mattias - 74: nej, vet det du är aldrig dryg eller så, men räcker man ser nån med din logga för att det ska brinna en sån här gång. Har knappt förlåtit er för 2016 heller 😉
Forsberg 1978: ja, hans räddningsprocent var 50% och detta är en kort-kort-kort turnering, man måste spela en målvakt som är DÄR. Idag var han inte det. Coachninggrej mestadels.
mattias - 74: sant i att han är rätt stor och inte så kvick, men om du sätter på dig röda glasögon ser du en snubbe som sätter ett stenhårt pass på blad/wheelhouse på sina medspelare hela tiden. GRYM på det.
Största problemet jag ser är att Finländarna tar betydligt mer offensivt ansvar för att faktiskt göra skillnad medan svenskarna fortsätter att gömma sig bakom varandra. Systemet skall tydligen fixa det.
Kanske 9 Forsberg gasar för mycket i anfallet där Finland vänder o vinner, fattar inte varför Filip väljer det konstiga beslutet när man spelar 3 mot 3.
Det jag stör mig på är hur Sveriges ledning säger att vi skall bara nöta på med vårt system så skall vi ta det här. Kommentatorerna säger exakt samma sak, det finns ingen som helst kritik på spelarna.
Spelarna följer samma linje. Vi skall bara köra vår grej, så skall vi ta det. Som om det vore en matematisk lösning på det, utan att spelarna själva gör skillnad.
MESIGT!
Så det verkar som att alla tycker att det här bara var en semesterturnering.
NuMo: Vi släpper 8 mål på två matcher med turneringens bästa backsida + två toppmålvakter. Det är underkänt! Något är fel när många underpresterar när dom kommer till landslaget
Rip Kirby: Rätt bra skott av Rantanen, han ligger också med bladet redo för pass och vinklar inte om förän han är på pucken så Ullmark måste va med över. Men nä jag tro nog inte Ullmark är nöjd att släppa en mellan benen där.
Överlag tycker jag Sverige kändes väldigt tama offensivt.
Men blir ju så då de kanske två största stjärnorna vi har offensivt, Nyllet och EP40 är helt osynliga. Så besviken på Elias utveckling. Trodde verkligen han var vår nästa stora stjärna dom skulle utmana i toppen på riktigt varje år. Men tydligen inte...