Tre Kronor

Nationellt · 17963 inlägg · 810 ämnen

Men snälla nån...

Sv: Men snälla nån...
Huge: Visst ligger man tätt på men sen då, försvarsarbetet lyser med sin frånvaro, vet inte hur många ggr motståndarna har fullständigt kontrat sönder Tre Kronor?

70 Rodrigues: Det sistnämnda stämmer absolut, men det tycker jag var mest i början, när de flesta var ovana med "systemet". Tycker det blivit lite bättre eftersom. Huvudproblemet är nog mer det som många tycker: vi har helt enkelt inte tillräckligt bra material för tillfället här hemma.
Finnarna har inte lika många bra spelare som oss i NHL. De finnar som inte riktigt färgar in därborta, kommer hem, och gärna till hemlandet.
Dessa är dock så pass duktiga att dom oftast är lite starkare än våra hemmakillar.
Ryssarna har mkt bra ungdomsverksamhet och deras hockey har åter börjat komma igång efter kommunismens fall, då staten tog sin hand från det mesta och hockeyn var inget undantag. Ungdomarna därborta spelar ju också mer eller mindre för livet sas. Tränar också betydligt hårdare än vad vi gör här hemma.
I Kanada och USA är det främst mentaliteten och urvalet som skiljer på juniorsidan. En djävla massa spelare i alla småligor under NHL, som slåss med näbbar och klor för att komma till himmelriket (NHL).

Huge: Spelarmaterialet finns i elitserien men det uttnyttjas inte på rätt sätt, tyvärr! Hardy uttnyttjar spelarna på helt fel sätt, dessutom så verkar han ju helt borta när det gäller att ha koll på vilka spelare som ska med i truppen, det är min åsikt iaf. 90% av hockeysverige går emot Hardy, undrar vad det beror på??

70 Rodrigues:

Ja man kan ju stillsamt undra varför det är så!!

Tar man inte ens med Elitseriens Poänkung Pelle Prestberg i en iof B turnering utan att ha sett vad denne kan göra, utan istället plockar med Tomas Kollar!! WOW :)

Det var lika med Karlberg förra året. Han vann poängligan men kom inte med i Tre Kronor i alla fall!!

Man kanske inte skall leda elitseriens poängliga :)

Huge: Där slog du huvet på spiken. Inte tillräckligt bra material...
Tänk dig Polen mot CCCP på den gamla goda tiden, BIG ICE där har vi det. Så ska vi ta dom. Anpassa spelsystemet efter materialet, enkelt.

Prosten: Vilket spelsystem? Den urvattnade variant av torpedhockeyn som man bedrivit ett tag liknar ju inte alls det man bedrev i Djurgården under Hardys ledning där. Visst är systemet ändå lite annorlunda mot vad de flesta spelare normalt praktiserar i sina klubblag, men att dom skulle ha så svårt för att lära sig det hela har jag ändå svårt att tro.

Huge: Jag har redan läst din argumentation i detta ämne 100 ggr och då du inte är mottaglig för andras argument så blir ju diskussionen aningen enahanda. Du e inte släkt med Hardy måntro?

Prosten:

Jag som trodde jag var ensam om att ha den åsikten ;)
Så fel man kan ha.

Prosten: Kommer man med argument som jag tycker håller, då köper jag det. Hittills är dom lätt räknade.
Skulle isf tro att jag är lika mkt släkt med Hardy, som du är med Rodrigues.... :-)

Huge: Jag har redan läst din argumentation i detta ämne 100 ggr och då du inte är mottaglig för andras argument så blir ju diskussionen aningen enahanda. Du e inte släkt med Hardy måntro?

Prosten: Ekar det här?

« · 350975