Tre Kronor

17179 inlägg · 805 ämnen

VM 2017

« · 1829527 · » Till forumet


Sv: VM 2017
Andersson: Hoppas vi får höra skiten ofta ikväll. :-)
Kommentera

Sv: VM 2017
Kan nån seriöst byta ut låten när Sverige gör mål . Sjukt less på den
Kommentera

Sv: VM 2017
Bratwursten : Ja faktiskt så blir en semi oss grannländer emellan roligare att se, och såklart betydligt enklare än en match mot USA

Final mot Kanada?
Kommentera

Sv: VM 2017
Kul om Finland går vidare och Sverige skulle få dom i Semi vid avancemang, men tycker deras hockey är extremt tråkig...
Kommentera

Sv: VM 2017
eltifoso: USA har problem att föra matcher de vill ställa om och köra snabba omställningar vilket inte går mot Finland som ställer upp och inte lämnar mycket isyta att skapa fart för USA på.
Kommentera

Sv: VM 2017
eltifoso: 2-0 i skrivande stund till Finland och en drömsemi för tre kronor👍🙏
Kommentera

Sv: VM 2017
Tarasov: Ja det är verkligen ett typiskt tre kronorscenario. Skulle dessutom vara riktigt typiskt att Finland slår ut USA på vägen, så det blir Schweiz och finnarna på vägen till final 😎
Kommentera

Sv: VM 2017
eltifoso:
Visst känns det lite typiskt Sverige :) Å andra sidan behöver man lite flax för att ta Guld, såvida man inte heter Kanada eller Ryssland. Ryssarna ställer ofta upp mangrant och Kanada kan i princip ställa upp med 3 likvärdiga landslag. Fö är 10 år sedan den första juniorsatsningen från förbundet började ge frukt, märks på urvalet att NHL-spelare till vm, förhoppningsvis kan vi få lite fler toppar på fw sidan. Då kan vi ha grymma lag år efter år.
Kommentera

Sv: VM 2017
Glöm förra inlägget. Ni kan jobba lite övertid på Torsdagskväll! Dom har ändrat sig.

Kvartsfinaler:

Tor 18.5 kl. 16.15 USA–Finland (Köln)
Tor 18.5 kl. 16.15 Ryssland–Tjeckien (Paris)
Tor 18.5 kl. 20.15 Kanada–Tyskland (Köln)
Tor 18.5 kl. 20.15 Schweiz–Sverige (Paris)
Kommentera


Sv: VM 2017
ante08: nu är det ändrat till 20.15 (Sveriges match )
Kommentera

Sv: VM 2017
ante08:
Tänkte ordna med det....
Kommentera

Sv: VM 2017
Hoppas att ni slutar tidigt på Torsdag!
Tors 18/5 16:15 Schweiz-Sverige TV4
Tors 18/5 16:15 USA-Finland TV12
Tors 18/5 20:15 Ryssland-Tjeckien TV4
Tors 18/5 20:15 Kanada-Tyskland TV12
Kommentera

Sv: VM 2017
Tarasov: Fint att komma trea och ändå slippa Kanada / Ryssland innan finalen

Luktar allt guld i år igen🤗
Kommentera

Sv: VM 2017
eltifoso:
Troligen.
Kommentera

Sv: VM 2017
Tarasov: Kvarten är formalia med kung Henrik i målet ! Vilka blir det i semi, USA?
Kommentera

Sv: VM 2017
Tarasov: Och att Schweiz slog Kanada i gruppspelet verkar glömt och förträngt?
Håhåjajaaa..
Kommentera

Sv: VM 2017
ante08:
AB verkar inte kunna det här med Jinx, inte så oväntat iofs.
Kommentera

Sv: VM 2017
Tarasov: Stämmer det som svenska laget påstår är det uruselt.

Sverige får ta till sig och ha en ledare ute som tittar om det är dags att gå in eller ej.
Kommentera

Sv: VM 2017
ante08:
Avd märkliga utvisningar...
Kommentera

Sv: VM 2017
Viktigt att Sverige vinner mot Slovakien (borde hända) då hoppar vi upp till en 2:a plats i tabellen. Sedan är det bara att hålla tummarna på att Ryssland bankar USA så blir det Schweiz eller Tjeckien i kvarten.

Kan dock bli Finland om de vinner mot Kanada ikväll vilket känns lite otippat.
Kommentera

Sv: VM 2017
ante08:
Störigt värre faktiskt.
Kommentera

Sv: VM 2017
Hockey-VM kl 12:15, en vardag. WTF. Tur man är ledig!
Kommentera


Sv: VM 2017
Sputnik: Tycker dock det är lite standard att topp nationerna har svårt att prestera som sig bör mot blåbären.
Och nu då vissa blåbär som Danmark, Schweiz, Lettland inte är så mycket blåbär alla gånger så kan det gå på tok.
Kommentera

Sv: VM 2017
Sputnik: Missade 3:e perioden men läste att Bäckström stänkt in ett PP mål. Viktigt att Bäckis kommer igång direkt och tänk på att karln är skapligt jetlaggad nu också och kommer bara bli bättre och bättre. :-)
Kommentera

Sv: VM 2017
Leonardo: Så typiskt Sverigen ändå att oftast gå knackigt i gruppspelet men när det börjar vankas slutspel så brukar man gå ihop sig och spela sin bästa hockey. Man får ju verkligen hoppas att så är fallet i år med. Samtidigt tycker jag ändå vi spelade bra mot både Usa och Ryssland men att det har varit mot de "svagare " nationerna vi har haft svårt att föra matcherna mot så att säga. Sen måste ju PP upp flera nivåer, lite mer desperat och tyngre trafik mot mål och lägga in puckar för returer och så. Just nu spelar de alldeles för bekvämt
Kommentera

Sv: VM 2017
Monno:
Skönt med skills om säger så;)
Kommentera

Sv: VM 2017
Sputnik:
Kollade lite extra på honom, syns att det är en spelare som har lite motlut för tillfället. Tänker bra gör rätt saker, men en tiondel försent.
Kommentera

Sv: VM 2017
Sputnik: men Sverige måste steppa upp farten annars blir det tufft i kvarten. Jag är inte imponerad av spelet
Kommentera

Sv: VM 2017
Men vad är det för blockmongo på plats som visslar utav helvete... Borde allvarligt få en käftsmäll.
Kommentera

Sv: VM 2017
Sputnik:

Det känns jäkligt fint faktiskt att få se sitt lags gamla spelare representera ett upptoppat Tre Kronor.

De här lagen som inte kan utbilda eller fostra spelare... kanske borde de börja supporta Kazakstan, Österrike, något lag i B-VM och sen få spelarna att byta medborgarskap?
Kommentera

Sv: VM 2017
Yoda Marklund: Strålman den gamle Timråiten. ;-)
Kommentera

Sv: VM 2017
Monno: Synd att Söderberg inte kommer upp i sin standard som sagt. Tyckte han var bra i World Cup och spelade med energi och driv och var faktiskt en av de bästa forwardsen då tycker jag.
Kommentera

Sv: VM 2017
Sputnik:

Håller med om att Oscar Lindberg kedjan ser riktigt bra ut. Tre puckskickliga killar. Även backparet Hedman Strålman är ruggigt bra.

Däremot har Landeskog det riktigt tungt. Kämpar och strider men ser ut som en brunkare utan spelsinne.

Laget ser dock klasser bättre ut när man plockade bort Omark och satte in firma Lindberg Bäckström.
Kommentera

Sv: VM 2017
Tarasov: Hehe jag sa ju att det skulle vara intressant att se Nylander och Bäckström ihop. Än så länge ser det ju onekligen intressant ut. :-)
Kommentera

Sv: VM 2017
Tarasov: Nylander och Bäckström håller rätt hög nivå.
Men "1a kedjan" är oroväckande anonym tycker jag.
Danmark försvarar sig bra men tycker ändå dom borde kunna skapa mer.
Kommentera

Sv: VM 2017
Monno:
Visserligen Danmark men Bäckiskedjan är bra.
Kommentera

Sv: VM 2017
Tarasov: Fast Söderberg har helt enkelt varit för dålig enligt mig.
Har väldigt svårt å tro att Omark tycker sig kräva någon speltid. Upplever att han är så pass mogen och har självinsikten nu förtiden att acceptera sin plats.
Han har en uppsida Söderberg just nu inte är i form att matcha. Vilket är trist då Söderberg ju brukar vara riktigt bra. Men hela säsongen har väl varit mest bara skit för honom så.
Kommentera

Sv: VM 2017
Tarasov:
Lite uppladdning inför matchen;) kollade denna med min farsa när jag var liten.
Kommentera

Sv: VM 2017
Monno:
Det har nog med mixen att göra, Söderberg var styrka/fysik i sig som exv Omark inte har. Själv så tkr jag man kan ha "tekniker" i 3/4 linan men då skall de acceptera mindre istid och kunna spela säkert. Skulle Omark gå före någon så varför inte Everberg.
Kommentera

Sv: VM 2017
Monno: Det var verkligen oväntat att Everberg fick plats idag men inte Omark. Kom Omark med enbart för PP och nu med Bäckis på plats så tycker Grönborg att han är överflödig? Lite skumt är det.
NHL-spelarna är väl fredade till99% ochbhar alltid varit. Tror det ingår i överenskommelsen när de tackar ja typ.
Kommentera

Sv: VM 2017
Tarasov: Fattar inte varför Omark blir bänkad? Dels skapar han en del offensivt och tycker han sköter sig bra defensivt.
Vad har t.ex Söderberg uträttat detta VM? Är NHL spelarna fredade?
Kommentera

Sv: VM 2017
Tarasov: Ja det ska bli spännande att se om de hittar kemi. Kan bli en riktigt sevärd duo( Lindberg i all ära men det är en duo kedjan handlar om). ☺
Kommentera

Sv: VM 2017
HitTheLights:
Lindberg-Bäckis-Nyllet.... Bäckis Nyllet låter spännande
Kommentera

Sv: VM 2017
Vilken jäkla fin hockey ryssarna spelar. Ser ut som storfavoriter. Alla kan behandla pucken och det är en samspelthet, lekfullhet och kreativitet som gör att man får flashbacks till 80-talet
Kommentera

Sv: VM 2017
Huge: Ja jag tror nog att en stor anledning är Brynäs långa säsong och att E-Ek kunde testas i ett gäng matcher innan VM så Grönborg vet mer vad han får av E-Ek. Men det hade varit spännande att se Lindblom tillsammans med Bäckis. :)
Kommentera

Sv: VM 2017
HitTheLights: Båda spelarna har ett spel som passar internationellt, kan tänka mig att Lindblom var väldigt nära att komma med.
Möjligt att Lindbloms längre säsong avgjorde i valet, E-Ek borde ju vara fräschare och därmed klara av ett tufft och intensivt VM på ett bättre sätt.
Kommentera

Sv: VM 2017
Tarasov: Ja E-Ek har ju inte gjort bort sig, han gör det bra. Men jag tycker Lindbloms spel har en internationell touch över sig och jag tror han hade haft stor möjlighet till ett internationellt genombrott i VM.
Kommentera

Sv: VM 2017
Skrubben:
Ja om man skall basera allt på hur många poäng han gjort i SHL denna säs så går Oskar L såklart före honom:) men bortsett från det klarar han sig rätt bra i den internationella miljön.
Kommentera

« · 1829527 · »