Stigsson: Jag har lite trassel med inläggen. Antingen så syns de inte alls, eller så syns de, men först efter en stund. Eller så syns de, men bara i min egen historia, fast på något sätt hamnar det utanför gästboken.
Marcus: Nej det är det inte men ett litet problem kan snabbt bli ett stort men som de flesta säger så har det bara rullat på och inte krånglat något så man kan ju hoppas på att det drar igång snart!!
piff: Nej inget sånt! Men jag skulle gissa att det blir imorgon. Jag har inget tålamod då det gäller såna här grejer ändå. Om nått lite fel dyker upp då vi dragit igång sajten så är inte det hela världen.
Jag kan skvallra. Nya HS är snyggt, propert och jag gillar det skarpt. Jag vande mig snabbt vid var allt fanns. Många nya roliga saker, annorlunda upplägg osv. Jag är odelat positiv.
Nu har ett antal personer provkört HS 2.0. Det har ännu inte dykt upp några buggar och omdömena om den "nya" sajten har varit positiva. Så det dröjer nog inte länge förren den nya sajten sjösätts. De som provkört de nya sidorna får ju skvallra här om dom vill...
Metal Guru: Nej, inte just för tillfället. Meningen var att jag skulle testköra under gårdagkvällen men skrikiga ungar och en likadan mor (tur att hon inte läser HS) innebar att jag fick skjuta på det. Ikväll gör jag dock ett nytt försök och kanske kan jag skvallra lite under kvällen.
piff: HS 2.0 testkörs just i detta nu av ett antal personer. När webmaster känner att alla eventuella buggar blivit åtgärdad antar jag att han släpper den nya versionen. Mer än så har inte jag att förtälja i ämnet.
Kanske läge att öppna en ny gästbok i nya HS 2.0. Inlägg som av någon anledning inte får vara kvar. Jag har ju förmånen som forumledare att ta del av samtliga raderade inlägg och jag måste säga att en del inlägg får mig att dra på smilbanden. Ta bort vem som författat eländet samt att det inte är "för illa" författat så skulle det kunna bli en rätt skojig gästbok.
Skulle moderera bort ett inlägg, det senaste i en lång, lång tråd. Fick ett meddelande som frågade om jag verkligen skulle ta bort inlägget, för då skulle hela tråden försvinna.
Detta är naturligtvis en bugg. Det är endast när man tar bort urspriungsinlägget som det meddelandet skall komma fram.
Hursomhelst. Jag valde att ta bort inlägget ändå, tråden försvann inte för det.
Jag har inte sett något svar på Edströms två år gamla fråga. Så sent som i dag fick en ny medlem (tikwille) 1970-01-01 01:00 som senaste inloggningstid.
Annan fråga: Upphör medlemskapet efter en viss tid utan inloggning?
Inte så länge till fotbolls-VM. I tidningarna så spekuleras det så smått.
Fotbollsgästboken är ju bra, men jag tycker nästan att fotbollsämnet är så stort att man borde kunna göra underrubriker själv. Det skulle utöka flexibiliteten i en debatt. Karaktären i debatten kan ändras och med den so kan man ändra underrubriken så att den passar. Vet inte om jag klarar av att förklara.
Någon startar huvudrubriken ex. "Englands öden i VM". Någon annan vill diskutera ex. "Owens comeback" Därför gör han en sådan underrubrik i samma tråd.
Det här är väl knappast någon ny uppfinning. Ungefär som när man klickar sig fram i datorn. Först klickar man på "Den här datorn" OCh via tryck på + så öppnas en massa underrubriker. Trycker man på - så döljs de.
Alternativet är att göra en nu arena som vi brukar, men då blir det sämre ordning i inläggssorteringen.
piff: Ok, men de e det jag gör... Ja klickar igen efter en stund men då brukar de komma upp samma meddelande i tråden 2 ggr ändå.. Skumt asså... men konstig att ingen vågrr kännas vid skriptet... Nån måste ju har skapat det iaf...
Suffe: Har också råkat ut för det där. Det bästa man kan göra är att vänta ett tag och om inget händer får man trycka igen så burken får tänka om. Kanske missade man rutan med pilen när man klickade. Det har fungerat för mej iaf.
Jag har upptäckt att ibland går det lite trögt att skicka upp ett meddelande i en tråd och det verkar som att datorn praktiskt taget slutat jobba. Klickar man på knappen igen kan samma sak uppstå eller så kommer man tillbaka till tråden som vanligt men då finns där samma meddelande två ggr. Vet nån varför de blir så här? kan det vara ett programeringsfel? typ glömt att sätta: If antal = 2 then 'funktion' = false end If
(Gvetvis ser inte koden ut så här men kan du progga så fattar du nog allt vad ja menar.)
Marcus: Modos logga får man nog egentligen bara använda med tillstånd. Så är det nog för alla loggor. Nu brukar det i just Modoboken bannras istället för att koggas. Fast ibland bannras det logga.
Här kommer en fråga riktad till er på HS. På vilket sätt får man använda klubbarnas logotyper på webben? Exempelvis om HS använde sig av dessa för att t.ex. ha en klubblogga ovanför varje gästbok. Vad gäller?