1150x200-hockeyicerinkfornhlteamsby_0.png

Support

Grupper · 4824 inlägg · 384 ämnen
« · 1088471 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Bugg
Marcus: Stäng av henne.

Jag tror att det är titeln på Jean1's blogginlägg som ställer till det. Undersöker vidare.

Marcus: På jobbet har jag samma fel just nu och där kör jag:
IE 6.0.2900.2180 sp2

Marcus: IE 7.0.6001.18000 använder jag..

Marcus: Jag vet inte om du gjorde något men nu är det ok igen.

Marcus: Jag sitter på biblioteket och väntar på hockeybussen, jag vet inte vad de använder. "Åtgärden avbröts"-rutan är också ständigt återkommande.

T T: Okey, men vilken webbläsare kör ni? Jag kan inte framkalla samma beteende.

Marcus: Rutan med Mina vänner, Mina forum osv lägger sig alltså under Mediarutan.

T T && Friman SR: Vilken webbläsare kör ni? Det ser bra ut i FF samt IE7.

T T: Inget jag har märkt av, kan det bero på webb-läsaren? Kör oftast med FF.

Däremot så krånglar FF på youtube.

Friman SR: Verkligen störande. När jag går hit ser det normalt ut, men när jag går tillbaka till Timråforumet hamnar hela den högra delen underst på sidan.

Marcus: OK.. Jag gick in i TIK boken förut, när jag gör det nu är "medlemsboxen" överst, förut kunde jag få andra grejor, typ "pressreleaser" och andra grejor "knödda" ovanför min "medlemsbox"... Jag kan inte återskapa det , men det har hänt... så det är möjligt att det händer igen, å inte helt otroligt heller.....:-) Några rackarns objekt skapas väl lite hipp som happ ibland, de e mitt tips.....;-)

Friman SR: Jag förstår inte vad du menar med överst.

Jag tackar för det här med Länkarna. hick...Fixa oxå medlemsgruppboxentillhörigheternamittforumminavännermittforumminaämnenminstatus-grejerna så att de kommer överst whereever alltid jag är på HS, då blir jag etter nöjdast.....;-)

Marcus:

Thanks!
(till båda grejjerna...)

Sv: HockeySnacks drift-tråd
Metal Guru: Jag har nu uppdaterat utseendet på tabellerna.

Metal Guru: Det var en bugg. Nu ska det fungera. Länkar som pekar någonstans på sajten startar i samma fönster medan länakr på utsidan får ett nytt fönster.

Friman SR:

Se där. Nu är man inne i en passage som genererar tomma meddelanden igen...

Att inklippta länktips inte öppnar en ny tab/ny sida har varit uppe tidigare, och är ett märkligt default-värde. Normalt sett vill alla siter på hela Internet att folk ska stanna kvar på deras sida - eller åtminstone ha en tidigare besökt sida öppen, för att enkelt förledas tillbaka till ursprungssiten.
Men inte Hockeysnack.

Medlemsgruppboxen med Mina vänner, Mina forum, Mina ämnen och Min status tycker jag ALLTID ska ligga överst på sidan oavsett vilka andra ämnesboxar som läggs in. Det blir lixom lättare att finna medlemsgruppboxen då...

Länken under länktips skapar ny sida, men inklippta länkar i inlägg verkar inte göra det hela tiden...

Jag provar att åskådliggöra detta: www.lynyrdskynyrd.com/ åsså länktipset som då ska fungera annorlunda....

Marcus: Jag har alltså ikväll fått inlägg raderade.
Okej då, då är jag väl med på noterna tror jag....

Sannes: Du har fått inlägg raderade. Räknaren räknar bara antalet som är aktiva.

Jag är egentligen inte så noga med statistik och sånt, men lite nyfiken är jag.... Hur kommer det sig att mina antalet inlägg kan minska när jag skriver ett inlägg.
Från 4969 till 4968 för att därefter bli 4969 när jag skriver ännu ett.....

Jag kommer snart att ta ner HS i några minuter (max 10).

Paddan: Blä. Inlägget kom in direkt, det är tydligen så att min klocka och HS-klockan inte riktigt är i synk.

Poffa: Men du Poffa, en minut i en TIKares supporterliv känns nog just nu som ett par timmar.
Eller så kanske 73Sjöbba har en baksmälledator.

73Sjöbba: Det kan jag inte påstå. Detta skrivs 16.38.

Marcus: Det verkar fungera lite si och så med nya inlägg. Inget händer på några timmar och sedan dyker det upp en drös med nya inlägg. Nägon fler som upplever detta?

difzi: Nej php har inget med det att göra. Jag har helt enkelt inte satsat på att få HS att validera. Om jag får tid över så kanske jag fixar det.

Marcus:

Har en liten fråga, då man valdierar Hockeysnack, kommer de upp lite errors, beror de på att den inte är skriven i html utan i php också?

Prestandan på HS borde stiga ganska rejält med den nya servern. Så vi får se hur många samtidiga användare vi klarar vid nästa match.

Jag har nu installerat en ny databas-server (mysql såklart) som vi kör på i denna stund. Det mesta borde fungera som tidigare men det kan ändå vara något som krånglar. Om ni stöter på något problem så rapportera det genast här.

Frisco: Det får vi se, men det tar kanske en timma om jag har flyt.

Marcus: Från 12 till ????... Eller det kanske du inte vet.

Jag kommer att stänag ner HS för driftunderhåll kl 12:00

Poffa: Tack, du räddade min kväll! =)

73Sjöbba: Stäng av FF och starta om det igen.

Ctrl+ och Ctrl- ändrar textstorleken för respektive flik.

Metal Guru: Minstingen var och tryckte på något så nu har jag en otrevligt stor text på HS sida. Det gäller bara HS och ingen annan sida. Jag kör med FF och provade att ändra textstorleken i inställningarna men då fick alla sidor utom HS en pyttepytteliten text.

Marcus:
Använd då vänligen 3p - 2p - 1p - 0p -tabellerna.

Stigsson: Jag fixar tabellerna i nästa uppdatering. Formkurvan är fixad. Dessutom kan man nu gå in och klicka på "Jämför lag" ikonen för att jämföra två lag.

Poffa:
Så gör också den här.

Poffa:

Står det inget om ett ställe i Virginia som låter som ett svenskt resföretag med bas i Göteborg... = )

Metal Guru: Mitt whois-uppslag sa Herndon, Virginia.

OrgName:    Beyond The Network America, Inc. 
OrgID:      BNA-42
Address:    450 Springpark PL
Address:    Suite 100
City:       Herdon
StateProv:  VA
PostalCode: 20170
Country:    US

Marcus:
Så nu har du strax Pentagon på halsen...

209.8.151.146
ISP:
BEYOND THE NETWORK AMERICA INC
Domain: CAIS.NET
Where: UNITED STATES / DISTRICT OF COLUMBIA / WASHINGTON

Marcus:

Good!

rackham: Det finns en del såna som man inte vill stänga av, exempelvis googles indexeringsrobot. Men den här var elakartad så nu stänger jag av den.

Marcus:

Låter både märkligt och konstigt.

Är det inte bara att stänga av direkt?

Att det går segt nu samt att vi har 140-200 gäster beror på att någon eller något håller på att scanna av hela sajten. Den är inne på precis alla sidor i ett ruskigt tempo. Den/det som gör detta har ipadressen 209.8.151.146.  Förhoppningsvis är denna klar snart annars bannar jag dess ip-adress.

Något underligt har hänt med MoDoboken. Det lyser en grön lampa för nya inlägg, men när jag klickar på länken i högerspalten så uppdateras den ramen men inte själva forumramen.

Sv: Teknisk Info flyttar till HockeySnack
Marcus: jag hittar inte tråden där det ursprungligen togs upp, men vad gäller buggen där man får upp en popup med ett felmeddelande som säger något i stil med "Internet Explorer could not open the page" samtidigt som man ändå ser sidan i bakgrunden så har jag upplevt den buggen flera gånger den senaste tiden, och det verkar vara så att felet uppstår när man försöker scrolla neråt på sidan innan den har laddat helt klart.

« · 1088471 · »