Man kan tycka att det är märkligt av Hasse, men förmodligen är han ute efter att göra spelarna lite mer hungriga. Det skulle ju inte skada. Utan hungriga spelare som kämpar stenhårt varje match tar vi inga poäng. Men kanske Hasse gått för långt när han ständigt sågar spelare. För mig som utomstående förefaller spelarnas självförtroende vara synnerligen lågt. Man kanske skulle lägga mer energi på att bygga upp spelarnas självförtroende än vad som verkar göras idag. Med lite mer självförtroende skulle vi säkert vinna några jämna matcher som vi idag förlorar.
Måste tillägga angående matchen att Throgen var sanslöst bra igår, Noaksson & Svensson giganter i defensiven och framåt var Hellerstedt & Skidén riktiga kämpar! Vilket fighter-hjärta Skidén har, härligt att se!
Ja Ljunggrens sågning av spelare i TrT idag befinner jag märklig! En handfull spelare spelar som de hade Handväska istället för klubba enligt Hasse! Är det inte en fråga som bör tas internt med inblandade spelare eller? Det frågar jag mig! Och är det inte Hasses uppgift att motivera sådana spelare och motverka sådant spel? Spelare som spelar så bör inte få spela utan bänkas omgående hur bra de än brukar/har varit! Det är mina åsikter angående det hela!
Har ingen mer än jag fått nog nu??? Hur länge ska HASSE få stå kvar?? Och nu börjar han såga spelarna, är nog inte det bästa man kan göra i det här läget, det är nu de behöver stöd!!!! Bort med Hasse och upp i tabellen!!!! Forza Leksand. På onsdag blir det äntligen hockey!!
Idag var det grishockey som spelades från TAIFs sida och det förklarar även de få skotten tyvärr har vi stora brister i boxplay och släppte in 2 mål där (vi är sämst i serien på det). Dock hade vi redig tur några gånger men 3p fanns inom räckhåll iaf dock gick inte taktiken hem denna afton heller tyvärr. Bäst var Throgen, Skiden, Liket, Noaksson ja hela backlinjen var bra i princip. Tyvärr var Nyren och Medin bleka idag också mot Bofors (brukar inte släkten va värst?), Medin som tyvärr ska göra det svåraste hela tiden och minst sagt något för puckkär! Några poäng på onsdag kan man tyvärr inte räkna med men blir gärna glatt överraskad. Boxplay träning som gäller denna vecka!
En 1-0 ledning är väl igentligen inte någon jätteledning mig veteligt,det räcker att det andra laget gör ett mål så är vi lika eller hur.Du som är taifare har säkert nått bättre att skriva hoppas jag
Ofan där ser man mjo inte lätt att ha kvar spelare kanske när de vill flytta. Hoppas det går bra för han ger alltid extra krydda när man har TAIFare att följa i elitserien.
Finns platser kvar i bussen än så om nån är sugen på att anmäla sig..
Såg i tidningen idag att backen Jonas Lindström provar för TAIF. Han är född -81 och är 189 cm lång och väger 94 kg. Han kommer inte va med mot Bofors på söndag.
Varit hos en släkting i Stockholm nu de senaste dagarna å gick å tittade lite på en djurgårdsträning... Förvåning är nog ett av de större orden jag kan använda då jag plötsligt ser Henke Nilsson glida förbi i djurgårdströja. Fan att vi inte kunde behålla honom!!!
Precis som Merxx skriver nedan så är det jakten på bonuspoäng efter jul som gäller. Målet måste vara att ha IKO, Örebro, Halmstad och Gislaved efter oss. Det kanske vore läge för förstärkning på ett par positioner, då vi verkar vara ganska sårbara för skador.
Jag är precis som många andra lite besvikna på TAIF:s mediokra poängskörd, men har sedan säsongen började insett att superallsvenskan var ett något överilat mål att försöka nå. Nej det är efter jul det gäller och med rätt förstärkning, förskoning av skador och en smula tur(som jag inte tycker vi haft mycket av) så tror jag vi kan knipa en av de två playoff-platserna.
Kom igen nu TAIF-supportrar och möt upp TAIF i Nobelhallen i Karlskoga på söndag. Räkna med att Krekula har tagit pendeln de 4 milen från Örebro. Ser ni en ensam kille applåderandes på sittplats när TAIF hängt in 4-2 i öppen bur, då är det en lycklig Krekula. Ha en fortsatt bra höst i Tranås. Mvh Krekula
Domaren igår var mycket skum det kan jag bekräfta för er som inte såg matchen. Det är inte ofta man ser en domare tappa matchen redan tidigt i andra perioden, men der gjorde herr Eriksson igår kväll. Om man släpper alla holding, hooking och interference som han gjorde så tacka fan för att spelare blir grininga till slut. Matchstraffen var dock inget att diskutera tycker jag. Helt korrekt att ta ut i bägge fallen.
Klart att medgångssupportrar inte vill åka men hur många eviga Taif-älskare finns det som vill? Det lär vi få se, troligtvis inte många men blir gärna överraskad! Nån som vet hur många anmälda det är?
Lät som vi drog på oss nåhra onödiha utvisnigar där i tredje jadå. Visar ändå ett stabilt försvarsspelet och Mora är erkänt tuffa hemma var väl det som fällde avgörande i tredje skulle jag tro. Ny chans för grabbrna att visa att de kan göra en bra match mot Bofors också bara att gneta på så kommer bortasegrarna. Man blir dock lite fundersam över dessa domare tyckte mig höra Benny Wass säga i första eller andra att han släppte allt för mycket och ja vad händer då det blir väldigt heta känslor till slut. Dock äre tygla dessa som gäller det tjänar man på bättre att ta i lite extra i stället och hoppas på att domarn börjar blåsa.
Heter man Magnus Svensson så ska man spela back. :)
Japp en mkt svår match att vinna mot hemmastarka Mora. Kul att försvarsspelet verkade funka iallafall. Förlust blir det när man drar på sig 56 utvisningsminuter i sista perioden vid ställningen 1-1. 2 matchstraff Holmström (spearing) & Johan Ström (Roughing). "gallret" Gustav Gräsberg gjorde 3 mål i sista för Mora, härlig tuff lirare som jag fattade tycke för senast de var på besök härnere!
Tar man det bara lite lugnt så kan det nog bli en vinst mot Bofors på söndag om bara försvarsspelet fortsätter fungera!
Som sagt är det i fortsättningsserien det gäller denna säsong för Taif och då måste man vara på topp. Resten av grundserien får ses som en jakt på bonuspoäng och framförallt en jakt efter det förlorade spelet.
Roligt att läsa i TrT idag att Skidén & Hellerstedt gjorde en bra match i Mora liksom Magnus Svensson som övertygar som back!
Hyfsat spel verkar det som. Då vi får rikta in oss på att vara kvar i allsvenskan ska vi kanske inte gå i taket för en bortaförlust mot Mora. Det är knappast i denna typ av matcher vi ska ta de poäng som behövs för nytt kontrakt.
Men om man kunde få se lite kyla ibland. verkar ju återigen som vi förlora pga massa klumpiga utvisningar. Måste kunna behålla kylan eller ta ut aggretionen genom att tackla just eller åka ännu mer skridsko. Klart man blir arg och förbannad ibland men det här börjar bli alltför vanligt. Men det ser ju ok ut annars. Mora har ju bara förlorat mot Leksand hemma så de är ju ett bra hemmalag.
Jag vill bara passa på att tacka Jonas Holmström för att han hjälpte sina gamla lagkamrater att vända matchen. Vi var på gång ändå men Holmströms spearing var nog det som avgjorde gårdagens match. Professionelt var ordet.
Jag skulle vilja se både Alosha och Norberg i A-laget och hoppas det är slut med lånecirkusen en gång för alla. Ta in egna spelare istället och kan man inte det så är det bara att spela i division 1 istället så enkelt är det. Inga fler halvtaskiga LHC-reserver till Bredstorp hoppas jag.
Varför inte. Tobbe, Liket och Alosha Norberg, J Ström, Henke P. Medin, Holmström, Emmoth Leijon, Pontus, Skiden
Merxx: Tack så hjärtligt för intressant info. Du och Patrik är två klippor när det gäller att hålla oss utflyttade Tranåsbor informerade om laget. Keep up the good work!!!
Som sagt Emmoth är ju en av de bättre målskyttarna i Taif normalt sett så han måste få spela sig i form helt enkelt för hans målskytte behövs! Hoppas att Holmis & Emmoth kan sporra varandra till att komma igång, det kan bli en ruskigt bra kedja! Att skidén spelar beror nog mkt på att Ljunggren vill ha igång även honom. Kan hålla med om att HenkeP visat betydligt mer hittills! Vi måste få igång till att börja med 2 kedjor och senare även 3. Det är nyckeln till framgång, hittills är det ju bara Likets femma som spelat ett jämnt bra spel!
Holmis och Emmoth är ju gammalt radarpar kanske kan det få dem båda att tända till? Intressant med lite ny kedjor iaf hoppas det kan bli lite bättre fart på spelet nu. 3 poäng imorrn känns inte omöjligt om TAIF kan göra en bra match med rätt inställning i 3 perioder.
Hur kan Emmoth få spela överhuvudtaget, han kämpar ju inte, han åker runt och petar lite! Det är bättre att Pontus spelar med Medin och Holmis, det gick ju bra när dom spelade ihop. Fattar heller inte att Skidén spelar istället för Henke P.
Eftersom det inte nämnts här ännu så kan jag ta upp det! Stod i TrT i slutet av förra veckan att Taif har skickat hem Magnus Gästrin till LHC igen. Han har inte motsvarat förväntningarna och skulle från början bara vara i laget under den tid Robert Medin var borta och nu har man ett överskott av centrar! Däremot är Fredrik Norberg tillbaka i Taif efter sin utflykt i Mjölbys tröja. Sedan letar man efter ytterligare en ytterforward för att fylla ut truppen med eftersom Magnus Svensson kommer spela back framöver. Dessutom stod det oxå att Manne kommer träna för fullt fom med denna vecka. Ändringar i kedjorna på g oxå, Johwelin byter kedja för att försöka lyfta en formation till. Han går in tillsammans med Hellerstedt & Skidén, detta innebär oxå att Jocke Leijon går in som center mellan Liket & Johan Ström.
eftersom jag är en av dom inblandade i TIFO-gruppen så kan jag meddela att ett TIFO med all säkerhet kommer att genomföras i nästa bortamatch, det jag funderar på att fixa till ett Kaostifo där alt ingår, isfacklor, flaggor, konfetti och allt man kan tänka sig. tyvärr kan jag inte medvara i nästa bortamatch själv på grund av oömma arbetstider på helgerna men till Oskarshamn kommer det förmodligen gå en bil med mig i då jag jobbar till 17.00 och då ska vi väl kunna ställa till med ett liknande TIFO där oxå tycker jag
varför det har varit dåligt med TIFO:n den senaste tiden beror på att vi inte har fått in några pengar i de bössor vi ställde ut vid kioskerna i de första matcherna, med lite mer ekonomiska bidrag där så hade det blivit fler tifon
FCS kan ju inte gå in med pengar till varje match med den begränsade ekonomi vi har, pengarna satsas istället på viktigare saker som att subventionera bortaresor och dylikt vilket jag personligen tycker är viktigare än TIFO:n
det är bättre att få med mer folk på bortamatcherna och stödja TAIF då de har bevisat svårt på bortaplan, så nu hoppas jag att det blir fulla bussar till både Bofors-matchen och till Oskarshamn så TAIF kan höja sig ett snäpp med 50 gapande FCS:are på läktaren.
En konstig sak på tal om bortamatcher, varför finns det vissa som bara följer med på bortamatcher och skriker??? Vågar de inte visa att de stödjer sitt TAIF i bredstorpshallen?? tycker rent ut sagt att det är jävligt dåligt!! Jag hoppas att de som känner sig träffade kommer upp till klacken på hemmamatcherna oxå och hjälper till och inte sitter och klagar på att det är dåligt tryck på läktaren på hemmamatcherna!!
Hoppas på att laget fått en nytändning nu under uppehållet och visar upp det spelet som de trots allt besitter, kollar man på pappret så har ju TAIF ett lag som bör vara med i toppen på serien som jag ser det!!!!!
så kom igen nu alla Tranåsbor och fyll bussarna till Karlskoga och Oskarshamn!!!!
Fest äre ju när vi åker på bortamatcher. :) Klart det händer saker inom FCS hela tiden ett stormöte snart skulle nog inte va så fel dock. Tror inte det är så lätt att ragga nya medlemmar på holavedsskolan faktiskt. TIFO äre tifo gruppen som har hand om (persson och linge) så ni får gärna tjöta lite på dom. Ett TIFO till nästa bortamatch tex skulle ju va nått.
Har FCS besökt Holavedsskolan och där försökt ragga medlemmar? Man kunde kanske få med sig några A-lags spelare som ställde upp (i matchtröjor) och gav info om TAIF och FCS snackade om sin verksamhet. Varje ny medlem man raggar upp där borde också få en gratisbiljett till någon A-lagsmatch.
Kan inte FCS arrangera nån typ av det som Hepp sa, en fest eller nåt dylikt! Sen att folk arbetar hela tiden med att utveckla supporterklubben skulle ju också vara en fördel, för nu verkar det stå still rätt mycket... Har tänkt på det kan man inte smycka platsen där klacken finner sig med en flagga bakom eller nåt sådant??? Utmärka att detta är Fcs- plats, tifon skulle det ju vara en del, har väl varit typ 2 eller nåt bara, står det också still??? Ett supportermäte snart vore nog inte dumt!!!!
Hmm ja vad skulle man annars pyssla med under den långa kalla vintern svaret är ju rätt givet. Vad värmer mer än ett glödhett TAIF som lyfts fram av tokiga suppotrar. Har varit en rätt bitter vinter än så länge men man får ju hoppas det blir lite stabilitet i spelet snart så vi får gå hem med en värmande seger lite oftare.
Det är i motgång man får se vilka de riktiga supportrarna är! De som trots förlusterna står rakryggade och hejar fram sitt lag! En eloge till alla "tokiga stollar" (dit jag även räknar mig själv) som fortsätter att stödja Taif i framgång och MOTGÅNG!
Nej det går inte tyvärr och vi har inga kvar heller för den delen har sålt runt 50st tröjor dock kan vi göra nya om vi beställer 10st å gången. Kanske vi trycker upp 10 till snart det får vi diskutera isf vet att Lifen har fått in lite intresse på fler tröjor tidigare. Den som vill ha tröjor får gärna anmäla sitt intresse hos honom. Välkommen att bli medlem till att börja med iaf!
Jag ska iallafall bli medlem ikväll eller imorgon när jag får tid. Tyvär har jag inte möjlighet att gå på så många matcher men dom jag kommer att gå på....då jävlar ska jag skrika och gapa i klacken. När man blivit medlem, kan man beställa FCS luvtröja genom internet???
Lifen: Sympatiserar med dig angående att som du skriver: "heja fram vårat TAIF när det gå lite emot". Däremot tycker jag du är ute på lite väl hal is när envisa rykten basunerat ut att du själv fattade tycke för Gislaved efter TAIF:s 3-7 förlust tidigare i höstas. Har inte, på denna sida, hört dig dementera detta...
Det är ju deras problem isf inget vi kan göra nått åt bara att köra på! Kan förstå att folk inte tycker det är lika roligt att heja fram laget när det inte går som det är tänkt.