Börjar faktiskt bli lite less på alla svar som man jämt får när man skriver denna fråga??? VARFÖR GÖRS INGET INOM FCS? jämt får man svaret, kom med förslag då för fan, ungefär... Vad fan ska detta vara en fungerande supporterklubb ska givetvis styrelsen ordna detta, inte bara ta in förslag... Lite mer organisation skulle inte skada, men det är klart innan denna säsongen är slut kommer FCS vara kännt för fylle klacken, åker ingen stans utan att supa ner sig...!!! När TAIF spelar något sånär kan man väl för fan sluta upp....eller!!! Hoppas på en buss till mörrum, och att de långhåriga murvlarna tillåter ramsor som kanske passar annat folk å inte bara dom!!!!
Visst, håller med mycket om vad du skriver JAS. Men en fråga bara. Står du själv i klacken? Allt bygger nästan på att ha mycket folk på matcherna och givetvis mycket folk i klacken! Det blir mycket mer känsla med mycket folk på matcherna, 7-800 på läktarn, då e de inget kul att stå å skrika nästan själv med ett fåtal runt omkring som hjälper till halvhjärtat!
Om vi tar TIFO biten som bygger upp en mycket skön stämmnig på matcherna, för det första kostar det mycket pengar och för det andra finns det för mycket "gamlingar" som bara klagar på att man skräpar ner tex. En föryngring skulle inte vara helt fel, både på läktarn och när det gäller ideérna, inget ont om "klassikerna", men, men, men.......
Det kommer att bli bättre och bättre år efter år. Det är ju en rätt "ny" klubb. Sen är det inte lätt att ha en stor klack heller i en sådan här relativt liten stad, kolla runt omkring på de andra arenorna i våran serie, hur bra e stämmningen där?
Vad som görs inom FCS? Kan ju börja med det som görs varje år och är det absolut viktigaste vi stöttar laget i med och motgång, även om vi ibland är få. Vi har en egen hemsida där man kan läsa om lite allt möjligt och diskutera. Bussar anordnas till intressanta bortamatcher ihop med Hasse, den mannen ska ha mycket kredit för allt jobb han lägger ner för övrigt. Nytt för i år är ju de supportertröjor som vi fixade, vilket har slagit ut väldigt väl förövrigt. Så kanske skulle formulera om frågan till, vad görs inom FCS?
Givetvis strävar man efter att bli större och bättre och det är naturligtvis svårt att göra alla nöjda och glada (omöjligt?). Eftersom det ibland kommer upp denna diskussion så vill man ju gärna veta vad just du tycker saknas och bör förbättras osv. För att inte bli tjatig men förslag är ju alltid välkomna även om de inte genomfös alltid, finns iaf lite fler ideer att bolla med isf. Organisationen är inte alltid den bästa det kan jag hålla med om, med största sannolikhet lär det bli en ny ordförande till nästa säsong och därmed även förbättra organisationen? Gäller att ha lite tålamod och ödmjukhet..
Åker ingenstans utan att supa ner sig..kunde inte se nån onykter senast i Gislaved tex? Dock var det dåligt drag på klacken då men det lär snarare bero på antalet än promillen. Ska vi införa nått slags alkoholförbud menar du?
Tror det var allt, dessutom vill jag uppmana de som inte blivit medlemmar i Tranås AIF ännu att bli det.
FCS mål nr 1 är ändå att stödja laget i vått & torrt(det är ju därför vi finns) och vi måste bli fler för att kunna genomföra detta på ett bra sätt varje match!
Utan att tjata så vill jag fortfarande se lite mer förslag från de som har åsikter om FCS! Ett perfekt ställe att lufta era åsikter är ju här på gästboken till att börja med! FCS är lite inaktivt helt klart det kan jag inte säga emot! Men de absolut viktigaste sakerna vi kan pyssla med är ju just att försöka skapa en god stämmning på hemmaplan & i möjligaste mån även på bortaplan!
Vi är ju som sagt en ganska "ny" supporterklubb och utvecklingen av den går ganska sakta!
Jag ger mitt full stöd till FCS. Jag har sett matcher sedan 70-talet och den stämningen fcs fixar har inte funnits sedan vi fick hallen. Det är klart det tar lite tid att fixa till en supporterklubb, man gör inte det över en natt.
Merxx, Patrik med flera, ni gör ett jävla bra jobb. Utan er insats skulle det vara begravningsstämning på matcherna och inte skulle man som utflyttad kunna följa TAIF.
VARFÖR GÖRS INGET INOM FCS?
jämt får man svaret, kom med förslag då för fan, ungefär...
Vad fan ska detta vara en fungerande supporterklubb ska givetvis styrelsen ordna detta, inte bara ta in förslag...
Lite mer organisation skulle inte skada, men det är klart innan denna säsongen är slut kommer FCS vara kännt för fylle klacken, åker ingen stans utan att supa ner sig...!!!
När TAIF spelar något sånär kan man väl för fan sluta upp....eller!!!
Hoppas på en buss till mörrum, och att de långhåriga murvlarna tillåter ramsor som kanske passar annat folk å inte bara dom!!!!