Det är inte bara TrT som negligerar TAIF. Läste just T-posten där man ger TAIF 4 rader och samtidigt konstaterar att drygt 900 personer var där. Lite senare skriver man om bandyn och nyttjar mer än dubbelt så många rader. Samtidigt konstaterar man att var 390 personer där. Finns det inte en enda TAIFare bland stadens journalister? Eller åtminstone någon opartisk.
Kan tyckas larvigt att jag reagerar över sådant men jag tror det är viktigt både för publiktillströmning och sponsortillströmning att TAIF uppmärksammas mer i lokalmedia. TAIF måste, och ska ha, den uppmärksamhet de förtjänar. Som jag ser det är det min uppgift som TAIFare att göra allt i min makt för att TAIF ska kunna bli bättre.
Man börjar ju undra när serien under högsta nästan håller korpklass i bandy. Det är ju nästan löjligt att att det skrivs mer än dubbelt så mycket om det laget som du säger. Man börjar ju undra vad de sysslar med igentligen? Ett ex har Bois nån websida på nätet tex? man ser ju allt som oftast Boisare som är stolta över att de vinner varje match nästan (inte så lustigt när man möter orter som man knappt hört talas om) och då ska de skriva i hockey relaterade gästböcker. Visst är det kul när det går bra för Tranås lagen men medierna bör ha lite mer koll på vilket lag det är mest drag/intresse runt...
FORZA TRANÅS TILL 3P IKVÄLL! 30+ på läktarn som lyfter fram vårt kära lag!
Kan tyckas larvigt att jag reagerar över sådant men jag tror det är viktigt både för publiktillströmning och sponsortillströmning att TAIF uppmärksammas mer i lokalmedia. TAIF måste, och ska ha, den uppmärksamhet de förtjänar. Som jag ser det är det min uppgift som TAIFare att göra allt i min makt för att TAIF ska kunna bli bättre.
Å så ska man pinas framför text-tvn ikväll.