JR: Jag tycker nog att det skulle kunna gå att byta målis in för tredje perioden, för då verkar det som Trogén börjar tänka för mycket på sitt spel, han har ändå inlett de två första galant för att sedan släppa skitmål......Örebro imorgon är ett måste
Värvar Tranås nåt nu så blir det väl som vanligt. Nån Eksjö, Nässjö spelare som gjort 4 mål mer än 2:an och ska vara SSÅÅ bra... Jo ja tackar jag, det är p.g.a såna spelarköp Taif är där dom är idag!!! Det är bara att inse att det är tack vare detta enormt "sparande" på pengarna som Tranås intar en skitplacering.... Lite får man fan i mej bekosta sig, särskilt när man spelar i Sveriges näst högsta liga, än så länge.. Se på övriga klubbar i allsvenskan de har väl ingen dunderekonomi heller, men även kan de värva och hålla sig kvar någorlunda inom ekonomins ramar.
Guz: Junior hockeyn han spelar är ju tänkt som slutspelet i J20 superelit å f--n vet om det inte är roligare än att åka runt å förlora med våra AIF,are. Vi får väl hoppas på hans tjänster till nästa år om vi hänger kvar givetvis vilket vi gör eller?? Tack för dina tjänster HULTH det du visade var mer än vad många andra har visat iår.
JR: Jag sa inte att Throgen ska stå. Det måste väl finnas ngn möjlighet att Mattson får stå i morgon eller? Tror inte att junior målvkten skulle göra bort sig heller. Visst fasen är det synd om Throgen men just nu känns han som ett osäkert kort. Å nu j-vlar måste det till tändning imorgon annars får dom väl bjuda på inträdet i fortsättningen. Kom igen nu AIF visa lite kämpa glöd.
AIF letar febrilt en förstärkning inför deadline 31/1 enl. "Kitten" i dagens TrT. Enl. artikeln så kvittar det om det är en back, center eller ytterforward. Man har varit i kontakt med ett flertal agenter men det är svårt att få tag i något vettigt.
Bara hoppas att man får napp.
Hult spelade sin sista match i AIF igår. Det är synd att man inte fick ha honom hela säsongen ut, mycket duktug. Han ska nu spela juniorhockey igen. Man kan ju undra om det är mer utvecklande än allsvenskt spel ...
The Sittingbull: Hur ska det kunna bli tre poäng med Throgen i målet... Hobér verkar inte inse att han måste byta målvakt för att AIF ska ta poäng.. Och när ska TAIF ordna fram ett eget spel, med lite kkombinationer och passningar till varandra, det går ju inte att åka omkring på isen och slå icing och sarg ut hela tiden och tro att man ska vinna matcherna på motståndarnas missta.. För det kommer AIF aldrig att göra, för de gör alltid mer misstag än sina motståndare.. Samma visa igår igen, ledning efter första, sen förlust, kan gissa att det inte blir någon sommarledighet för spelarna i år, de lär behöva köra idioten och sjuttio, tjugo hela sommaren så kanske de kan orka två perioder nästa säsong.... SKärp till er nu och inse att ni MÅSTE ta tag i detta nu, för i en kvalserie med Växjö lakers vill inte jag vara... huuu
Det går inte lägga sig ner å dö för det här. Det är bara för oss å Laget att knyta näven å kämpa vidare, det är ju trots allt många matcher kvar ännu. Så jag säger bara GO AIF GO AIF vi på läktaren ger aldrig upp. Kör skiten ur Örebro på fredag så är G igen. OK?
Gnäll inte på keepern, han var er bästa spelare i dag. Annars hade det blivit tvåsiffrigt igen. Skyll på tråkHobér, man måste anfalla för kunna få p. Skitlag ....usch försvinn
Kan man inte prestera bättre och offensivare hockey har man inte i AS att göra.
Verkar som det är färdigspelat för Petter Skidén och snart ska Hulth tillbaka till HVs J20! Vi skulle behöva en ersättare till Petter helt klart, men det är väl ganska tveksamt om vi får!
Patrik M: Precis,.. känner på mig att vi kammar hem storkovan på lördag:) den som lever får se.... in med kalle i målet annars är det kört!!! --- --- --_-_- TAAAAAAAAIF
Mardröm är det verkligen om scenariot man knappt vågar tänka på skulle slå in! Taif har stora skulder men skulle man åka ner en serie är samma belopp som i allsvenskan mkt större även om siffrorna på pappret visar desamma! Minskad publik, säkerligen mindre sponsorpengar och spelarflykt är saker som säkerligen inträffar i ens vildaste mardrömmar!
Än är det dock långt ifrån detta som väl är men tanken är otäck! Närmaste veckans matcher mot Nybro, Örebro och Troja lär nog visa om vi kan se ett ljus i tunneln och börja tro på högre makter eller om kvalspel närmar sig med stormsteg!
Kan bara hålla med överskriften! Dock lider jag lite med killarna i laget! Dom verkar lite dåligt tränade orkar inte hela matcherna och det beror väl på tränarparet vi hade från början av säsongen! Sedan brister laget på många punkter man har alldeles för offensiva backar och nästan inga defensiva, man är för småväxta motståndarna spelar fysiskt och tröttar ut våra småväxta spelare, målvakterna är 2 andramålvakter vi har ingen matchvinnare i målet och framförallt saknas det massor av rutin och det ger utslag i försvaret och dessa matcher när pressen är stor på laget!
Skidéns skada verkar inte alls bra hans inställning hade verkligen behövts nu!
Jag vill, hoppas och tror litegrann men det känns oerhört tungt!
ForzamalmJR: Skidén kommer troligen inte tillbaka mer denna säsongen, han har början till diskbrock och det kan till och med vara så att kariären är över. Ser tungt ut på alla fronter!
Patrik M: Håller med dig. Det är så typiskt Tranåsbor att bara bry sig i medgång och det gäller inte bara sport utan allt. Jag gillar min hemstad, älskar mitt TAIF men avskyr såna äckliga liberala tendenser. Vad fan, det är fullkomligt skit att TAIF ligger sist och att Throgen inte är vidare bra. Eller att Tobbe är en lat jävel som inte tacklas längre. Men inte fan tänker jag sluta följa TAIF för det! Skärp er! Åker vi ner i ettan är det bara att komma igen - och hur göra det bäst om inte med fullt stöd av en trogen publik? Men något måste göras igen - byt till Kalle i målet NU! Och se för fasen till att få Ström & Skidén friska, för endast med fullt manskap är vi slagkraftiga nog. TAIF har en ganska fet skalp att ta på onsdag i Nybro! FORZA AIF!!!!!
Pappa F: Vi ska nog inte göra samma sak som Mörrum tänkte förra säsongen, att lägga sig och självdö. Givetvis måste vi kämpa vidare för att hålla oss kvar i allsvenskan. Vart ligger Mörrum denna säsong tack vare att de kämpade sig kvar trotts att de var totalt uträknade? Lika snabbt som det kan kännas skit med allt vad idrott heter så kan det kännas underbart i nästa ögonblick! Det som är tjusningen..
9999: Håller med dig på precis allt. Nu blir det inga mer pengar på AIF för min del. Som sagt, gå på stan och glassa och tro att man är något bara för man spelar hockey det går bra, men kämpa och ta i på isen, det duger tydligen inte. pinsamt var ordet!!!! Tack för att någon äntligen håller med mig angående målvakten, eller simmaren eller vad vi ska kalla honom. Han är rent pinsam att se på isen, så fort motståndaren höjer klubban så går han ner på knä...väldigt svårt att göra mål då... Byt sport Throgen.... du och Frölander skulle bli ett bra team... Nej, nu blir det bandy i fortsättningen för min del... Ska bli skönt att slippa se hockeydivorna. Hoppas de håller sig borta från stan ett tag nu, de borde sitta inne och skämmas, eller köra idioten i tre timmar så de orkar spela en hel match. Det duger inte att orka spela EN period i allsvenska, men så är det, de är inte bättre. DIV.1-hockey nästa år... 250 åskådare..tack för det Throgen..!!!
Nu har jag lagt mina sista pengar på dessa sopor, hade jag misskött mitt jobb på detta sätt hade jag fått sparken. Det är ju för faan ingen korpidrott de håller på med, eller????? Men gå och glassa på stan med ett jävla brett leende som några jävla divor det fixar de.
taifaren: Exakt min tanke!! De få stora spelare taif förfogar över tar inte i när det gäller , därimot måste det sägas att dom har lärt sig att inte spela längs sarghörnorna, Tobbe ska in framför mål där gör han nytta. In med sacha han rör om och drar med sig en del utvisningar. Bara mina funderingar!!! IMORGON SKA VI HA 6P
Klart att Hv tänker på pengar precis som alla andra ishockeyklubbar!! Och Hv tänker på Arlbrandts och klubbens bästa och då ska han spela i Rögle istället för taif för att han ska kunna utvecklas mycket mer som hockeyspelare!! Jag tycker Taif ska vara nöjda med att dom får låna Hulth den tid dom får ha honom istället för att gnälla!! jeff gustavsson däremot e ju ingen höjdarspelare kanske, men om inte Taif tycker han håller måttet är det ju bara sätta in egna juniorer!! Men jag tror nog Hobér vet vilka spelare han ska matcha in i de olika femmorna!! Så låt honom sköta jobbet så blir nog allt bra! Det är ju de stora rutinerade Taif-spelarna som måste kliva fram nu och visa hur det ska gå till!!! Måste våga tacklas och gå in ordentligt i närkamper!! så kom igen nu taif och KÄMPA!!
Nån som vet hur många anmälda det är hitills??? Hoppas fortfarande på 2 bussar (minst). Det lär väl bli en av de sista organiserade resorna denna säsongen och då tycker jag man kan slå till på stort.
det är väl inte så konstigt att hv vill att deras spelare ska spela på en så hög nivå som möjligt, man kan ju inte jämföra ahlbrant med dem 2 som taif har fått låna.......
Nu hatar jag HV ännu mer än jag gjort innan.. Varför har man ett samarbetsavtal om det ändå inte följs och ger något. Slopa samarbetet med HV direkt... Slopa alla samarbeten förresten och låt de egna spelarna få chansen istället. Det är ju likadant med LHC, ett jäkla hattande med spelare. Bättre att försöka få lite stadga i laget istället, med de som finns.. Seger på söndag ett måste...!!!
Merxx: Det haqndlar om stålar. Hv bryr sig inte om något annat än pengar och rögle kan betala mer än vi. Så enkelt är det. Att det sedan finns idioter i tranås som håller på fjant-hv är en annan sak.
HV är en härlig samarbetspartner! Inga märkvärdigare lån under säsongen förrän nu! Jeff Gustavsson är en komplementspelare inget annat däremot Hulth är en riktig tillgång för laget men honom tänker HV plocka hem 31 januari för att han ska spela i J20-slutspelet! Däremot lånar man ut Pär Arlbrandt trots en tunn forwardstrupp till Rögle resten av säsongen! Han hade gjort sig fint i Taif men samarbetspartnern HV tyckte väl att Rögle behövde hjälpen mer!
Instämmer med Trex, Throgen ska inte beskyllas för denna förlust. TAIF borde avgjort i första perioden, tyvärr gick man in i samma fälla som av skottstatistiken att dömma även tidigare lag som mött mörrum gjort. En inte helt ovanlig matchbild när man inte gör mål på sina chanser. Vinner vi på söndag är det tight igen!
Gott att det redan är ca 30 anmälda till Örebro och att inte alla är medlemmar!!! Kanske kan bli vårat svar på Hv´s invasion av Stockholm??? man kan ju alltid hoppas men då är väl en förutsättning att taif vinner de två matcherna innan.... då tror jag att det blir mycket folk.... Ps. TAIF.. börja spela borta hockey hemma,, sarg ut och icing precis som i första perioden igår.... det vinner man matcher på.. eller??
MVH The Flying Crane
Forza Tranås... Alla till Örebro vi ska klå upp örebroarna med våra röster yes yes
TRex: Throgen bra...??! Vilket skämt.. Vet inte hur många poäng aif har förlorat pga att motståndarna haft bättre målvakt än AIF... väldigt många är det i alla fall..!!! Ny målvakt borde finnas på önskelistan... Jonas Fransson kanske...
JR: Jag menar vad jag sa att alla spelare gjorde så gott dom kunde.....Vi förlorade mot ett starkare lag som hade en högre lägstanivå än TAIF, därför vann de med lite tur också, tyvärr.
Men om de hade haft en normal målvakt så hade TAF lett med 3-0 efter första halvlek och då hade det gått lättare och då hade vi vunnit.
Simmare ...???? Igår spelade Throgen kanonbra hela matchen så honom kan du väl inte klaga på.
Tycker det är tragiskt. I andra och tredje är det ingen spelare som vill jaga ifatt pucken i anfallszon. Det är sånt man blir så ledsen över att se. Första var bra men de två andra var lika dåligt som före jul. Nu är det väl dax att greja till det här så man kan sova ordenkligt på söndag kväll/natt.
TRex: Kan inte förstå hur du kan säga att de spelade på toppen av sin förmåga, möjligtvis i första perioden, det var nog AIF´s bästa för säsongen, sen var de tillbaka i den gamla vardagliga lunken, med ängsligt spel och ingen som vill ha pucken, och kan ingen berätta för grabbarna att man får skjuta in pucken i mål, man behöver inte passa femhundranittiosju miljoner gånger innan pucken passerar mållinjen, sen ska givetvis Mörrums målvakt ha massvis med beröm för sitt spel..GRYM!!! Sen kan jag inte förstå att alla lag, förutom vårat AIF klarar av att spela ett power-play i anfallzon, Mörrum gjorde 1-1 på AIF´s första utvisning... Tränar aldrig TAIF PP.. det verkar inte så..!!?? Och så har vi ju våran egen simmare i målet..varför inte stå upp, nu var det han som var tungan på vågen igen, för vilken match i ordningen vet jag inte. Det är på målisarna som AIF förlora i princip varje match...!!! Nä, nu måste det bli seger på söndag annars blir det nog svårt att undvika kval. Mycket bra skrivet om Tobbe, han har helt slutat tacklas och åker bara omkring och dräller med pucken och gnäller på domaren.... Bättre kan du Tobbe!!
TRex: Bara och hålla med betr. deras målis. Lite otur att både Fransson och nu denne gör idiotmatcher just mot AIF. Med "normala" keepers så hade AIF tagit sex poäng på dessa två matcher. Men som sagt, bara bryta ihop och gå vidare.
Se´n är det väl bara så att AIF inte har tre hela femmor som räcker till, utan man får slita på de övriga två så att de till slut kroknar. I tredje formationen var det bara Hult och Carlsson som höll klassen igår, Holmgren verkade helt vimsig och fick inget uträttat. Vore kanske på sin plats och skifta lite och testa Alosha, Olsson, Axelsson eller Magnusson. Så himla bra var väl inte tredje eller.....
Väldigt oroande med Johans skada. Väldigt kul och se honom den lilla tiden han var med. Man vet ju att han kan så väääldigt mycket men det är väääldigt sällan han visar det.
Tobbe måste verkligen ha tagit åt sig detta att man inte får tackla. Vad har hänt med honom ?? Är det samme Tobbe som för två-tre år sedan ?? Bland de större i hela truppen och åker bara och petar lite med klubban. Det är nästan ynkligt när man sedan ser Holmgren med flera "små" smäller på så fort de kan.
Nä, ta med det positiva från gårdagen och kör sedan skiten ur Västerås på söndag F O R Z Z A ! ! ! ! !!
Patrik M: Mörrums målvaktsspöke Edgar Masalkis var nog en av de ruggigaste jag har sett i Bredstorpshallen nånsin vilken målvakt, elitserieklass på honom. Jag är ändå stolt över TAIF's spel. De spelade på toppen av sin kapacitet, helt klart.
Fan..gör man bästa perioden för säsongen och bara gör ett mål. Två eller fler mål i första hade vi vunnit. Mörrum har det rätta flytet nu, det kan man inte säga om deras motståndare. Ny tag på söndag!
Merxx: Inte ska man skoja! Några timmar innan nedsläpp dessutom. Nog vore det på plats med en ursäkt till alla oss som tog illa upp av dina lustigheter!
Merxx: Du ska alltid vara så negativ:-) Hoppas på tre riktigt viktiga poäng ikväll!! Antingen blir det en riktig skitmatch men med TAIF seger och mycket blod eller blir det en storseger för TAIF, som vi ännu inte fått uppleva i år! Själv hoppas jag på det första alternativet:-)
Det kanske inte blir ngn resa! Efter senaste bombhotet mot Arbogas ishall från örebrohåll så funderar Örebro på att spela inför tomma läktare om det fortsätter!
Krekula: Jepp! Men du får väl ta det lite med glimten i ögat också!? Du, bara man stödjer sitt lag (läs:TAIF) så kvittar det för mig. Citatet kommer från en t-shirt som farsan såg på semestern! Det kom nog en loska efter mig i Halmstad också, förresten, när jag stod och åt korv i pausen med ryggen vänd. Men min kompis var uppmärksam. Skall man skratta eller gråta? Kom igen nu TAIF, Mörrum skall ni ta, det är bara att JOBBA på! Hoppas på över 1100 pers. Det får väl bli Swehockey då...
ForzamalmJR: Ditt citat "Att sitta och se på hockey är som att stå och skita" är intressant. Frågan är om det är dina ord eller de ord Micke Felix spottade i ditt ansikte i Toyotahallen i Örebro för något år sedan..?
Du måste väl acceptera att alla inte tycker det är roligt att stå och skrika ramsor..? Vi har väl vår fulla rätt att från sittplats följa vårt Tranås AIF?