Salo spelade inte alls bra igår...Tellqvist måste få stå...annars e de ingen ide att spela matchen...!Hörde också att han har VM:s bästa målvakts procent..!!
Självklart skall hetaste målvakten stå, ngt annat vore tjänstefel.
Salo hade annars en otacksam uppgift igår. Fick stå och frysa första 10. Finskt PP: idiotstyrning av Selänne med skaftet. Salo oduglig? Finskt PP igen: skott av Selänne som styr på fot/blad upp i nättaket. Salo oduglig? Vinkelskottet borde han kanske tagit, lurigt skott i skäret som slumpartat letade sig in. De övriga målen: 1 självmål av Tjärnqvist (styrning igen) samt Saloräddning på första skottet, därefter får backarna inte undan pucken, pucken slås in via en styrning förbi en sittande Salo. Salo oduglig?
Salo är en kanonmålvakt och de gånger han varit omöjlig har han tagit allt, även styrningar av gårdagens kaliber. Kommer man rätt in i matchen och får göra några idioträddningar brukar det flyta på. Denna turnering har det inte varit på det viset, det är bara att acceptera. You win some, you loose some. Skadan kan också ha haft viss inverkan, även om han själv påstår ngt annat..
Huge: Är nog benägen att hålla med Huge i hans analys av Salo-läget.
Fast en fråga infinner sig: Sitter Vitryssland kvar i bakhuvudet? Inte när han spelar i Edmonton men när han drar på sig den blå-gula dressen, sitter inte sånt kvar oavsett vad han säger? Kanske känner pressen att inte få misslyckas igen med tanke på all skit han fick efter OS, vem vet? Inte jag!
rådbjer: Mycket sitter nog kvar i skallen efter den förlusten tror jag. Svenska folket var inte nådigt efter den förlusten och jag tror att det känns för Salo. Tycker dock att han var rätt kass mot Finland. Även backarna var under all kritik.
Mitt Tips: Sverige-Slovaken 4-3