Hello! Farsan ringde i morse och delgav den fantastiskt sköna nyheten! Det värmer oerhört att Liket väljer TAIF, klubblojala spelare är det ont om i dagens idrottsvärld! Tack för detta! Kul som fan! Välkommen tillbaka, Liket!
Ett kanonlag inför säsongen och en massa positivt i klubben o man gick o tänkte att det kan inte bli bättre och så får vi liket som en skänk från ovan det känns underbart=) började direkt tänka på en första femma med axelsson-holmis-liket dower och ivars leka med tanken lite eller om möjligt ha dom som en powerplay femma eftersom jag tycker holmgren gjort ett mycket bra jobb i första femman. återstår o se vart han kommer spela. bra blir det iallafall oavsett. nu blickar man frammåt o längtar till söndagens premiärmatch. månne d nu hålla i sig detta spelet och att segrarna fortsätter nu i serien
Johan Lindström utlånas till AIF. Första t.o.m. 15 oktober, därefter ska man ha ett snack med LHC enl. "Kitten". LHC har ju avtal med Nyköping men "Liket" ville hellre spela i AIF. Ser ju onekligen rätt så bra ut.
Perzzon: ja nu gäller d att visa att spelet stämmer o hoppas att bortaspöket försvinenr det kändes ju skönt att man vann borta mot gislaved d betyder en del för psyket även om motståndet inte är nåtmvidare så vet man att man kna vinna iallafall på bortaplan som sagt säger som dig topp 4 i år det komemr bli en framgångsrik säsong med både laget o allt runt om ekonomin känns inte längre som ett hot efter alla lysandè idèer man fick höra på fcs stormöte.det här blir en riktigt rolig säsong nu är det bara att vänta o njuta
ForzamalmJR: jag dricker aldrig d vet du=) nä men kna väl hända att jag skriver en aningens snabbt ibland så då blir det lite stavfel här o där men d går ju läsa iallafall=)
Nu börjar de kännas i magen på allvar. En och en halv vecka kvar nu bara tills de smäller! Hoppas så många som möjligt vill ställa upp och åka ner till "Danmark" för att kolla på vårt lag!? Se till att bli medlem så blir de ju pengar över till en extra bärs i Växjö:)
Buss kungen// Alltid lika intressant hur intresset är hittills för premiär bussen. Hoppas du kan ge mig en full buss redan:)
Tat lungt på lördag kväll o se till att ladda upp på söndag morgon istället.
Nu ska vi visa att vi ska ligga topp fyra denna säsong!
Patrik M: Hello! Lägger du ut bilder på plaggen då eller? Man kan ju inte komma och beställa innan deadline tyvärr. Det får bli mailorder. Bild är ju gött då, så man ser vad man får. Tack för info om FCS-mötet också.
taifaren: Mörrum kommer det att gå buss till så det går bra att anmäla sig dit. De andra matcherna är svåra att säga på förhand men vi har satt ut några lämpliga i kalendern.
Bussen till mörrum kommer för övrigt att kosta 150:- för medlemmar och 180:- för icke medlemmar. Vi har också satt ut lappar om detta uppe i ishallen och i tre spelbutiker. Nån som vill sätta upp på jobbet eller liknande så finns det fler att tillgå, går bra att kontakta mig om detta.
Mette: Ska jag skriva senast den 25:e i stället kanske? Så gör jag..du får prata hur mycket du vill. :)
Patrik M: Jag gillar att prata mycket? *Rynkar förnärmat på näsan* Jag skall vara tyst i fortsättningen ;-)
Får jag bara säga en liten sak?
Kläderna skall vara beställda före den 26 september. Månsson (som inte pratar mycket alls) har fått bilder på alla plaggen. De finns som sagt var på kansliet.
Nu har jag skrivet ner det jag kom ihåg och skrivet upp från mötet. Säg gärna till om nått ska ändras/läggas till. Kommentera gärna också de frågor osv vi diskuterade. Ordet är fritt..
Mette: Förväntar mig full rapport här idag för vad som sades på FCS-mötet igår...det vore fint, man bor ju så långt bort och kan inte vara med. Men snart är det seriematch och då jävlar...
benke wass: Hej Benke. Vi håller på att förhandla om tröjorna. Det kommer tyvärr att dröja ett tag till.
Finns det intresse av både borta och hemma tröjorna? Vi kan väl prata lite mer om det ikväll?
Jag är med ikväll och tar med mig ett gäng killar som jag tror att ni gärna vill träffa. Svesse, nya målvakten Kalle Mattson och Jim Ivars. Vi ses ikväll 19.00.
tjena hur blir d med matchtröjorna komemr dom snart eller??? är grymt sugen på o köpa en komemr dom snart eller?? nån som vet kommer matchtröjorna att säljar med både hemma o bortaställ elelr komemr man bara sälja hemmastället???
Härligt att se att det blir så mkt mål i matcherna...25 på tre matcher! Ok, motståndet är väl inga värdemätare (bortsett fr Arboga då) men det är ju positivt att folk får näta, känna självförtroende. Det blir spännande det här. Och kul att det kommer att finnas mycket nya souvenirer att köpa! Det har varit rätt slätt med det där några år - visserligen har det blivit allt bättre. Bra jobbat, Mette mfl. Förstår att ni tänker ekonomiskt, att man får beställa i stället för att köpa upp och hålla i lager. Är imponerad och glas för att AIF har en linje i föreningen, att man struntar lite hur andra gör det. Är övertygad om att det är vägvinnande och så känns det roligare att vara supporter för en förening med eftertanke och sammanhållning än, säg, för en förening som fifflar bakom ens rygg... Ser fram emot sista träningsmatchen för att a) se hur AIF faktiskt står oss mot de lag som främst måste hållas bakom i tabellen och b) se om allt som verkar bra (målskyttet!) är en hemmamatch-grej eller inte.
Patrik M: Visst är det så, men även om Johan ibland inte syns så mycket så öppnar han upp för övriga spelare. Han är en jävel på att plocka bort motståndare å på så vis ger andra ytor. Han är den mest kompletta spelaren vi har! Underbart att han stannade!!!
Såg att örebro har förlorat 7 av 8 matcher. De har det nog jobbigt nu. Men Hasse reder säkert ut det hela....
Vad säger man..skandal att de inte gör 10 mål snart? ;) En sak är säker Johan Ström kommer bli jävligt bra i år om han visar samma takter när serien drar igång. Härligt!
Harald: Om du inte noterade det i mitt inlägg angående backarna så skrev jag just att Markus är en mycket stark spelare. Och precis som du så tycker jag att han är placerings säker. Det gör ju att han inte behöver vara så snabb på rören.
varför är det ingen som kommenterar TAIFs mest kompletta back Macke P. Trots lite knackighet på rören så är han ju den bäste backen i laget med sin underbara placeringsförmåga på isen. Sen har han ju även en viktig roll utanför isen med sina storaq rutin.
Hej! Jag vet att det är möte för FCS på måndag den 9:e.
Ni säger till om ni vill att någon från TAIF´s sportgrupp, A-lag eller styrelse skall komma dit. Det kan vi säkert fixa.
Dåver säger vi allihopa.. Inte Dower... :-)
Vi har förslag på nya klubbjackor, både värmedressar, vinterjackor och lite tunnare höst och vår jackor. Dessa förslag finns på kansliet. Vi specialbeställer hem dem färdigsydda med vår nya profil.
Om ni vill kan vi lägga fram allt så att ni kan titta på dem på måndag. Om det finns intresse. Vi kommer att erbjuda dem både till spelare, föräldrar, funktionärer, damklubb och supporters. De måste beställas och kommer inte att kunna köpas i hallen till att börja med. Kom gärna med frågor eller kommentarer.
Det var härligt att se att ni var så många sist nu mot Arboga. Det blir spännande nu i helgen med Danmark.
Är fortfarande mkt imponerad av pucktempot Taif spelar med helt ok! Ser ut som gammal klassisk ryss-hockey emellanåt!
Gårdagens match var skaplig men ändå ingen supermatch tycker att en del såg rätt slöa och omotiverade ut och ändå slår man Arboga med 6-2! Måste berömma Svesse som är hur bra som helst! Kalle Mattsson tycker jag är lugnet själv i kassen, blir han förste målis kanske? Det tror jag iallafall! Tredje kedjan var bra igår, Olsson gillar jag och Suuronen imponerar tror han kan bli riktigt bra, han är en mkt duktig passningsspelare!
Försvarsspelet är lite knackigt men det kommer var så säkra, de visar stundtals riktigt bra takter! Tycker Att de 3 nya backarna ser riktigt bra ut den som jag tycker inte når upp till sin standard är Patrik Ström som var lysande för 2 säsonger sedan men nu verkar ha en formsvacka!
Måste också ifrågasätta Jonssons uttalande om någon "sågning" av juniorer? Har då rakt inte varken hört eller läst någon sådan! Tvärtom pratar alla om våra upplyfta juniorer och framförallt då Holmgren och Fashutdinov men oxå Bremer! De andra 2 har väl inte fått spela så mkt att ska bedöma dem ännu! När han skriver supportrar som han gjorde så tänker givetvis alla på FCS och det är inte bra!
The Sittingbull: Dawer måste det va, iaf så jag säger hans namn.
Angående Alosha så fastslår jag här och nu att det får bli hans artistnamn. ;)
Mathias Karlsson och Patrik Ström är nog de som har varit lite sämre än vad jag trodde. Svesse är ju en otroligt härlig spelare, jävla tur de testa honom på backen!
Det snackas mycket backar här. Jag själv tycker att mot Arboga så visade Ivars och Dower att dom är ett mycket stabilt par. sedan har vi Svesse som vid sina bästa stunder helt klart är en spelare för Elitserien, Pettersson hans kolega är ju inte någon vinthund på grillorna men är fruktanvärt stark framför mål och vid sargerna. Sedan finns Ström som det har hänt något märkligt med, så bra som han var för 2år sedan när han gästspelade i Hv har han ju inte varit i närheten av sedan dess. Mattias Karlsson håller bra klass, inga problem så här långt. Det är väl bara att hoppas att Bremer tar sig i kragen oxå, men han han kanske är lite osäker ännu. Sedan måste jag passa på att fråga någon kunnig om Dower, hur uttalas det? Dåver eller Davver! Inte så viktigt kanske men jag var bara nyfiken. J..lar vilken bröstvärmare han höll på att få in på en Boga spelaren i går när han i stället åkte ut för knätackling. Hade den tagit så hade han nog hört klockorna klämta fortfarande HaHaHa.
ForzamalmJR: Backarna är skapliga på pappret, men jag är inte speciellt imponerad av vad dom har uträtt på isen så här långt. Ibland (inte minst igår) ser det oroväckande virrigt ut, defensivt.
Någonting att förbättra till seriespelet börjar, men jag är faktiskt inte speciellt orolig, kapacitet finns!
ForzamalmJR: Din sillstrypare, Dags att lära sig nu????? Ta en titt i Mr Fashutinovs pass å du ser namnet Alexej..... Ingen alosha här inte. Men som artistnamn kan han ju få heta Alosha.
Han heter för fan Alosha, inte Alexeij. Dags att lära sig det nu... Annars gläds man åt ett vad jag förstår genomgående bra spel och att även tredjelinen producerar poäng. Över huvud taget så här långt på försäsongen har många gjort poäng, det är ju mycket positivt! Det kommer nog handla mycket om inställningen i vinter: uppenbarligen har AIF ett gäng snabba, tekniska lirare som både passar bra, åker mycket och inte drar sig för att finta och skjuta. Samtidigt, som vi varit inne på tidigare, har AIF kanske den, på pappret, starkaste backuppsättningen på många säsonger. Så, om man bara kan vara motiverade ordentligt, kommer det nog kunna bli en bättre placering än förra året. Eller vad tror ni? Vi ses!
Bra genomförd match med många snygga anfall. TAIF var det hetare laget av dom två och Arboga vad aldrig med i matchen. Martin Axelsson har börjat röra på sig också, han har gått framåt jämfört med de första matcherna. Fler spelare som imponera rejält idag tycker jag.
Patrik M: Jo, jag såg detta oxå och blev, liksom du, positivt överraskad att svesse spelar. Då kanske det inte är så allvarligt med hans skada. Och det verkar som om man vill vinna kvällens match.
Å jag är så jävla avis på er alla som bor i t-ås och har 10-15 min till matcherna!!!
hepp: Finns på tranashockey.com nu men det har du säkert redan sett. Noterbart är att Magnus Svensson faktiskt är med det trodde jag inte. Nån som vet varför Alexej inte är med? Annars ser det ut som starkast möjliga manskap om jag inte missat nån.