani*l Mannb*rg som representant för Brynäs?
Har du koll på hans register?
Går det bra när Dani*l Mannb*rg är ute i skolor eller sjukhus och pratar med barn?
Är han en bra förebild?
Gävlebarn under ett skolbesök: -Hej Dani*l. Min pappa har berättat du söp dig knall ganska ofta förut och slog ner folk och blev tagen av polisen för du skallade en civil och bråkade och hamnade in en såndär fyllecell och så.
Förresten,har ni sett om Mannb*rg är ute och super mycket på stan i Gävle också?
Redigerad kommentar
Zappaholic:
Du förstår väl varför SAIK fans vill dra upp t.ex Mannberg? Det är ju endast för att flytta fokus från den egna värdegrunden som innefattar spelare som Chad Hinz och Bud Holloway.
En lämplig motfråga från dig borde ha varit:
"Hur såg det ut när Holloway var ute på skolorna och träffade ungdomar, tillät klubben det? Borde han inte hållas så långt ifrån gymnasieungdomar som möjligt?"
Yoda Marklund:
Jag jämför inte Holloway med Manberg eller Hinz med Mannberg. Det var väl ändå ni, som i en diskussion om hurvida Jimmie hade filmat eller ej drog upp gamla grejer som Mannberg gjort. Så ifall det är relevant i diskussionen om Jimmies filmningar så bör ju även Holloway och Hinz vara det?
När vi ändå är inne på ämnet, tyckte du klubben skötte hanteringen av Hinz skandalen på ett snyggt sätt? Finns det något i den där skandalen där klubben bör ransaka sig själva tycker du?
Yoda Marklund:
Satt Hinz ensam och söp sig full eller var det fler SAIK spelare inblandade?
Vad spelar det för roll att han är från norge? Han är ändå den mesta Modoit vi har. Han kommer ha avverkat 10säsonger i klubben när han lägger av.
Han kommer säkert få tröjan i taket
Vad fan spelar det för roll att han är norrman för oss som modoiter?