Tre Kronor

Nationellt · 17963 inlägg · 810 ämnen
« · 413347 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: World Cup
Per HApps: Den var bra förutom snacket om Lundqvist. Det fanns ingen anledning att testa Lundqvist.

Vad tycker ni om Åkesons intervju med Hardy?
En aning opolerad eller klockren?

Portello: Oj, ska vara ca 2000 röster inte 2002...

Kolla just in på aftonbladet där man får betygsätta spelarna i den senaste matchen.Det är ingen rolig läsning.
Några axplock (ca 2002 röster)
Forsberg: 1,4
Axelsson:1,6
Lidström:1,2
Tellqvist:1,5

Sämst betyg har Näslund(0,9)
Bäst har Holmström (2,6)

Jaha, det var ingen munter läsning i resultatlistan jag fick när jag vaknade.
Jag är väl en bland få som sov mig igenom kvällens match, skit att vara sjuk men just nu kändes det ju rätt ok att man inte tvingade sig att vara vaken för att se på eländet.

Var verkligen Tjeckien så himla mycket bättre än Sverige?
Tydligen.........

Undrar om dte nu än en gång blir ett helt gäng NHL killar som vill återuprätta hedern i VM till våren nudå. Som om ett VM-Guld skulle hjälpa, förövrigt så lär de ändå bara kalva till det då det gäller.

De spelare som var helt över denna turnering borde förbjudas att bära den blågula tröjan fler ggr!

Portello: Håller med dig, hoppas att det går än för Ryssland nu. men det känns som jag inte bry mig vem som vinner WCH nu...från och med nu ska man bara ladda upp för 21 september!

Portello: Det är väl ett lag iaf som har tagit sig samman från alla OS och VM den senaste tiden!

Visste väl att du bröt på något konstigt språk!

Om Hardy är kvar nästa stora turnering, lär vi bara se djurgårdare i laget.

65Selander: Hoppas verkligen att Ryssland tar hem hela WC. Och man har ju lite ryskt blod i ådrorna. Min morfars morfars far var visst ryss :)

Avgå alla!!

Sv: Avgå Hardy
Gusten: Jag skulle vilja att Hardy skyller allt på Sedinarna.

Danne_L: Nej in med en ny laddning Cola inför en match som kan bli det nya dygnets behållning 4-2 till Ryssland

Danne_L: Hardy avgår inte självmant. Hoppas att han får sparken. Det måste in nytt blod i båset. han har gjort sitt nu. SPARKA HARDY

Salle:
Claes fd Åkesson är en självgod asgam som bara är ute efter att gotta sig i Hardys olycka. Skulle inte förvåna mig om det var Claes som jagade Prinsessan Diana in i tunneln.

Helt okej att kritisera laguttagning och dyl. men att i detta läge dra upp Hardys butterhet är bara att sparka på nån som ligger.

För övrigt anser jag dock att Hardy gjort sitt i landslaget ;)

YaQoP: Nä....han skötte båsdörren underbart bra...Han var bäst av alla i Tre Kronor idag.....

difzi: Va sa?

BORT MED HARDY!

difzi: Jo, men inte med Hardy vid rodret! Det måste komma fram någon ny!

difzi:
När sverige ligger under får dom satsa mer framåt så då blir det kontringar , felet var dom hamnde i underläge direkt i matchen

Sverige gjorde en ur usel match, de tappade puck de gav Tjeckiena 2 mot 1 lägen, 3 mot 1 lägen vilket reducerade till mål! Sådant får inte hända, men tyvärr hände det, man får ta och glömma denna match som svider i hjärtat, inget att göra åt utan det är ett tacken att vi ska slipa och tränna våra juoniorer ännu mer, så att vi får en nu "guld" generation.

Nån Englund (hockeyförbundsordöfande?) sitter och säger att han har förtoende för Hardy. Vad oväntat att han säger så.

Detta är nog 1:a gången jag saknat Fagerlund som nog skulle ha sagt något mindre diplomatiskt i nuläget.

Cred till Claes fd Åkesson som ställer den obekväma frågan om och om igen.

Dream Team: Men herregud! Någon ser på TV3 just nu? "Hardy har vårt fulla förtroende". Får han sitta kvar bojkottar jag landslaget!

Dream Team:
Men vad bra tomten i studion säger dom har förtroende för hardy än , då blir vi dragandes med han kontraktet ut då .. suck

SMÅLAND:

Samma här, personligen tycker jag Salo får ta på sig det här, han va bedrövlig i båset idag.

Mats Edström: Snart dags för USA - Ryssland, tack och lov!!

Snart dags för TV-pucken, tack och lov!

6-1 och sämsta resultatet i manna minne........trötta stjärnor....den ända matchen som Tre Kronor hade fart under grillorna det var mot just Tjeckien i grundspelet fast då bara i 40 minuter......nä det behövs nytt blod i Förbundskaptenrollen.......farväl Hardy,Sudden,Lidas,Foppa.....
GODNATT SVERIGE....jag är mer besviken idag än mot Vitrysslandmatchen.....USCH!!!!!

Sv: "Alltför tidigt slut på det roliga"-kommentar
Oj... Ursäkta de konstiga utseendet (notepad)

Sv: "Alltför tidigt slut på det roliga"-kommentar
Jag förstår inte hur Alfie kan få godkänt hos så många ?? Ok 6 ass, men godkänd ? Ehh nä !!

"Alltför tidigt slut på det roliga"-kommentar
Då har vi gjort det igen. Vi åker ut när det roliga skall börja.
Jag vet inte vad det beror på men vi kan se och lära av Tjeckien
Dom "lattjar" runt lite i de oviktiga matcherna i början av turningarna
för att bli bättre och bättre ju längre turneringen lider.
Varför inte vi kan göra så VET jag inte men jag lägger ett stort ansvar
på landslagsledningen men även på spelarna. Sen att media haussar upp
varje match som om det vore en VM/OS/WHC-final hjälper nog inte.

Se på Tyskland inatt mot Finland. Dom visste att det var den enda matchen
dom behövde vinna för gå vidare till Semi och få lira med "de stora pojkarna".
Samma syn har ju Tjeckerna haft i flera år i VM & OS. Att vinna när det
verkligen behövs.

Nä nu tycker jag att det behövs nytt blod i landslagsledningen för Hardy har
under flera år bevisat att han inte har rätt ideer och känsla för ett sånt här
uppdrag. Han kanske är en jättebra klubbtränare men detta är nåt helt annat.
Han är lite för feg tycker jag.

Spelarna skall också få sin beskärda del av kritiken. Vi börjar bakifrån.

Salo & Tellqvist har inte visat sin klass. Hoppas att båda kan ta detta på rätt sätt
och visa oss vad dom kan under resten av säsongen. Dags för Lundqvist, Liv &
Hento att bevisa för ledningen att dom är redo att ta över.

Backarna har inte spelat på den nivån vi vet att dom kan nå.
Lidström & Jonhson som skall kunna dominera offensivt har spelat långt under
sin förmåga. Detsamma gäller de defensiva stormakterna Norström och Ragnarsson.
Öhlund, Tärnström och Tjärnqvist får dock (knappt) godkänt i mina ögon då man
inte hade så stora förväntningar på dom som på de tidigare nämnda.

Forwardarna har varit på tok för ojämna. I vissa matcher har dom varit heta för att i
nästa vara helt under isen. Idag var ju tex Sudden-kedjan rätt blek.
Sen har linje-konstallationerna varit debatterade ifrån start. Varför Z+2*Sedin splitrades
är ju en stor gåta då dom fungerade bra i träningsmatcherna. Varför man inte splittrade
på Z-Foppa-Macke förrän man gjorde är en annan.
Godkända betyg (sett till hela turneringen) till Alfredsson, Modin, Zetterberg, Påhlsson,
Holmström & Jönsson.
Underkänt får Näslund & Forsberg (trots glosögdhet) men även Sudden. De kan så
ofantligt mycket mer så de måste kunna göra bättre.
De onämnda kommer nånstans däremellan.

supertrött:

Ja faktiskt, lite jävlaranamma kan behövas.

modoante: Ja, jag med! Men jag är så besviken på alla dom har så kallade "stjärnorna" som totalt borrar ner sig och gör en otroligt dålig match. Tycker Hardy totalt har varit enögd och kollat på för många NHL-spelare. Vart var Näslund under turneringen, varför inte sätta in Sedinarna som var bra under träningsmatcherna. Våga bänka "stjärnorna"! Och så tycker jag att det var helt fel att inte satsa på Lundqvist och istället låta en ostabil och som sagt icke metalt förberedd Tellqvist och en slutkörd Salo hoppa in istället. Fast det var inte Tellans fel att vi fölorade idag, det ska ingen säga!

difzi: Lidas är aldrig bra i Tre Kronor.

Tre handväskor
Så var då World Cup över, hela turneringen har försvarat darrat å de grövsta. Plus på det så har man haft två darriga målvakter samt odugliga forwards. I spel 5 mot 5 har vi inte skapat ett skit på hela turneringen i stort sett, pinsamt!

I försvarszon uppträder vi som kärringar som verkar sett WC som träning inför den ev NHL-säsongen då man inte vill dra på sig skador. De tacklingar i försvarszon som Sverige stått för är väldigt lätträknade.

Nä dags att tacka för sig nu Hardy, kan man inte få detta lag att bli vinnare kan man inte göra nåt lag till det.

Godkända i turneringen blir endast: Modin, Sundin, Påhlsson, Holmström, Nilson och ev Alfie...

modoante: Foppa var ett exempel, kunde lika gärna ha nämt Lidas, Zäta mm

Danne_L: Får spjälka upp ryggen på honom först kanske.. =)

sylf: hahaha... jag hör det.. Kung Haady är nöjd ändå !! Det finns
ett ordspråk som heter "Bättre fly än illa fäkta"
Kanske nått Haady skulle ta fasta på ?

Danne_L: Även om jag avskyr karln så hoppas jag på Wikegård .

difzi: Foppa har varit skadad att han inte har varit på topp kan jag förstå men många andra har fan ingen ursäkt att spela så dåglig som dom har gjort

supertrött:

In med mannen i guldbyxorna; Evensson!

Dragan 2k: Tja....spelar väl ingen roll om Hardy är kvar åtta år till : Det såg lika illa ut När Forsberg var coach i OS.

Danne_L: Man kan inte alltid vara i topp from!
Precis som Foppa, bara för att han är världsstjärna och inte alltid är i form eller helt enkelt inte hans match får han kritik, bara för att vi förväntar oxx för mycket av honom, av våra sthärnor. Visst gjorde Tellan vissa misstag, det inser ja, men säger bara det är inte hans fel! Det är hela lagets fel som spelade ur uselt ikväll.

Falken87: Nu förutsätter jag att hardy får sparken.

supertrött: En underbar tanke. Men en svensk landslagschef som får sparken. Kan det vara möjligt? Nej. De får säkert en 8 år till att upprätta sin heder

sylf: Nej, bara aningens "kallare".. ;)

Tycker inte att Hardy ska få chansen att avgå.....han ska givetvis få sparken.

svasse24: Jag har hört att Lill-Strimma är billigare än Hardy,och absolut inte sämre.....

difzi:

Tellqvist spelar i landslaget. Han är alltså enligt förbundskaptenen bäst i landet för stunden. Då finns inga ursäkter som dåligt mentalt förberedd. Tellan har gjort en medioker turnering. Måste t o m en som är djurgårdare och kär i honom inse. Nog pratat om han, svårt att hänga en målvakt efter en sådan här match. Hela laget sög.

Fan vad jag längtar till den 21 så man slipper se ett gäng ointresserade "stjärnor" glida runt och peta med klubban.

Per HApps: STÖD - UTVISA HARDY TILL NORGE!

Ambroo:
32-18 i skott för Tjeckien.

« · 413347 · »