« Föregående · 364070 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Skriver brev till XXX
Dysso: Det vore ju bra ifall det gick att göra så att det meddelande som personen svarar på följer med snabbmeddelandet. Skulle göra att man slipper sitta som ett levande frågetecken och försöka komma ihåg vad det var man hade diskuterat tidigare.
Sv: Skriver brev till XXX
westerlind:
Håller helt med, det finns ingen anledning att veta vem någon brevväxlar med. Det är lite för mycket "storebror ser dig" över den funktionen. Sportsnack ska helst hållas så långt från "1984" och "equilibrium" som möjligt, för att överdriva en aning.
Det där med snabbmeddelandena borde fixas i vilket fall som helst, alltid lika förvirrande när man loggar in och har ett par meddelande väntande med "Ja, det håller jag med om!" eller "Du har fel! Hur kan du säga nåt sånt?". Ofta vet inte ens den som svarade vad det var han svarade på längre. :)
Håller helt med, det finns ingen anledning att veta vem någon brevväxlar med. Det är lite för mycket "storebror ser dig" över den funktionen. Sportsnack ska helst hållas så långt från "1984" och "equilibrium" som möjligt, för att överdriva en aning.
Det där med snabbmeddelandena borde fixas i vilket fall som helst, alltid lika förvirrande när man loggar in och har ett par meddelande väntande med "Ja, det håller jag med om!" eller "Du har fel! Hur kan du säga nåt sånt?". Ofta vet inte ens den som svarade vad det var han svarade på längre. :)
Skriver brev till XXX
"skickar brev till XXX" i "Tjuvkika" är en obehaglig snokfunktion som jag aldrig förstått vitsen med: Ta bort VEM jag skickar till - det räcker om det står "Läser ett brev" eller "Skriver ett brev", men helst ska det inte stå något alls.
Nu har jag märkt att mina privata diskussioner alltmer sker via bubblor, antagligen för att jag är forumledare och att en del vill ta kontakt utan att behöva visa det för alla på SpS. Men även i privata sammanhang använder jag den alltmer, det är ganska trevligt att kunna chatta en hel kväll med någon utan att varje meddelande annonseras i ett skyltfönster.
Som jag skrivit förut är problemet att bubblorna inte sparas. Jag har ett elände att komma ihåg vad både jag och andra har skrivit, så ett svar som dagen efter poppar upp i en bubbla är ofta totalt obegriplig.
Därför är brev i många fall överlägset att kommunicera med - så låt oss som vill få göra det utan att "Storebror ser dig".
Nu har jag märkt att mina privata diskussioner alltmer sker via bubblor, antagligen för att jag är forumledare och att en del vill ta kontakt utan att behöva visa det för alla på SpS. Men även i privata sammanhang använder jag den alltmer, det är ganska trevligt att kunna chatta en hel kväll med någon utan att varje meddelande annonseras i ett skyltfönster.
Som jag skrivit förut är problemet att bubblorna inte sparas. Jag har ett elände att komma ihåg vad både jag och andra har skrivit, så ett svar som dagen efter poppar upp i en bubbla är ofta totalt obegriplig.
Därför är brev i många fall överlägset att kommunicera med - så låt oss som vill få göra det utan att "Storebror ser dig".
Sv: Signaturer
Dragan 2k mfl:
Där ser man, så enkelt var det. Tack för infon, nu fattar till och med jag. Inte illa!
Där ser man, så enkelt var det. Tack för infon, nu fattar till och med jag. Inte illa!
Sv: Signaturer
Dragan 2k: Det var ju inte så svårt att hämta rätt fras ur reglementet.
"Använda flera signaturer för att få fram din åsikt"
Vilket betyder att du kan få skriva med flera signaturer, bara du inte gör det för att föra fram din åsikt.
Dvs. (min tolkning) manipulerar en debatt.
"Använda flera signaturer för att få fram din åsikt"
Vilket betyder att du kan få skriva med flera signaturer, bara du inte gör det för att föra fram din åsikt.
Dvs. (min tolkning) manipulerar en debatt.
Sv: Signaturer
Sannes: Reglerna säger om jag inte misminner mig att man inte får skriva med flera signaturer. Hittar du sådana som gör sådant så får du gärna upplysa någon moderator eller forumledare om detta.
Att regga fler signaturer är jag rätt säker på att man får göra men dock inte skriva med flera...
Rätta mig någon om jag har fel
Att regga fler signaturer är jag rätt säker på att man får göra men dock inte skriva med flera...
Rätta mig någon om jag har fel
Signaturer
Jag har bara en liten undran:
Hur kommer det sig att man tillåter personer att ha flera signaturer här på SpS.
Efter att ha läst de regler som finns, så känns det ju inte som man följer detta, eller?!
Fast det klart, det är kanske så enkelt att jag har missuppfattat alltihop, vilket i sig inte är så ovanligt.
Hur kommer det sig att man tillåter personer att ha flera signaturer här på SpS.
Efter att ha läst de regler som finns, så känns det ju inte som man följer detta, eller?!
Fast det klart, det är kanske så enkelt att jag har missuppfattat alltihop, vilket i sig inte är så ovanligt.
Konstig "senast inloggad"
Hej.
Är det någon som kan förklara följande:
Fakta om Gudfadern
Blev medlem: 2003-11-04 20:28
Senast inloggad: 1970-01-01 01:00
Antal inlägg: 0
Status: Nivå 0. Gluttare
Antal besökare: 21
E-post: Klicka här
Är mest nyfiken på hur det har gått till och inte vem som har "drabbats".
Är det någon som kan förklara följande:
Fakta om Gudfadern
Blev medlem: 2003-11-04 20:28
Senast inloggad: 1970-01-01 01:00
Antal inlägg: 0
Status: Nivå 0. Gluttare
Antal besökare: 21
E-post: Klicka här
Är mest nyfiken på hur det har gått till och inte vem som har "drabbats".
Sv: uppdatering
knaskamilla: hmmm, har med andra ord blivit beroende av SpS, är inloggad förlänge :-/....
Sv: uppdatering
slashpuppie:
Det brukar kunna bli sådär när man varit inloggad länge. Jag blir alltid lika förvånad när jag öppnar ett nytt fönster och det lyser tokgrönt överallt samt dyker upp massor av ifyllda pratbubblor...
Det brukar kunna bli sådär när man varit inloggad länge. Jag blir alltid lika förvånad när jag öppnar ett nytt fönster och det lyser tokgrönt överallt samt dyker upp massor av ifyllda pratbubblor...
Sv: Innebandy?
Zcootah: SÅ sant. Och jag tror att det är fler än vi som håller med om det. Då menar jag inget dumt till dom som håller till på skidor och motor. Dom får gärna stanna där dom är. Bara vi får vår innebandy :) *ler*
Innebandy?
Varför inte en diskussions hörna om innebandy? Tror att intresset skulle vara rätt högt. Då menar jag inte specialicering på lagen i elitserien utan en gästbok där man kan diskutera innebandy i allmänhet. Jag har stött på ett antal här sen ja blev medlem (igår) som spelar eller är involverad i innebandy på nått sätt ink. mej själv.. Det är mitt förlag.. något som jag iaf skulle uppskatta
Sv: besökare,,
henkebus: det skulle vara kul om den kom tebax,,men om den fanns förut borde den väl gå att fixa nu me,,lr är de för lite utrymme kvar?
Sv: Sökfunktion??
Marcus: Perfekt med sökfunktionen. Men en liten fråga. Vad är anledningen att man måste vänta 15 sekunder mellan sökningarna? Är det så att jag stressar Sps med ny sökning efter några sekunder?
besökare,,
Funktionen där man kan se vilka som besökt sin presentation,, går ej denna att få igång även på detta Sps??
Avstängningar
Vi i Moras GB kör med ett system med tidsbestämda avstängningar. Skulle det inte gå att fixa så att man redan vid avstängningstillfället kan bestämma när avstängningen skall hävas så att man slipper försöka komma ihåg detta? Hittils så har det varit enkelt eftersom vi inte har haft några stor mängder avstängningar men en situation typ Rögles med ett flertal avstängningar på kort tid skulle göra saken mycket svårare.
Sv: Sökfunktion??
Nu finns det en något mer avancerad sökfunktion för de som är intresserade. Ni som är inloggade nu måste ladda om sidan för att kunna se den. Jag förbättrar den vid ett senare tillfälle!
Sv: Skidor
Dysso: Ja, jag håller med, det är viktigt att de nya gästböckerna används.
När det gäller t ex bandy gick det lite för fort. Där har vi nu många gästböcker som det knappt finns ett inlägg i, vilket gör att jag tror att färre skriver än om vi introducerat bandyn via Bandysnack och sedan utökat efterhand med de klubbar det skrivs mest om.
När det gäller t ex bandy gick det lite för fort. Där har vi nu många gästböcker som det knappt finns ett inlägg i, vilket gör att jag tror att färre skriver än om vi introducerat bandyn via Bandysnack och sedan utökat efterhand med de klubbar det skrivs mest om.
Sv: Skidor
Dysso: När vi ändå snackar om nya gästböcker så skulle nog en allmän SuperEttaBok passa bra in under Fotboll II. [u]16[/u] olika SuperEttaBöcker kanske skulle bli litet väl mastigt att kontrollera, men nog är vi väl värda i alla fall [u]en[/u] bok om den rikstäckande bollsparkarligan och för lagens supportrar (jodå, vi existerar...)?
Sv: Skriv hur mycket du vill
66Hagberg Michael: Jag tycker att jag har skrivit så mycket jag vill och litet till i min profil [f]och det accepteras[/f] (även om det tar en viss tid för mig med min modemuppkoppling).
Skriv hur mycket du vill
Nån sa att man kunde skriva hur mycket man vill i sin profil, detta stämmer inte, jag gjorde som jag brukar för att skapa länkar och det sket sig.
Sv: Sökfunktion??
mikfan: Det finns nu en sökfunktion i vänsterspalten. Jag bygger på den med funktioner inom kort!
Sv: Rapportering av inlägg
Belix:
Hade verkligen varit en fin julklapp :)
Det har vart ett par mörka och dystra dagar utan hockeysnack, äntligen :)
Hade verkligen varit en fin julklapp :)
Det har vart ett par mörka och dystra dagar utan hockeysnack, äntligen :)
Rapportering av inlägg
Jag vet att det varit uppe tidigare men vill ändå slå ett slag för en funktion som jag saknat och som underlättat för oss moderatorer. Som det är nu så är det via mailen som rapporter om tveksamma inlägg kommer.
Har varit snäll så det som en julkapp hade suttit fint :-)
Har varit snäll så det som en julkapp hade suttit fint :-)
Sv: Du har brev
Belix: Nämen det felet har varit på tapeten länge. Jag låg faktiskt och tänkte på det inatt innan jag somnade. Så det var lika bra att lösa det medans jag hade lsöningen i skallen. Tack för påminnelsen!
Sv: Du har brev
Marcus: Man bugar för detta. Sitter du och väntar på fel som du kan fixa, så snabb som du är kan man misstänka det iallafall :-)
Du har brev
Den funktionen krånglar titt som tätt är jag online när jag får mail så funkar det, men när jag kommer online efter några timmar så är det ofta att mail finns men får inte den röda texten uppe till höger under vänner online. Bara jag eller är det som vanligt "skit på tangenterna"
tjuvkika
Tjuvkika har ju diskuteras fram å tillbax.
men som det har sagts tidigare, att man kan stopa namnen efter bokstavsordning, sen när man rör namnet me data-musen så kommer de en liten ruta fram där de står vilka lag som personen hejar på.
va tycker ni om detta förslag?
// difzi
men som det har sagts tidigare, att man kan stopa namnen efter bokstavsordning, sen när man rör namnet me data-musen så kommer de en liten ruta fram där de står vilka lag som personen hejar på.
va tycker ni om detta förslag?
// difzi
« Föregående · 364070 · Nästa »
