Som ni kanske uppmärksammat så har HS varit nere 1 dag och 6 timmar utan förvarning. Men det har inte varit någon krasch eller så. Detta stopp berodde på att servern var tvungen att byta fysisk plats pga. vår internetleverantör hade en del synpunkter. Detta kom till dager utan förvarning så med tanke på omständigheterna så är vi igång någorlunda snabbt ändå. Sajten kommer att ha lite lägre bandbredd i några dagar men det ska inte märkas så pass mkt. Nu rockar vi igen!
Bissett19: Det där har jag också märkt någon gång. I mitt fall berodde det på att Internet Explorern hade hakat upp sig. I addressfönstret hade jag en redirectadress också. Stängde ner, öppnade upp det igen...och laddade dessutom ner firefox.
Metal Guru: Okey , då är det ett till nytt fenomen som uppstår där . Förut har jag laggt märke till att om man bara är inloggad och inte gör någonting på cirka en halvtimme kom 404 upp .
MoDo Hockey Wayne Gresky 404 shinzawai 404 scim 404 Poffa 404 Paddan 404 Off Saida 404 NuMo Förstasidan Myggan 404 MorganaLefaey Läser inläggen hos Timrå IK MODOJohan 404 Modoante 404 Mano 404 Icing-Ove 404 Gidde Läser inläggen hos Leksands IF Frisco 404 DB 404 AM Tjuvkikar på de andra
knaskamilla: Usch, det är läskigt detta. Det är nästan värre än när jag som barn satt och lyssnade på hur det gick till när Krösa-Maja trillade ner i varggropen, men bara nästan.
knaskamilla: Hmm.. ja, jag kom ju på i ögonblicket, alldeles efter jag " hade tyckt att jag varit duktig" och hittat vad som nog måste vara förklaringen, att det nog inte var så mycket till just förklaring på nåt, egentligen. För MoDos gästbok torde väl vara kvar på HS, åtminstone vad jag kan förstå. Eller?
Skulle vara intressant att veta vad alla MoDoiter som det står 404 efter för tillfället håller på med. Är det månne någon TIKare som har jävlats och bytt namn på vår gästbok till 404?
Dom har hursomhelst ett ganska aktivt forum så någon postade väl länken där. Dom har ett max på 60000 och verkar för närvarande ligga en bit under det.
Salle: jag har också funderat på en liknande grej. Kanske kunde man lägga till en länk intill "Besvara" och "Visa ämne" där det står tex "bevaka tråd", och att den då hamnar under "Mina favoriter" i högerspalten?
Jag har kommit på en ny funktion som skulle vara kul att ha.
Det är möjlighetern att "prenumerera" på specifika trådar utan att nödvändigtvis behöva få med hela GB:n.
Ett ex. Jag är intresserad av Amerkansk Fotboll och vill få reda på när nån (annan än jag) skrivit ett inlägg i "Are you ready for some football!!!"-tråden men är totalt ointresserad av tennis, boxning och allt annat som skrivs därinne. Nu är detta kanske ett dåligt exempel då GB:n inte är den som det skrivs mest i men jag hoppas att det framgås hur jag menar.
Skulle även vara intressant vid evenemang som Alpina-VM nyss och liknande.
Konstig kundpolicy de verkar ha. Utföra åtgärd utan att informera innan.
För övrigt tycker jag det verkar gå riktigt långsamt. Hoppas det stabiliserar sig